Skrevet av Emne: BodyB's Trening - Vurderer nytt opplegg  (Lest 36379 ganger)

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Tusen takk Hanzyman Smiley Er heller ikke imot proteinpulver, men gøy at jeg har klart meg så bra uten! Siste veing før 6 endte treningsmåneder med nytt kosthold og program idag, vekta var 90 kg! Det betyr at jeg har klart å gå ned 20 kg i kroppsvekt og økt 20 kg maks i benk på ett halvt år!! Overgått alle forventninger! Det som overasket meg mest er at jeg skimter de 2 øverste magerutene nå, samt ett par blodårer rett under magen. Litt fett igjen på magen, men ikke mye Smiley Trenger heller ikke pump for å se hovedåren på overarm nå heller Smiley

Tar 4 fortjente uker fra studioet nå, blir det planlagte helkroppsprogrammet 2 ganger i uken + starte hver dag med kardiotur på 90 minutter. Gleder meg!

Dips bredt grep: 2x12 reps
armhevning skulderbredt grep: 1x12 reps
Chins 2x12
utfall med ryggsekk 2x12
2 sett på sit-ups ca max 30-35 x 2

12 chins blir umulig, så må cheate evt få hjelp, men det går da greit? Ønsker å prøve meg på chins da jeg ønsker å opprettholde ryggen mest mulig Smiley

Kostholdet blir vanlig, bortsett fra middag som blir helt vanlig type familiemiddag (hva som helst), dette bør gå greit da jeg kjører såppas mye kardio som jeg blir å gjøre Smiley



EDIT: Hva med å kjøre 6 rep chins, så 1 sek pause før 6 pull-ups?  (Måtte sjekke terskelen)

vist du klarer bare 6 rep på chins kan du evt ta,,,,2chins, 10sek pause, 2 chins, 10 sek pause, 2 chins, 10 sek pause osv, til du har ca 16-20 chins i alt,,på en måte myoreps,,,,,eller så kan du ta liggende roing http://img.youtube.com/vi/L9C2Pjkvm_A/0.jpg
du trenger ikke ha benkpress stang for liggende roing, men du trenger bare en stang eller et apparat eller et lekestativ som har noe lignende som du ser i linken jeg gidde deg:) liggende roing er jo mye lettere enn vanlig chins:)Wink lykke til

Utlogget BodyBjunior

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 335
  • Honnør: 161
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 335

  • 100% Dopingfri
vist du klarer bare 6 rep på chins kan du evt ta,,,,2chins, 10sek pause, 2 chins, 10 sek pause, 2 chins, 10 sek pause osv, til du har ca 16-20 chins i alt,,på en måte myoreps,,,,,eller så kan du ta liggende roing http://img.youtube.com/vi/L9C2Pjkvm_A/0.jpg
du trenger ikke ha benkpress stang for liggende roing, men du trenger bare en stang eller et apparat eller et lekestativ som har noe lignende som du ser i linken jeg gidde deg:) liggende roing er jo mye lettere enn vanlig chins:)Wink lykke til

Takk for tipset! Gjorde følgende: 3 rep - 10 sek pause x4 x2 med 60 sekunders mellomrom mellom settene, fungerte kjempebra Smiley Kjørte i tillegg til push-up med skulderbredt grep ett sett hangups for litt isolasjon på biceps så det ble jevnt mellom bi og triceps..

Har gått kjempebra så langt i ferien Smiley Må det bare fortsette slik så går jeg kanskje litt ned i vekt også samtidig som jeg holder meg OK bra i styrke.

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Takk for tipset! Gjorde følgende: 3 rep - 10 sek pause x4 x2 med 60 sekunders mellomrom mellom settene, fungerte kjempebra Smiley Kjørte i tillegg til push-up med skulderbredt grep ett sett hangups for litt isolasjon på biceps så det ble jevnt mellom bi og triceps..

Har gått kjempebra så langt i ferien Smiley Må det bare fortsette slik så går jeg kanskje litt ned i vekt også samtidig som jeg holder meg OK bra i styrke.

jepp, høres bra ut dette!:) stå på

Utlogget BodyBjunior

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 335
  • Honnør: 161
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 335

  • 100% Dopingfri
BodyB lagt på seg eller holdt seg selv i sjakk?
« #153 : 17. juli 2009, 13:36 »
Hei igjen!

