Skrevet av Emne: Dopingforbud  (Lest 45078 ganger)

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Dopingforbud
« #15 : 16. januar 2009, 12:03 »
At du ønsker å sette politiet til andre oppgaver er vel så, men jeg tror at det er mye stygg kriminalitet blant dopsalg og smugling? Kjenner du ikke noe til det fra fengselsjobbingen din?

Nei.
Jeg kjenner til ekstrem kriminalitet og brutalitet som ikke kommer til syne hverken i straffeutmåling eller aviser. Grov vold og hjerteløshet som straffes med 6 måneder fordi ting er umulig å bevise, så den som blir tatt blir dømt på foramaliteter og små lovbrudd i steden...

Jeg har selvfølgelig hatt innsatte som har hatt dopingkriminalitet i domspapirene sine, men de er de snille gutta. Den vanlige fangepopulasjon på en lukket avdeling inneholder få til ingen dopsmuglere. Dette av flere grunner.

For det første så er det ikke så mange av dem, så jeg har da ikke møtt store mengder av disse. For det andre så er det stort sett såpass oppegående folk at de raskt sitter på en åpen avdeling fordi plassene på lukkede avdelinger trengs til virkelig farlige folk.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Dopingforbud
« #16 : 16. januar 2009, 12:06 »
Syntes man skal forby doping og straffe de som kjøper dette ulovlig fordi det vil føre til 1) mindre bruk 2) mindre svart økonomi 3) færre kriminelle som selger. Dvs kun positive effekter for Norge som samfunn.

Jeg tror også det vil føre til mindre bruk. Men jeg tror det vil gjøre følgende i steden for dine punkt 2 og 3:

2. Mer svart økonomi i og med at verdien på doping innsmuglet vil gå opp på grunn av oppkriminalisering og økt risiko forbundet med salg og bruk.

3. Flere som selger for å få råd til de dyrere steroidene. Siden bruken likevel er kriminalisert, så er det ingen grense å krysse ved å gå over til salg. (som nå allerede er ulovlig). Siden de likevel er lovbrytere, så er det like greit å tjene inn til eget forbruk samtidig. Tidligere så ville brukeren og selgeren være adskilt mtp lovlighet osv.

Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
Sv: Dopingforbud
« #17 : 16. januar 2009, 12:12 »
Jeg satt egentlig¨å ventet på denne etter det beslaget kom i nyhetene.

Hva har skjedd siden sist? Jo, politiet har tidligere prøvd å kriminalisere bruken av AAS, men det ble gått i mot pga studien gjort av politiets eget organ aviste sammenhengen mellom voldsadferd og AAS.

Ståle W står fortsatt og hyler om hjertet sitt, ikke missforstå meg, aas er nok en mulig fare for det kardio vaskulære systemet, men godeste Ståle var vel såvidt meg bekjennt ikke en fornuftig bruker, med flere referanser til efedrin og andre sentral stimulerende middler-

En person som som ikke bruker noe innen fornuftens grenser, ber om problemer. Dette gjelder i like stor, om ikke større grad alkohol, narkotika etc- bare se på dem..

Så; politiet utaler at de oppdaget miljøet pga økt vold og psykose statistikk... Dette nevner de som en bi effekt av AAS, der omsetningen var kalkulert til 3 millioner, der samme bakmenn angivelig innehadde narkotiske stoffer til 55 millioner kroner.

Videre leste en på NRK teskst tv; "Gigantisk doping nettverk" osv osv, der de hade omsatt AAS for MILLIONER!!  (og mindre kvantum narkotika) dette stod faktisk på TV..

Så; nå går det klassiske sovjet norge mot sine egne undersøkelser, mot muligheten for å gjøre en studie eller 2 til, og hyler i kor sammens med de 3 somhar fått problemer pga aas/blandingsbruk.

Saken er den; Det er Maaaaange aas brukere i norge, dette bevises igjen av beslagsstatistikken i norge.. Men siden det er så mange brukere, hvorfor hører vi bare om Ståle, og et par torpedoer skriker ut om AAS?

