Skrevet av Emne: Jeg skal få bort underhudsfettet! (Nye bilder s. 27!)  (Lest 62626 ganger)

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Hvorfor det? Det er det totale inntaket over tid som spiller noen rolle.


Joda, det er sant at det er det totale kaloriinntaket over en hel dag som er avgjørende, men slik jeg så det skader det ikke å legge inn et lite måltid etter halv syv. Uten at jeg er en ekspert på kosthold skulle jeg mene at et lite måltid til ikke ville gjort noe, men kanskje også fordi det er en del timer mellom halv syv og frokost. Hvor mange vet jeg ikke, men jeg vil tippe minst tolv, sannsynligvis mer. Ved å enten spise det siste måltidet litt seinere eller legge til et lite ekstra vil man kunne unngå sultfølelsen som ofte melder seg og dermed unngå å spise noe "usunt, men lettvint".

Jeg er klar over at visse, eks Beefcake, har periodiserte faster og at dette går greit til tross for at sultfølelsen melder seg nå og da. Tar jeg ikke feil sier han denne går over etter et glass vann eller en kopp kaffe. Jeg har også hørt om byggere som visstnok skal ha inntatt alt av dagens næring i ett og samme måltid for så å ikke spise noe mer før om 24 timer, men hvor vidt dette stemmer vet jeg jo ikke. Mon tro om det var Serge Nubret som gjorde det...

Uansett; ser ut som kostholdet har blitt bedre og inneholder noen flere kalorier nå enn da hun først skrev innlegg her, hvilket selvsagt er positivt! Smiley

Nb! Jeg er ingen kostholdsekspert og kan godt ta feil, men la oss ikke ødelegge denne loggen og med diskusjon og kverulering. Tar jeg feil kan jeg akseptere det. Smiley

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Ved å enten spise det siste måltidet litt seinere eller legge til et lite ekstra vil man kunne unngå sultfølelsen som ofte melder seg og dermed unngå å spise noe "usunt, men lettvint".

Ja dette er en god grunn, og også den eneste grunnen slik jeg ser det.
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget lena-alex

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 255
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 255

Joda, det er sant at det er det totale kaloriinntaket over en hel dag som er avgjørende, men slik jeg så det skader det ikke å legge inn et lite måltid etter halv syv. Uten at jeg er en ekspert på kosthold skulle jeg mene at et lite måltid til ikke ville gjort noe, men kanskje også fordi det er en del timer mellom halv syv og frokost. Hvor mange vet jeg ikke, men jeg vil tippe minst tolv, sannsynligvis mer. Ved å enten spise det siste måltidet litt seinere eller legge til et lite ekstra vil man kunne unngå sultfølelsen som ofte melder seg og dermed unngå å spise noe "usunt, men lettvint".

Jeg er klar over at visse, eks Beefcake, har periodiserte faster og at dette går greit til tross for at sultfølelsen melder seg nå og da. Tar jeg ikke feil sier han denne går over etter et glass vann eller en kopp kaffe. Jeg har også hørt om byggere som visstnok skal ha inntatt alt av dagens næring i ett og samme måltid for så å ikke spise noe mer før om 24 timer, men hvor vidt dette stemmer vet jeg jo ikke. Mon tro om det var Serge Nubret som gjorde det...

Uansett; ser ut som kostholdet har blitt bedre og inneholder noen flere kalorier nå enn da hun først skrev innlegg her, hvilket selvsagt er positivt! Smiley

Nb! Jeg er ingen kostholdsekspert og kan godt ta feil, men la oss ikke ødelegge denne loggen og med diskusjon og kverulering. Tar jeg feil kan jeg akseptere det. Smiley

Altså det er jo et smart tips for den som har de problemene. For meg er ikke det et problem i det hele tatt. Jeg føler meg mett, og kunne nesten tatt bort kveldsmaten, og spist en banan i steden. Men etter trening, så trenger jeg jo proteiner da Smiley
Don't wish for it, work for it!