Etter 2 uker ferie er jeg fortsatt på 90 kilo, hva skal jeg tro om dette? Har jeg tapt noe muskelmasse og lagt på meg noe fett? Hatt 4 kardioøkter i uken på 60-70 minutter, og fulgt helkroppsprogrammet og kjørt det 2 ganger i uken. Spist slik:

Passet på å få i meg nok proteiner iallefall.

Frokost: havregryn
Lunsj: 2 brødskiver med 3 egg
middag: mye proteiner men mye tilbehør med greit mye karb, ikke noe saus.
middag 2: samme som første middag (rester), mest protein kilden, lite karb.
kveld: frukt

Problemet er at denne middagen kan plutselig ha vært pizza midt i uken.. men med nok proteiner da jeg har stappet en pakke karb deig i hver pizza Smiley Litt kjedelig å ha stagnert, men om det er slik jeg kanskje tror det er; Ikke lagt på meg i fett%? Så går det bra!

Klar for 2 nye uker med ferie nå....  Cool Takk for svar!

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: BodyB lagt på seg eller holdt seg selv i sjakk?
« #154 : 18. juli 2009, 00:19 »
Hei igjen!

Etter 2 uker ferie er jeg fortsatt på 90 kilo, hva skal jeg tro om dette? Har jeg tapt noe muskelmasse og lagt på meg noe fett? Hatt 4 kardioøkter i uken på 60-70 minutter, og fulgt helkroppsprogrammet og kjørt det 2 ganger i uken. Spist slik:

Passet på å få i meg nok proteiner iallefall.

Frokost: havregryn
Lunsj: 2 brødskiver med 3 egg
middag: mye proteiner men mye tilbehør med greit mye karb, ikke noe saus.
middag 2: samme som første middag (rester), mest protein kilden, lite karb.
kveld: frukt

Problemet er at denne middagen kan plutselig ha vært pizza midt i uken.. men med nok proteiner da jeg har stappet en pakke karb deig i hver pizza Smiley Litt kjedelig å ha stagnert, men om det er slik jeg kanskje tror det er; Ikke lagt på meg i fett%? Så går det bra!

Klar for 2 nye uker med ferie nå....  Cool Takk for svar!

jeg vil tro du har tatt av en del overflødig vann samt fett, og lagt på deg muskler= det er mye lettere å bli kvitt vann enn fett,,som man ser på slankekrigen går dem ned veldig mye de første 2 -3 ukene, men etterhvert så går dem ned kun 1-0.2kg per uke, selv om dem gikk ned 5-10kg de to første ukene. Jeg vil tro du har tapt en del vann samt fett men du har også lagt på deg muskler, husk muskler veier mer enn fett. Vist du holder samme vekt så kan du kanskje kutte litt ned på fett inntak? hold karboinntaket på medium,,ikke gå for lavt siden du har veldig mye kardio nå å trenger en del karbo, å proteininntaket bør også være litt høyt, mens fettinntaket trenger ikke være så spessielt høyt,,,husk omega 3 evt omega 6 og 9 også,,og ca 3-4 ss fett fra olivenolje/solsikkeolje/linfrøolje:) så prøver du å ikke spise noe fettinnholdig mat som ost osv.

Utlogget BodyBjunior

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 335
  • Honnør: 161
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 335

  • 100% Dopingfri
OPPDATERT PROGRAM
« #155 : 07. august 2009, 22:24 »
Takk Hanzyman......... Du har peiling, honnør!  Smiley

Gått opp 0.5 kilo under oppholdet i Spania; Vann? Fett?

Startet treningen på studio for fullt på Mandag, det var veldig tungt psykisk og fysisk; Hadde tapt meg masse i benk.. Jeg var forberedt på at det kunne skje, men det føltes som ett nederlag. Merket dette selv om jeg har hatt denne uken som oppkjøringsuke.

