Skrevet av Emne: Dopingforbud  (Lest 45082 ganger)

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Dopingforbud
« : 16. januar 2009, 09:20 »
Hørte på radioen i dag at regjeringen nå ønsker å gå inn for et forbud mot bruk av dopingmidler. Begrunnelsen var at misbruk medførte vold og opphold i psykiatrien...

Her er det noen som har sett på TV2-nyhetene i går tydeligvis
http://www.tv2nyhetene.no/innenriks/krim/article2511755.ece
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=539721

Dett var dett, nå havner bol i bås med blybensin, røyk innendørs og raketter med styrepinne, over og ut!
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget Major Eirik Von Thunder

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 721
  • Honnør: 142
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 721

  • Fornærmelser avler kun perler i mitt sinn!
Sv: Dopingforbud
« #1 : 16. januar 2009, 09:37 »
Nå er 63 personer pågrepet, mistenkt for å være en del av et landsomfattende doping- og narkotikanettverk med forgreininger til blant annet Verdal, Kristiansund, Ålesund, Førde, Florø, Odda, Gjøvik og Drammen.

HAHA, alle de mest harry stedene i norge.. Forundrer meg ikke. Det er der folk bleiker håret sitt, boler og råner rundt med fjortisser i baksetet.
300 - 230 - 297,5 - 822,5 @ 110
245 - 185 - 280     Raw
24 år, -110 Senior,  Lørenskog AK (styrkeløft)

"DIT SVIN! DE MAA BRUGE KOMMA I MIDTEN AV LEDSETNINGER!"
-"OG VEM SIER SAA?"
-"DIN MOR!"
Welhaven med norges første "morra di"-vits, 1831.

Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=79423.msg1248249;topicseen#new


Utlogget haraldaa

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 591
  • Honnør: 192
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 591

Sv: Dopingforbud
« #2 : 16. januar 2009, 09:38 »
Er vel strengt tatt på tide med forbud. Hvem vil at sine barn skal bruke AS?
Stevneperser: 240-200-270. 
Norsk mester i vektklassehopping.
Treningsperser: Benk 207,5kg (Videos s 75) . Mark 285kg. Perser uten utstyr 200 i benk, 260 i mark.
Sølv i benk-Nm -09 M5 82,5kg klassen. 7.plass NSM 2000 (listefyll). Sykla "Den store styrkeprøven" Trondheim-Oslo for lenge siden.  Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=82315.1110

Utlogget Major Eirik Von Thunder

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 721
  • Honnør: 142
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 721

  • Fornærmelser avler kun perler i mitt sinn!
Sv: Dopingforbud
« #3 : 16. januar 2009, 09:44 »
Er vel strengt tatt på tide med forbud. Hvem vil at sine barn skal bruke AS?

(mange av) Treningsforum.no sine medlemmer driter i om andre (eks. barn) tar skade av at denne bransjen eksisterer. De argumenterer med at folk bør få bestemme selv, og at det er forskjell på bruk og misbruk.

Bare noe jeg har lagt merke til...
300 - 230 - 297,5 - 822,5 @ 110
245 - 185 - 280     Raw
24 år, -110 Senior,  Lørenskog AK (styrkeløft)

"DIT SVIN! DE MAA BRUGE KOMMA I MIDTEN AV LEDSETNINGER!"
-"OG VEM SIER SAA?"
-"DIN MOR!"
Welhaven med norges første "morra di"-vits, 1831.

Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=79423.msg1248249;topicseen#new


Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Dopingforbud
« #4 : 16. januar 2009, 10:03 »
(mange av) Treningsforum.no sine medlemmer driter i om andre (eks. barn) tar skade av at denne bransjen eksisterer. De argumenterer med at folk bør få bestemme selv, og at det er forskjell på bruk og misbruk.

Bare noe jeg har lagt merke til...

Du er 24 år, så regner med du er litt satt inn i denne saken.

Vil du kriminalisere alkohol, røyk, snus? Hvis ja, tror du vi vil få et større problem med smugling, eller mindre? Tror du ved å fortsatt tillate alkohol, men samtidig drive opplæring og forhindring av misbruk, vil føre til lavere grad av skadeomfang, enn ved forbud? Jeg mener, litt øl tar jo ingen skade av? Eller? Tror du lærdom av dette kan bidra positivt i samme problematikken som AS medfører? Eller tror du AS er skadelig uansett omfang?

