Skrevet av Emne: Lena Alexandra sitt kosthold=) (oppdatert)  (Lest 21596 ganger)

Utlogget lena-alex

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 255
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 255

Sv: Lena Alexandra sitt kosthold=) kommentar?
« #105 : 17. januar 2009, 19:32 »
@lena-alex

Leste bare halve tråden og ser at det er mer kritisering av deg enn det er saklige innlegg om kosthold. Har noen tips:
Istede for så mye brød hva med havregryn? Feks til frokost istede for brødskiver.
Du burde også inkludere noe proteinrikt etter trening, og proteinshake er veldig kjekt. Les innlegget til vargtor.

Men ser ellers i denne tråden at du svarer veldig "aggresivt" når folk kommenterer det at du er vegetarianer og spiser for lite. Det du skal vite er at dette er et internetforum, ingen her kjenner deg som person. Så hvis du tar deg for nær av ting på nettet så bør du tenke over dette: Det eneste vi vet om deg er de opplysningene du har skrevet om deg selv og innleggene du kommer med, ingen kjenner deg som person. Ser du reagerer sterkt på når folk kommenterer dette med at du ikke er vegetarianer, at du har spisevegring og at du ikke tar til deg ting som blir sakt.
Selvfølgelig forsvarer du deg selv, og selvfølgelig ser "vi" da på deg som en 17år gammel fjortis som er totalt useriøs.

Tenk før du skriver, ikke ta deg nær av ting. Og en siste ting å tenke over er jo at du er det motsatte av 90% her: Du er 17år, jente, adventist, veggis, navnet ditt minner om en glam model.
Det er ingenting galt i det, men folk har fortsatt "fordommer" og liker generelt ikke yngre brukere som skriver dårlig norsk.

hei på deg, takk for inlegget ditt Smiley
du har veldig mye rett i det du skriver der. skal skjerpe meg. Det er så lett å bli irritert over folk som skriver innlegg bare for å kritisere og ødelegge for andre.. er så lei av det.

ja, kanskje høres ut som en fjortis, og d må jeg gjøre noe med! Wink men det at jeg skriver dårlig norsk, haha. nei jeg er fra norge, men er bare elendig å skrive på PC Cheesy

jeg lytter på det folk sier, og har tenkt å gjøre forandringer. men når folk begynner å snakke om ting som de ikke har peiling på, så synes jeg det blir litt rart. Hun Luxie, virker jo å være en aning paranoid. bare for at alle ikke spiser like mye som HENNE, så har man anorexia...?

jeg trener ikke så veldig mye eller hardt, (og da trenger jeg ikke 30 kg med mat - satt på spissen)  men det skal jeg begynne med. så da skal jeg spise mer. (spiser faktiskt allerede mere, før spiste jeg ikke mer enn litt råe grønnskaer/frukt og tørre grove knekkebrød til hvert måltid..(!) )

så jeg skal oppdatere det programmet! =D
Don't wish for it, work for it!

Lena Alexandras mat- og treningslogg  Grin

Utlogget Teletubbi104

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 178
  • Honnør: 662
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 178

Sv: Lena Alexandra sitt kosthold=) kommentar?
« #106 : 17. januar 2009, 19:39 »
digresjon. bare lurer på hvor mange som klikker seg inn på denne tråden fordi de trodde det var glamor/naken-babe/grand-prix sangerinne lene alexandra sin logg.

Utlogget lena-alex

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 255
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 255

Sv: Lena Alexandra sitt kosthold=) kommentar?
« #107 : 17. januar 2009, 19:47 »
Ang religion;
Det er ingen religionsform som tilsier at man ikke skal spise kjøtt; men ( som vokst opp med adventister og andre "grupperinger " rundt øra ) de spiser ikke enkelte typer kjøtt;

Av alle dyreslag på jorden kan dere spise disse: Alle dyr som har klover, klover som er kløvd helt igjennom, og tygger drøv, dem kan dere spise ” (3 Mosebok 11:2-3)
De fleste leveregler er etter samme type "leveregler" som jødene har.
i tillegg sier disse nei til kaffe, alkohol, tobakk etc .

Men mange adventister velger totalt vegetarianerkost, dette spores rett og slett tilbake til 1800-tallet da de hadde en epoke hvor de la stor vekt på sunn mat, masse frisk luft og mosjon.

Alikevel må man respektere at jenta ikke spiser kjøtt, uanset grunn. 


Men siden trådstarter IKKE spiser kjøtt, så bør du faktisk spise MER mat av det du skal ha for å få i deg nok proteiner.
Om du går på internatskole, så er det mulig å kanskje snakke med de som handler inn maten; og faktisk si du er veggis, og trenger derfor mer linser/bønner etc.
Internaskolen må vel betales av noen ?
kanskje foreldre ? Snakk med de å få dem til å hjelpe deg få en bedre kosthold.


