Skrevet av Emne: Jeg skal få bort underhudsfettet! (Nye bilder s. 27!)  (Lest 62614 ganger)

Utlogget lena-alex

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 255
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 255

Her vil jeg skrive om hvordan jeg trener og spiser, og jeg kommer også til å legge inn bilder - sånn at jeg forhåpentligvis ser litt fremgang etterhvert.  Wink

Dette vil hjelpe meg å bli mer fokusert, og få struktur over hva jeg egenltig spiser og hvor mye jeg trener Smile Men hvis du bare skal kommentere hvor dum jeg er som er veggis, eller noe annet, så kan du sjekke denne siden (http://www.meat.org/), og se videoen først! Så vet vi det.. og ingen trenger å spørre hvorfor jeg er vegetarianer(!!)

Jeg er 18 år, 163 cm over bakken, og veier ca. 55 kg. Jeg er en gammel turner, sluttet for ca 3 år siden, og hadde da trent siden jeg var 8 år. Nå føler jeg at jeg holder på å "gro igjenn", og må begynne å røre på meg! Jeg har en del fett på kroppen, og særlig underhudsfett som jeg vil kvitte meg med.

Jeg går på internatskole ute på landet, så her får jeg servert mat til faste tider - og jeg har liten tilgang til butikker.




(Fitness/muscle woman er ikke noe for meg. Synes personlig det er styggt at damer har så mye muskler så de ser ut som menn! Jeg vet at jeg må trene styrketrening, men det gjør jeg med min egen kroppstyngde og ikke med tunge vekter.)

Målet mitt er å få bort mest mulig fett og underhudsfett, altså bli tynn.

Her er et forbilde.
Don't wish for it, work for it!

Lena Alexandras mat- og treningslogg  Grin

Utlogget lena-alex

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 255
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 255

Sv: Lena-Alex mat og trenings-logg!
« #1 : 20. januar 2009, 20:26 »
Japp, sånn ser jeg ut nå  Undecided (Bildene er tatt 18. jan.) Det er et resultat av jojo-slanking - når man er ferdig med "kuren" Sad  Uff så feit jeg er, her må det trening til!  Smile



Don't wish for it, work for it!

Lena Alexandras mat- og treningslogg  Grin

Utlogget lena-alex

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 255
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 255

Sv: Lena-Alex mat og trenings-logg!
« #2 : 20. januar 2009, 21:15 »
20. jan

Dagens mat:  eat


Fokost kl. 06:30 - Blandings müsli med lettmelk, hasselnøtter, honning og eplebiter over.

Lunsj kl. 11:00 - 2 knekk med ost og avocado. 1 brødskive med Cotted cheese. 1 banan, og 1 gl melk.

Middag kl. 15:00 (etter trening) - 1 banan før jeg gikk i dusjen. Poteter, hvit saus, grønnsaker, stekt løk og makaronibiff. Masse salat også: gulrot, grønn/svart oliven, agurk, 1 ss peanutter.

Kvelds kl. 18:30 - Var så mett etter middagen at jeg kun orket 1/2 skive med brunost og syltetøy, og 1/2 skive med makaronibiff.

(Jeg bruker også Brelett smør på alle brødskivene mine)  kommentar..?


Dagens trening:  Kardio

Vi hadde gym på skolen i dag. Fotball i ca. 1 1/2 time. Som vanlig er jeg den mest aktive og spiller til max  biggrin (til jeg nesten besvimer på gulvet, hehe)

**********

Tok et litt variert treningspass på treningsrommet etter skolen Smiley

5 min. spinning
5 min. jogging på minitrampoline
15 x2 utfall (altså 15 på hvert bein)
5 min. spinning
25 sitt-ups
5 min. spinning
25 sit-ups


Don't wish for it, work for it!

Lena Alexandras mat- og treningslogg  Grin

Utlogget Luxie

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 088
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 088

Sv: Lena-Alex mat og trenings-logg!
« #3 : 20. januar 2009, 21:25 »
Hei du.

Jeg har lyst til å si at du virkelig har tatt noen skritt i riktig retning. Du har fått mer sunt fett i kosten og generelt mer varierte matvarer. Men syns enda du har litt mer protein å gå på. Sleng på et par egg/mer cottage cheese med syltetøy/mager kesam med funlight/protein shake/mer melk osv.. Så begynner det å se riktig bra ut.