En skulle nesten forestille seg at det skulle lage køer i helsevesenet siden utbredelsen er såpass stor, og problemene er så mange??? Nei. Faktum er, og det er det absolutt ingen politikere eller politbetjenter som akksepterer, at MEDIA, som den sterkeste statsmakt i norge, bestemmer hva som er farlig eller ikke, rett eller galt, eller hvilke klær vi skal ha på oss på lørdagskvelden for å ha muligheten til å passe inn.

Hvorfor får vi aldri se "bigger, stronger, faster " på norsk tv? Hvorfor får vi aldri en talsperson i media, som tør presentere den andre siden av en upopulær sak?

Hvorfor skal staten, som tidligere nevnt i tråden, forby forby forby ALT som de ikke vet noe om`?? GLUTAMIN ER ILLEGALT Å IMPORTERE TIL NORGE; KAN NOEN SVARE MEG PÅ HVORFOR? OG ALA?

Hurra for Norge! En lovforslag som, dersom det blir handhevet av politiet, har tatt resussjene fra narkotikaetterforskningen, volden, voldtektene, knivstikkingene, gjenmiljøne..

Nøkkelen til å knekke AAS/Narkotika og andre illegale varer er resussjene på GJENGENE og ORGANISERT kriminelle, ikke sluttforbrukerene.

Et noget impulsivt innlegg, fra en svært lite overasket
lars H





Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Sv: Dopingforbud
« #18 : 16. januar 2009, 12:14 »
Nei.
Jeg kjenner til ekstrem kriminalitet og brutalitet som ikke kommer til syne hverken i straffeutmåling eller aviser. Grov vold og hjerteløshet som straffes med 6 måneder fordi ting er umulig å bevise, så den som blir tatt blir dømt på foramaliteter og små lovbrudd i steden...

Jeg har selvfølgelig hatt innsatte som har hatt dopingkriminalitet i domspapirene sine, men de er de snille gutta. Den vanlige fangepopulasjon på en lukket avdeling inneholder få til ingen dopsmuglere. Dette av flere grunner.

For det første så er det ikke så mange av dem, så jeg har da ikke møtt store mengder av disse. For det andre så er det stort sett såpass oppegående folk at de raskt sitter på en åpen avdeling fordi plassene på lukkede avdelinger trengs til virkelig farlige folk.
Ifølge en av mine gode venner i Oslo som tilfeldigvis jobber i narko så er det stort sett de samme bakmennene som smugler inn steroider som også smugler inn kokain, heroin etc.
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
Sv: Dopingforbud
« #19 : 16. januar 2009, 12:15 »
"Hurra for Norge! En lovforslag som, dersom det blir handhevet av politiet, har tatt resussjene fra narkotikaetterforskningen, volden, voldtektene, knivstikkingene, gjenmiljøne..

Nøkkelen til å knekke AAS/Narkotika og andre illegale varer er resussjene på GJENGENE og ORGANISERT kriminelle, ikke sluttforbrukerene."

Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Dopingforbud
« #20 : 16. januar 2009, 12:19 »
Ifølge en av mine gode venner i Oslo som tilfeldigvis jobber i narko så er det stort sett de samme bakmennene som smugler inn steroider som også smugler inn kokain, heroin etc.

Ja, det kan godt stemme. Det har jeg selv påstått uten å ha direkte belegg for det. Men det de dømmes for er narken, ergo så vises de ikke som dopsmuglere. De får liksom 45 dager ekstra hvis aktor legger til dopbeslag eller lignende.

Utlogget -TT-

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 211
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 211

  • Quincy Taylor
Sv: Dopingforbud
« #21 : 16. januar 2009, 12:22 »
Er det noen smutthull i denne foreslåtte loven da?
F.eks at konkurrerende utøvere får fritak for idretten kroppsbygging sin skyld?

Kroppsbygging er fortsatt en tilskueridrett hvor mange tjener en liten slant penger. Blir det forbud mot steroider, blir det mindre attraktivt for publikum og flere blir derfor mer eller mindre arbeidsledige. Dette er selvfølgelig et meget lavt antall personer, men problemet er der fortsatt.

Hva er vitsen med kroppsbygging uten steroider når flesteparten alikevel kommer til å trøkke, og det kun handler om "han som ikke ble tatt" vinner.

