Skrevet av Emne: Dopingforbud  (Lest 45073 ganger)

Utlogget Nann-Rosita

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 745
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 745

  • Andsnes i Loppa
Sv: Dopingforbud
« #90 : 17. januar 2009, 11:24 »
Jeg tror nok dessverre at blant tenåringer så er det ytterst få som overhodet tenker på helsa si.

Jeg må faktisk si meg enig med jan her.
Som tenåringsmor, og ungdommer flyvende inn og ut dørene 24/7 , så kan jeg si at de gir blanke faen i hvordan de når målene sine; bare de ser bra ut overfor "alle andre".

Jeg har en tenåring som er oppgitt og forbanna over venninner som skal "sulte seg ned i vekt" , er "plutselig vegetarianere" fordi det gjør det lov å bare spise et eple om dagen.
Gutta som tar 300situps om dagen for å ha sixpack, og som ikke spiser eller spiser kun peppes pizza fordi det er kult.

Tenåringer må "oppdras" sakte men sikkert, og jeg tror mye av feilen ligger i at man ikke får de tidlig nok inn i riktigemiljøer, blandt annet på et helsestudio som kan spesialisere seg på "sikkerhet, trygghet og skolere dem innen mat og ernåring". For dette mangler både i de fleste hjem og i skoleverket!!

Dopingforbud er unødvendig. I 100% av alle sakene så er vedkommende skjeldent er "steroidemisbruker, men en som har brukt litt, men bruker mengder narkotika. " Ref svensken som voldtok og drepte sin stedatter for to år siden. Og sleng på et SATS -kort, så er de i "kroppsbyggermiljøet"...

Medlem av Ragnarokk KFK 


«Problemet med noen kvinner er at de blir så opprømt av ingenting - for deretter å gå hen og gifte seg med han.» - Cher

Utlogget RkD

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 540
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 540

Sv: Dopingforbud
« #91 : 17. januar 2009, 11:40 »
Herregud. Tror du leger pusher steroider for å tjene litt ekstra om dette skjer.... :Smiley

Ressursene vil helt sikkert ikke bli brukt anderledes selv om ett forbud ved bruk vil skje, det er ikke der det ligger.
He he va vel ikke helt seriøst det der. Rekner med at det er litt kontroll på hva legene driver å skriver ut til folk.  Tongue

Utlogget omis_

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 234
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 234

Sv: Dopingforbud
« #92 : 17. januar 2009, 12:21 »
MEN... Når det å bli større og sterkere blir en så viktig ting i livet til enkelte at de velger å bruke midler for å komme dit raskere kommer den etiske biten i dette også... Samt det jeg tidligere har snakket om med  fokusen... Det er innenfor behandlingsapparatet en søken etter å finne en diagnose som gjør at man kan hjelpe mennesker med slikt forvridd bilde av seg selv. Det har hittils blitt kalt MEGAREXI, da det finnes svært mange likhetstrekk med ANOREXI. Altså en sterk vridning av det man ser i speilet. Ser en liten pingle til tross for at man er rippa på 110 kilo. Og selv om denne ikke ennå er godkjent kommer det flere og flere som har behov for hjelp til å endre sin måte å forholde seg til verden og seg selv på.

Skjønner at jeg er noe i mindretall her, men men... Det jeg synes er synd er at det som tidligere var innenfor idretten som doping nå har kommet til menigmann... De fleste unge gutter som starter å trene idag begynner med å kjøpe seg proteinpulver, kreatin og annet som skal fremme prestasjon før de i det hele tatt har satt bena innenfor et treningsrom. Da de får vite at dette er viktig for å prestere. Spm blir jo hva er det som skal presteres her. Være den av gutta i gjengen som løfter mest i benk, er størst eller hva?

Derspm du ikke har annet mål enn å se bra ut er det kanskje på feil grunnlag en trener. Isteden for å fremme sin helse bruker man stoffer som kan virke motsatt på kroppen din...

Av denne grunn er jeg med på lovforslaget som har kommet. Det er store utfordringer for hvordan man skal håndheve noe slikt, men tenker at den prevantive effekten kan være stor. Kanskje ikke på den nåværende generasjonen men på kommende.

Jeg er til en viss grad enig i det du argumenterer med her. Selv om jeg føler det må være lov til å trene selv om hovedmålet med treningen er å se bra ut. Men jeg kan alikevel ikke si meg helt enig i konklusjonen din.
Jeg mener det prevantive ansvaret her bør legges mer på foreldrenes skuldre. Da det er deres jobb som forelder å fremme verdier i barnet som gjør at det er sterkt nok til å holde seg unna ting det enda ikke er gammelt nok til å forstå ringvirkningene av.


