Skrevet av Emne: Dopingforbud  (Lest 45075 ganger)

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Dopingforbud
« #180 : 19. januar 2009, 13:22 »
Ser ikke helt hvordan dette skal la seg gjøre i håndheving av et forbud men...

Min mening er følgende:

Du svarte ikke på mitt spørsmål;

Bør staten kontrollere substanser som kan være til skade for Norges innbyggere? Hvis ja, straff være metoden?

Sitat
AAS bør være et legemiddel som brukes i kontekster hvor det er medisinske årsaker
Det bør være kontrollert slik at en kan forebygge misbruk av det

Hva legger du i kontrollert? Bør like "skadelige" stoffer også "kontrolleres"?

Sitat
Det er hensiktsmessig at det er kontroll på distribuering av slike midler, grunnet alle de potensielle og dokumenterte helse farene

Slik er det i dag. Alle som selger bryter loven og kan bli straffet.  

Sitat
til alle IBUX "lovere" der ute - det er slik at du IKKE har anledning til å kjøpe mere enn 1 pakke i samme butikk

Grin

Som om det hindrer eventuelle misbruk...  Smiley
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Dopingforbud
« #181 : 19. januar 2009, 13:46 »
Riksavokadoen er strongman og trøkker som faen. Er det rart det ikke blir kriminalisert. Kripos har vel nok AAS på bakrommet allerede, så de trenger ikke mer.

Gloria in Excelsis Deo


Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
Sv: Dopingforbud
« #182 : 19. januar 2009, 14:02 »
Tror at  dem holder fast på det gamle..Pga dette er ikke noe og diskutere,riksadvokaten sier at om det skal kriminaliseres må det vertfall vises at det er like store sammenheng som mellom alkohol og vold..Og det skal faen mye till Smiley

Hehe:) om det er der lista ligger, tror jeg vi har mye som bør legaliseres!:)

Alkohol er roten til 99% av all volden som skjer i norge tror jeg faktisk.

Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Utlogget DanielF

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 168
  • Honnør: 198
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 168

Sv: Dopingforbud
« #183 : 19. januar 2009, 14:25 »
Nå syns jeg alkohol har fått ufortjent mye pepper. Her er noen positive sider av alkoholen:

- Rødvinsaus

- Whiskeysaus

- Rødvin + Biff

- Hvitvin + Sjømat

- De som drikker alkohol, har mindre sjanse for og få iskemiske hjertesykdommer(1)

- De som drikker alkohol, lever lengre enn de som ikke drikker(1)

(1) http://www.im.dk/publikationer/alkoholrapport/alkoholrapport.pdf
Self improvement has always been a passion of mine. - Homer Simpson

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Dopingforbud
« #184 : 19. januar 2009, 14:28 »
Nå syns jeg alkohol har fått ufortjent mye pepper. Her er noen positive sider av alkoholen:

- Rødvinsaus

- Whiskeysaus

- Rødvin + Biff

- Hvitvin + Sjømat

- De som drikker alkohol, har mindre sjanse for og få iskemiske hjertesykdommer(1)

- De som drikker alkohol, lever lengre enn de som ikke drikker(1)

(1) http://www.im.dk/publikationer/alkoholrapport/alkoholrapport.pdf


Ja til å la mennesker bestemme selv, så får taliban hindre jenter skolegang.

Allikvel stemmer jeg ja til straff ved import av alkohol og legemidler.
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget sportacus

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 117
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 117

  • Temet Nosce
Sv: Dopingforbud
« #185 : 19. januar 2009, 15:13 »
1) Bør staten kontrollere substanser som kan være til skade for Norges innbyggere? (samme spørsmål: Bør like "skadelige" stoffer også "kontrolleres"?)
2) Hvis ja, straff være metoden?
3) Hva legger du i kontrollert?
4) Som om det hindrer eventuelle misbruk...

