Skrevet av Emne: BodyB's Trening - Vurderer nytt opplegg  (Lest 36452 ganger)

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

2 Uker blir mest sansynelig 100% uten vekter, men jeg har i tillegg 2 uker før jeg drar til syden uten treningsstudio! Har mulighet for å gjøre dips, chins, hangups etc.. Kardio = fjelltur. Noe bra opplegg jeg kan kjøre disse 2 ukene? Hvilken intensivitet burde jeg kjøre når jeg kun har slike øvelser å basere meg på? og hvor mange ganger i uken for å opprettholde nivået? Må jeg trene så og så mange sett til utmattelse eller? Med X antall repps?

Kanskje noe som dette:

Dips og armhevinger for bryst og triceps. + utfall?
Hangups og Chins for rygg og biceps. + situps

disse fordelt over 4 styrkedager kanskje? man-tors med tri og bryst, og tirs-fre med biceps osv?
Ok, jeg trener jo ikke for å bli sterkere som hovedmål, men å bygge muskler! Så det er det jeg tenker på!

Klarer du mange reps på dips, armhevninger, chins osv? hold deg til samme repsantall på mandag å tirsdag som på torsdag å fredag akkuratt likt som du har gjort.
Klarer du mer enn 12 av noen av disse øvelsene tar du på deg en ryggsekk med noe tungt oppi(evt stein, flasker, pose med sand osv) så du klarer 12 reps,,,når du skal ta 8 reps så tar du så mye vekt i ryggsekken at du klarer kun 8 armhevninger, dips, chins osv(klarer du ikke 12 eller 8 av noen av øvelsene kan du evt få hjelp eller hoppe litt opp når du tar chins evt, ta damearmhevninger vist du ikke klarer 12 reps elelr 8 reps osv,,du forstår?

Et program kan feks være slik:

Ville kjørt fullkropp 2-3 fullkroppsøkter i uka siden du ikke har tilgang til så mye til beintrening osv, og det er jo måte på hvor mye ekstra vekt en kan ha i en ryggsekk osv.

Dette er for 2 dager i uken,,feks mandag å torsdag, tar du 3 ganger i uka, kan du kansje droppe armhevningene, å kansje ett sett på dips så det blir 1x12, istedenfor 2x12..Blir kanskje litt mye med 3 dager i uka med dette når du er på deff,,ville anbefalt 2 ganger i uka med dette programmer og hatt litt kardio så du holder for det meste på styrken, evt øker styrken å ha kardio 2-3 ganger i uken i tilegg.

Dips bredt grep: 2x12 reps
armhevning skulderbredt grep: 1x12 reps
Chins eller pullups: 2x12
Good mornings med ryggsekk med noe tung i: 2x12
utfall med evt ryggsekk med vek/ettbeins knebøy er også bra: 2x12-15
evt 2 sett på sit-ups 2x nesten maks.

Håper dette hjalp litt,,men dette er hvordan jeg ville gjort det,,du kan gjøre noe annet om du selv vil.



Utlogget BodyBjunior

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 335
  • Honnør: 161
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 335

  • 100% Dopingfri
Klarer du mange reps på dips, armhevninger, chins osv? hold deg til samme repsantall på mandag å tirsdag som på torsdag å fredag akkuratt likt som du har gjort.
Klarer du mer enn 12 av noen av disse øvelsene tar du på deg en ryggsekk med noe tungt oppi(evt stein, flasker, pose med sand osv) så du klarer 12 reps,,,når du skal ta 8 reps så tar du så mye vekt i ryggsekken at du klarer kun 8 armhevninger, dips, chins osv(klarer du ikke 12 eller 8 av noen av øvelsene kan du evt få hjelp eller hoppe litt opp når du tar chins evt, ta damearmhevninger vist du ikke klarer 12 reps elelr 8 reps osv,,du forstår?

Et program kan feks være slik:

Ville kjørt fullkropp 2-3 fullkroppsøkter i uka siden du ikke har tilgang til så mye til beintrening osv, og det er jo måte på hvor mye ekstra vekt en kan ha i en ryggsekk osv.

