Skrevet av Emne: Dopingforbud  (Lest 45081 ganger)

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Dopingforbud
« #240 : 21. januar 2009, 17:07 »
Kan du?

Jeg melder "Farig stor - Diskursanalyse om steroider"

Ser du meg med tilsvarende? Smiley

Utlogget mdb

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 868
  • Honnør: 106
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 868

Sv: Dopingforbud
« #241 : 21. januar 2009, 17:17 »
Forklar gjerne alle disse ultra-aggressive damene som finnes rundt omkring Cheesy

Ny påstand: Lave testosteronverdier fører til aggresjon
Ingen vecka utan deca!

Utlogget næææh

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 014
  • Honnør: 222
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 014

Sv: Dopingforbud
« #242 : 21. januar 2009, 17:18 »
Hmmm... Hva med å samle en haug med bolere så de kan holde demonstrasjon uttafor stortinget?

Da har politiet ihvertfall roid-rage å skylde på når tingene kommer ut av kontroll Grin
Her kommer det til å stå noe virkelig sykt en dag!

Utlogget omis_

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 234
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 234

Sv: Dopingforbud
« #243 : 21. januar 2009, 17:43 »
Dere gjentar stadig, eller påstår at AAS ikke har noen forbindelse med aggresjon, men er det gjort nok forskning i det hele tatt på det da? ..

...

Utlogget Roy Holte

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 348
  • Honnør: 406
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 348

  • I`ll see you when Ragnarok begins.....
Sv: Dopingforbud
« #244 : 21. januar 2009, 18:32 »
Dere gjentar stadig, eller påstår at AAS ikke har noen forbindelse med aggresjon, men er det gjort nok forskning i det hele tatt på det da? Kan ikke testosteron påvirke/medvirke til mer aggresjon? For tror folk flest forbinder testosteron med aggresjon

Pump full puddeln med AS beregnet for en okse og sjekk......


3xNSM 2000-2001-2002
2xIPF World Champion Benchpress
IPF European Champion Benchpress
IPF Nordic Benchpress Overall Champion
5x Norweigian Benchpress Champion

EX-IPF World Benchpress record holder-125kg Powerlift with 326kg
EX-IPF World Bencpress record holder-125kg-singellift with 327kg

EX-Strongman
EX-Powerlifter
EX-Benchpresser

www.strongmanroyholte-webshop.no
www.strongmanroyholte.no


Give them nothing...but take from them everything!

I`ll be back........I`ll raise again!and again...and again...my spirit they never get!

May GOD have mercy upon my enemies
......because I won`t!

Utlogget Kris

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 408
  • Honnør: 1067
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 408

Sv: Dopingforbud
« #245 : 21. januar 2009, 18:46 »
Dere gjentar stadig, eller påstår at AAS ikke har noen forbindelse med aggresjon, men er det gjort nok forskning i det hele tatt på det da? Kan ikke testosteron påvirke/medvirke til mer aggresjon? For tror folk flest forbinder testosteron med aggresjon

http://www.kunnskapssenteret.no/Publikasjoner/1170.cms

"Det kan anses som vel dokumentert at anabole steroider i doser opp til lave dopingdoser innebærer liten eller ingen påvirkning av personens aggresjonsnivå.

Det er ikke dokumentert at det er årsaksmessig sammenheng mellom noe moderate doser anabole steroider og aggressivitet.

I befolkningsundersøkelser er det en assosiasjon mellom bruk av anabole steroider og aggressiv atferd og voldsutøvelse (både som forøver og som offer). Om og i hvilken grad denne assosiasjonen avspeiler en årsaksmessig sammenheng, er ikke klarlagt. Det er godt vitenskapelig belegg for at også andre faktorer enn bruken av anabole steroider kan bidra. De miljøer som bruker anabole steroider, er også gjerne preget av bruk av legale og illegale rusmidler, av annen risikoatferd og av andre terskler for voldelig atferd.