- og du er ikke feit. Det er tull. Det er heller ikke godt for deg selv å si sånt om deg selv. Prøv å se på de positive tingene og fokuser på hvor unik og vakker akkurat DU er. Jeg lover deg, bare ved å prøve så godt du kan å tenke det hver dag, vil du automatisk føle deg bedre og få mer motivasjon. Høres kanskje ut som en klisje, men prøv Smiley Husk, det er bare en person du garantert skal være med resten av livet, og det er deg selv! - og de fleste ville jo foretrekke å være sammen med en hyggelig person. Så ta vare på deg selv (:

Utlogget lena-alex

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 255
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 255

Sv: Lena-Alex mat og trenings-logg!
« #4 : 20. januar 2009, 21:31 »
Hei du.

Jeg har lyst til å si at du virkelig har tatt noen skritt i riktig retning. Du har fått mer sunt fett i kosten og generelt mer varierte matvarer. Men syns enda du har litt mer protein å gå på. Sleng på et par egg/mer cottage cheese med syltetøy/mager kesam med funlight/protein shake/mer melk osv.. Så begynner det å se riktig bra ut.

- og du er ikke feit. Det er tull. Det er heller ikke godt for deg selv å si sånt om deg selv. Prøv å se på de positive tingene og fokuser på hvor unik og vakker akkurat DU er. Jeg lover deg, bare ved å prøve så godt du kan å tenke det hver dag, vil du automatisk føle deg bedre og få mer motivasjon. Høres kanskje ut som en klisje, men prøv Smiley Husk, det er bare en person du garantert skal være med resten av livet, og det er deg selv! - og de fleste ville jo foretrekke å være sammen med en hyggelig person. Så ta vare på deg selv (:

Hei takk for svar Smiley

Ja, skal prøve og få kjøpt meg proteinpulver og kesam, da de ikke har det på skolen her.
Men jeg føler at jeg spiser veldig mye nå.. Er det virkelig nødvendig med mer mat?

Nei kanskje jeg ikke er så feit, men jeg har ingen veltrent kropp i hvertfall ..
Don't wish for it, work for it!

Lena Alexandras mat- og treningslogg  Grin

Utlogget Kikki

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 551
  • Honnør: 1046
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 6 551

  • Cleverly disguised as an adult!
Sv: Lena-Alex mat og trenings-logg!
« #5 : 20. januar 2009, 21:34 »
Vet du ... den middagen din så god ut!

Om du sliter med å spise mer, så synes jeg det holder med en shake eller to i tillegg til det du får i deg. Du trenger ikke fylle shakeren full med vann/melk, så dermed blir du ikke knallmett etter en shake heller.

Men en ting; spiser du ikke fra 1830 og frem til neste morgen?
Medlem av foreningen for Kvinner som vil at Menn skal se ut som Menn

Jeg er ikke den fineste jenta i verden. Og muligens ikke den smarteste. Jeg er sannsynligvis ikke den søteste heller. Den morsomste kan jeg ikke være. Er sikkert ikke den beste vennen/kjæresten en kan ha. Jeg er langt fra perfekt, MEN JEG ER JAGGU MEG SJELDEN!

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: Lena-Alex mat og trenings-logg!
« #6 : 20. januar 2009, 21:39 »
Dette var mye bedre og oversiktling enn den andre tråden du startet! Må få ønske deg lykke til og at du får utbytte av å føre logg her på forumet. Hvis man har en ydmyk innstilling og er villig til å høre på mer erfarne utøvere vil man kunne få et bra utbytte av å benytte seg av dette forumet! Smiley

Nb! Som Kikki insinuerer ville jeg kanskje fått i meg noe mellom halv syv og neste morgen - det bør du nok vurdere.

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget Mummelmann

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 576
  • Honnør: 437
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 576

Sv: Lena-Alex mat og trenings-logg!
« #7 : 20. januar 2009, 21:53 »
Syns ikke akkurat du er feit da... Men mistanken er herved bekreftet; du er en veldig flott jente!  Wink
Flott at du tar til deg råd ang. kosthold og trening, gratis hjelp på et nettforum som kanskje ville kostet hundrevis av kroner per time på gymmet er gull verdt (bokstavelig talt)!  Smiley

Utlogget lena-alex

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 255
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 255

Sv: Lena-Alex mat og trenings-logg!
« #8 : 20. januar 2009, 22:46 »

Men en ting; spiser du ikke fra 1830 og frem til neste morgen?