Dette er for 2 dager i uken,,feks mandag å torsdag, tar du 3 ganger i uka, kan du kansje droppe armhevningene, å kansje ett sett på dips så det blir 1x12, istedenfor 2x12..Blir kanskje litt mye med 3 dager i uka med dette når du er på deff,,ville anbefalt 2 ganger i uka med dette programmer og hatt litt kardio så du holder for det meste på styrken, evt øker styrken å ha kardio 2-3 ganger i uken i tilegg.

Dips bredt grep: 2x12 reps
armhevning skulderbredt grep: 1x12 reps
Chins eller pullups: 2x12
Good mornings med ryggsekk med noe tung i: 2x12
utfall med evt ryggsekk med vek/ettbeins knebøy er også bra: 2x12-15
evt 2 sett på sit-ups 2x nesten maks.

Håper dette hjalp litt,,men dette er hvordan jeg ville gjort det,,du kan gjøre noe annet om du selv vil.




....................... Honnør Smiley

Takk Hanzy! Sistnevnte program 2 dager i uken da! Ikke noe problem det der, eneste jeg sleit med for 5 måneder siden var chins... Men har jo trent vanvittig mye og gått ned mye siden da, så går kanskje bra Smiley

2 sett med 12 repp på alt holder? Synes det der ser kjempegreit ut! Var akkurat noe sånt jeg så for meg! Går vell kanskje også greit å kjøre en stor kardioøkt etter jeg har gjort dette? 1-2 timers fjelltur? I tillegg kan jeg kjøre kardio de 3 resterende ukedagene uten å trene til dette programmet...? Kjempegreier! Nå ordner det virkelig seg Smiley Takk igjen Hanzyman!

Forøvrig; Veing i helga, har vært 2 nye knallharde uker, så gleder meg Smiley

Utlogget BodyBjunior

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 335
  • Honnør: 161
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 335

  • 100% Dopingfri
Dette gikk usedvanlig bra, helt utrolig at jeg klarte 2.5 kg på 2 "gestapo" uker! Vært vanvittig tungt, lite kcal (til og med på spisedagen) og det ga resultater!!!  Grin Grin

En av de store karene på studioet kom imot meg igår og tegnet en V i luften, shaket hands, og sa; "Gratulerer, fra plomme til mesomorph" Cheesy

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Dette gikk usedvanlig bra, helt utrolig at jeg klarte 2.5 kg på 2 "gestapo" uker! Vært vanvittig tungt, lite kcal (til og med på spisedagen) og det ga resultater!!!  Grin Grin

En av de store karene på studioet kom imot meg igår og tegnet en V i luften, shaket hands, og sa; "Gratulerer, fra plomme til mesomorph" Cheesy

haha, konge! det høres bra ut. tar du kardio etter den helkroppsøkta ville jeg hatt med noe energirik drikke, men egentlig ville jeg heller ha spist noe etter den økta osv som du pleier, å evt hatt 1-2timers kardio om morgen etter frokost eller ca 3-4timer etter du har trent styrkeøkta,,,,føler det blir litt for mye med den treningsøkta som varer ca fra 30-60min så 1-2timers kardio rett etterpå:)

Utlogget BodyBjunior

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 335
  • Honnør: 161
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 335

  • 100% Dopingfri
haha, konge! det høres bra ut. tar du kardio etter den helkroppsøkta ville jeg hatt med noe energirik drikke, men egentlig ville jeg heller ha spist noe etter den økta osv som du pleier, å evt hatt 1-2timers kardio om morgen etter frokost eller ca 3-4timer etter du har trent styrkeøkta,,,,føler det blir litt for mye med den treningsøkta som varer ca fra 30-60min så 1-2timers kardio rett etterpå:)

Hva med frokost først, så 1-2 timers kardio, så lunsj (proteiner i fokus), for så å ta helkroppsøkta som blir 2 ganger i uka? Burde gå greit? Smiley

Sprakk denne uka, ikke på en negativ måte, måtte drikke 2x0.5 pepsi max igår og idag! Skal jo ikke ha noen effekt på dietten, så ser egentlig ikke så negativt på det!