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Dopingforbud
« #22 : 16. januar 2009, 12:23 »
Sammenligningen med lovlige varer vil jo alltid bli feil.  Man må spørre seg hvordan bol kommer inn i landet, hvor det kommer fra og fra hvilke miljøer det kommer... Og ikke minst hvordan det videreformidles rundt om i landet.  Det er pushing på samme måte som pakkisen som selger heroinen på ett eller annet lugubert gatehjørne.
Sammenligningen med å forby kjøp og salg av tobakk og alkohol blir for dumt da dette er varer som den norske stat lever godt i form av avgifter og også nytes av størstedelen av norges voksne befolkning(iallefall alkohol).

Salg av doping kan derfor ikke rettferdiggjøres så lenge det ikke fritt kan selges og tas inn i landet og at det er skatte og avgiftsbelagte produkter.  Det vil aldri skje erigo er ett forbud av bruk det eneste riktige.

Hvordan det kommer inn i landet?  - Jo, enten smugling, eller produksjon. Du snakker om sammenlikninggrunnlaget jeg henviste til i forrige innlegg. Å sammenlikne med røyk kan jeg vitterlig gjøre på et prinsipielt grunnlag. Når innlegget mitt handler om min oppfattelse av mennesket som vesen, og dets søken etter stimuli, kommer røyk og AS absolutt i samme bås. At du vil fornekte deg dette, er greit, men les innlegget før du utbasunerer en hel del svada som ikke har noen henspeiling på det jeg skriver om.

Nok engang. Dette handler om mennesket og handlefrihet. Du mener at smugling, pushing, etc etc, er et stort problem - noe jeg ikke betviler. Så da regner jeg med at du også da mener at hvis man ulovliggjør bruk, så vil man minske eller eliminiere dette problemet. Her er jeg selvsagt uenig. Etter mitt syn må man evaluere de skadelidelser som oppstår, før man forbyr i hytt og gevær. Ellers blir det hele bak fram.

Man gjorde en rase som amerikansk staff. terrier ulovlig da man så disse hundene ble overrepresentert i visse "uheldige" miljøer. Mennesker som ble bitt\ evt syntes denne hunden hadde et meget skummelt utseende jublet, men hundeelskere norge rundt og norsk kennel klubb, ristet på hodet og skjønte at det ikke var hunden det var noe galt med, men menneskene. På lik linje tror jeg du som person har en overbevisning over et ureelt skadeomfang (ikke vet jeg), og vil juble ved et forbud, mens mannen som faktisk har benyttet seg av dette i mindre skala, rister på hodet, og ser ikke helt hva han har gjort galt, da han ikke føler seg som kriminell, og heller ikke har for vane å slå ned vilt fremmede mennesker. Spørsmålet er om det er menneskene som bruker dette som havner i mediene, som det er noe galt med, eller AS som stimuli. Minner om at linken mellom AS og aggressivitet er motbevist gang på gang.

Jeg vil anta du som person opererer i et miljø, hvor dette kommer tett på, og det da blir din "hjertesak". Til tross for dette tror jeg du kan sette deg inn i liknende problemstillinger hvor løsningen er like kompleks. Forbud er ikke alltid løsningen, det tror jeg du forstår.
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Sv: Dopingforbud
« #23 : 16. januar 2009, 12:23 »
"Hurra for Norge! En lovforslag som, dersom det blir handhevet av politiet, har tatt resussjene fra narkotikaetterforskningen, volden, voldtektene, knivstikkingene, gjenmiljøne..

Nøkkelen til å knekke AAS/Narkotika og andre illegale varer er resussjene på GJENGENE og ORGANISERT kriminelle, ikke sluttforbrukerene."

Så du konkluderer med at alt av dop og narkotika skal være fritt lovlig å bruke, bare ikke selge og kjøpe det?
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
Sv: Dopingforbud
« #24 : 16. januar 2009, 12:27 »
Så du konkluderer med at alt av dop og narkotika skal være fritt lovlig å bruke, bare ikke selge og kjøpe det?

Nei. men at disse resussjene kan benyttes til bekjempelsen av gjenkriminalitet, de som står bak trafikken av narkotika etc.