Nei, er god å mett etter kveldsmat. Skal jo få en blund på øynene også vettu, og da kan ikke magen jobbe utover sene nattetimer. Smiley  (merket i dag at jeg fikk luft i magen Sad jeg tror jeg trykket ned den middagen ass, for jeg ble egentlig ganske mett etter en stor banan! Følte meg stappmett.. trur jeg tok for mye middag, rett og slett!)
Don't wish for it, work for it!

Lena Alexandras mat- og treningslogg  Grin

Utlogget lena-alex

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 255
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 255

Sv: Lena-Alex mat og trenings-logg!
« #9 : 20. januar 2009, 22:51 »
Dette var mye bedre og oversiktling enn den andre tråden du startet! Må få ønske deg lykke til og at du får utbytte av å føre logg her på forumet. Hvis man har en ydmyk innstilling og er villig til å høre på mer erfarne utøvere vil man kunne få et bra utbytte av å benytte seg av dette forumet! Smiley

Nb! Som Kikki insinuerer ville jeg kanskje fått i meg noe mellom halv syv og neste morgen - det bør du nok vurdere.

Takk for velkomsten Smiley
 hm.. jeg synes at jeg spiser normalt mye, gjør jeg ikke?
Er faktiskt helt passe mett etter hvert måltid. Vet ikke om jeg klarer å få i meg mer.. :/

Men takk for tipset uansett Smiley
Don't wish for it, work for it!

Lena Alexandras mat- og treningslogg  Grin

Utlogget Pans

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 034
  • Honnør: 309
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 034

Sv: Lena-Alex mat og trenings-logg!
« #10 : 20. januar 2009, 22:53 »
Ummm, kaller du det der feit? Smiley
"There Can Be Only One" - Bill K

Utlogget lena-alex

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 255
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 255

Sv: Lena-Alex mat og trenings-logg!
« #11 : 20. januar 2009, 22:54 »
Syns ikke akkurat du er feit da... Men mistanken er herved bekreftet; du er en veldig flott jente!  Wink
Flott at du tar til deg råd ang. kosthold og trening, gratis hjelp på et nettforum som kanskje ville kostet hundrevis av kroner per time på gymmet er gull verdt (bokstavelig talt)!  Smiley

Hehe, takk skal du ha Smiley
Ja må få kommet orntli i gang vettu!
Don't wish for it, work for it!

Lena Alexandras mat- og treningslogg  Grin

Utlogget lena-alex

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 255
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 255

Sv: Lena-Alex mat og trenings-logg!
« #12 : 20. januar 2009, 22:56 »
Ummm, kaller du det der feit? Smiley

ehhm, ja Smiley
du skulle bare visst hvor jeg grudde meg til å legge opp de bildene Sad
Don't wish for it, work for it!

Lena Alexandras mat- og treningslogg  Grin

KingLeonidas

  • Gjest
Sv: Lena-Alex mat og trenings-logg!
« #13 : 21. januar 2009, 12:34 »
Hmmm, virker som veldig mange jenter har vrangforestillinger i forhold til det å være feit.
Jeg kan konstantere at du definitivt ikke er feit Smiley du ser sunn og bra ut Smiley
Når du gjelder det der "forbildet" ditt, så håper jeg virkelig ikke at du prøver å bli slik. Det er ikke spesielt pent å være så tynn (og du vil nok sannsynligvis ikke kle det) og det er nok heller ikke så bra for helsa sin del.
Synes du skal fortsette å spise bra og trene bra, så vil du nok se enda bedre ut.
Keep it up Wink

Utlogget lena-alex

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 255
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 255

Sv: Lena-Alex mat og trenings-logg!
« #14 : 21. januar 2009, 15:15 »
Hmmm, virker som veldig mange jenter har vrangforestillinger i forhold til det å være feit.
Jeg kan konstantere at du definitivt ikke er feit Smiley du ser sunn og bra ut Smiley
Når du gjelder det der "forbildet" ditt, så håper jeg virkelig ikke at du prøver å bli slik. Det er ikke spesielt pent å være så tynn (og du vil nok sannsynligvis ikke kle det) og det er nok heller ikke så bra for helsa sin del.
Synes du skal fortsette å spise bra og trene bra, så vil du nok se enda bedre ut.
Keep it up Wink

Hei:)
Trenger vel ikke være en vrangforestilling. Hm, jeg har det som mål i hvertfall, så får vi se hvordan det går. Det er smak og behag, jeg synes det er pent. Cheesy
Don't wish for it, work for it!

Lena Alexandras mat- og treningslogg  Grin

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!