Og i forhold til sammenhengen mellom megarexi og dopingmidler. Jeg tenker det blirr litt som spørsmålet om hvem som kom først av høna og egget. Er det bruk av dopingmidler som fører til megarexi, eller er det megarexi som fører til bruk av dopingmidler?
Jeg er helt enig i at megarexi er en sykdom man må kjempe for å finne en form for behandling for, eller løsning på. Men jeg tror ikke det bør komme i form av et forbud mot et middel som brukes av de som har denne sykdommen. Da ville det jo vært mer effektivt å totalforby treningssentre, da dette i større grad enn dopingmidler, brukes av folk med megarexi.

Jeg må faktisk si meg enig med jan her.
Som tenåringsmor, og ungdommer flyvende inn og ut dørene 24/7 , så kan jeg si at de gir blanke faen i hvordan de når målene sine; bare de ser bra ut overfor "alle andre".

Jeg har en tenåring som er oppgitt og forbanna over venninner som skal "sulte seg ned i vekt" , er "plutselig vegetarianere" fordi det gjør det lov å bare spise et eple om dagen.
Gutta som tar 300situps om dagen for å ha sixpack, og som ikke spiser eller spiser kun peppes pizza fordi det er kult.

Tenåringer må "oppdras" sakte men sikkert, og jeg tror mye av feilen ligger i at man ikke får de tidlig nok inn i riktigemiljøer, blandt annet på et helsestudio som kan spesialisere seg på "sikkerhet, trygghet og skolere dem innen mat og ernåring". For dette mangler både i de fleste hjem og i skoleverket!!

Dopingforbud er unødvendig. I 100% av alle sakene så er vedkommende skjeldent er "steroidemisbruker, men en som har brukt litt, men bruker mengder narkotika. " Ref svensken som voldtok og drepte sin stedatter for to år siden. Og sleng på et SATS -kort, så er de i "kroppsbyggermiljøet"...



Enig!
Jeg tror et løft i befolkningens kunnskapsnivå i forhold til kosthold, trening og hvordan kroppen fungerer kan virke prevantivt i forhold til bruk av dopingmidler. Ihvertfall blandt tenåringer. Det vil gi dem en større forståelse for hvordan de kan holde seg i form, uten bruk av AAS.
Riktig kosthold og trening vil gi bedre resultater enn pizza grandiosa, ps3 og AAS..

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Dopingforbud
« #93 : 17. januar 2009, 14:47 »
He he va vel ikke helt seriøst det der. Rekner med at det er litt kontroll på hva legene driver å skriver ut til folk.  Tongue
Enig!
Jeg ser ukentlig hvilke doser med dolcontin og benzo som diverse leger skriver ut til rusmisbrukere. Hvis legene kan skrive ut morfinpreparater av eget forgodtbefinnende, så skal det ikke mye til for å argumentere for å skrive ut steroider som gir betraktelig flere positive virkninger enn narkotika. I USA er dette den vanlige måten blant de som vil dope seg lovlig. Sidn det i USA er ulovlig å bruke steroider uten resept, så har det skapt et marked for reseptene. Kiropraktorer og plastiske kirurger er vel kildene?

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Sv: Dopingforbud
« #94 : 17. januar 2009, 14:50 »
en liten fjert på 70kg kan ikke gå rundtog tro han kan blafre med kjeften og ikke få seg en på trynet,og så gå og anmelde og syte till mamma etter på og få han anmeldt..kjerring..Om man ikke klarer og ordne opp selv,holder man vertfall kjeften sin.... psykisk terror er verre en fysisk spør du meg..
Ser du ned på menn som er 70 kilo? Og burde de ikke anmelde om de blir slått ned av noen?
Er det den sterkestes rett som bør herske Raymond?  Hva da med kvinner,barn,handikappede etc?  Hvilket samfunn ønsker du egentlig?
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Sv: Dopingforbud
« #95 : 17. januar 2009, 14:52 »
Enig!
Jeg ser ukentlig hvilke doser med dolcontin og benzo som diverse leger skriver ut til rusmisbrukere. Hvis legene kan skrive ut morfinpreparater av eget forgodtbefinnende, så skal det ikke mye til for å argumentere for å skrive ut steroider som gir betraktelig flere positive virkninger enn narkotika. I USA er dette den vanlige måten blant de som vil dope seg lovlig. Sidn det i USA er ulovlig å bruke steroider uten resept, så har det skapt et marked for reseptene. Kiropraktorer og plastiske kirurger er vel kildene?
Med norsk lov om fastlegeordning (som er en gavepakke til legene) så tror jeg ikke det er mange norske leger som vil gjøre seg som kjeltring pga dette..... De tjener altfor godt som de gjør.
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Dopingforbud
« #96 : 17. januar 2009, 14:53 »
hvorfor gjør de det for de narkomane da? Det kan ikke bare være medmenneskelighet vel?