Mandag;

Benkpress:
Vanlig oppvarming
10x75
8x75 '10 sek pause' 2x75
5x75 '10 sek pause' 3x75 '10 sek pause' 1x75 '10 sek pause' 1x75

Før ferien kjørte jeg 8x80 3 sett uten problem, var klar for å gå videre. Slet VELDIG med gangsperre i bryst på torsdagsøkten, så da ble det følgende sett:

Benkpress:
Vanlig oppvarming
8x77.5
8x75
6x75 '10 sek pause' 2x75


Ekstremt tungt psykisk da underbevisstheten skrek til meg at dette var elendig. Har nå byttet ut triceps pushdown med DIPS, nedtrekk med CHINS. Kjører fortsatt scottcurl som isolasjon etter chins, men annen muskel imellom øvelsene for hvile.

Kjører følgende på bicepsdager:

5 chins x2 (10 sek pause) x3 (vanlig pause mellom sett)
Dips 10x3

Skal jeg kutte ut peck deck flyes om jeg tar dips veldig fremoverbøyd? Det er jo nesten en 50/50 øvelse for triceps og bryst om den gjøres riktig. Og hvordan skal jeg gjøre det med økningen i chins og dips? ett sett ekstra hver torsdag? En repp ekstra hver torsdag? Eller?

Hele programmet ser slik ut nå (med vanlig kostholdsplan):

(FF= før ferie)
Scottcurl

8rep x 3 set x 32.5(FF;35)  kilo + EZ stang

CHINS

5 chins x2 (10 sek pause) x3 (vanlig pause mellom sett)

Peck Deck Flyes

Kutte ut av program?

Benkpress

8rep x 3 set x ca 75-77.5 (FF80)


Omvendt Peck deck flyes


8rep x 3 set x 53 (FF60)



DIPS

10x3 (11 på Torsdager? Eller 8 med noen kilo i belte?)

Sit-Ups

20x3

Lårpress

8rep x 3 set x 260 kilo


Som dere ser har jeg ikke tapt meg i benstyrke, ser det greit ut? Håper på utfyllende svar om økning i dips og chins, også om jeg trenger å kjøre Peck deck flyes!

Utlogget BodyBjunior

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 335
  • Honnør: 161
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 335

  • 100% Dopingfri
CHINS? Økning?
« #156 : 14. august 2009, 15:26 »


Kjører følgende på bicepsdager:

5 chins x2 (10 sek pause) x3 (vanlig pause mellom sett)
Dips 10x3

Skal jeg kutte ut peck deck flyes om jeg tar dips veldig fremoverbøyd? Det er jo nesten en 50/50 øvelse for triceps og bryst om den gjøres riktig. Og hvordan skal jeg gjøre det med økningen i chins og dips? ett sett ekstra hver torsdag? En repp ekstra hver torsdag? Eller?





Siden ingen svarte på forrige innlegg, uthever jeg det viktigste, og håper noen kan hjelpe meg med dette? Smiley

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: BodyB's Trening - NYTT PROGRAM
« #157 : 19. august 2009, 20:38 »

Siden ingen svarte på forrige innlegg, uthever jeg det viktigste, og håper noen kan hjelpe meg med dette? Smiley

har vært på en lang tur å nettopp begynt på skole, så har ikke rukket å svart noe spesielt, beklagelig.
Hadde jeg vært deg hadde jeg kanskje prøvd å økt med 1 ekstra rep i chins per uke, men klarer du mer enn 12-15 stk etter hverandre så ville jeg begynt da å ha på meg ryggsekk eller noe med vekter i sånn at man klarer kun 5-8 reps. Men for min egen del ville jeg ha prøvd å økt med en rep hver uke, men jeg ville også ha byttet ut chins med nedtrekk en så du ikke trener ryggen med 5 reppere hele tiden siden dette er ganske tungt, og ville kuttet ut pec-deck siden du får en del på dips ja. vet ikke om du trener overkropp to ganger ukå nå som du gjorde før eller hvilken splitt du har? men har du 12 reps, å 8 reps som du hadde før(2splitt) hadde jeg tatt nedrekk på 12 repperne, og tatt chins når du skulle hatt 8 rep(selv om det er 8 reps så tar du bare 5 chins eller det du klarer ca...håper du fikk litt forståelse av dette.

