Skrevet av Emne: medisiner sykdom og trening  (Lest 1086 ganger)

Utlogget zer0n

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3

  • sykdomsvraket
medisiner sykdom og trening
« : 20. januar 2009, 03:11 »
hei, har noen menings ytringer, spørsmål og generell trang til å lufte noen ting for resten av gjengen her

har tatt begynt på treningen etter at jeg slutta da jeg fikk ledgikt for rundt 5 år siden  tok det ganske tungt, or er en vanskelig sykdom å leve med når du er 18 og breiskuldra.. men etter en stund med behandling og styr fant jeg nå ut at magen vokser (som faen) og resten av fysikken går til helvette om du bare sitter på rævva og syns synd på deg selv.  fikk store problemer med rygg, skuldre og nakken, noe jeg trodde var pga sykdommen, men når jeg kom meg på gymmen. viser det seg at det rett og slett er mangel på fysisk aktivitet som foreverrer en allerede dårlig kropp.

pluss jeg har fått fra å gjennopta trening:

bedre humør!
bedre selvtillit
mindre vondt i rygg og nakke
opp i vekt (ned i størrelse)
bedre apetitt på vanlig mat (blir faktisk dårlig av junkfood etter at jeg begynte å spise normalt igjen)
når du er i dårlig for synes resultater ganske fort, veldi bra motivasjon!
bedre søvn
mer penger til overs (= mindre cola, chips, snop, junkfood, fyll og vas ble tilsammens nesten 3000 i måneden!!!!!!)

det negative er at jeg fremdeles må trykke i meg på medisiner osv, jeg tar nå prednisolon, som er en form for kortison, og metotrexate som er en for for cellegift, dette er ting som (blant annet!) setter ned testosteron produksjonen/konsentrasjonen og virker muskel nedbrytende.
jeg lurer på om det er u-etisk av meg og vurdere å kjøpe testosteron/ spørre legen om å skrive ut til meg, når det bare er snakk om personlig trening altså ikke livs viktigt, men bare et stort hinder.


 jeg sliter utroligt med håndleddene, sykdommen virker på den måten at sene festene mine blir lett betent og jeg trenger en god måte å få trent uten å belaste håndledd så mye som jeg gjør nå. får trent triceps ganske bra, men sliter med å holde grepet under biceps øvelser.. er det noen som har råd for biceps trening med lite håndledds belasting, eller er dette umuligt å få til? ligger på 15 kg 10 rep 4 set, og smertene er stoore, er litt flaut å være 1,90, kraftigt bygd og løfte like tungt som den kvisete 14-tisen attemed meg Tongue

alle tips og tilbakemeldinger er velkommne, this show is back on the road Cheesy



IntX

  • Gjest
Sv: medisiner sykdom og trening
« #1 : 20. januar 2009, 03:30 »
Om legen vil skrive ut testosteron til deg så kunne nok det være noe å vurdere. Legen har som regel alltid rett så du får følge hans anbefaling. Du får kjøpt gode håndleddstøtter som forhåpentligvis kunne hjelpt deg litt i biceps-treningen din. Dette kan du kjøpe fra feks www.kappi.no.

Utlogget zer0n

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3

  • sykdomsvraket
Sv: medisiner sykdom og trening
« #2 : 20. januar 2009, 18:02 »
skal prøve håndledd støtter i dag, skal prøve å få jobbet inn litt mer biceps i bryst programmet mitt, se om det er en smart måte å gjøre det på

Utlogget Deleted!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 031
  • Honnør: 105
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 031

Sv: medisiner sykdom og trening
« #3 : 20. januar 2009, 18:30 »
Jeg vil anbefale deg boksestøtter, disse kan du surre som du selv vil. Fungerer utrolig bra, bruker det selv etter kronisk senebetennelse i underarmene.

Utlogget zer0n

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 3
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3

  • sykdomsvraket
Sv: medisiner sykdom og trening
« #4 : 21. januar 2009, 03:25 »
hmm, tenkte ikke på det, dreiv med boksing før.. kan jo surre dem i søvne Tongue  takk for påminneren Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!