Den siste uka før ferie, vurderer jeg å kjøre en maksøkt på benk, vill det være best å ha denne økten på torsdagstreninga?

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Hva med frokost først, så 1-2 timers kardio, så lunsj (proteiner i fokus), for så å ta helkroppsøkta som blir 2 ganger i uka? Burde gå greit? Smiley

Sprakk denne uka, ikke på en negativ måte, måtte drikke 2x0.5 pepsi max igår og idag! Skal jo ikke ha noen effekt på dietten, så ser egentlig ikke så negativt på det!

Den siste uka før ferie, vurderer jeg å kjøre en maksøkt på benk, vill det være best å ha denne økten på torsdagstreninga?

ja til alt.....vil tro det går fint å drikke light brus uten sukker. Vet ikke om de kunstige tilsetningstoffene har noen spesiell negativ effekt utenom at det fører til at du blir mer "sukkerlysten". Ta å maks på torsdagen ja, det kan hende du ikke blir så veldig fornøyd med maksinga siden du nå er på kaloriunderskudd/deff, men maksinga bør uansett foregå før du går på den to ukers ferien din:) lykke til

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

å må si 16kg er utrolig bra gjort! honnør for den;)

Utlogget BodyBjunior

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 335
  • Honnør: 161
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 335

  • 100% Dopingfri
Er inne i neste siste uka før ferie.. Økning i nedtrekk, øker ikke denne uken i scottcurl da jeg kjente idag at jeg er på tur å stagnere, har hatt voldsom økning siden januar i denne øvelsen, og alle de andre!


Scottcurl

Fra:
8rep x 3set x 20 Kilo +EZ stang
Til:
8rep x 3 set x 35 kilo + EZ stang

Nedtrekk

Fra:
8rep x 3set x 60 Kilo
Til:
8rep x 3 set x 80 Kilo


Peck Deck Flyes

Fra:
8rep x 3set x 55
Til:
8rep x 3 set x 80


Benkpress

Fra:
8rep x 3set x 70
Til:
8rep x 3 set x 80


Omvendt Peck deck flyes

Fra:
8rep x 3set x 45 Kilo
Til:
8rep x 3 set x 60 kilo



Triceps Pushdown

Fra:
8rep x 3set x 40 Kilo
Til:
8rep x 3 set x 50 kilo



Lårpress

Fra:
8rep x 3set x 200 Kilo
Til:
8rep x 3 set x 260 kilo
 


Har aldri hatt en eneste synlige blodåre på noen av armene, nå er det MANGE! Dette går veldig bra! STOR motivasjon å se disse tallene! Ny veing til helga, håper på minst 1 kilo ned! 
 

Utlogget BodyBjunior

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 335
  • Honnør: 161
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 335

  • 100% Dopingfri
Har hatt ett vanvittig kjør nå de siste 6 ukene, 2 kilo ned annenhver uke, og det klarte jeg de 2 siste også! 18 KG ned tilsammen nå!! Håper på synlige mageruter rundt 86-88 kilo. Er 92 kilo nå!


Livet er herlig til tider selvom jeg har offret mye, men nå får jeg igjen for blodslitet Smiley

 

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Har hatt ett vanvittig kjør nå de siste 6 ukene, 2 kilo ned annenhver uke, og det klarte jeg de 2 siste også! 18 KG ned tilsammen nå!! Håper på synlige mageruter rundt 86-88 kilo. Er 92 kilo nå!


Livet er herlig til tider selvom jeg har offret mye, men nå får jeg igjen for blodslitet Smiley

 

ja nå¨begynner det å komme seg...veldig bra økninger også;) når du er midt i sommeren, ca midt i juli vil jeg tro at minst 2-4 av magerutene viser:) lurer bare på hva lårpress øvelsen er? er det beinpress?Smiley lykke til videre, veldig bra jobbet.