Utlogget BodyBjunior

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 335
  • Honnør: 161
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 335

  • 100% Dopingfri
23 KILO NED
« #158 : 20. august 2009, 23:29 »
Har kuttet ut Peck deck og nedtrekk! Har forøvrig gått ned 23 kilo og veier 87 kilo nå Smiley


Slik ser det ut nå: (30-40 minutt kardio; Man-,Tir-,Tor- og Fre -dag)

Mandag
Benkpress 3 sett 10 repps
Benpress 3 sett 10 repps
Dips 3 sett 10 repps

3 voldsomme øvelser, selvom det ser lite ut, tror jeg det er nok?

Tirsdag
Chins (Ta nedtrekk istedet?) 5x2 x3
Rygghev 3 sett 10 repps
Omvendt Peck Deck Flyes 3 sett 10 repps
Scottcurl 3 sett 10 repps
Sit-ups 3 sett 20 repps

Onsdag
SQUASH intensivt 90 min

Torsdag
Benkpress 3 sett 8 repps
Benpress 3 sett 8 repps
Dips 3 sett 10 reps (11 neste uke? 12 uken etter det igjen??)

Fredag
Chins (Ta nedtrekk istedet?) 5x2 x3
Rygghev 3 sett 10 repps
Omvendt Peck Deck Flyes 3 sett 8 repps
Scottcurl 3 sett 8 repps
Sit-ups 3 sett 20 repps


Hvordan skal jeg gjøre det da? Klarer bare såvidt 5 chins med 10 sek pause før jeg tar 5 til. Skal jeg bare kjøre chins på Torsdager og ha 1 repp økning på siste intervallen? Altså 5 rep - 10 sek pause + 6 rep ?

Og dips på Triceps dager? Skal jeg kjøre mindre på tirsdager? og 1 ekstra på torsdager? Dette er jeg uerfaren på og håper jeg får hjelp!

Takk for svar Hanzy, ikke så mange andre som svarer her  Undecided Kanskje jeg skal opprette en logg i tillegg?

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: BodyB's Trening - NYTT PROGRAM
« #159 : 21. august 2009, 17:37 »
Har kuttet ut Peck deck og nedtrekk! Har forøvrig gått ned 23 kilo og veier 87 kilo nå Smiley


Slik ser det ut nå: (30-40 minutt kardio; Man-,Tir-,Tor- og Fre -dag)

Mandag
Benkpress 3 sett 10 repps
Benpress 3 sett 10 repps
Dips 3 sett 10 repps

3 voldsomme øvelser, selvom det ser lite ut, tror jeg det er nok?

Tirsdag
Chins (Ta nedtrekk istedet?) 5x2 x3
Rygghev 3 sett 10 repps
Omvendt Peck Deck Flyes 3 sett 10 repps
Scottcurl 3 sett 10 repps
Sit-ups 3 sett 20 repps

Onsdag
SQUASH intensivt 90 min

Torsdag
Benkpress 3 sett 8 repps
Benpress 3 sett 8 repps
Dips 3 sett 10 reps (11 neste uke? 12 uken etter det igjen??)

Fredag
Chins (Ta nedtrekk istedet?) 5x2 x3
Rygghev 3 sett 10 repps
Omvendt Peck Deck Flyes 3 sett 8 repps
Scottcurl 3 sett 8 repps
Sit-ups 3 sett 20 repps


Hvordan skal jeg gjøre det da? Klarer bare såvidt 5 chins med 10 sek pause før jeg tar 5 til. Skal jeg bare kjøre chins på Torsdager og ha 1 repp økning på siste intervallen? Altså 5 rep - 10 sek pause + 6 rep ?

Og dips på Triceps dager? Skal jeg kjøre mindre på tirsdager? og 1 ekstra på torsdager? Dette er jeg uerfaren på og håper jeg får hjelp!