Lena Alexandras mat- og treningslogg  Grin

Utlogget lena-alex

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 255
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 255

23. jan


Dagens mat:

Frokost - Mûslien med nøtter og pære på.

Lunsj - 2 knekkebrød med kremost og ost. 1 banan og 1 gl melk.

Middag - litt av hvert. ris, soyapølse-saus, 1 ss peanøtter, salat og rømme. risgrøt til desert.

Kvelds - spiste 3 knekk med soyapølse, egg, og eggesalat! (ikke bilde)



Dagens trening:

Japp var litt lat i dag..  :Smiley OG jeg hadde mye å gjøre  Undecided
Don't wish for it, work for it!

Lena Alexandras mat- og treningslogg  Grin

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Det er vel ketchup uten sukker du bruker?
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget lena-alex

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 255
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 255

Det er vel ketchup uten sukker du bruker?

hehe hvordan det, har det mye å si? Tongue har ikke peiling helt ærlig.
Don't wish for it, work for it!

Lena Alexandras mat- og treningslogg  Grin

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Seff har sukker noe å si! Bruk den uten sukker (det står på pakken)
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget lena-alex

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 255
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 255

24. jan

Dagens mat:  Spise

Frokost kl. 09:00 - 3 brødskiver med peanutsmør og honning, sjokade og ost. 1 gl melk og 1 kopp te.

Middag kl. 13:00 -  lasanje, salat, 1 ss peanøtter, 1 dobbel brødskive med hvitløkssmør. 1 gl melk. 1 soya-sjokolade dessert.

Kvelds kl. 18:00 - 3 knekkebrød med brunost og honning, smør og egg, og italiens salat og egg. 1 mandarin. 1 gl melk. 1 gl eplejuice.

etter trening, ca kl. 21:00 - 2 knekkebrød med smør og ost. 1 gl melk med müsli og honning. 1 banan.  (ikke bilde)



Dagens trening:  

Ute og akte! (løping opp bakker med masse snø  Tongue )

60 min, rask gåtur.

Don't wish for it, work for it!

Lena Alexandras mat- og treningslogg  Grin

Utlogget lena-alex

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 255
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 255

Seff har sukker noe å si! Bruk den uten sukker (det står på pakken)

ja men hva inneholde den i steden da?  Aspartam...? det er mye mer skadelig..
Don't wish for it, work for it!

Lena Alexandras mat- og treningslogg  Grin

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Nja, det er nå ikke bevist..
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget lena-alex

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 255
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 255

Nja, det er nå ikke bevist..

Jo, det mener jeg det er..?  de skriver jo om det til stadighet.
Don't wish for it, work for it!

Lena Alexandras mat- og treningslogg  Grin

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Ja og så? At noen folk reagerer beviser ingenting.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget lena-alex

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 255
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 255

Ja og så? At noen folk reagerer beviser ingenting.

Jo men det er vel bevist at man får hjerneskade av d.. ? Ja men uansett så er jeg skeptisk til kunstige tilsettningsstoffer. Tror ikke det er sundt i det hele tatt.
Don't wish for it, work for it!

Lena Alexandras mat- og treningslogg  Grin

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Joa, rotter får hjerneskada når man sprøyter inn ekstreme doser rett inni hjernen på de, det er bevist. Men nå vet jeg egentlig ikke så mye om dette, bare at det er mye usikkert angående aspartam.

Men anbefaler uansett ikke ketchup med sukker.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget Tonks

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 265
  • Honnør: 74
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 265

  • Bodø SK
Jo, det mener jeg det er..?  de skriver jo om det til stadighet.

De har enda ikke funnet ut om dette er skadelig.
Men det er noe som enda forskes på.
Jeg tror at også aspartam kan spises i små mengder. Det er ekstrem bruk av dette man helst bør styre unna. Men sånn er det jo også med sukker.
Bruker man sukker som et krydder, sånn som det er ment å bruke, er det lite farlig.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!