Utlogget aktiviteten

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 8 488
  • Honnør: 1123
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 8 488

Sv: Dopingforbud
« #97 : 17. januar 2009, 14:55 »
hvorfor gjør de det for de narkomane da? Det kan ikke bare være medmenneskelighet vel?
Fordi de ikke vet hva annet de kan gjøre og fordi det er det enkleste man kan gjøre.
”Inte visste vel jag at dagarna som kom och gikk var sjølva livet”

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Dopingforbud
« #98 : 17. januar 2009, 14:59 »
Nei. Det enkleste man kan gjøre er selvfølgelig å si nei til å gi barberblad til en selvskader, nark til en narkoman, sigaretter til en kolspasient og småpenger til en spilleavhengig...
Jeg skjønner ikke hvordan de kan forsvare å gi unge gutter på 18-20 år opp til 360 mg dolc pr dag osv... det ligner ikke noe annet enn langing av nark for meg.

Jeg sier ikke at det derfor bør gjøres med steroider også, men jeg viser til hvor ulogisk det fungerer og når det skjer med morfinpreparater så kan det skje med andre ting også...

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Dopingforbud
« #99 : 17. januar 2009, 15:30 »
Enig!
Jeg ser ukentlig hvilke doser med dolcontin og benzo som diverse leger skriver ut til rusmisbrukere. Hvis legene kan skrive ut morfinpreparater av eget forgodtbefinnende, så skal det ikke mye til for å argumentere for å skrive ut steroider som gir betraktelig flere positive virkninger enn narkotika. I USA er dette den vanlige måten blant de som vil dope seg lovlig. Sidn det i USA er ulovlig å bruke steroider uten resept, så har det skapt et marked for reseptene. Kiropraktorer og plastiske kirurger er vel kildene?

Er det ikke en slik reseptordning man har i Sverige og?

Jeg mener, hvis man minsker behovet ved å tilby ordnede og kontrollerte former for tilbud samt rådgivning, slik at bruk blir mer utbredt enn misbruk, så må jo dette være bedre? Det vil bidra til økt kunnskap for brukere, samt mindre marked for smuglere.

Med mindre man har den holdningen at all bruk er skadelig - uansett. Da forstår jeg opposisjonen.
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Sv: Dopingforbud
« #100 : 17. januar 2009, 18:12 »
Nei,men du kan ikke tro at fordi om du er stor i kjeften som mange dritt unger er,till folk som lett knuser dem..Er du stor i kjeften till folk som du vet du får juling av,kan du ikke gå till purken og få dem till og hjelpe deg..om jeg er stor kjefta till en person og dryg i fylla og får  juling går jeg ikke till politiet of får han anmeldt etter på..om jeg vill gjøre noe med han,må jeg legge meg i trening og ta igjen i stedet..men jeg synes jeg selv fortjener en på trynet når jeg er stor kjefta till folk...Men dere mener vell det er ok og være stygg i kjeften og når man får seg en smekk og gå og anmelde dem etter på,og få hjelp av mamma..Kvinner og mongolide og skadde folk som ikke er sterke,er vell ikke stor kjefta og stikk frem hode over alt ?? Det er dem som er dritings og tøff i trynet og missuneli og kaller folk for bolere...

Du har helt rett, om en person sier noe du ikke liker, og du banker han opp, så er det rettferdig, og begge to kan legge saken bak seg. Helt enig i at voldsoffere er noen sutrejenter hvis de går til poltitiet for å anmelde. Veldig bra!

Utlogget Nann-Rosita

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 745
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 745

  • Andsnes i Loppa
Sv: Dopingforbud
« #101 : 17. januar 2009, 18:30 »
Raymond;
1) Det er faktisk veldig vanskelig å lese hva du mener, rett og slett fordi der til tider er vanskelig å se hva som er en setning og ikke. Når det starter og stopper... Stor forbokstav, og et enkelt punktum mellom setningene gjør det enklere å se hva du mener.