Takk for svar Hanzy, ikke så mange andre som svarer her  Undecided Kanskje jeg skal opprette en logg i tillegg?


mandag:

benkpress 2x10
Dips2x10
benpress 3x10

komentar: Du hadde litt for mange sett synes jeg, så når har det to ganger i uken ville jeg hatt det sånn som jeg skrev det. Å ikke ta benpress imellom benkpressen og dipsen. Du tar dipsen som går på bryst å triceps akkuratt som bryst når du er varm i bryst og triceps etter benkpressen. Ta 1-1,30min hvile mellom benk å dips, så går du over til benpress til slutt.


Tirsdag: ta nedtrekk på tirsdag med 10 rep

komentar: ta nedtrekk på tirsdag så du ikke trener ryggen veldig tungt konstant.


Torsdag: Det samme som mandag bare med 6-8 rep ( hadde tatt 6 siden 8 er ganske nært 10 rep og med 6 rep er det bedre å utvikle maksimale styrken, med 10 rep bygger du mer volum vil jeg si, og du går fortere opp i muskelvekt. med tyngre vekter fra 3-6 rep så klarer du å utnytte mer av muskelstyrken uten at den øker så mye i volum, og da øker den relative muskelstyrken din, samt du blir sterkere uten å bli noe spesielt tyngre. Kunne gjerne gått ned til 5 rep også på torsdagen.

fredag: her tar du chins:) neste fredag øker du med en ekstra chin.

ellers ser det bra ut som jeg ser. Du kan opprette en logg om du vil og trenger hjelp til det, men jeg skal prøve å svare så ofte jeg klarer.
Lykke til videre, bra vekt på deg nå, sikkert fornøyd.




Utlogget BodyBjunior

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 335
  • Honnør: 161
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 335

  • 100% Dopingfri
Sv: BodyB's Trening - NYTT PROGRAM
« #160 : 22. august 2009, 10:26 »

mandag:

benkpress 2x10
Dips2x10
benpress 3x10

komentar: Du hadde litt for mange sett synes jeg, så når har det to ganger i uken ville jeg hatt det sånn som jeg skrev det. Å ikke ta benpress imellom benkpressen og dipsen. Du tar dipsen som går på bryst å triceps akkuratt som bryst når du er varm i bryst og triceps etter benkpressen. Ta 1-1,30min hvile mellom benk å dips, så går du over til benpress til slutt.


Tirsdag: ta nedtrekk på tirsdag med 10 rep

komentar: ta nedtrekk på tirsdag så du ikke trener ryggen veldig tungt konstant.


Torsdag: Det samme som mandag bare med 6-8 rep ( hadde tatt 6 siden 8 er ganske nært 10 rep og med 6 rep er det bedre å utvikle maksimale styrken, med 10 rep bygger du mer volum vil jeg si, og du går fortere opp i muskelvekt. med tyngre vekter fra 3-6 rep så klarer du å utnytte mer av muskelstyrken uten at den øker så mye i volum, og da øker den relative muskelstyrken din, samt du blir sterkere uten å bli noe spesielt tyngre. Kunne gjerne gått ned til 5 rep også på torsdagen.

fredag: her tar du chins:) neste fredag øker du med en ekstra chin.

ellers ser det bra ut som jeg ser. Du kan opprette en logg om du vil og trenger hjelp til det, men jeg skal prøve å svare så ofte jeg klarer.
Lykke til videre, bra vekt på deg nå, sikkert fornøyd.



Instensiviteten jeg har over 3 sett har fungert UTMERKET for meg Hanzy! Må jeg virkelig droppe ned til 2 sett? Synes treningsmengden nå er perfekt? Jeg er enig med at jeg kan bytte ut chins på Tirsdag med nedtrekk i 3 sett. Men på fredag, skal jeg kjøre 5 chins - 10 sek pause - 6 chins x3 da? så 7 repps uken etter det osv? 1 repp økning i alle settene?

Notert det med benpressen imellom, trodde det var litt positivt slik at intensiviteten på triceps ble så høy som mulig siden den har fått hvilt litt (også bryst), men jeg skjønner selvfølgelig at du burde trene muskelen mens den er varm.