Ang å alltid være mett:
Jeg var litta , spinkel, halv skive og stappmett, jeg måtte tvinge i meg mat, for å lære meg spise mer!
At du liker være tynn er helt greit, men du skal da alikevel ha i deg nok næring til å drive kroppen din i mange år. hvorfor ødelegge den med å være småspist, og i tillegg spise mat som ikke har særlig god næringverdi ?

Just my 2 cents.

takk takk. Smiley

ja det er riktig det du sier, vi adventister "kan" spise kjøtt. det som har klover, tygger drøv etc. men jeg er vegetarianer, så vill ikke spise kjøtt, har også med at jeg tror det er det sundeste. (og alle som leser det; drit i og kommenter att det ikke er det sundeste, gidder ikke den diskusjonen)

og som du sier, så må folk respsktere at jeg er veggis UANSETT grund Wink

altså, dette er en privat adventist skole, så all mat er vegetarisk. og selvfølgelig legger de opp maten sånn at man får i seg alle de næringsstoffene man behøver. menyen er fastsatt på forhånd. Jo, vi spiser masse bønner, linser og erter og allt med proteiner i! det er bønner til nesten hvert måltid.

og man blir faktiskt veldig mett av å spise masse grønnskaer og sånn.

Don't wish for it, work for it!

Lena Alexandras mat- og treningslogg  Grin

Utlogget lena-alex

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 255
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 255

Sv: Lena Alexandra sitt kosthold=) kommentar?
« #108 : 17. januar 2009, 19:49 »
På treningsforum er det en jævla mal du må følge Wink så hvis du ikke følger den utstøter alle andre deg. Det er jo bare hetsing fra folk som bare vil kverulere her jo... Ettersom jeg har skjønt så finnes det vegetarianere som også inkluderer andre typer mat (som de selv synes er passelig). I dette tilfellet fisk. Smiley

ja har skjønt det nå ja...
nei, noen mal går jeg ikke etter, jeg lytter til kroppen min jeg Smiley men selvfølgelig tar jeg med meg råd fra de erfarne her Cheesy
Don't wish for it, work for it!

Lena Alexandras mat- og treningslogg  Grin

Utlogget lena-alex

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 255
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 255

Sv: Lena Alexandra sitt kosthold=) kommentar?
« #109 : 17. januar 2009, 19:56 »
Ja da det tåler jeg. Jeg har ikke dårlige-sleivspark-intoleranse.

Til Lena-Alex sitt forsvar så har jeg vel oppfattet det slik at hun ikke var klar over at man pr definisjon ikke kan kalle seg vegetarianer hvis man spiser (litt) fisk. Siden det er religion som tydeligvis er årsaken til at hun ikke spiser kjøtt bortsett fra fisk, så er det vel forståelsen/tolkningen av hva teksten/religionen sier som er det som er viktig, ikke hva det kalles. Så hun må gjerne fortsatt kalle seg veggis for min del. Siden jeg er veggis så vet jeg at det er veldig mange som tror at vegetarianere ikke spiser kjøtt, men at fisk ikke er kjøtt. Får stadig vekk dette spørsmålet. "Men du spiser vel fisk?". Til og med kylling er det mange som tror man kan spise når man er vegetarianer.


religionen er nok en grunn ja, men er vokst opp som veggis, og tanken på kjøtt gjør meg kvalm! høres så motbydelig ut. uansett så er det mange syke dyr nå for tiden, så tror ikke det er noe sunt. mange som har dødd pga av att de spiste et dyr som hadde en sykdom.

så nei, jeg holder meg til den "rene" maten, hvis jeg kan si det sånn. og fisken jeg spiser kommer fra en fjord ute på landet, som kanskje er litt renere enn det man får kjøpt i butikken ..? eller, d har jeg vel egentlig ingen peil på da, men..Wink
Don't wish for it, work for it!

Lena Alexandras mat- og treningslogg  Grin

Utlogget Mr T76

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 166
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

Sv: Lena Alexandra sitt kosthold=) kommentar?
« #110 : 17. januar 2009, 19:58 »
Hvis du har god råd, anbefaler jeg dette vegetabilske proteinpulveret. Meget god kvalitet:
http://www.red23.co.uk/SunWarrior-Protein-Raw-Vegan-Natural-1000g_p_836.html
Må bestilles fra England...