Tror du at en kriminalisering vil gjøre en forskjell, i en tid hvor politikere faktisk legger frem forslag om å dele ut heroin gratis til misbukere for å få kontroll på smugleproblematikken? Tror du i de landene hvor dette selges over disk, besitter et stort problem med smugling av dop inn i landet? Jeg mener, du tror ikke en høyere grad av mørkelegging over "industrien", vil gjøre bakmennene enda vanskelige å få has på?

Tror ressursbruk på kriminalisering av AS vil løse de samfunnsproblemer som faktisk betyr noe i den store sammenheng? Eller er du blindet av det faktum av at du er i et bittelite treningsmiljø, hvor dette faktisk er et tankekors. Kanskje dette kun er et av dine mange samfunnsproblemer du ønsker å endre, og at du ignorerer hva som betyr mest? Du vil komme til bunns i de alle?

Smiley
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget Major Eirik Von Thunder

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 721
  • Honnør: 142
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 721

  • Fornærmelser avler kun perler i mitt sinn!
Sv: Dopingforbud
« #5 : 16. januar 2009, 10:32 »
Du er 24 år, så regner med du er litt satt inn i denne saken.

Vil du kriminalisere alkohol, røyk, snus? Hvis ja, tror du vi vil få et større problem med smugling, eller mindre? Tror du ved å fortsatt tillate alkohol, men samtidig drive opplæring og forhindring av misbruk, vil føre til lavere grad av skadeomfang, enn ved forbud? Jeg mener, litt øl tar jo ingen skade av? Eller? Tror du lærdom av dette kan bidra positivt i samme problematikken som AS medfører? Eller tror du AS er skadelig uansett omfang?

Tror du at en kriminalisering vil gjøre en forskjell, i en tid hvor politikere faktisk legger frem forslag om å dele ut heroin gratis til misbukere for å få kontroll på smugleproblematikken? Tror du i de landene hvor dette selges over disk, besitter et stort problem med smugling av dop inn i landet? Jeg mener, du tror ikke en høyere grad av mørkelegging over "industrien", vil gjøre bakmennene enda vanskelige å få has på?

Tror ressursbruk på kriminalisering av AS vil løse de samfunnsproblemer som faktisk betyr noe i den store sammenheng? Eller er du blindet av det faktum av at du er i et bittelite treningsmiljø, hvor dette faktisk er et tankekors. Kanskje dette kun er et av dine mange samfunnsproblemer du ønsker å endre, og at du ignorerer hva som betyr mest? Du vil komme til bunns i de alle?

Smiley

Mulig det blir vanskelig å gjennomføre i praksis, men jeg tror det er positivt med et totalforbud  bare for å vise at samfunnet vårt ikke anerkjenner bruk av AS. Noen stor praktisk betydning for de som allerede driver med det får det nok ikke. Men kanskje det er et negativt moment for de 13-åringene som vurderer å ta en kur(at det vil være ulovlig å gjøre det). Og du må vel være enig at hvis det har denne effekten, så er det bra? Om det ikke er farlig å kjøre en liten kur syntes jeg er et dårlig argument, for hvis man har kjørt en kur så regner jeg med at det blir jævlig kjedelig å trene reint etter dette, og at han derfor vil kjøre mange kurer og dette kan jo ikke være sunt.

Når det gjelder sammenlikningen med røyk og alkohol så kan jeg opplyse om at den gamle norske kulturen for tobakk og alkohol er så sterk at det vil være nærmest umulig å forby i større grad enn i dag. Det er jo allerede regulert i hue og ræva (hvor kan det selges, når kan det selges, lovpålagt advarsel på tobakkspakker, ekstreme avgifter etc). Når så mange bruker røyk/alkohol vil det være politisk selvmord å foreslå totalforbud mot det. Men hvor mange der ute bryr seg om AS blir forbudt? Jeg kan opplyse om at det ikke er veldig mange, selv om en uforholdsmessig andel av dem er her på treningsforum.
300 - 230 - 297,5 - 822,5 @ 110
245 - 185 - 280     Raw
24 år, -110 Senior,  Lørenskog AK (styrkeløft)

"DIT SVIN! DE MAA BRUGE KOMMA I MIDTEN AV LEDSETNINGER!"
-"OG VEM SIER SAA?"
-"DIN MOR!"
Welhaven med norges første "morra di"-vits, 1831.

Logg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=79423.msg1248249;topicseen#new


Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Dopingforbud
« #6 : 16. januar 2009, 10:43 »
Jeg tror heller ikke et forbud mot bruk kommer til å endre på ting som de er i dag. Hvis det blir satt inn ressurser for å bli kvitt doping vil dette rette seg mot salgsleddene. Salg er forbudt, det samme er import til eget bruk.