Men konklusjonen er at med dette programmet er jeg virkelig på MAKS repp per muskelgruppe? Enda det er så få øvelser jeg trenger å gjøre? Det er jo kjempegreier Smiley

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: BodyB's Trening - NYTT PROGRAM
« #161 : 22. august 2009, 21:06 »
ja, kjør 3 sett vist det fungerer for deg selvfølgelig!:D men det jeg er redd for at du skal bli overtrent. For du kunne sikkert hatt 4 sett også å fått utrolige bra økninger osv, men etter en 2-3 uker begynner overtreningen og komme, vist du forstår. Men for min del liker jeg bedre å være sikker på at jeg ikke blir overtrent, er bedre å trene litt mindre, enn for mye. Men kjør nå 3 sett så ser du hvordan det går, man må prøve og feile av og til.

PS: Men jeg ville heller kanskje ikke ligget på maks rep hvert sett, du trnger heller ikke d ifølge flere artikler jeg har lest(er desverre en stund siden å husker ikke kilder)
Men du kan evt ta maks på første sett, feks 12 rep, så tar du 10 rep, 10 rep.
på den tunge dagen kan du ta: 8 rep, 6rep, 6rep.
Men prøv deg litt frem.

så bytt ut chins med nedtrekk på tirsdag ja.
Det med chins på fredag tror jeg ikke du klarer. Vist 5 rep er maks du klarer, så klarer du ikke 5 rep igjen etter 10 sek pause, men du klarer kanskje 2. Dette ligner veldig på myoreps metoden som jeg trener og fungerer veldig bra. Men jeg vet ikke hvordan det blir vist du bare skal trene myoreps metoden på fredag kun på chins, usikker på hvordan det blir, så jeg hadde egentlig trent på samme måte som du gjør ellers på chins, her har jeg satt opp hvordan:

Chins på fredag:

EKSEMPEL 1 CHINS PÅ FREDAGEN:

1 sett: maks
1.30-2min pause
2 sett: tar du en mindre enn du klarte på maks
1.30-2min pause
3sett: likt så andre sett.

EKSEMPEL 2 TRENINGSMETODE FOR CHINS PÅ FREDAGEN:

eller du kan jo prøve den 10 sekunders mellomrom på pausen men da burde det sett sånn ut:

chins på fredagen:

1 sett: en ifra maks ca.
10 sek pause
2 sett: 1-3rep
10 sek pause
3sett: 1-3 rep
10 sek pause
4 sett: 1-2 rep
10-15 sek pause
5sett: 1-2 rep

håper du forsto litt av dette. men ville kanskje valgt eksempel 1 vist du ikke trener myoreps på alle muskelgruppene.

Utlogget BodyBjunior

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 335
  • Honnør: 161
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 335

  • 100% Dopingfri
Sv: BodyB's Trening - NYTT PROGRAM
« #162 : 24. august 2009, 20:00 »
ja, kjør 3 sett vist det fungerer for deg selvfølgelig!:D men det jeg er redd for at du skal bli overtrent. For du kunne sikkert hatt 4 sett også å fått utrolige bra økninger osv, men etter en 2-3 uker begynner overtreningen og komme, vist du forstår. Men for min del liker jeg bedre å være sikker på at jeg ikke blir overtrent, er bedre å trene litt mindre, enn for mye. Men kjør nå 3 sett så ser du hvordan det går, man må prøve og feile av og til.

PS: Men jeg ville heller kanskje ikke ligget på maks rep hvert sett, du trnger heller ikke d ifølge flere artikler jeg har lest(er desverre en stund siden å husker ikke kilder)
Men du kan evt ta maks på første sett, feks 12 rep, så tar du 10 rep, 10 rep.
på den tunge dagen kan du ta: 8 rep, 6rep, 6rep.
Men prøv deg litt frem.

så bytt ut chins med nedtrekk på tirsdag ja.
Det med chins på fredag tror jeg ikke du klarer. Vist 5 rep er maks du klarer, så klarer du ikke 5 rep igjen etter 10 sek pause, men du klarer kanskje 2. Dette ligner veldig på myoreps metoden som jeg trener og fungerer veldig bra. Men jeg vet ikke hvordan det blir vist du bare skal trene myoreps metoden på fredag kun på chins, usikker på hvordan det blir, så jeg hadde egentlig trent på samme måte som du gjør ellers på chins, her har jeg satt opp hvordan:

Chins på fredag:

EKSEMPEL 1 CHINS PÅ FREDAGEN:

1 sett: maks
1.30-2min pause
2 sett: tar du en mindre enn du klarte på maks
1.30-2min pause
3sett: likt så andre sett.