En eventuell sammenheng mellom doping med steroider og risiko for økt aggresjon og voldelig atferd er ikke nødvendigvis av medisinsk/biokjemisk art. Det er sannsynlig at individer med tendens til voldsbruk trekkes til miljøer hvor det misbrukes steroider fordi de ønsker å bli større, sterkere og mer aggressive."


Å forske på individer som bruker skyhøye doser er naturligvis problematisk. Men for mye av det gode er uansett aldri bra Wink


Utlogget Hellin08

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 90
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 90

Sv: Dopingforbud
« #246 : 21. januar 2009, 19:59 »
Fikk en del vikende svar, var spørsmålet så jævlig dumt?  Undecided

Nei, kan ikke det, finner heller ikke noen artikler eller studier om det, Egil.
Takker, Kris Wink

Okay, så dere sier at lavdose er det eneste som er forsket på, og derav kan de ikke finne noen sammenheng mellom AAS og aggresjon, greit! Store doser er ikke forsket på fordi det ville vært "inhumant" osv osv? Men lavdose er ikke det, skal ikke nevne antall ml, men det som blir gitt til eldre og folk med lav eller ingen egenproduksjon? altså veldig lite.

Vet ikke hva jeg skal tolke fra innleggene deres som var litt for sarkastiske og forvirrende.  Cheesy  Undecided Tror nok at dere mente ja, det har en viss sammenheng, men det kommer an på dosering?

Den samlede informasjon fra de kontrollerte kliniske forsøkene der det er benyttet de høyeste dosene, gir indikasjon om at bruk av anabole steroider i store doser hos noen, kanskje spesielt disponerte individer, kan utløse psykiske tilstander som er betegnet som mani/hypomani, dvs. tilstander som også kan innebære økt aggressivitet.

Har sett en del her, andre forum og andre steroide-forum, hvor mange som tar helt sikkert ikke "lavdose". Heller moderate, høye eller veldig høye doser testosteron, dette er jo da ikke blitt forsket på, men endel av de brukerne hevder de merker selv at de blir mye mer aggressive til tider. Noen sier og de ikke merker noe som helst, så det er vel litt individuelt, men tror nok det har en viss innvirkning på noen?
Hva tenker dere?   Cool
Power - squat  - rått

Utlogget omis_

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 234
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 234

Sv: Dopingforbud
« #247 : 21. januar 2009, 20:34 »
http://www.kunnskapssenteret.no/Publikasjoner/1170.cms

"Det kan anses som vel dokumentert at anabole steroider i doser opp til lave dopingdoser innebærer liten eller ingen påvirkning av personens aggresjonsnivå.

Det er ikke dokumentert at det er årsaksmessig sammenheng mellom noe moderate doser anabole steroider og aggressivitet.

I befolkningsundersøkelser er det en assosiasjon mellom bruk av anabole steroider og aggressiv atferd og voldsutøvelse (både som forøver og som offer). Om og i hvilken grad denne assosiasjonen avspeiler en årsaksmessig sammenheng, er ikke klarlagt. Det er godt vitenskapelig belegg for at også andre faktorer enn bruken av anabole steroider kan bidra. De miljøer som bruker anabole steroider, er også gjerne preget av bruk av legale og illegale rusmidler, av annen risikoatferd og av andre terskler for voldelig atferd.

En eventuell sammenheng mellom doping med steroider og risiko for økt aggresjon og voldelig atferd er ikke nødvendigvis av medisinsk/biokjemisk art. Det er sannsynlig at individer med tendens til voldsbruk trekkes til miljøer hvor det misbrukes steroider fordi de ønsker å bli større, sterkere og mer aggressive."


Å forske på individer som bruker skyhøye doser er naturligvis problematisk. Men for mye av det gode er uansett aldri bra Wink



I første omgang tenker jeg at du må lese det som skrives.

