Skrevet av Emne: Nok en idiotisk skremselspropaganda  (Lest 19335 ganger)

Utlogget jaadaa

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 520
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 520

Nok en idiotisk skremselspropaganda
« : 23. januar 2009, 20:47 »
http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=540172 efendrin

Jeg mener ikke at efendrin er trygt, men syns de heller burde prøve å dokumentere dødsfallene så alle skjønner hvor farlig det er, eller ikke er?! ikke bare at man får litt høyere puls osv, noe som man får når man trener uanseet. og hvilke doser som er farlig.

Jeg har lett i årevis etter foklaringer om bol er farlig eller ikke også... skjønner jo at det er noen bivirkninger, men er liksom ingen som klarer å bevise de store bivirkningene.  folk som har lest mye om bol sier det er trygt i riktige doser og doping tlf sier man får liten kukk liksom... er nok en mellom ting mellom disse tingene.

syns disse preparatene skulle vært forska på en gang for alle:)

jeg har testa effendrin og fikk høy puls og ble rastløs/sliten, glad/deppa.. men jeg vet jo ikke om dette er farlig eller ikke:P skjønner jo at det er farlig for en 14is med anoreksia som hiver i seg 10 piller om dagen, men da burde de skrive det.


Utlogget jaadaa

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 520
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 520

Sv: Nok en idiotisk skremselspropaganda
« #1 : 23. januar 2009, 21:23 »
trist når sånt skjer:(

men dette er jo heavy overdosert boling høres det ut som da, og kansje kombinert med andre ting?!

kjenner mange som har tatt ganske mye for mye, de har det bra i dag og kan få barn osv... stilt i nm.  men tenker mere på hvor farlig normal kuring er. tror ikke det er forska så mye på det?! vis man bare skal ha litt over gjennom snittet bra kropp

Utlogget elrey

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 351
  • Honnør: 88
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 351

Sv: Nok en idiotisk skremselspropaganda
« #2 : 25. januar 2009, 20:52 »
Så må man stille seg følgende spørsmål: Burde ikke NKF som den største aktør for sporten snart slutte å lukke øynene og legge til rette for et antidoping arbeid?

Skjønner at NKF ikke skal ha skylden for at mennesker tar skade av steroidebruk, men det er nå engang slik at om dette ikke var en konkuransegren i Norge så ville ikke bruken og flyten av steroider i miljøet vært så stor heller.

Men det er vel ikke mer enn rett og rimelig og forvente annet enn unnskyldninger som økonomi og små ressurser når NKF blir konfrontert med dette.

Kan noen forklare hvorfor NKF har så store motforestillinger vedr. tester av utøvere på stevner.
Antidoping Norge er veldig intressert i dialog, så det skulle ikke være store problem med å få dette til. Alle andre forbund innen idrett får til dette med testing, men for NKF er visst dette fordømt vanskelig.

Nå vet jeg at personer innen styret leser og svarer på innlegg i dette forum, så nå kan de jo komme med et godt svar.

Protein1991

  • Gjest
Sv: Nok en idiotisk skremselspropaganda
« #3 : 25. januar 2009, 21:04 »
Forderdelig..Men om man skal være så dum og bruke aas,må man ta tester ofte,hver mnd..Utrolig viktig...Og ha en lege som heletiden tar alt alvorlig..Viktig.. Smiley
Er enig med det du sier.
Selv har jeg aldri brukt AAS, men jeg mener at det er enkeltpersoners valg - og de bør absolutt gjøre det som du sier, netopp å gå ofte til lege, ta ofte blodprøver, sjekker etc og ikke minst ha et "sundt" forhold til AAS. Å vite hva kroppen sin tåler, og ikke kjøre gigantiske, uavbrutte idiotkurer fra useriøse undergroundprodusenter.

Utlogget elrey

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 351
  • Honnør: 88
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 351

Sv: Nok en idiotisk skremselspropaganda
« #4 : 25. januar 2009, 21:19 »
Så hva mener du legen skal gjøre? Unormale verdier har du garantert på,under og etter kur, så legen sier ikke annet enn at dette må du slutte med.

Og sundt forhold til AAS finnes ikke, så det er et ikke tema.
Videre vet man aldri hva kroppen tåler før det er for sent.
Er ikke enhver kur å betegne som idiotisk?
Og finnes det seriøse undergroundprodusenter?


Protein1991

  • Gjest
Sv: Nok en idiotisk skremselspropaganda
« #5 : 25. januar 2009, 21:30 »
Så hva mener du legen skal gjøre? Unormale verdier har du garantert på,under og etter kur, så legen sier ikke annet enn at dette må du slutte med.