EKSEMPEL 2 TRENINGSMETODE FOR CHINS PÅ FREDAGEN:

eller du kan jo prøve den 10 sekunders mellomrom på pausen men da burde det sett sånn ut:

chins på fredagen:

1 sett: en ifra maks ca.
10 sek pause
2 sett: 1-3rep
10 sek pause
3sett: 1-3 rep
10 sek pause
4 sett: 1-2 rep
10-15 sek pause
5sett: 1-2 rep

håper du forsto litt av dette. men ville kanskje valgt eksempel 1 vist du ikke trener myoreps på alle muskelgruppene.


Skjønner!

Bytter nå ut Chins med nedtrekk på tirsdager, håper dette kommer til å fungere!
Men på fredager må jeg jo prøve å kjøre en ekstra chin på maks da! Da er det vell viktig at jeg ikke trener til failure, men til jeg kjenner at nå klarer jeg bare en halv til? Eksempel #1 så veldig bra ut!

Men på dips da? Fortsatt kjøre 3x10 på mandager? og 1x11 og 2x10 på torsdager? Torsdagen etter det 1x12 og 2x10?


Håper du sjekker bildeprofilen min hanzyman! http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=88557.msg1289943;topicseen#new

Har rettet en spesiell takk til deg der! og det at jeg har blitt kåret til ukens profil er mye på grunn av all den hjelpen du har gitt meg! Takk Hanzyman! Smiley

Utlogget hanzyman

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 412
  • Honnør: 39
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 412

Sv: BodyB's Trening - NYTT PROGRAM
« #163 : 25. august 2009, 11:52 »
du kan godt prøve å makse ja på en måte i dips økta, men jeg ville ha makset først etter du har varmet opp, for vist du skal makse på sluttsettet så er du så trøtt fra de forrige settene:) maks på det første, men skal du trenger ikke makse hver gang i dips, men kanskje 1-2 ganger i måneden på hvor mange du klarer å utføre.  #1, som jeg skrev ja,,,ta maks på første, så tar du 1-2 mindre reps på de to neste settene;) kan gjøre det både på chins og dipsen og prøve det ut.

Så bildeprofilen du har nå opprettet, og vil si at jeg faktiskt elsker d, heheh. utrolig bra jobbet.
Nå er det bare til å stå på resten, og du kan komme ganske langt.

Utlogget BodyBjunior

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 335
  • Honnør: 161
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 335

  • 100% Dopingfri
Sv: BodyB's Trening - NYTT PROGRAM
« #164 : 29. august 2009, 17:41 »
du kan godt prøve å makse ja på en måte i dips økta, men jeg ville ha makset først etter du har varmet opp, for vist du skal makse på sluttsettet så er du så trøtt fra de forrige settene:) maks på det første, men skal du trenger ikke makse hver gang i dips, men kanskje 1-2 ganger i måneden på hvor mange du klarer å utføre.  #1, som jeg skrev ja,,,ta maks på første, så tar du 1-2 mindre reps på de to neste settene;) kan gjøre det både på chins og dipsen og prøve det ut.

Så bildeprofilen du har nå opprettet, og vil si at jeg faktiskt elsker d, heheh. utrolig bra jobbet.
Nå er det bare til å stå på resten, og du kan komme ganske langt.

Takk Hanzyman! Skjønner tegninga.

Blir dyrt i lengden med 2 pakker karbonadedeig, så vurderer å bestille meg en bøtte whey tech fra pf.no... http://www.proteinfabrikken.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=1790

1 Servering i lunsjen + 1 boks makrell i tomat.
1 servering etter trening.

200 gram karbodeig istedenfor 400 før trening og samme 1 time etter trening.

Høres det bra ut? Dyrt med så mye kjøtt...

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!