Skrevet av Emne: Lena Alexandra sitt kosthold=) (oppdatert)  (Lest 21582 ganger)

Utlogget lena-alex

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 255
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 255

Sv: Lena Alexandra sitt kosthold=) kommentar?
« #75 : 16. januar 2009, 15:51 »
Kreisten, hihi Smiley

Kjøtt er muskler, og det har fisker også.

jedda Wink
Don't wish for it, work for it!

Lena Alexandras mat- og treningslogg  Grin

Utlogget lena-alex

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 255
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 255

Sv: Lena Alexandra sitt kosthold=) kommentar?
« #76 : 16. januar 2009, 15:53 »
"the theory or practice of living solely upon vegetables, fruits, grains, and nuts—with or without the addition of milk products and eggs—generally for ethical, ascetic, environmental, or nutritional reasons. All forms of flesh (meat, fowl, and seafood) are excluded from all vegetarian diets, but many vegetarians use milk and milk products; those in the West usually eat eggs also, but most vegetarians in India exclude them, as did those in the Mediterranean lands in Classical times."

unskyld meg, men kan du slutte å spamme her?!  jeg har nok å lese, og gå i gjennom fra de som er serriøse her. altså jeg driter i hva det kalles.

kanskje jeg er en egen type da, 99% veggis og 1% fisk! fornøyd nå?  Cheesy
Don't wish for it, work for it!

Lena Alexandras mat- og treningslogg  Grin

Utlogget Power from Hell (Jesus-man)

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 638
  • Honnør: 30
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 638

Sv: Lena Alexandra sitt kosthold=) kommentar?
« #77 : 16. januar 2009, 16:06 »
Jammen det som fitness utøvere, pt'er, kroppsbyggere, styrkeløftere og andre sier er bare tull, fysiologien er jo den man gjør den til, fikk du ikke med deg det da?

Hehe, dette er ikke spesielt fruktbar argumentasjonsteknikk. Var det virkelig slik du tolket det jeg skrev, eller gjør du deg bare til?

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Lena Alexandra sitt kosthold=) kommentar?
« #78 : 16. januar 2009, 16:06 »
Luxie sier ikke hva du mener eller føler, men hun skriver om egne erfaringer. Selv om man føler seg stappmett er ikke det dermed sagt at man har fått i seg så mye mat man strengt tatt burde. Årsaken er at man, ved lavt inntak over lengre tid, har raskere for å føle seg mett. Man kan med andre ord manipulere metthetsfølelsen ved hjelp av matinntaket. Det kan med andre ord bety at du føler deg mett, men at kroppen din gjerne ville hatt et par kalorier til.

Luxie mener selvsagt ikke at du er psykisk syk, nå tillegger du henne en mening slik du selv tolker det, hvilket er helt feil. Les innlegget en gang til.

Åja, stemmer det - min feil! Grin

Kan legge til at magesekk og tarmer er meget sensitive organer, som må tilpasse seg mye rart ( folks spisevaner, bakterier etc). Dersom de ikke hadde tilpasset seg så bra hadde man vært kvalm og hatt vondt i magen mye oftere enn kun når man er syk. Magesekken " vil" jo ikke at man skal føle sulthetsfølelse hele tiden, da det vil gå utover kroppens evne til å jakte, bygge og reprodusere seg. Man kan manipulere kroppen til utrolig mye gjennom tilvenning.

Nå ble jeg avbrutt her så mistet tankerekken..men kan komme tilbake til det seinere hvis det blir nødvendig.
Sa brura

Utlogget grizzlysterk

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 958
  • Honnør: 526
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 958

Sv: Lena Alexandra sitt kosthold=) kommentar?
« #79 : 16. januar 2009, 16:43 »
unskyld meg, men kan du slutte å spamme her?!  jeg har nok å lese, og gå i gjennom fra de som er serriøse her. altså jeg driter i hva det kalles.

kanskje jeg er en egen type da, 99% veggis og 1% fisk! fornøyd nå?  Cheesy


Det du sier er fremdels feil. Det finnes nok ikke prosenter i grusomheter mot livet. MEAT IS MURDER!!! Det går ikke an å bare drepe litt vet du!

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Lena Alexandra sitt kosthold=) kommentar?
« #80 : 16. januar 2009, 17:11 »
Nei, å være veggis betyr pr definsjon at man hverken dreper eller spiser dyr OG fisk.
Jeg og de fleste andre her inne ( regner jeg med) er menneskiser, som betyr at vi ikke dreper og spiser mennesker. Man kan ikke drepe og spise 1% mennesker og kalle seg menneskis vel? Da er man jo kannibal. Bare fordi Dahmer og de andre gærne massemorderne lot 99 av 100 mennesker leve, så gjorde det jo ikke akuratt dem til humanister vel!?