Utlogget BodyBjunior

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 335
  • Honnør: 161
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 335

  • 100% Dopingfri
ja nå¨begynner det å komme seg...veldig bra økninger også;) når du er midt i sommeren, ca midt i juli vil jeg tro at minst 2-4 av magerutene viser:) lurer bare på hva lårpress øvelsen er? er det beinpress?Smiley lykke til videre, veldig bra jobbet.

Beklager det, mener selvfølgelig benpress Smiley) Fin erstattning for knebøy!

Ja det håper jeg også, kommer veldig an på hvordan treningen i ferien kommer til å gå, men det regner jeg med går bra da jeg er veldig sterk psykisk når det kommer til å motstå fristelser Smiley

Økte til 85 kg i nedtrekk på fredag, ingen problem i 3 sett, så hadde en bra uke Smiley Gleder meg til å prøve 100 kg i benken på Torsdag.

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Beklager det, mener selvfølgelig benpress Smiley) Fin erstattning for knebøy!

Ja det håper jeg også, kommer veldig an på hvordan treningen i ferien kommer til å gå, men det regner jeg med går bra da jeg er veldig sterk psykisk når det kommer til å motstå fristelser Smiley

Økte til 85 kg i nedtrekk på fredag, ingen problem i 3 sett, så hadde en bra uke Smiley Gleder meg til å prøve 100 kg i benken på Torsdag.

så ut som dette var ganske bra økninger til å være på en deff! utrolig å ha mistet 18kg kroppsvekt å det meste er fett og vann, veldig bra. hold ut, og lyyyyyyyyyyyyke til videre!

Utlogget BodyBjunior

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 335
  • Honnør: 161
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 335

  • 100% Dopingfri
Sv: DEFF - 100 kg i benk! 2 split / 5 treningsdager.
« #147 : 26. juni 2009, 20:32 »
så ut som dette var ganske bra økninger til å være på en deff! utrolig å ha mistet 18kg kroppsvekt å det meste er fett og vann, veldig bra. hold ut, og lyyyyyyyyyyyyke til videre!

Benket 100 kg på maksøkta igår! 1 løftet lå det ene skulderbladet utenfor benken og måtte derfor ha hjelp. 2 forsøk gikk det rett opp, stanga helt nede på kassa Smiley Fantastisk morsomt! Klarte ikke 1x85 kilo i Januar... Har tatt av meg 18 kilo, og har økt 20 kilo i benk - Dette er IKKE nybegynnerøkning da jeg har trent 6 månder før deffen beinhardt og hatt den første økningen alle har.. 6 månder før det igjen trente jeg teknikk før seriøst program.

100 kg i benk var ett mål for meg generelt i 2009, å klare det 6 månder ut i opplegget er så ubeskrivelig deilig at jeg tror det bare er jeg som forstår det. Vennene mine kjenner meg ikke igjen, har ikke tatt ett eneste kostilskudd og overhodet ikke noen form for anabole steroider og andre dopingmidler. Det eneste jeg har tatt er TRAN.

Nå er det 1 uke igjen, skal ikke øke neste uke da jeg har hatt en så hard uke nå. Fantastisk deilig! Mye bra feedback på gymmet også Smiley

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: DEFF - 100 kg i benk! 2 split / 5 treningsdager.
« #148 : 30. juni 2009, 00:32 »
Benket 100 kg på maksøkta igår! 1 løftet lå det ene skulderbladet utenfor benken og måtte derfor ha hjelp. 2 forsøk gikk det rett opp, stanga helt nede på kassa Smiley Fantastisk morsomt! Klarte ikke 1x85 kilo i Januar... Har tatt av meg 18 kilo, og har økt 20 kilo i benk - Dette er IKKE nybegynnerøkning da jeg har trent 6 månder før deffen beinhardt og hatt den første økningen alle har.. 6 månder før det igjen trente jeg teknikk før seriøst program.

