Skrevet av Emne: Dopingforbud  (Lest 45088 ganger)

Utlogget yo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 363
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 363

Sv: Dopingforbud
« #45 : 16. januar 2009, 16:15 »
"For Regjeringen vil et avgjørende punkt bli om politiet er i stand til å håndheve et forbud. Også Aas-Hansen påpeker at det ikke er vits i å kriminalisere noe der loven i praksis ikke lar seg håndheve.

 Det er i dag ikke mulig å foreta stikkprøvekontroller utenfor organisert idrett.
 Det er vanskelig for politiet å oppsøke treningsstudioer og etablere den mistanken som kreves for å gå videre med ransaking og blodprøver.
 Det lar seg gjøre å bygge store muskler og ha mye energi selv om man ikke bruker doping."

så hva skal politiet gjøre for å følge opp denne loven? ser for meg at de sitter og slapper av på treningssenteret med kaffen i hånda og observerer hver enkelt som trener for å kunne etablere en mistanke om bruk av AS, for så å ransake hjemmet og trekke blodet deres.

Utlogget Hellin08

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 90
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 90

Sv: Dopingforbud
« #46 : 16. januar 2009, 16:18 »
De gjør ikke AAS ulovlig, fordi det har sine gode sider også (lege resepter til eldre med lav egenproduksjon f.eks). <-- Grunnen til at det er lov med bruk, men ikke kjøp/salg (for at staten og leger skal ha kontroll). Det er ikke blandt det farligste vi har i i Norge, som tidligere nevnt: alkohol, tobakk og anna narkotika er farligere, men alle disse kombinert blir jo en jævla heksegryte uten like! Hadde Alkohol vært noe som var nytt i dag, så hadde det 100% blitt ulovliggjort, men siden det har eksistert i lang tid. Alle i dag drikker det, så er det ingen som har noen planer om å ulovliggjøre det.
AAS kommer som HASJ til å eksistere om de gjør det helt ulovlig eller ei! problemet er å fjerne selgerne og dealerne, importørene og de folka der.
Power - squat  - rått

Utlogget -TT-

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 211
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 211

  • Quincy Taylor
Sv: Dopingforbud
« #47 : 16. januar 2009, 16:18 »
Jeg skal love deg at et evt forbud aldri kommer til å inneholde noen unntaksregel for byggere! Politikerne på Berget ofrer ikke byggerne så mye som en tanke når de med et pennestrøk gjør bruk av steroider ulovlig... Uansett vil ikke et forbud medføre lavere tilskuertall innenfor bygging, bare se på USA der bol har vært forbudt siden 80-tallet og BB der er større enn noe annet sted i verden.

Ja, det er i å for seg helt greit, men deltakerene blir jo ikke "dopingtatt" i BB der borte. Har Coleman, Yates, Jackson eller Cutler blitt huka inn til blodprøve da?

Bodybuilding uten steroider blir som å se 100m sprint i slow motion!

Utlogget yo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 363
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 363

Sv: Dopingforbud
« #48 : 16. januar 2009, 16:36 »
Hvis bruken går ned er det vel ingen grunn til at den svarte økonomien går opp? Svart økonomi fungerer vel helt likt som legal økonomi i forhold til tilbud og etterspørsel? Hvis risikoen økes vil gevinsten også øke, det er jeg enig i. Men kaka kan ikke bli større enn etterspørselen uansett. Kanskje kan noe kompenseres med økte priser, men da kan en risikere at etterspørselen blir enda mindre.

tror også at etterspørselen blir mindre hvis prisene går opp, det er nok flere som vil betale lite og bryte loven, enn å betale mye og bryte loven. det er jo ikke gunstig for selgerne, så hvis etterspørselen viser seg å bli mye mindre så vil nok prisene gå ned for å tiltrekke kundene igjen.

Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
Sv: Dopingforbud
« #49 : 16. januar 2009, 18:46 »
Og når det skal være sagt så kom broren min hjem fra skolen en dag her,Med lister over  hva som  var mest farligeste,da var alkohol og tobakk,mye lengre opp en mange narko sorter till og med..roids var langt nede på lista..MITT SPM ER: HVORFOR I HELVETE GJØR IKKE FOLK NOE MED DETTE??HVORFOR KLAGER IKKE NOE PÅ ALKOHOL??HVORFOR SKAL MAN IKKE GJØRE DET FORBUDT OG??DET ER JO MYE MERE SAMMFUNNS PROBLEM EN ROIDS ER,TILL OG MED ANDRE NARKOTIKA SORTER....VÅKN OPP..

Enig

Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Dopingforbud
« #50 : 16. januar 2009, 18:52 »
Raymond, enig i at alkohol er et stort samfunnsproblem, men skjønner ikke hva du vil med media. Om du åpner en avis på mandager ser du at all skade alkoholen indirekte har gjort får store oppslag... Smiley






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Dopingforbud
« #51 : 16. januar 2009, 18:59 »
Tror det er litt som å prøve å sekularisere/"avkristne" USA, alle i maktposisjon der er kristne, ergo det er veldig vanskelig. "Alle" drikker/nyter alkohol... Men jeg er for at det skal bli vanskeligere å få tak i alkohol, kanskje bare salg på utesteder av øl og ren "bli full" drikke, mens polet er forbeholdt "nytelses"drikke.






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Tannfeen

Sv: Dopingforbud
« #52 : 16. januar 2009, 19:11 »
Mulig jeg bommer litt, men blir det ikke feil å sammenligne skadevirkningene av alkohol og steroider uten å ta med antallet brukere vs antall bivirkninger med i ligninga? Hvis man tar en gruppe på 1000 personer som bruker alkohol og sammenligner med en gruppe på 1000 personer som bruker steroider. Videre undersøkes det innenfor hver gruppe hvor mange som har skadevirkninger og alvorlighetsgraden av disse.

Det er omtrent like mange som dør i trafikken hvert år som av overdoser, er da bilkjøring like farlig som narkotika? Nei, gruppen av bilførere er mange 10-talls ganger større enn gruppen av narkomane så faren for å daue i trafikken er mye lavere osv..

Jeg prøver å holde meg noenlunde nøytral i denne debatten, men det er jo mere interessant om argumentene er basert på like premisser.
There is nothing that training cannot do. Nothing is above its reach or below it.
-Mark Twain




Treningslogg
Bildelogg

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Dopingforbud
« #53 : 16. januar 2009, 19:14 »
Jeg ser for meg følgende.

Hvis det skjer en kriminalisering av steroider, så vil vi ende opp med en lov og håndheving som minner om vegtrafikklovens § mot kjøring i ruset tilstand eller under påvirkning av alkohol, samt råkjøring.

Det er forbudt å utsette andre for potensiell fare ved å føre motorvogn i beruset tilstand eller i hastigheter som går over det veimerking og lovverk tillater.. Derfor er det belagt med straff.

Selv om mange av oss kjører for fort av og til, så er det skiller mellom milde fartsovertredelser og grove fartsovertredelser.

Flesteparten av tilfellene av råkjøring og promillekjøring oppdages aldri og forblir ustraffet. Men under politiets kontroller så avdekkes det lovbrudd i disse kategoriene. Det er ingen offentliggjøring av de som taes for fartssynder.

Så hvis politiet får en eller annen instruks på dopingkontroller, og tar la oss si en pr kommune pr måned, så vil de kanskje reagere med bøtlegging. Det vil være naturlig ved en positiv test. Hvis man er en politiker eller kjendis, så ser jeg for meg lekkasjer og avisoppslag.

MEN.
Vil det ikke vanskeliggjøre ADN og NIF sin offentliggjøring av de som DE tar i sine kontroller? Skal ADN samtidig automatisk anmelde de som blir tatt for doping innen idretten?

Hva med Bystøl som av ADN ble tatt for å røyke Cannabis... skal han anmeldes til politiet for brudd på strl. § 162 ?
Hvis ADN og NIF ilegger utestengelse og tilbakebetaling av støtte som defineres som straff, kan da politiet samtidig bøtelegge vedkommende for brudd på straffelovens nye dopingparagraf? Vil ikke dette bli dobbeltstraff og dermed stride mot EMK sitt forbud mot dobbeltstraff?