Jeg tviler på at dører vil bli knust for å få tak i noen skarve hetteglass eller piller til eget bruk... En annen ting er at det er svært vanskelig å avkreve blod- og urinprøve for å avdekke bruk. Det er tvilsomt at mistanke om bruk berettiger blod/urinprøve.

I dag, som bruk av doping er "lovlig", er det ytterst få som står fram og forteller om egen bruk. At idrettsmenn lyver om eget bruk kan jeg forstå, ellers vil de bli utvist, men at hobbybyggere og andre som trener nekter for å ha tatt noe er vanskelig å forstå. Doping er tydeligvis temmelig stigmatisert av samfunnet fra før. Et forbud mot bruk kommer til å gjøre bruk av doping enda mer dulgt og uglesett enn det er i dag...
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget Zuul

Sv: Dopingforbud
« #7 : 16. januar 2009, 11:00 »
Nå er 63 personer pågrepet, mistenkt for å være en del av et landsomfattende doping- og narkotikanettverk med forgreininger til blant annet Verdal, Kristiansund, Ålesund, Førde, Florø, Odda, Gjøvik og Drammen.

HAHA, alle de mest harry stedene i norge.. Forundrer meg ikke. Det er der folk bleiker håret sitt, boler og råner rundt med fjortisser i baksetet.

Sååå i Oslo, Bergen, Trondhjem, Stavanger og slik så verken selges eller brukes dop og narkotika?
Hilsen førdianer uten bleket hår

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Dopingforbud
« #8 : 16. januar 2009, 11:03 »
Mulig det blir vanskelig å gjennomføre i praksis, men jeg tror det er positivt med et totalforbud  bare for å vise at samfunnet vårt ikke anerkjenner bruk av AS. Noen stor praktisk betydning for de som allerede driver med det får det nok ikke. Men kanskje det er et negativt moment for de 13-åringene som vurderer å ta en kur(at det vil være ulovlig å gjøre det). Og du må vel være enig at hvis det har denne effekten, så er det bra? Om det ikke er farlig å kjøre en liten kur syntes jeg er et dårlig argument, for hvis man har kjørt en kur så regner jeg med at det blir jævlig kjedelig å trene reint etter dette, og at han derfor vil kjøre mange kurer og dette kan jo ikke være sunt.

Når det gjelder sammenlikningen med røyk og alkohol så kan jeg opplyse om at den gamle norske kulturen for tobakk og alkohol er så sterk at det vil være nærmest umulig å forby i større grad enn i dag. Det er jo allerede regulert i hue og ræva (hvor kan det selges, når kan det selges, lovpålagt advarsel på tobakkspakker, ekstreme avgifter etc). Når så mange bruker røyk/alkohol vil det være politisk selvmord å foreslå totalforbud mot det. Men hvor mange der ute bryr seg om AS blir forbudt? Jeg kan opplyse om at det ikke er veldig mange, selv om en uforholdsmessig andel av dem er her på treningsforum.

Dette er en fin diskusjon. Kudos for å holde den saklig og ryddig.


For å svare på ditt første spørsmål, tror jeg ærlig at skadeomfanget ved å kriminalisere AS-bruk er større, enn nytten for at 13-åringer benytter dette. Jeg tror at for en 13-åring så er dette steget så stort, at hvis denne personen velger å benytte seg av AS, så ville han gjort det uansett om bruk var ulovlig eller ikke. Husk at man bidrar til ulovlige handlinger ved bruk uansett, da smugling og salg er ulovlig. Derfor tror jeg det juridiske spørmålet ved bruk er irrelevant for en 13-åring.

Et annet argument jeg vil besvare, er din påstand om kjedeligheten ved å trene rent, etter endr kur. Jeg kjenner flere som har forsøkt dette en gang, men som nå ikke bruker, tatt videre skade, eller blitt negativt påvirket etter hva jeg kan bedømme. Dette er dog personlige erfaringer, så det betyr lite i den store sammenheng.

Før mitt neste argument, vil jeg bare presisere at jeg ser på all bruk som ikke er forskrevet av medisinsk personell som misbruk. Jeg mener likevel at det er to variasjoner av misbruk. Den misbruken som faktisk er idioti - da mener jeg det som resulterer i bivirkninger - som ofte er det motstanderene snakker høyest om. Det er også det andre misbruket, som skjer i roligere forhold, som da etter mitt syn ikke gir andre bivirkninger enn støtten til de kriminelle forhold som dette medfører. Og det er denne gruppen jeg syntes er stor. Ikke de som virkelig ødelegger seg selv - selv om dette er helt og holdent deres valg, noe du ytret for i ditt første innlegg. Så er det dilemmaet, skal man forby et stimuli når noen mennesker tar skade av det? - Min mening er nei.

