Skrevet av Emne: Dopingforbud  (Lest 46851 ganger)

Utlogget darker

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 175
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 175

Sv: Dopingforbud
« #30 : 16. januar 2009, 12:46 »
googla litt og fant ekstremt få domstilfeller for smugling eller beslag på andre måter av bol, effedrin o.l. er det godt gjemt eller finnes det ekstremt få tilfeller av dommer hvor dette er hovedsaken?

Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
Sv: Dopingforbud
« #31 : 16. januar 2009, 12:48 »
Ser den Aktiviteten:) Seff, det ville gjøre en impakt på treningsentre som vil ha folk til å signere egenerklæringen, ettersom det ville gjøre det overflødig...

men er da det legalt å kreve folk for test uten grunn? Må en bevise sin uskyld? Høres ikke bra ut at den misstenkte på bevise sin uskyldighet gjennom blodpøver etc, når det er de som misstenker som skal ha bevisbyrden.

Hvordan begrunnes da testingen av den enkelte?


Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Utlogget HeatoN85

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 027
  • Honnør: 218
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 027

Sv: Dopingforbud
« #32 : 16. januar 2009, 12:51 »
Jeg tror også det vil føre til mindre bruk. Men jeg tror det vil gjøre følgende i steden for dine punkt 2 og 3:

2. Mer svart økonomi i og med at verdien på doping innsmuglet vil gå opp på grunn av oppkriminalisering og økt risiko forbundet med salg og bruk.

3. Flere som selger for å få råd til de dyrere steroidene. Siden bruken likevel er kriminalisert, så er det ingen grense å krysse ved å gå over til salg. (som nå allerede er ulovlig). Siden de likevel er lovbrytere, så er det like greit å tjene inn til eget forbruk samtidig. Tidligere så ville brukeren og selgeren være adskilt mtp lovlighet osv.

På ditt punkt 2 så tror jeg at reduksjonen i etterspørselen vil mer enn oppveie for den økte markedsverdien. I denne sammenhengen har du to krefter som jobber for mindre svart økonomi og det er a) dyrere varer som gjør at folk kjøper mindre b) lavere etterspørsel etter varer som betyr mindre produksjon / færre selgere. Mens man bare har èn ting som jobber for et økt svart marked og det er den økte prisen som i seg selv vil gjøre verdien av det svarte markedet større.

På ditt punkt 3 tror jeg disse småselgerne vil møte på hindre og at det derfor ikke vil bli så mange av dem; a) færre storselgere de kan få varer fra pga mindre etterspørsel i markedet jfr. punkt 1 b) færre brukere å selge det videre til jfr. punkt 1 c) risiko forbundet med å selge siden det er fortsatt er straffbart.

Ergo jeg tror fortsatt at det helt klart er lurt av staten å forby det. Selv om det sikkert er trist for kroppsbyggingen og strongmannen.
Overvektige med duft fra baken, HEI det er oss, fettbomber i draktelaken.

Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
Sv: Dopingforbud
« #33 : 16. januar 2009, 12:53 »
På ditt punkt 2 så tror jeg at reduksjonen i etterspørselen vil mer enn oppveie for den økte markedsverdien. I denne sammenhengen har du to krefter som jobber for mindre svart økonomi og det er a) dyrere varer som gjør at folk kjøper mindre b) lavere etterspørsel etter varer som betyr mindre produksjon / færre selgere. Mens man bare har èn ting som jobber for et økt svart marked og det er den den økte prisen som i seg selv vil gjøre verdien av det svarte markedet større.

På ditt punkt 3 tror jeg disse småselgerne vil møte på hindre og at det derfor ikke vil bli så mange av dem; a) færre storselgere de kan få varer fra pga mindre etterspørsel i markedet jfr. punkt 1 b) færre brukere å selge det videre til jfr. punkt 1 c) risiko forbundet med å selge siden det er fortsatt er straffbart.

Ergo jeg tror fortsatt at det helt klart er lurt av staten å forby det. Selv om det sikkert er trist for kroppsbyggingen og strongmannen.

"Ergo jeg tror fortsatt at det helt klart er lurt av staten å forby det. Selv om det sikkert er trist for kroppsbyggingen og strongmannen. "

Litt drøy spør du meg... Tror i og for seg det ikke vilbety noe, ala i USA, der de bruker uansett de som vil.

Onkel har større fugler å skyte.

Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Utlogget HeatoN85

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 027
  • Honnør: 218
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 027

Sv: Dopingforbud
« #34 : 16. januar 2009, 12:55 »
"Ergo jeg tror fortsatt at det helt klart er lurt av staten å forby det. Selv om det sikkert er trist for kroppsbyggingen og strongmannen. "

Litt drøy spør du meg.... Denne generaliseringen er direkte latterlig!