Med medhold i reglene om at særlov går foran, og  vurdering om at EMK går foran Grunnlov som går foran straffelov, og igjen særlover som går foran annen lov. (straffegjennomføringslov foran lov om sosiale tjenester) Vil ikke da politiets straff gjøre at en idrettsutøver som taes av politiet ikke kan utestenges fra idretten?

Dette kan bli spennende.

Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
Sv: Dopingforbud
« #54 : 16. januar 2009, 19:18 »
Jeg ser for meg følgende.

Hvis det skjer en kriminalisering av steroider, så vil vi ende opp med en lov og håndheving som minner om vegtrafikklovens § mot kjøring i ruset tilstand eller under påvirkning av alkohol, samt råkjøring.

Det er forbudt å utsette andre for potensiell fare ved å føre motorvogn i beruset tilstand eller i hastigheter som går over det veimerking og lovverk tillater.. Derfor er det belagt med straff.

Selv om mange av oss kjører for fort av og til, så er det skiller mellom milde fartsovertredelser og grove fartsovertredelser.

Flesteparten av tilfellene av råkjøring og promillekjøring oppdages aldri og forblir ustraffet. Men under politiets kontroller så avdekkes det lovbrudd i disse kategoriene. Det er ingen offentliggjøring av de som taes for fartssynder.

Så hvis politiet får en eller annen instruks på dopingkontroller, og tar la oss si en pr kommune pr måned, så vil de kanskje reagere med bøtlegging. Det vil være naturlig ved en positiv test. Hvis man er en politiker eller kjendis, så ser jeg for meg lekkasjer og avisoppslag.

MEN.
Vil det ikke vanskeliggjøre ADN og NIF sin offentliggjøring av de som DE tar i sine kontroller? Skal ADN samtidig automatisk anmelde de som blir tatt for doping innen idretten?

Hva med Bystøl som av ADN ble tatt for å røyke Cannabis... skal han anmeldes til politiet for brudd på strl. § 162 ?
Hvis ADN og NIF ilegger utestengelse og tilbakebetaling av støtte som defineres som straff, kan da politiet samtidig bøtelegge vedkommende for brudd på straffelovens nye dopingparagraf? Vil ikke dette bli dobbeltstraff og dermed stride mot EMK sitt forbud mot dobbeltstraff?

Med medhold i reglene om at særlov går foran, og  vurdering om at EMK går foran Grunnlov som går foran straffelov, og igjen særlover som går foran annen lov. (straffegjennomføringslov foran lov om sosiale tjenester) Vil ikke da politiets straff gjøre at en idrettsutøver som taes av politiet ikke kan utestenges fra idretten?

Dette kan bli spennende.

Interesange tanker..

Klarer bare ikke se hva som endret seg siden sist de gikk mot kriminalisering.. Et stort beslag av narko, blir fokusert mot doping, og så ser de plutselig vekk fra undersøkelsene/konklusjonene fra sist gang?

Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Sv: Dopingforbud
« #55 : 16. januar 2009, 19:57 »
Blir så provosert av den jævla media med doping..Det er alkoholen som er problemet,ikke noe annet.....
Mofo er jo inne på det.  Alkohol er noe "alle" de voksne bruker, også de som håndhever lovene og vedtar lovene.  La oss si at 95% av den voksne befolkning drikker alkohol noen ganger, mens 1% bruker steroider?  Du kan ikke sammenligne ett nytelsesdrikk med steroider.  Ja, de fleste voldshandlinger blir gjort i alkoholrus, men også mange av trafikkulykker blir gjort av uaksomhet. Skal man derfor forby bilkjøring?

Du kan bli så irritert du vil Raymond, men alkohol blir aldri forbudt.
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget omis_

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 234
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 234

Sv: Dopingforbud
« #56 : 16. januar 2009, 20:43 »
".. men de fleste bivirkninger ved AAS fremkalles av uaktsom bruk. Skal man derfor forby AAS?"