2) Jeg tror du gjerne vil ha frem at folk som er "normale" gjerne ypper med de større gutta på byen. Det er noe Vargen her har vært inne på tidligere; og er basic psykologi.
Man er liksom ikke "mann nok før man har køddda med de store gutta".
Om disse små får seg en lusing, vel da er nok etter min mening denne store mannen en fullstendig tulling!
Hvorfor?
Fordi en mann med selvtillitt, uansett størrelse, hadde ikke latt seg affisere av den lille trøblefanten.
OM vedkommende går til FYSISK angrep; vel da har alle lov å forsvare seg.

3) Man kan ikke trekke inn folk som er offer for Vold, Blind vold eller umotivert vold. Det har ingenting med denne saken å gjøre.

4) slik du fremstiller hele greia så virker du på meg som en litt !agressiv type", og med tanke på bildet ditt; vel , du gjør ikke akkurat saken om hvorvidt man skal forby doping eller ikke særlig mindre " stereotyp".
Du fremstår rett og slett som en "agressiv boler" ... No offence ....

Nann-Rosita
Medlem av Ragnarokk KFK 


«Problemet med noen kvinner er at de blir så opprømt av ingenting - for deretter å gå hen og gifte seg med han.» - Cher

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Sv: Dopingforbud
« #102 : 17. januar 2009, 19:00 »
Jeg må faktisk si meg enig med jan her.
Som tenåringsmor, og ungdommer flyvende inn og ut dørene 24/7 , så kan jeg si at de gir blanke faen i hvordan de når målene sine; bare de ser bra ut overfor "alle andre".

Jeg har en tenåring som er oppgitt og forbanna over venninner som skal "sulte seg ned i vekt" , er "plutselig vegetarianere" fordi det gjør det lov å bare spise et eple om dagen.
Gutta som tar 300situps om dagen for å ha sixpack, og som ikke spiser eller spiser kun peppes pizza fordi det er kult.

Tenåringer må "oppdras" sakte men sikkert, og jeg tror mye av feilen ligger i at man ikke får de tidlig nok inn i riktigemiljøer, blandt annet på et helsestudio som kan spesialisere seg på "sikkerhet, trygghet og skolere dem innen mat og ernåring". For dette mangler både i de fleste hjem og i skoleverket!!

Dopingforbud er unødvendig. I 100% av alle sakene så er vedkommende skjeldent er "steroidemisbruker, men en som har brukt litt, men bruker mengder narkotika. " Ref svensken som voldtok og drepte sin stedatter for to år siden. Og sleng på et SATS -kort, så er de i "kroppsbyggermiljøet"...



Fantastisk at noen kan skrive dette som selv har gått ut på forumet og reklamert med at de selger XXXXXX. Du eier tydeligvis ikke skam eller selvinnsikt.

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=74289.0

Utlogget Nann-Rosita

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 745
  • Honnør: 193
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 745

  • Andsnes i Loppa
Sv: Dopingforbud
« #103 : 17. januar 2009, 19:01 »
Fantastisk at noen kan skrive dette som selv har gått ut på forumet og reklamert med at de selger doping. Du eier tydeligvis ikke skam eller selvinnsikt.

Jeg selger IKKE doping!!!
Og har heller ALDRI solgt dopingmidler.
Medlem av Ragnarokk KFK 


«Problemet med noen kvinner er at de blir så opprømt av ingenting - for deretter å gå hen og gifte seg med han.» - Cher

Utlogget Lokomotivet

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 320
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 320

Sv: Dopingforbud
« #104 : 17. januar 2009, 19:07 »
ER VOLD OFRE STORE I KJEFTEN DA??ER DU HELT BLIND SER DU IKKE HVA SOM STÅR??OM NOEN KALLER DEG TING ER DEM DA OFRE??FAEN AT DET GÅR ANN OG VÆRE SÅ TREG OG TETT I HODE......SLIKE JÆVLA HOREUNGER SOM STÅR OG KALLER FOLK TING FOR AT DEM ER MISSUNELIG??ER DEM VOLDOFRE??FAEN DET ER IKKE RART DET VOKSER OPP BARE DRITT UNGER NÅ TILL DAGS..


Nja, det kommer litt an på. Er enig i at noen fortjener en legemsfornærmelse i ny og ne (blåveis), men dersom man påfører noen varig men, så skal de ha ytret seg svært ekstremt før jeg vil si de har gjort seg fortjent til noe slikt.




Avancia Strongman Challenge 2013: 2.plass

Gjesteutøver - Italias sterkeste mann 2013: 1.plass

Etrurian Strongman Challenge (Italia) 2014: 1.plass

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!