Er vel på det "rene" det? Tog du an? Synes det er moro å se på profesjonelle brukere av anabole steroider. Når de er nødt å bli kriminelle for å drive med sporten sin så synes jeg det er litt trist, for å se det fra den vinkelen. Er småbruken og det svarte markedet som driver dette man vil til livs.
Overvektige med duft fra baken, HEI det er oss, fettbomber i draktelaken.

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Dopingforbud
« #35 : 16. januar 2009, 12:58 »
Du sammenligner lovlige og ulovlige midler, jeg mener det blir helt feil. 
Har jeg skrevet at jeg mener smugling og pushing har ett stort skadeomfang? Huh  Men ja, jeg er helt sikker på at det skjer mye stygge ting i hele denne kjøp,smugling og pusherprosessen.
Du skal ikke skrive hva du regner med jeg mener, du skal som du påpeker til meg lese hva jeg har skrevet.  Jeg har aldri skrevet noe nedsettende om sluttbrukeren og hva han føler i dette.  Jeg ser heller ikke ned eller misliker de jeg kjenner som doper seg. Men jeg ser på de som misbrukere av ulovlige stoffer på lik linje med mange av mine kamerater som tar seg en tjall i helgene. 

Jeg vil anta du som person opererer i et miljø, hvor dette kommer tett på, og det da blir din "hjertesak". Til tross for dette tror jeg du kan sette deg inn i liknende problemstillinger hvor løsningen er like kompleks. Forbud er ikke alltid løsningen, det tror jeg du forstår.
Sitat

Mitt miljø er som du antageligvis vet i ett lite treningssenter.  Der fokuserer vi på tre faktorer; treningsglede, helse og velvære, alt fra mosjonister til byggere og idrettsutøvere trener hos oss.  Disse tre faktorene forbinder ikke jeg med smugling, dopsalg og sprøyter.


Grin

Når du skriver at det _eneste_ riktige er å forby bruk, så trekker jeg de slutninger jeg har gjort. Uansett hvor lite treningsmiljøet ditt er. Smiley

Og slik du trekker ut de ord jeg har benyttet meg av i mitt forrige innlegg; røyk og AS, og forklarer at det ikke eksisterer et sammenlikningsgrunnlag her, har du vitterlig ikke satt deg inn i innlegget mitt. Da blir du som diskusjonsinvolvert lite kredibel.

Jeg er for øvrig enig i det prinsipielle med sammenlikningen du trekker mellom hasj og AS. Flott at du ikke ser ned på disse mennekene, selv om jeg ikke ser hva det har å gjøre med noe som helst i denne sammeneheng.

Da kan vi videre konkludere med at du fortrekker restriksjoner på områder du ønsker å minske omfanget av. - Har du noen tanker om hvorfor vi føler detter ikke vil minske problemet; smugling og salg av AS?
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget 095378

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 009
  • Honnør: 345
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 009

Sv: Dopingforbud
« #36 : 16. januar 2009, 13:00 »
Sant det, men er da illegaliseringen egentlig nødvendig å gjøre?

Blir jo en fiktiv lov for 99% av alle det gjelder
Tja, om det er nødvendig med forbud er jeg usikker på... Hittil har Norge klart seg bra uten noe forbud og jeg mener at alle unødvendige forbud bør unngås i det lengste.

Kjøp av sex har vært lovlig i alle år frem til for 16 dager siden. Grunnen til at forbudet ble vedtatt var at det var umulig å spasere fra Slottet til Oslo S uten at 20 nigerianske horer hadde invitert til sex mot penger. Forbudet mot sex ser ut til å fungere bra mot disse svært plagsomme og innpåslitne "selgerne".

Slik vi har det i dag er ikke dopingbruken til generell sjenanse for folk flest og derfor mener jeg at et forbud ikke er på sin plass, ennå... Men dersom bruken av bol øker og blir et problem så må man ta tak i det med en gang! Om man bør forby bol før det utvikler seg til et samfunnsproblem og "ta det ved roten" kan sikkert ha mye for seg det også, better safe than sorry! Men inntil videre, muligens noe blåøyd av meg, så velger jeg å tro at doping i Norge ikke er av et slikt omfang at en kriminalisering av brukerne er på sin plass.
Education is important, but big biceps are importanter.

Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
Sv: Dopingforbud
« #37 : 16. januar 2009, 13:00 »
Ser argumentasjonen din:)

men er denne bruken noe samfunnsproblem egnetlig?

Jmf min første post i tråden; Vi vet ikke noe nytt, vi hører bare at det som er et av norgeshistoriens største narko beslag blir kamuflert som en dopingsak??