Jeg kan love deg at prosentandelen av folk som har prøvd AAS er større enn du tror..

Og jo, man kan fint sammenligne alkohol med AAS da et av hovedpoengene ved forslaget til kriminalisering er skadevirkninger og voldsbruk.

Utlogget yo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 363
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 363

Sv: Dopingforbud
« #57 : 16. januar 2009, 21:38 »
i denne situasjonen kan man jo sette spørsmål ved hvorfor alkohol og tobakk også ikke skal bli forbudt, siden argumentene for å kriminalisere steroider er pga. økt vold og skader på egen kropp. alkohol og tobakk gjør jo akkurat det samme, bortsett fra at tobakk ikke fører til vold, og i større grad. sånn sett kan det sammenlignes.. at alkohol ikke skal bli ulovlig fordi det er så allment akseptert er for meg høl i hue. "ja, vi vet at alkohol er en djevel for samfunnet, men vi gidder ikke kriminalisere det fordi vi liker å ta oss en dram i helgene." sprøyt!

bad-boy

  • Gjest
Sv: Dopingforbud
« #58 : 16. januar 2009, 21:58 »
Mofo er jo inne på det.  Alkohol er noe "alle" de voksne bruker, også de som håndhever lovene og vedtar lovene.  La oss si at 95% av den voksne befolkning drikker alkohol noen ganger, mens 1% bruker steroider?  Du kan ikke sammenligne ett nytelsesdrikk med steroider.  Ja, de fleste voldshandlinger blir gjort i alkoholrus, men også mange av trafikkulykker blir gjort av uaksomhet. Skal man derfor forby bilkjøring?

Du kan bli så irritert du vil Raymond, men alkohol blir aldri forbudt.

Nei det blir ikke det for det sitter en gjeng med idioter på stortinget..Man må begynne på topp,og ta bort sammfunns problemene en etter en..all forskning viser steroider  ikke gjør at man blir voldelig..Bare aksepter det og som dere andre roids hatere aksepterer alkohol,Vill dere har bort aas fordi dem blir fort store og ser bra ut?? og løftere mere en dem fleste??Det er bra at folk blir store og ser bra ut,og at dem gir stor kjefta folk som ikke har en dritt og være storkjefta for, en på kjeften..Poenget er at det skal fjernes pga skade virkning,og da må vi fjerne det som er mere skadelig først,uavhengi av va vi føler..liker selv alkohol jeg..men jeg hadde hatt full forståelse for at det hadde blitt forbudt...Kunne ha prøvd en mnd og sett hvor mye vold og galne handlinger hadde gått ned.. kan godt ta vekk roids og for meg..men etter tobakk og alkohol, ja takk...I norge har vi en helt feil alkohol holdning,man lærer at man skal drikke det,normalt det som og drikke melk...Derfor alkohol er lovlig,er pga at staten tjener så jævlig med millioner på det..Mafiosaene

bad-boy

  • Gjest
Sv: Dopingforbud
« #59 : 16. januar 2009, 22:03 »
Mofo er jo inne på det.  Alkohol er noe "alle" de voksne bruker, også de som håndhever lovene og vedtar lovene.  La oss si at 95% av den voksne befolkning drikker alkohol noen ganger, mens 1% bruker steroider?  Du kan ikke sammenligne ett nytelsesdrikk med steroider.  Ja, de fleste voldshandlinger blir gjort i alkoholrus, men også mange av trafikkulykker blir gjort av uaksomhet. Skal man derfor forby bilkjøring?

Du kan bli så irritert du vil Raymond, men alkohol blir aldri forbudt.

Drikk till helvete brus da om du vill nyte noe..Ikke sitt og ruse seg, for og nyte noe..Alle vet alkohol smaker sprengt anal åpning...Ja det skal være ok da,siden dem som håndhever lovene bruker det?? skade virkningen vi snakker om.....Det er vell for helvete bra at folk blir store og fornøyd med seg selv,eller mener du at vi heller skal drikke alkohol i stedet??vet ikke hva som er verst og best jeg..

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!