Utlogget lena-alex

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 255
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 255

Sv: Lena Alexandra sitt kosthold=) kommentar?
« #111 : 17. januar 2009, 19:59 »
digresjon. bare lurer på hvor mange som klikker seg inn på denne tråden fordi de trodde det var glamor/naken-babe/grand-prix sangerinne lene alexandra sin logg.

hahaha, tenkte jeg skulle legge inn navnet mitt av den grunnen ja;)! man får ikke være dum vettu! Tongue
Don't wish for it, work for it!

Lena Alexandras mat- og treningslogg  Grin

Utlogget lena-alex

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 255
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 255

Sv: Lena Alexandra sitt kosthold=) kommentar?
« #112 : 17. januar 2009, 20:01 »
Hvis du har god råd, anbefaler jeg dette vegetabilske proteinpulveret. Meget god kvalitet:
http://www.red23.co.uk/SunWarrior-Protein-Raw-Vegan-Natural-1000g_p_836.html
Må bestilles fra England...

god råd, ja d kan du tro..
Don't wish for it, work for it!

Lena Alexandras mat- og treningslogg  Grin

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Lena Alexandra sitt kosthold=) kommentar?
« #113 : 17. januar 2009, 20:06 »
Hvis du har god råd, anbefaler jeg dette vegetabilske proteinpulveret. Meget god kvalitet:
http://www.red23.co.uk/SunWarrior-Protein-Raw-Vegan-Natural-1000g_p_836.html
Må bestilles fra England...

Jeg bruker selv erteproteinisolat fra Norkost og synes det er bra. Det er også noe av det billigste man kan få. 100 kg pr kg (+ frakt).
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget næææh

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 014
  • Honnør: 222
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 014

Sv: Lena Alexandra sitt kosthold=) kommentar?
« #114 : 17. januar 2009, 20:21 »
åja er det sånn jeg tenker.. hm.. d var noe nytt. fint at vi har folk her som kan lese tanker også .

Det er da faktisk sånn det virket, men ser på de siste innleggene dine at du begynner å ta til deg råd. Så da prøver jeg å komme med noen.

Som noen skrev her, prøv å bytt ut mye av brødet med havregryn eller havregrynsblandinger. Selv spiser jeg mye av en type som inneholder tørket rosin og banan, syntes den er veldig god. Den heter Go`Dag Frukt. 330kcal, 10g protein, 64g karb, 3g fett pr 100g.

Ihvertfall til et par måltider, tross alt bedre enn brød Smiley
Her kommer det til å stå noe virkelig sykt en dag!

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Lena Alexandra sitt kosthold=) kommentar?
« #115 : 17. januar 2009, 21:48 »
majones har jo en del sukker i seg?
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Teletubbi104

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 178
  • Honnør: 662
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 178

Sv: Lena Alexandra sitt kosthold=) kommentar?
« #116 : 18. januar 2009, 12:21 »
majones har jo en del sukker i seg?

les innholdsfortegnelsen,lite sukker i majones.

Utlogget Nann-Rosita

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 745
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 745

  • Andsnes i Loppa
Sv: Lena Alexandra sitt kosthold=) kommentar?
« #117 : 18. januar 2009, 12:25 »
Lite sukker, mye fett.
Og det er ikke snakk om sunt fett ..
Medlem av Ragnarokk KFK 


«Problemet med noen kvinner er at de blir så opprømt av ingenting - for deretter å gå hen og gifte seg med han.» - Cher

Utlogget Teletubbi104

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 178
  • Honnør: 662
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 178

Sv: Lena Alexandra sitt kosthold=) kommentar?
« #118 : 18. januar 2009, 12:32 »
Lite sukker, mye fett.
Og det er ikke snakk om sunt fett ..


er det ikke mest soyaolje i majones?
ikke så kjempeusunt det vell?

Utlogget lena-alex

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 255
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 255

Sv: Lena Alexandra sitt kosthold=) kommentar?
« #119 : 18. januar 2009, 12:34 »
Det er da faktisk sånn det virket, men ser på de siste innleggene dine at du begynner å ta til deg råd. Så da prøver jeg å komme med noen.

Som noen skrev her, prøv å bytt ut mye av brødet med havregryn eller havregrynsblandinger. Selv spiser jeg mye av en type som inneholder tørket rosin og banan, syntes den er veldig god. Den heter Go`Dag Frukt. 330kcal, 10g protein, 64g karb, 3g fett pr 100g.

Ihvertfall til et par måltider, tross alt bedre enn brød Smiley

ja den frukt blandingen er god Smiley takk for råd. får begynne med det ja.

da kan jeg spise havregrøt til frokost, og musli til lunch? er d bra? ink. nok frukt og honning i blandingen da Cheesy
Don't wish for it, work for it!

Lena Alexandras mat- og treningslogg  Grin

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!