Nøkkelen er ikke bruke 10.000 norske statskroner for å gi en sluttbruker 3.000 i forelegg for besittelse og bruk, men å bruke disse til å ta bakmennene, som du selv nevner, ofte er de samme som bak narkotikamarkedet.

Illegaliseringen vil ikke påvirke selgere, smugglere, det er allerede illegalt. ingen endring for dem, men derimot, om du setter resussjene på førsteleddet... Da kan de gjøre skade helt ned til sluttbrukeren.

Det er jo faktisk bare brukerene på siste ledd som opplever nmoen endring med dette, selgere etc er jo allerede underlagt samme lovsystem.

Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Dopingforbud
« #25 : 16. januar 2009, 12:29 »
Er det noen smutthull i denne foreslåtte loven da?
F.eks at konkurrerende utøvere får fritak for idretten kroppsbygging sin skyld?

Kroppsbygging er fortsatt en tilskueridrett hvor mange tjener en liten slant penger. Blir det forbud mot steroider, blir det mindre attraktivt for publikum og flere blir derfor mer eller mindre arbeidsledige. Dette er selvfølgelig et meget lavt antall personer, men problemet er der fortsatt.

Hva er vitsen med kroppsbygging uten steroider når flesteparten alikevel kommer til å trøkke, og det kun handler om "han som ikke ble tatt" vinner.
Jeg skal love deg at et evt forbud aldri kommer til å inneholde noen unntaksregel for byggere! Politikerne på Berget ofrer ikke byggerne så mye som en tanke når de med et pennestrøk gjør bruk av steroider ulovlig... Uansett vil ikke et forbud medføre lavere tilskuertall innenfor bygging, bare se på USA der bol har vært forbudt siden 80-tallet og BB der er større enn noe annet sted i verden.
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Dopingforbud
« #26 : 16. januar 2009, 12:32 »
Nei. men at disse resussjene kan benyttes til bekjempelsen av gjenkriminalitet, de som står bak trafikken av narkotika etc.

Nøkkelen er ikke bruke 10.000 norske statskroner for å gi en sluttbruker 3.000 i forelegg for besittelse og bruk, men å bruke disse til å ta bakmennene, som du selv nevner, ofte er de samme som bak narkotikamarkedet.

Illegaliseringen vil ikke påvirke selgere, smugglere, det er allerede illegalt. ingen endring for dem, men derimot, om du setter resussjene på førsteleddet... Da kan de gjøre skade helt ned til sluttbrukeren.

Det er jo faktisk bare brukerene på siste ledd som opplever nmoen endring med dette, selgere etc er jo allerede underlagt samme lovsystem.
Uansett om doping blir forbudt kommer nok ikke politi/påtalemyndighetene til å satse på å ta brukerne. De som blir tatt vil nok være under etterforskning for andre mer alvorlige forhold.

Det er greit nok at politiet ligger i buskene med laserpistol for å ta "fartskriminelle" som de kalles i pressen, men jeg nekter å tro at politiet kommer til å spane på brukere av bol med det formål å ilegge dem et forelegg.
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Sv: Dopingforbud
« #27 : 16. januar 2009, 12:40 »
Hvordan det kommer inn i landet?  - Jo, enten smugling, eller produksjon. Du snakker om sammenlikninggrunnlaget jeg henviste til i forrige innlegg. Å sammenlikne med røyk kan jeg vitterlig gjøre på et prinsipielt grunnlag. Når innlegget mitt handler om min oppfattelse sav mennesket som vesen, og dets søken etter stimuli, kommer røyk og AS absolutt i samme bås. At du vil fornekte deg dette, er greit, men les innlegget før du utbasunerer en hel del svada som ikke har noen henspeiling på det jeg skriver om.

Du sammenligner lovlige og ulovlige midler, jeg mener det blir helt feil. 