Har sett en del her, andre forum og andre steroide-forum, hvor mange som tar helt sikkert ikke "lavdose". Heller moderate, høye eller veldig høye doser testosteron, dette er jo da ikke blitt forsket på, men endel av de brukerne hevder de merker selv at de blir mye mer aggressive til tider. Noen sier og de ikke merker noe som helst, så det er vel litt individuelt, men tror nok det har en viss innvirkning på noen?
Hva tenker dere?   Cool

Det noen her inne forsøker så godt de kan å forklare deg, er at det ikke nytter å sitte å tenke, tro eller synse om hvorvidt AAS fører til økt aggresjon.
Her diskuteres det hvorvidt personlig bruk av AAS bør forbys. Da kan man ikke sitte å skrive at: "Jeg kjenner en, som veit om en, som har en bror, som er venn med en kar som sier at han har en fetter som har lest på nettet om en kar som har brukt anabole steroider. Og han karen ble helt gal av det." "Derfor er jeg veldig imot AAS! ALLE vet at det blir man gæærn av.."

Skjønner du hva jeg mener?

Utlogget Hellin08

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 90
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 90

Sv: Dopingforbud
« #248 : 21. januar 2009, 21:21 »
Har lest det godt, synes det var en fin og saklig artikkel, så spør jegvidere! Har for faen aldri sagt eller påstått at AAS gjør deg gærn eller at jeg er imot det. Har heller ikke sagt at jeg er for steroider.

Jeg spurte fordi veldig mange personer her har forsvart seg med, begrunnet eller argumentert for påstandene sine, med: "jammen hvis du tar AAS, blir du gal og får roid rage", andre har sagt "AAS og aggresjon har ingen sammenheng". Det er derfor jeg spør et helt vanlig spørsmål, har du noe imot det? Hvis du ikke vil svare på spørsmålet, så bare ignorer innlegget mitt, ellers driter jeg i hva du mener  Wink. Vet godt at det er en diskusjon om dopingforbud, betyr det at jeg ikke kan ta det noe videre og gå dypere inn i problemstillingen? Herlighet...
Power - squat  - rått

Utlogget omis_

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 234
  • Honnør: 16
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 234

Sv: Dopingforbud
« #249 : 21. januar 2009, 21:50 »
Da har jeg misforstått deg i dine tidligere poster. Det beklager jeg.

Videre ser jeg at det er jeg som ikke har lest innlegget godt nok. Da det, som du sier, står at det bare er forsket på bruk av AAS i små doser. Ikke i moderate doser som jeg først leste det til.

http://www.kunnskapssenteret.no/Publikasjoner/1170.cms

"Det kan anses som vel dokumentert at anabole steroider i doser opp til lave dopingdoser innebærer liten eller ingen påvirkning av personens aggresjonsnivå.

Det er ikke dokumentert at det er årsaksmessig sammenheng mellom noe moderate doser anabole steroider og aggressivitet.

..


Utlogget VargThor

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 942
  • Honnør: 764
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 942

Sv: Dopingforbud
« #250 : 22. januar 2009, 18:55 »
Sitat
Kompisen min går på steroider.

Skrevet av Hodærre 21. januar 2009, klokken 07.47

Jeg har en del venner, noen jeg snakker ofte med og noe jeg bare treffer i byen en gang iblant.

Jeg har også en kompis som går på steroider.  Det vises tydelig at han går på det siden han er relativt mye større enn de andre på hans alder, og det går iblant noen rare blikk og hvisking.

Jeg har alltid støttet han, prøvd værtfall. Men det faktum at han går på steroider støtter jeg overhodet ikke. Jeg hater det.

Han har kommet med unnskyldning på unnskyldning hvorfor han ikke bare stopper helt, han har sagt at han vil være stor, være sterk. Jeg har svart med at han det kan han bli, men  uten de forbannede steroidene!

Det forstår han ikke.