1) Ja absolutt!!! Som det blir sagt her er eksempelvis alkohol noe av det som skaper mest samfunnsproblemer av alt i dette landet. Dersom det hadde blitt introdusert i dag hadde det aldri blitt lovlig. Men problemet er at det er en av de tingene som mennesker er avhengig av og det er en del av vår kultur. Det vil ta fryktelig lang tid for å endre holdningen overfor dette rusmidlet, og et forbud er per idag utenkelig. Men jo mere vi vet om skader jo større sjanse for at dette kan bli tilfelle for mine tipp-tipp-tipp-tipp-oldebarn.

2) Straffbart på lik linje med andre illegale midler.

3) Skrevet ut av leger i medisinsk henseende. Ulovlig å importere, selge og inneha.

4) Vil man misbruke så blir det gjort uavhengig av lover og regler - handler om holdninger til det

Utlogget Hellin08

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 90
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 90

Sv: Dopingforbud
« #186 : 19. januar 2009, 15:38 »

ASSOSIERES TIL VOLD PÅ BYEN; KRIMINALISER KAMPORT DA!!
Vet et utall personer som er godt trente kampsportutøvere som både utfører pengeinnkreving, og "tørrtrener" med å sparke dritten ut av normale folk på byen i helgene.

Skal denne aktiviteten kriminaliseres? Er de så store og sterke og bolet at de blir sinna? Neppe, men en idiot er en idiot like fullt, om han er stor eller liten, så AAS kan kanskje produsere større idioter, men idioten har vært der hele tiden.. Bare 10kg lettere....

Skal de forby kampsport hmm? herlighet.. fordi du "kjenner noen som er skikkelig badass og banker folk på byen og går på kampsport". Er det, det du argumenterer for at steroider ikke skal ulovligjøres? Kampsport er flott trening, og du lærer selvforsvar likesågodt. Streetfighting (mma , valetudo etc) er noe jeg heller er "litt" mer "imot", enda de som driver med det har liten eller ingen hensikt til å "gå ut på gata for å sloss". De trener fordi de synes det er gøy, for konkurranse og for selvforsvar. Dessuten kampsport trenger ikke være noe du må gjøre med andre, det kan du trene selv i garasjen på en bag hvis du vil. Det finnes selvfølgelig idioter som trener kickboxing (f.eks), også, men iallefall de plassene jeg har trent (mma, kickboxing og full-kontakt karate), så har de hatt en streng policy mot folk som har et voldelig rykte og de blir kastet på ræva og hodet ut. Dessuten har jo politiet egne måter å takle folk som går på kampsport, og uttøver vold.
Power - squat  - rått

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Dopingforbud
« #187 : 19. januar 2009, 15:45 »
1) Ja absolutt!!! Som det blir sagt her er eksempelvis alkohol noe av det som skaper mest samfunnsproblemer av alt i dette landet. Dersom det hadde blitt introdusert i dag hadde det aldri blitt lovlig. Men problemet er at det er en av de tingene som mennesker er avhengig av og det er en del av vår kultur. Det vil ta fryktelig lang tid for å endre holdningen overfor dette rusmidlet, og et forbud er per idag utenkelig. Men jo mere vi vet om skader jo større sjanse for at dette kan bli tilfelle for mine tipp-tipp-tipp-tipp-oldebarn.

Så det du sier nå, er at hvis man ser bort fra kultur og historie så ønsker du å ulovliggjøre rødvin? Smiley

Det i mine ører er så nærme kommunisme man kommer, og ikke særlig hyggelig. Smiley

Skal de forby kampsport hmm? herlighet.. fordi du "kjenner noen som er skikkelig badass og banker folk på byen og går på kampsport". Er det, det du argumenterer for at steroider ikke skal ulovligjøres? Kampsport er flott trening, og du lærer selvforsvar likesågodt. Streetfighting (mma , valetudo etc) er noe jeg heller er "litt" mer "imot", enda de som driver med det har liten eller ingen hensikt til å "gå ut på gata for å sloss". De trener fordi de synes det er gøy, for konkurranse og for selvforsvar. Dessuten kampsport trenger ikke være noe du må gjøre med andre, det kan du trene selv i garasjen på en bag hvis du vil. Det finnes selvfølgelig idioter som trener kickboxing (f.eks), også, men iallefall de plassene jeg har trent (mma, kickboxing og full-kontakt karate), så har de hatt en streng policy mot folk som har et voldelig rykte og de blir kastet på ræva og hodet ut. Dessuten har jo politiet egne måter å takle folk som går på kampsport, og uttøver vold.

