Skrevet av Emne: Alternativ til blåbærpai  (Lest 5655 ganger)

Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 090
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 090

Alternativ til blåbærpai
« : 16. januar 2009, 10:36 »
Har lagt ut en paioppskrift på loggen min, men tenkte jeg kunne dele den med fler (: Dette er en oppskrift som datt ned i hodet på meg som ble veldig god;

Du trenger:

100g havregryn
100g smør
50-80g sukker (alt ettersom hvor søt du vil ha den, jeg brukte 50g.. Ellers fungerer nok søtningserstatning også bra)

100g blåbær (både frosne og ferske fungerer)
100g blåbærsyltetøy uten tilsatt sukker
Litt fun light m/blåbærsmak

Slik gjør du:

Bland sammen blåbærne sammen med syltetøy og litt funsaft i en bolle. I en annen bolle blander du først sukkeret og havregrynen, deretter knar du inn smøret slik at det blir en deig. Smør en rund form med litt smør, hell oppi bærblandingen og deretter smuldrer du over deigen. Sett ovnen på 230 grader og stek paien midt i ovnen i ca. 20 minutter. Og volia!

Dette er en kake som rekker til 4 vanlig personer. Eller to som er veldig glad i kake, sånn som meg og min kjære. ^^ Hele paien ligger på 1060 kcal. Et veldig godt kakealternativ som smaker kjempegodt!

Utlogget FrkHedmark

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 4

Sv: Alternativ til blåbærpai
« #1 : 08. januar 2014, 08:19 »
Testet denne oppskriften i går og den ble SUPERGOD.. Men det minnet om stekt havregrøt med bær-saus ..
Trur jeg skal putte hele forma i frysern og bruke som iskake, for den stivner jo ikke i hvert fall...  what Lurer på om jeg gjorde noe feil...
Amantes Sunt Amentes

Gå til:  

Slik finner du treningsmotivasjonen etter et opphold.
Kalkun på nyttårsaften er en tradisjon. Godt Nytt År!
Hvis du vil forbrenne fett er tredemølle og sykkel gårsdagens nyheter.

Slik kommer du i form i 2020

Trening28.12.20192075

Følg disse 6 rådene for hva du må eller bør gjøre.

Kardio eller styrketrening først?

Trening23.12.2019352

Hva bør du trene først for optimal effekt?