Så om du så mye som rører kjøtt, fra fisk eller dyr, så er du pr definisjon IKKE veggis.
Men du kan jo kalle deg: " en som ikke liker å spise mye kjøtt"

Case closed.
Sa brura

Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Sv: Lena Alexandra sitt kosthold=) kommentar?
« #81 : 16. januar 2009, 17:22 »
Luxie sier ikke hva du mener eller føler, men hun skriver om egne erfaringer. Selv om man føler seg stappmett er ikke det dermed sagt at man har fått i seg så mye mat man strengt tatt burde. Årsaken er at man, ved lavt inntak over lengre tid, har raskere for å føle seg mett. Man kan med andre ord manipulere metthetsfølelsen ved hjelp av matinntaket. Det kan med andre ord bety at du føler deg mett, men at kroppen din gjerne ville hatt et par kalorier til.

Luxie mener selvsagt ikke at du er psykisk syk, nå tillegger du henne en mening slik du selv tolker det, hvilket er helt feil. Les innlegget en gang til.

Åja, stemmer det - min feil! Grin

TAKK, Gundersen at noen oppklarte det for meg. Smiley Til trådstrater: Jeg har kun prøvd å dele mine erfaringer og kanskje spare deg for en kjipt og vanskelig tid. Du spiser for lite til at du kan få i deg nok næring. Punktum. Men det virker som du tror jeg bare er ute etter deg, og setter ikke pris på den hjelpen jeg har prøvd å gi deg. Så da kan det være det samme. Jeg gidder ikke å engasjere meg mer i denne debatten. Lykke til. Når du kjenner at du mister all energi, blir svimmel og tiltaksløs begynn å spis mat og opplev hvor godt kroppen faktisk kan ha det Wink

Utlogget Mummelmann

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 576
  • Honnør: 437
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 576

Sv: Lena Alexandra sitt kosthold=) kommentar?
« #82 : 16. januar 2009, 17:52 »
Hehe, dette er ikke spesielt fruktbar argumentasjonsteknikk. Var det virkelig slik du tolket det jeg skrev, eller gjør du deg bare til?

Det var bare en videreføring av din egen slående argumentasjon hvor du påpekte overfor Gundersen hvor urimelig han var. Som man roper i skogen blir trærne tilpasset retardert, eller hvordan det nå var.

Utlogget Krollo

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 772
  • Honnør: 64
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 772

Sv: Lena Alexandra sitt kosthold=) kommentar?
« #83 : 16. januar 2009, 18:36 »
@lena-alex

Leste bare halve tråden og ser at det er mer kritisering av deg enn det er saklige innlegg om kosthold. Har noen tips:
Istede for så mye brød hva med havregryn? Feks til frokost istede for brødskiver.
Du burde også inkludere noe proteinrikt etter trening, og proteinshake er veldig kjekt. Les innlegget til vargtor.

Men ser ellers i denne tråden at du svarer veldig "aggresivt" når folk kommenterer det at du er vegetarianer og spiser for lite. Det du skal vite er at dette er et internetforum, ingen her kjenner deg som person. Så hvis du tar deg for nær av ting på nettet så bør du tenke over dette: Det eneste vi vet om deg er de opplysningene du har skrevet om deg selv og innleggene du kommer med, ingen kjenner deg som person. Ser du reagerer sterkt på når folk kommenterer dette med at du ikke er vegetarianer, at du har spisevegring og at du ikke tar til deg ting som blir sakt.
Selvfølgelig forsvarer du deg selv, og selvfølgelig ser "vi" da på deg som en 17år gammel fjortis som er totalt useriøs.

Tenk før du skriver, ikke ta deg nær av ting. Og en siste ting å tenke over er jo at du er det motsatte av 90% her: Du er 17år, jente, adventist, veggis, navnet ditt minner om en glam model.
Det er ingenting galt i det, men folk har fortsatt "fordommer" og liker generelt ikke yngre brukere som skriver dårlig norsk.
Stats:
19 år
178cm
85kg


Loggbok!


Bildeprofil

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Lena Alexandra sitt kosthold=) kommentar?
« #84 : 16. januar 2009, 18:42 »
Bra råd, Krollo! Smiley
Dette er ingen barnehage, så folk får bære sin egen vekt.