Vissvass. På lik linje kan man argumentere for at disse legemidlene, gjør deg sterkere, raskere, mer utholden - og at man ikke MÅ utøve styrken på andre mennesker. AAS har normale virkninger og, ikke bare bivirkninger. På lik linje som rødvin og kampsport.
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget Hellin08

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 90
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 90

Sv: Dopingforbud
« #188 : 19. januar 2009, 18:20 »
Så du mener å drive med kampsport er HELT sammenlignbart med steroider ? Hvis man trener slag og spark mener du at man må dra til nærmeste fyr på gata?

 ..så alle små barn som driver med jiu jitsu og har det morro burde sperres inne sammen med bolerne mener du?

Flotte greier ass   Huh
Power - squat  - rått

Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
Sv: Dopingforbud
« #189 : 19. januar 2009, 18:31 »
Mener seff ikke at kamsport skal forbys, men det finnes drittsekker på bol, og det finnes drittsekker i kampsport.

Disse få, legger linjen for hva alle andre mener om deres "kategori".

Med det mener jeg; Bolere flest:
*Er ikke voldelige
*har ikke psykoser
*Bruker ikke narkotika i tilegg
+++

De fleste brukere er av kosmetiske grunner inne i det.
Skal det illegaliseres pga at det finnes idioter som bruker medikamentene, når det ikke er trenden?

Samme med kampsport, VargThor sa det rett; Det finnes unntak. Også i kamsportens verden finnes det folk med:
*Psykoser
*voldelig adferd
* Narkomane

++++

Men vi forbyr ikke det?? Den ene er en treningsform, den andre er en medisin, den er grei, men ut fra skadevirkninger er jeg nesten sikker på at det er farligere med disse 18 år gamle idiotene som akkurat har lært seg å sparke over hoftehøyde som  drikker seg full og slåss på byen, en gymrottene som evt gjør det samme.

Men media vil ha det til at det bare er kriminelle, og psykopater, eller hjertepasienter som bruker AAS, og dette er helt FEIL og uten grunnlag.

Forøvrig; se VargThors innlegg.



Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Dopingforbud
« #190 : 19. januar 2009, 18:34 »
Så du mener å drive med kampsport er HELT sammenlignbart med steroider ? Hvis man trener slag og spark mener du at man må dra til nærmeste fyr på gata?

 ..så alle små barn som driver med jiu jitsu og har det morro burde sperres inne sammen med bolerne mener du?

Flotte greier ass   Huh

Nei, men jeg mener å rettferdiggjøre forbud mot AAS av egne kognitive vurderinger hvor man ytrer en korrelasjon mellom AAS og vold, og samtidig forsvare kampsport som hobby, er både dobbelmoralsk og lite gjennomtenkt.

Sitat
Hykler: En mann som dreper begge sine foreldre, og ber om en mild straff fordi han er foreldreløs.

Abraham Lincoln


Forsvar dine meninger med valide beslutninger. Husk at ingen her mener at kampsport bør ulovliggjøres. Å forby AAS med kriterier som vel så godt kunne blitt brukt på kampsport er hyklerisk.
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget Hellin08

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 90
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 90

Sv: Dopingforbud
« #191 : 19. januar 2009, 19:49 »
Spar meg VargThor...  tror ikke du forstod innlegget mitt av noe som helst grad.

Hvis dere abosolutt skal påstå at AAS og kampsport kan sammenlignes så får dere det. Jeg er av annen formening.

Er forøvrig enig der Lars, det finnes idioter i både kampsport og brukere av AAS. Det finnes jo de som bare driver med kampsport for å lære å sloss på byen, det finnes også de som tar Steroider for å bli store og sloss på byen.  Jeg dog kan "påstå" jeg kjenner et par som har tatt steroider, hvor dette veldig lett har ledet videre til andre narkotiske stoffer (som sammen med steroider kan bli en mer uheldig kombinasjon, med hensyn til slossing o.l), og jeg i kampsport ikke kan nevne ett slikt eksempel.