 I begynnelsen ble steriodene ett stort problem for ham i hverdagen, han ble sint for alt, fikk raseriutbrudd og truet ofte andre.  Jeg lærte fort å være sterk og sint tilbake. Det hjalp.

Jeg har lest, sett filmer og lest litt mer om sterioder, jeg prøver så godt jeg kan å bli klok på det. Kompisen min er en av de 5% som blir sinte. Det er sabla uheldig, siden han allerede har rimelig kort lunte.

 Iblant så tenker jeg: Hvordan?

Hvordan kunne en så rolig og kontrollert gutt bli til en sint og rabiat mann?  Jeg synes ikke han har gjort ett godt valg, selv om temperamentet hans er mer kontrollert, så har han ødelagt så mye for ikke bare seg selv, men for vennene sine også.

Kompisen min har både kjæreste og en unge på 4 år.  Jeg er spent på om ungen hans kommer til å spørre når han blir eldre. Han har allerede lurt på hvorfor pappa er så stor i forhold til de andre.

Jeg har kjent ham i snart 4 år, og jeg er glad i ham. Men hvordan kunne han ta ett så dumt valg?

Ikke misforstå meg, jeg dømmer ikke andre som bruker sterioder, men jeg har sett hvor sint han kan bli, hvor mye han kan ødelegge og hvor mye av ham som egentli forsvinner.

Jeg savner ham, den gamle ham. Jeg kan le med ham nå, men det er ikke på samme viset.

Jeg er bare 17 år, jeg trenger den tryggheten han gav meg, nå er det ikke det samme. Jeg er redd han skal klikke hvis han ser noen jeg ikke liker i byen. Jeg er redd han skal slå ihjelp noen og komme i fengsel.

Jeg er forferdelig glad i ham, men jeg synes dette var det dummeste valget han har gjort hittil, selv om han ikke ser det selv.


VG nett: http://www.vgb.no/31252/perma/405022/

Jeg skjønner godt skepsisen, og syntes det er synd at antakelser skaper slike situasjoner.
The Iron Wolf - Sponset av Ironcore Nutrition


Loggbok: The little girlyman

Utlogget Lars H

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 944
  • Honnør: 270
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 944

  • TEAM STRONGMAN ROY HOLTE!!! VIKINGS 4 EVER!
Sv: Dopingforbud
« #251 : 22. januar 2009, 19:36 »
Hehe:)

Ser på NRK når dopingdebatten ramler over landet, at Melanotan nevnes... Nå tar de frem alt de har:)

Neste overskrift "brune muskelberg invaderer gatene"------:)SmileySmiley

Lars Helge Kristensen

Konkurrerende utøver innen Strongman

Beste løft: 245kg i knebøy, 190kg benkpress og 280kg i markløft. Nå 23 år gammel
Sponset av:
Team Stronman Roy Holte
Viking Supplements System

2003; NM-105kg Husker ikke Plass
2004; NM-21år  3 plass
2007; BOV "Fersk" 4 plass
2007; 8 plass P.N Strongman SHow Larvik, Storklassedebut

Utlogget Zupah

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 187
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 187

  • Strong, but far from strong enough =)
Sv: Dopingforbud
« #252 : 23. januar 2009, 10:56 »
Nå orker jeg ikke lese hele tråden, og internett funker bare delvis så kommer meg ikke inn på vg o.l

Har bruk av steroider blitt forbudt nå, eller er det fortsatt oppe til diskusjon?
Har en venninne som påstod at hun akkurat lærte på skolen at all bruk av steroider er forbudt, uansett.

Anyone?
21år  -  83kg  -  182cm
Bøy: 160kg
Mark: 185kg
Benk: 117,5kg

Online Loggbok

Utlogget yo

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 363
  • Honnør: 20
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 363

Sv: Dopingforbud
« #253 : 23. januar 2009, 11:58 »
det er ikke forbudt

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!