100 kg i benk var ett mål for meg generelt i 2009, å klare det 6 månder ut i opplegget er så ubeskrivelig deilig at jeg tror det bare er jeg som forstår det. Vennene mine kjenner meg ikke igjen, har ikke tatt ett eneste kostilskudd og overhodet ikke noen form for anabole steroider og andre dopingmidler. Det eneste jeg har tatt er TRAN.

Nå er det 1 uke igjen, skal ikke øke neste uke da jeg har hatt en så hard uke nå. Fantastisk deilig! Mye bra feedback på gymmet også Smiley

fantastisk bra...økt 20kg i benk+ gått ned 18kg er jo enormt bra. Å, nei du trenger ikke kosttilskudd bare du spiser bra, og nok med mat, dette er veldig bra gjort. Men kosttilskudd som proteinpulver er jeg ikke noe imot egentlig, men du blir ikke sterkere av å drikke proteinpulver enn å spise kylling eller karbonadedeig feks. Uansett er det mye kjekkere å spise mat å ikke drikke det dårlige pulveret, men for dem som ikke klarer å få i seg nok mat er kansje proteinpulver nødvendig, maybe baby. Uansett, lykke til videre å evt logg videre også, nå har du bare en uke igjen, og jeg har følgt med logginga hele tiden å det har vært en ganske bra motivasjonskilde i tilegg veldig gøy å kunne hjelpe deg å gi utrykk for våre egne meninger;) utrolig bra gjort.

Utlogget BodyBjunior

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 335
  • Honnør: 161
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 335

  • 100% Dopingfri
fantastisk bra...økt 20kg i benk+ gått ned 18kg er jo enormt bra. Å, nei du trenger ikke kosttilskudd bare du spiser bra, og nok med mat, dette er veldig bra gjort. Men kosttilskudd som proteinpulver er jeg ikke noe imot egentlig, men du blir ikke sterkere av å drikke proteinpulver enn å spise kylling eller karbonadedeig feks. Uansett er det mye kjekkere å spise mat å ikke drikke det dårlige pulveret, men for dem som ikke klarer å få i seg nok mat er kansje proteinpulver nødvendig, maybe baby. Uansett, lykke til videre å evt logg videre også, nå har du bare en uke igjen, og jeg har følgt med logginga hele tiden å det har vært en ganske bra motivasjonskilde i tilegg veldig gøy å kunne hjelpe deg å gi utrykk for våre egne meninger;) utrolig bra gjort.

Tusen takk Hanzyman Smiley Er heller ikke imot proteinpulver, men gøy at jeg har klart meg så bra uten! Siste veing før 6 endte treningsmåneder med nytt kosthold og program idag, vekta var 90 kg! Det betyr at jeg har klart å gå ned 20 kg i kroppsvekt og økt 20 kg maks i benk på ett halvt år!! Overgått alle forventninger! Det som overasket meg mest er at jeg skimter de 2 øverste magerutene nå, samt ett par blodårer rett under magen. Litt fett igjen på magen, men ikke mye Smiley Trenger heller ikke pump for å se hovedåren på overarm nå heller Smiley

Tar 4 fortjente uker fra studioet nå, blir det planlagte helkroppsprogrammet 2 ganger i uken + starte hver dag med kardiotur på 90 minutter. Gleder meg!

Dips bredt grep: 2x12 reps
armhevning skulderbredt grep: 1x12 reps
Chins 2x12
utfall med ryggsekk 2x12
2 sett på sit-ups ca max 30-35 x 2

12 chins blir umulig, så må cheate evt få hjelp, men det går da greit? Ønsker å prøve meg på chins da jeg ønsker å opprettholde ryggen mest mulig Smiley

Kostholdet blir vanlig, bortsett fra middag som blir helt vanlig type familiemiddag (hva som helst), dette bør gå greit da jeg kjører såppas mye kardio som jeg blir å gjøre Smiley



EDIT: Hva med å kjøre 6 rep chins, så 1 sek pause før 6 pull-ups?  (Måtte sjekke terskelen)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!