Sier ikke at det ikke finnes folk som tar AAS som vet hva de driver med og gjøre dette forsvarlig, for egen trenings skyld.

Ang det med kampsport så varierer det jo og en del fra hvilken kampsport du uttøver synes jeg, hvilket forhold og hvilken holdning du har til kamp osv.. Noen er ren fighting.. andre lærer deg Budo-filosofien, og noen tar opp selvforsvar i annen forstand.
Power - squat  - rått

Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Dopingforbud
« #192 : 19. januar 2009, 20:08 »
Spar meg VargThor...  tror ikke du forstod innlegget mitt av noe som helst grad.

Hvis dere abosolutt skal påstå at AAS og kampsport kan sammenlignes så får dere det. Jeg er av annen formening.

Er forøvrig enig der Lars, det finnes idioter i både kampsport og brukere av AAS. Det finnes jo de som bare driver med kampsport for å lære å sloss på byen, det finnes også de som tar Steroider for å bli store og sloss på byen.  Jeg dog kan "påstå" jeg kjenner et par som har tatt steroider, hvor dette veldig lett har ledet videre til andre narkotiske stoffer (som sammen med steroider kan bli en mer uheldig kombinasjon, med hensyn til slossing o.l), og jeg i kampsport ikke kan nevne ett slikt eksempel.

Sier ikke at det ikke finnes folk som tar AAS som vet hva de driver med og gjøre dette forsvarlig, for egen trenings skyld.

Ang det med kampsport så varierer det jo og en del fra hvilken kampsport du uttøver synes jeg, hvilket forhold og hvilken holdning du har til kamp osv.. Noen er ren fighting.. andre lærer deg Budo-filosofien, og noen tar opp selvforsvar i annen forstand.


Ok brainiac. Forstå at ingen ønsker å forby kampsport. Smiley Ingen mener at AAS og kampsport kan sammenliknes. Men kriterier for kritikk er merkverdig sammenfallende, og da betviler jeg hensikten med å være pro det ene og samtidig være mot det andre. Smiley

Hypotesen din er altså at AAS leder til bruk av andre stoffer, basert på empiri hvor antallet er to? Smiley
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: Dopingforbud
« #193 : 19. januar 2009, 20:09 »
Spar meg VargThor...  tror ikke du forstod innlegget mitt av noe som helst grad.

Hvis dere abosolutt skal påstå at AAS og kampsport kan sammenlignes så får dere det. Jeg er av annen formening.

Er forøvrig enig der Lars, det finnes idioter i både kampsport og brukere av AAS. Det finnes jo de som bare driver med kampsport for å lære å sloss på byen, det finnes også de som tar Steroider for å bli store og sloss på byen.  Jeg dog kan "påstå" jeg kjenner et par som har tatt steroider, hvor dette veldig lett har ledet videre til andre narkotiske stoffer (som sammen med steroider kan bli en mer uheldig kombinasjon, med hensyn til slossing o.l), og jeg i kampsport ikke kan nevne ett slikt eksempel.

Sier ikke at det ikke finnes folk som tar AAS som vet hva de driver med og gjøre dette forsvarlig, for egen trenings skyld.

Ang det med kampsport så varierer det jo og en del fra hvilken kampsport du uttøver synes jeg, hvilket forhold og hvilken holdning du har til kamp osv.. Noen er ren fighting.. andre lærer deg Budo-filosofien, og noen tar opp selvforsvar i annen forstand.


du misforstår jo varg totalt!

han sier jo at man ikke kan argumentere mot bol med argumenter som kunne vært brukt mot kampsport, samtidig som man er FOR kampsport.


edit. ser jeg var litt for sen.

Utlogget Hellin08

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 90
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 90

Sv: Dopingforbud
« #194 : 19. januar 2009, 20:53 »
Den eneste som har ønsket å forby Kampsport var LarsHelge.. som visstnok slettet posten sin.
Power - squat  - rått

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!