Spesiellt det du skrev om at de andre bare vet det man har skrevet, er et godt poeng. VI deler selv ut all ammunisjon som blir fyrt mot oss. Smiley

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Sv: Lena Alexandra sitt kosthold=) kommentar?
« #85 : 16. januar 2009, 18:53 »
Dere som er veggiser tenker kanskje ikke over at soja også har følelser og en rett til å leve!!!
Jeg personlig mener at det er ikke bra å la andre planter eller dyr få lide fordi mennesket er så forfengelig at det vil leve av naturen. Derfor ønsker jeg å fremme et ikke naturlig kosthold, og håper mange vil gjøre som jeg. Vi kaller oss techno-nutritionalister og spiser kun kunstig dyrket mat som er fri for moralske skrupler. Dvs en sertifisering som bekrefter at menneskene og fabrikken som har laget maten vår er fri for umoral, synd og negative tanker rundt død og harme mot mennesker og dyr.

Håper på flere medlemmer vi møtes hver fredag på naboen pub  for et glass vann som er rensket for amøber med finmasket sil.

Utlogget næææh

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 014
  • Honnør: 222
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 014

Sv: Lena Alexandra sitt kosthold=) kommentar?
« #86 : 16. januar 2009, 19:10 »
Jeg løser den problematikken ved å kun spise andre mennesker. Da tar jeg ihvertfall ikke av noe jorden trenger for å overleve.
Her kommer det til å stå noe virkelig sykt en dag!

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Lena Alexandra sitt kosthold=) kommentar?
« #87 : 16. januar 2009, 21:16 »
Vet ikke om det er nevnt fra før, men i stedet for å si at du bare spiser for lite mat, vil jeg si hva som skjer hvis du kun spiser den mengden:

Kroppen din kan fysisk sett ikke frigjøre nok fett til å dekke energibehovet. Det vil si at kroppen ikke har noe annet valg enn å tære på musklene og organene. Dette vil jo selvsagt gå ut over din fettprosent.

Altså: Du vil gå ned mindre i antall kilo, men like mye i fettprosent ved å spise litt mer.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget A. Holstad

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 670
  • Honnør: 118
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 670

  • Ihave a dream of a dream within a dream of a dream
Sv: Lena Alexandra sitt kosthold=) kommentar?
« #88 : 16. januar 2009, 21:58 »
Spis kjøtt kvinne, du lever bare en gang. Grin
I play by my own rules, and not on anybody's rules. Not even my own.

Utlogget Nann-Rosita

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 745
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 745

  • Andsnes i Loppa
Sv: Lena Alexandra sitt kosthold=) kommentar?
« #89 : 16. januar 2009, 22:09 »
Ang religion;
Det er ingen religionsform som tilsier at man ikke skal spise kjøtt; men ( som vokst opp med adventister og andre "grupperinger " rundt øra ) de spiser ikke enkelte typer kjøtt;

Av alle dyreslag på jorden kan dere spise disse: Alle dyr som har klover, klover som er kløvd helt igjennom, og tygger drøv, dem kan dere spise ” (3 Mosebok 11:2-3)
De fleste leveregler er etter samme type "leveregler" som jødene har.
i tillegg sier disse nei til kaffe, alkohol, tobakk etc .

Men mange adventister velger totalt vegetarianerkost, dette spores rett og slett tilbake til 1800-tallet da de hadde en epoke hvor de la stor vekt på sunn mat, masse frisk luft og mosjon.

Alikevel må man respektere at jenta ikke spiser kjøtt, uanset grunn. 


Men siden trådstarter IKKE spiser kjøtt, så bør du faktisk spise MER mat av det du skal ha for å få i deg nok proteiner.
Om du går på internatskole, så er det mulig å kanskje snakke med de som handler inn maten; og faktisk si du er veggis, og trenger derfor mer linser/bønner etc.
Internaskolen må vel betales av noen ?
kanskje foreldre ? Snakk med de å få dem til å hjelpe deg få en bedre kosthold.


Ang å alltid være mett:
Jeg var litta , spinkel, halv skive og stappmett, jeg måtte tvinge i meg mat, for å lære meg spise mer!
At du liker være tynn er helt greit, men du skal da alikevel ha i deg nok næring til å drive kroppen din i mange år. hvorfor ødelegge den med å være småspist, og i tillegg spise mat som ikke har særlig god næringverdi ?

Just my 2 cents.
Medlem av Ragnarokk KFK 


«Problemet med noen kvinner er at de blir så opprømt av ingenting - for deretter å gå hen og gifte seg med han.» - Cher

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!