Dette blir en filosofisk diskusjon, men jeg slenger meg utpå. Min mening er at mennesker er av natur ute etter stimuli. Vi kan aldri hindre dette. Vi kan forsøke å stanse en negativ utvikling, men jaget om et stimuli er, og vil alltid være der. Om man oppfyller dette med basejumping, hasj, kriminelle handlinger, AS, alkohol, ectasy, etc så er dette et resultat av jaget om stimuli. - Så er det noen som ikke takler dette. Dette er de samme menneskene som ikke klarer å røyke. De samme menneskene som tar livet sitt i basjumping, da de måtte tøye grensene for langt. De samme menneskene som kjører dobbel dose vekst, fordi den første ikke ga de nok. Disse menneskene rlyker 40 røyk om dagen og har forsøkt like mange røykestoppforsøk som de har tatt trekk. Disse menneskene har det nok ikke noe godt. Bør man forby røyk av den grunn? Jeg sier nei. Tilby disse menneskene rehabilitering. De fleste mennesker takler røyk, og av den grunn bør dette overlates til fri vilje.

Hva gjør man så? Forbyr man alkohol ettersom det finnes alkoholikere? Forbyr man basejumping, ettersom mennesker dør? Forbyr man ecstasy ettersom det ødelegger en rekke mennesker? Mitt ærlige svar på dette er at man må se på det reelle omfanget disse problemene fører med seg. Og jeg er av den oppfatning av at AS ikke kan sammenliknes med omfanget f.eks alkohol byr på. Og jeg er selvsagt imot forbud av alkohol, da jeg like et glass konjakk en hyggelig kveld. Jeg kan med andre ord kontrollere alkoholkonsumet. Derfor må man heller hjelpe de menneskene som ikke takler alkohol. Disse menneskene kommer på en måte på skråplanet uansett. Man kan ikke stanse deres søk at stimuli, på lik linje som man ikke kan regne med at en basejumper plutselig legger som livsstilen og melder seg inn i Oprah's bookclub.

Så hva blir svaret? Jeg mener at politi og kyndig personell må få størst oversikt over problemet. Jeg mener at Norge som land på utvikle rehabiliteringsmuligheter for hasjmisbrukere, AS-misbrukere (den andre typen), og heroinmisbrukere. Det blir i bunn og grunn et spørsmål om menneskeheten skal overlates til sin egen beslutningsmyndighet. I de fleste situasjoner mener jeg at restiksjoner utspiller seg mye mer negativt enn rettleding og veileding. Det samme tror jeg ville skjedd om man gikk inn for et totalforbud mot AS. Slik det er nå, kan man straffe de som importerer de store kvanta, på lik linje som man gjør med heroinindustrien. Dette er bra. Men å straffe de som lider av heroinavhegighet, tobakkavhengighet, fallskjermhopping og de som øker testosteronnivåene sine i ny og ne, det er jeg altså ikke for. Det hjelper ingen.

Så er spørsmålet om regjeringen burde vurdere forslag for gratis utdeling av vekst, slik de vurderer med heroin. Grin (sa han med et lass av ironi.) Det ville i hvertfall stoppet smuglingen...
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Dopingforbud
« #9 : 16. januar 2009, 11:16 »
My bra fra Vargen! Om jeg er for eller mot et forbud vet jeg ikke helt, men jeg heller i retning av at jeg ville stemt nei til et forbud slik som politikerne gjorde i 2004 sist gang spørsmålet var oppe.

Grunnen til det er at samfunnet er over- og gjennomregulert nok som det er fra før. Jeg blir sliten av bedrevitende politikere som roper "forbud forbud forbud" hver gang et tvilsomt spørsmål får negativ omtale i media.

Om en voksen person ønsker å prøve en kur, hva så, muligens er dette skadelig, men gjør det ham til en kriminell? Er dette noe som bør straffes på lik linje med vold, tyveri og narkotikaomsetning? 
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Sv: Dopingforbud
« #10 : 16. januar 2009, 11:35 »
Sammenligningen med lovlige varer vil jo alltid bli feil.  Man må spørre seg hvordan bol kommer inn i landet, hvor det kommer fra og fra hvilke miljøer det kommer... Og ikke minst hvordan det videreformidles rundt om i landet.  Det er pushing på samme måte som pakkisen som selger heroinen på ett eller annet lugubert gatehjørne.
Sammenligningen med å forby kjøp og salg av tobakk og alkohol blir for dumt da dette er varer som den norske stat lever godt i form av avgifter og også nytes av størstedelen av norges voksne befolkning(iallefall alkohol).