"Jeg satt egentlig¨å ventet på denne etter det beslaget kom i nyhetene.

Hva har skjedd siden sist? Jo, politiet har tidligere prøvd å kriminalisere bruken av AAS, men det ble gått i mot pga studien gjort av politiets eget organ aviste sammenhengen mellom voldsadferd og AAS.

Ståle W står fortsatt og hyler om hjertet sitt, ikke missforstå meg, aas er nok en mulig fare for det kardio vaskulære systemet, men godeste Ståle var vel såvidt meg bekjennt ikke en fornuftig bruker, med flere referanser til efedrin og andre sentral stimulerende middler-

En person som som ikke bruker noe innen fornuftens grenser, ber om problemer. Dette gjelder i like stor, om ikke større grad alkohol, narkotika etc- bare se på dem..

Så; politiet utaler at de oppdaget miljøet pga økt vold og psykose statistikk... Dette nevner de som en bi effekt av AAS, der omsetningen var kalkulert til 3 millioner, der samme bakmenn angivelig innehadde narkotiske stoffer til 55 millioner kroner.

Videre leste en på NRK teskst tv; "Gigantisk doping nettverk" osv osv, der de hade omsatt AAS for MILLIONER!!  (og mindre kvantum narkotika) dette stod faktisk på TV..

Så; nå går det klassiske sovjet norge mot sine egne undersøkelser, mot muligheten for å gjøre en studie eller 2 til, og hyler i kor sammens med de 3 somhar fått problemer pga aas/blandingsbruk.

Saken er den; Det er Maaaaange aas brukere i norge, dette bevises igjen av beslagsstatistikken i norge.. Men siden det er så mange brukere, hvorfor hører vi bare om Ståle, og et par torpedoer skriker ut om AAS?

En skulle nesten forestille seg at det skulle lage køer i helsevesenet siden utbredelsen er såpass stor, og problemene er så mange??? Nei. Faktum er, og det er det absolutt ingen politikere eller politbetjenter som akksepterer, at MEDIA, som den sterkeste statsmakt i norge, bestemmer hva som er farlig eller ikke, rett eller galt, eller hvilke klær vi skal ha på oss på lørdagskvelden for å ha muligheten til å passe inn.

Hvorfor får vi aldri se "bigger, stronger, faster " på norsk tv? Hvorfor får vi aldri en talsperson i media, som tør presentere den andre siden av en upopulær sak?

Hvorfor skal staten, som tidligere nevnt i tråden, forby forby forby ALT som de ikke vet noe om`?? GLUTAMIN ER ILLEGALT Å IMPORTERE TIL NORGE; KAN NOEN SVARE MEG PÅ HVORFOR? OG ALA?

Hurra for Norge! En lovforslag som, dersom det blir handhevet av politiet, har tatt resussjene fra narkotikaetterforskningen, volden, voldtektene, knivstikkingene, gjenmiljøne..

Nøkkelen til å knekke AAS/Narkotika og andre illegale varer er resussjene på GJENGENE og ORGANISERT kriminelle, ikke sluttforbrukerene.

Et noget impulsivt innlegg, fra en svært lite overasket
lars H"

Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
Sv: Dopingforbud
« #38 : 16. januar 2009, 13:01 »
Tja, om det er nødvendig med forbud er jeg usikker på... Hittil har Norge klart seg bra uten noe forbud og jeg mener at alle unødvendige forbud bør unngås i det lengste.

Kjøp av sex har vært lovlig i alle år frem til for 16 dager siden. Grunnen til at forbudet ble vedtatt var at det var umulig å spasere fra Slottet til Oslo S uten at 20 nigerianske horer hadde invitert til sex mot penger. Forbudet mot sex ser ut til å fungere bra mot disse svært plagsomme og innpåslitne "selgerne".

Slik vi har det i dag er ikke dopingbruken til generell sjenanse for folk flest og derfor mener jeg at et forbud ikke er på sin plass, ennå... Men dersom bruken av bol øker og blir et problem så må man ta tak i det med en gang! Om man bør forby bol før det utvikler seg til et samfunnsproblem og "ta det ved roten" kan sikkert ha mye for seg det også, better safe than sorry! Men inntil videre, muligens noe blåøyd av meg, så velger jeg å tro at doping i Norge ikke er av et slikt omfang at en kriminalisering av brukerne er på sin plass.

Mye enig. Tror ikke dette kan defineres i så stort grad som problem som myndighetene vil ha det til. Ser at det er ikke bra at mindreårige etc etc får tak i slikt, men det vil heller ikke et forbud stoppe.

Se ¨på Hasj; Vært illegalt i maaaange år... Det forsvinner heller ikke, så det er selgerene som må til livs.

Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Dopingforbud
« #39 : 16. januar 2009, 13:26 »
På ditt punkt 2 så tror jeg at reduksjonen i etterspørselen vil mer enn oppveie for den økte markedsverdien. I denne sammenhengen har du to krefter som jobber for mindre svart økonomi og det er a) dyrere varer som gjør at folk kjøper mindre b) lavere etterspørsel etter varer som betyr mindre produksjon / færre selgere. Mens man bare har èn ting som jobber for et økt svart marked og det er den den økte prisen som i seg selv vil gjøre verdien av det svarte markedet større.

På ditt punkt 3 tror jeg disse småselgerne vil møte på hindre og at det derfor ikke vil bli så mange av dem; a) færre storselgere de kan få varer fra pga mindre etterspørsel i markedet jfr. punkt 1 b) færre brukere å selge det videre til jfr. punkt 1 c) risiko forbundet med å selge siden det er fortsatt er straffbart.

Ergo jeg tror fortsatt at det helt klart er lurt av staten å forby det. Selv om det sikkert er trist for kroppsbyggingen og strongmannen.
Jeg tror ikke etterspørselen minker særlig. Men nyrekrutteringen kan nok få seg en trøkk, og det er jo bra.
Jeg tror det vil være en større grense å krysse for 17åringen som har lyst på biceps.

Men jeg tror den voksne bruker, som faktisk er hovedmarkedet, vil bare endre sitt handlingsmønster.
Folk vil handle større kvanta og derfor vil vi nok ende opp med flere småselgere. TROR jeg.

Husk at subkulturer ikke styres på samme måte som vanlige marked. Når en omsetning er undergrunnsomsetning, så er det lite reklame og image inne i bilde.

Hasj har som sagt vært forbudt lenge, og det har nok aldri vært røykt mer i norge enn nå. Det kommer inn i pallevis til landet. Og prisen er ikke bare den samme, men faktisk i perioder lavere enn på 70tallet.
Så det ER mulig at prisen ikke går opp, men med økt fokus og trykk på brukeren (trykk.. tttogduan) så vil brukere kjøpe mer i færre handler enn før. Tror jeg.
Og da vil vi nok se mer samkjøp og salg til treningskompiser.

Utlogget RkD

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 540
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 540

Sv: Dopingforbud
« #40 : 16. januar 2009, 14:30 »
Det må i såfall bli en gyllen bransje for legene. En "liten" slant under bordet å du kan få steorider på resept, lukrativt for de som tar sjangsen i hvertfall. Synest det er bedre at politiet bruker ressursene på andre ting, en ting er en symbolsk lov, men å bruke faktiske politiressurser på dette skjønner jeg ikke poenget med.

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Sv: Dopingforbud
« #41 : 16. januar 2009, 15:32 »
Det må i såfall bli en gyllen bransje for legene. En "liten" slant under bordet å du kan få steorider på resept, lukrativt for de som tar sjangsen i hvertfall. Synest det er bedre at politiet bruker ressursene på andre ting, en ting er en symbolsk lov, men å bruke faktiske politiressurser på dette skjønner jeg ikke poenget med.
Herregud. Tror du leger pusher steroider for å tjene litt ekstra om dette skjer.... :Smiley

Ressursene vil helt sikkert ikke bli brukt anderledes selv om ett forbud ved bruk vil skje, det er ikke der det ligger.
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget omis_

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 234
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 234

Sv: Dopingforbud
« #42 : 16. januar 2009, 15:40 »
Jeg foreslår at en del av debattantene setter seg litt mer inn i hva AAS faktisk ER, og hva det faktisk GJØR, før de klemmer ut av seg en hel masse snakk om hva de TROR og MENER om saken..

Utlogget yo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 363
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 363

Sv: Dopingforbud
« #43 : 16. januar 2009, 15:56 »
ser for meg en horde bolere rasere oslo i protest

bad-boy

  • Gjest
Sv: Dopingforbud
« #44 : 16. januar 2009, 16:01 »
Og når det skal være sagt så kom broren min hjem fra skolen en dag her,Med lister over  hva som  var mest farligeste,da var alkohol og tobakk,mye lengre opp en mange narko sorter till og med..roids var langt nede på lista..MITT SPM ER: HVORFOR I HELVETE GJØR IKKE FOLK NOE MED DETTE??HVORFOR KLAGER IKKE NOE PÅ ALKOHOL??HVORFOR SKAL MAN IKKE GJØRE DET FORBUDT OG??DET ER JO MYE MERE SAMMFUNNS PROBLEM EN ROIDS ER,TILL OG MED ANDRE NARKOTIKA SORTER....VÅKN OPP..

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!