Nok engang. Dette handler om mennesket og handlefrihet. Du mener at smugling, pushing, etc etc, er et stort skadeomfang. Så da regner jeg med at du også da mener at hvis man ulovliggjør bruk, så vil man minske eller eliminiere dette problemet. Her er jeg selvsagt uenig. Etter mitt syn må man evaluere de skadelidelser som oppstår, før man forbyr i hytt og gevær. Ellers blir det hele bak fram.
Har jeg skrevet at jeg mener smugling og pushing har ett stort skadeomfang? Huh  Men ja, jeg er helt sikker på at det skjer mye stygge ting i hele denne kjøp,smugling og pusherprosessen.
Du skal ikke skrive hva du regner med jeg mener, du skal som du påpeker til meg lese hva jeg har skrevet. 
Man gjorde en rase som amerikansk staff. terrier ulovlig da man så disse hundene ble overrepresentert i visse "uheldige" miljøer. Mennesker som ble bitt\ evt syntes denne hunden hadde et meget skummelt utseende jublet, men hundeelskere norge over ristet på hodet og skjønte at det ikke var hunden det var noe galt med, men menneskene. På lik linje tror jeg du som person har en overbevisning over et ureelt skadeomfang (ikke vet jeg), og vil juble ved et forbud, mens mannen som faktisk har benyttet seg av dette i mindre skala, rister på hodet, og ser ikke helt hva han har gjort galt, da han ikke føler seg som kriminell, og heller ikke har for vane å slå ned vilt fremmede mennesker.
Jeg har aldri skrevet noe nedsettende om sluttbrukeren og hva han føler i dette.  Jeg ser heller ikke ned eller misliker de jeg kjenner som doper seg. Men jeg ser på de som misbrukere av ulovlige stoffer på lik linje med mange av mine kamerater som tar seg en tjall i helgene. 
Jeg vil anta du som person opererer i et miljø, hvor dette kommer tett på, og det da blir din "hjertesak". Til tross for dette tror jeg du kan sette deg inn i liknende problemstillinger hvor løsningen er like kompleks. Forbud er ikke alltid løsningen, det tror jeg du forstår.
Sitat

Mitt miljø er som du antageligvis vet i ett lite treningssenter.  Der fokuserer vi på tre faktorer; treningsglede, helse og velvære, alt fra mosjonister til byggere og idrettsutøvere trener hos oss.  Disse tre faktorene forbinder ikke jeg med smugling, dopsalg og sprøyter.
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
Sv: Dopingforbud
« #28 : 16. januar 2009, 12:45 »
Uansett om doping blir forbudt kommer nok ikke politi/påtalemyndighetene til å satse på å ta brukerne. De som blir tatt vil nok være under etterforskning for andre mer alvorlige forhold.

Det er greit nok at politiet ligger i buskene med laserpistol for å ta "fartskriminelle" som de kalles i pressen, men jeg nekter å tro at politiet kommer til å spane på brukere av bol med det formål å ilegge dem et forelegg.

Sant det, men er da illegaliseringen egentlig nødvendig å gjøre?

Blir jo en fiktiv lov for 99% av alle det gjelder

Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Sv: Dopingforbud
« #29 : 16. januar 2009, 12:45 »
Nei. men at disse resussjene kan benyttes til bekjempelsen av gjenkriminalitet, de som står bak trafikken av narkotika etc.

Nøkkelen er ikke bruke 10.000 norske statskroner for å gi en sluttbruker 3.000 i forelegg for besittelse og bruk, men å bruke disse til å ta bakmennene, som du selv nevner, ofte er de samme som bak narkotikamarkedet.

Illegaliseringen vil ikke påvirke selgere, smugglere, det er allerede illegalt. ingen endring for dem, men derimot, om du setter resussjene på førsteleddet... Da kan de gjøre skade helt ned til sluttbrukeren.

Det er jo faktisk bare brukerene på siste ledd som opplever nmoen endring med dette, selgere etc er jo allerede underlagt samme lovsystem.
Tror du ovedriver forslaget.  Det vil nok ikke brukes store rssurser på dette, men er det ulovlig så er det enklere å lage regler for feks. treningssentere.  I tillegg klinger det ikke i ørene at en vare er ulovlig å kjøpe og ulovlige å selge men lovlig å bruke....
Politiet ser hver dag at narkomane setter seg skudd i full offentlighet uten at bøter skrives ut for det....
Det er nok på bakmennene og de store smuglerne ressursene også brukes idag....
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!