Salg av doping kan derfor ikke rettferdiggjøres så lenge det ikke fritt kan selges og tas inn i landet og at det er skatte og avgiftsbelagte produkter.  Det vil aldri skje erigo er ett forbud av bruk det eneste riktige.
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Dopingforbud
« #11 : 16. januar 2009, 11:44 »
Man må sammenligne med annen medisin.

Hvis jeg kjøper blåvalium på svartebørsen og ruser meg, og blir tatt for å selge noen til en kompis. Da tror jeg at jeg får for både bruk og besittelse av narkotika. Selv om selve produktet er en lovlig medisin.

Andre som har valium foreskrevet gjør jo ikke noe ulovlig i og med at de er medisinert av sin lege.

Samtidig ser jeg det logiske i å holde hele "ruten" til smuglervarer ulovlig. Fra produksjon, innsmugling og til sluttbruker.

Min motstand går rett og slett på hvor mye/lite skal vi bry oss om å gjøre ulovlig?

Jeg syns forbudet mot sexkjøp også er litt feil, da vi LAGER flere kriminelle i norge ved å gjøre en ny ting kriminellt.

Jeg syns vi burde fokusert på å ha nok ressurser til å ta innbruddstyver, biltyver, voldtektsmenn og andre småkjeltringer som nå slipper unna fordi politiet har fått mange nye oppgaver.

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Sv: Dopingforbud
« #12 : 16. januar 2009, 11:48 »
Man må sammenligne med annen medisin.

Hvis jeg kjøper blåvalium på svartebørsen og ruser meg, og blir tatt for å selge noen til en kompis. Da tror jeg at jeg får for både bruk og besittelse av narkotika. Selv om selve produktet er en lovlig medisin.

Andre som har valium foreskrevet gjør jo ikke noe ulovlig i og med at de er medisinert av sin lege.

Samtidig ser jeg det logiske i å holde hele "ruten" til smuglervarer ulovlig. Fra produksjon, innsmugling og til sluttbruker.

Min motstand går rett og slett på hvor mye/lite skal vi bry oss om å gjøre ulovlig?

Jeg syns forbudet mot sexkjøp også er litt feil, da vi LAGER flere kriminelle i norge ved å gjøre en ny ting kriminellt.

Jeg syns vi burde fokusert på å ha nok ressurser til å ta innbruddstyver, biltyver, voldtektsmenn og andre småkjeltringer som nå slipper unna fordi politiet har fått mange nye oppgaver.

Men hvor kommer da blåvaliumen fra.....?
Man kan alltids kjøpe smuglersigaretter også og bli tatt for det selv om det ikke er ulovlig å røyke...

At du ønsker å sette politiet til andre oppgaver er vel så, men jeg tror at det er mye stygg kriminalitet blant dopsalg og smugling? Kjenner du ikke noe til det fra fengselsjobbingen din?

Var i Oslo for noen dager siden og så ikke ei jævla hore, sist jeg var der fikk jeg 10 tilbud på 10 minutter.  Helt perfekt for meg iallefall og iallefall for byen. 
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Dopingforbud
« #13 : 16. januar 2009, 11:58 »
Men hvor kommer da blåvaliumen fra.....?
Man kan alltids kjøpe smuglersigaretter også og bli tatt for det selv om det ikke er ulovlig å røyke...

Flott eksempel! Selv om røyking er lovlig, så kan smugling og salg av smuglergods være ulovlig. Smiley

Utlogget HeatoN85

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 027
  • Honnør: 218
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 027

Sv: Dopingforbud
« #14 : 16. januar 2009, 12:01 »
Syntes man skal forby doping og straffe de som kjøper dette ulovlig fordi det vil føre til 1) mindre bruk 2) mindre svart økonomi 3) færre kriminelle som selger. Dvs kun positive effekter for Norge som samfunn.

Konkurrerende kroppsbyggere og strongmen burde gies dispensasjon for dette gjennom søknad til den norske stat. Det skal ikke kunne foreskrives mer enn hva Coleman og Ruhl på sitt største trengte for å holde systemet i gang.
Overvektige med duft fra baken, HEI det er oss, fettbomber i draktelaken.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!