Og sundt forhold til AAS finnes ikke, så det er et ikke tema.
Videre vet man aldri hva kroppen tåler før det er for sent.
Er ikke enhver kur å betegne som idiotisk?
Og finnes det seriøse undergroundprodusenter?


Nå skal jeg ikke jeg sitte å forsvare AAS, langt i fra. Men må korrigere noe her:
1. " <---- Hermetegn
"Sund" forhold betyr ikke at det er sundt. Betyr at man ikke setter 1000 mg testo rett i ræva på en som er 14 år og veier 65 kg.
Blir litt som et "sundt" forhold til alkohol. Man kan drikke for kos, men å stikke på fylla hver dag er usundt.
2. Her er akkurat det samme som jeg nevnte ovenfor. Du VET kroppen din ikke tåler giga doser. Men jeg kan være enig med deg, man skal ikke regne med at man kan vite noe som helst om hva som kan skje med kroppen sin..
3. Enhver kur er å betegne som idiotisk ja. Det er noe av det dummeste valget man kan gjøre i livet, og ingen i verden ville anbefalt å gjøre noe så drastisk. Men idiotkurer er kurer som man ikke trenger være rakketforsker for å skjønne at vil garantert ødelegge et menneske
4. Ja, det finnes seriøse underground produsenter - men man skal aldri ta noe for gitt.

Og sist: Jeg støtter overhodet ikke bruk av AAS

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: Nok en idiotisk skremselspropaganda
« #6 : 25. januar 2009, 21:33 »
http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=540172 efendrin

Jeg mener ikke at efendrin er trygt, men syns de heller burde prøve å dokumentere dødsfallene så alle skjønner hvor farlig det er, eller ikke er?! ikke bare at man får litt høyere puls osv, noe som man får når man trener uanseet. og hvilke doser som er farlig.

Jeg har lett i årevis etter foklaringer om bol er farlig eller ikke også... skjønner jo at det er noen bivirkninger, men er liksom ingen som klarer å bevise de store bivirkningene.  folk som har lest mye om bol sier det er trygt i riktige doser og doping tlf sier man får liten kukk liksom... er nok en mellom ting mellom disse tingene.

syns disse preparatene skulle vært forska på en gang for alle:)

jeg har testa effendrin og fikk høy puls og ble rastløs/sliten, glad/deppa.. men jeg vet jo ikke om dette er farlig eller ikke:P skjønner jo at det er farlig for en 14is med anoreksia som hiver i seg 10 piller om dagen, men da burde de skrive det.


Jeg har et litt ambivalent forhold til dette med doping og måten det blir fremmet i media på. Jeg tror ikke det du kaller skremselspropaganda funker på de som allerede har gjort seg opp en mening, men for de uvitende som verken har en formening i den ene eller andre retning kan dette være noe som i alle fall får de til å tenke. Altfor mange er ukritiske til medikamenter og tror kroppen deres klarer all verden av medikamenter, men folk har forskjellige utgangspunkt. Noen vil ikke få problemer i form av bivirkninger, mens andre kan få alvorlige problemer med samme medikament/dose. Slike artikler må selvsagt ikke være overdrevne, men heller saklige slik at mennesker tar de seriøst. Det er jo skremmende når mennesker injiserer midler de ikke helt vet hva er fordi det kan gjøre de tynnere, og da trenger de kanskje en tankevekker i form av overskrifter som kan få de til å reflektere og vurdere en gang til.

Hvorfor kan ikke folk forstå at det tar tid å komme i form, og at raske metoder ofte har noen ulemper ved seg. Folk vil ha i både pose og sekk, og orker ikke, gidder ikke eller klarer ikke. Disse burde heller innse egne begrensninger istedet for å satse helsa på noe de ikke har den fjerneste anelse om hva er. Uvitende må få informasjon, men den må være saklig og informativ, og ikke komme fra uvitende. Uansett; folk får gjøre hva de vil, men da bør de se til å holde kjeft hvis de skulle gå på en smell!

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget Meathead

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 413
  • Honnør: 76
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 413

Sv: Nok en idiotisk skremselspropaganda
« #7 : 30. januar 2009, 18:52 »
Så må man stille seg følgende spørsmål: Burde ikke NKF som den største aktør for sporten snart slutte å lukke øynene og legge til rette for et antidoping arbeid?

Skjønner at NKF ikke skal ha skylden for at mennesker tar skade av steroidebruk, men det er nå engang slik at om dette ikke var en konkuransegren i Norge så ville ikke bruken og flyten av steroider i miljøet vært så stor heller.

Men det er vel ikke mer enn rett og rimelig og forvente annet enn unnskyldninger som økonomi og små ressurser når NKF blir konfrontert med dette.

Kan noen forklare hvorfor NKF har så store motforestillinger vedr. tester av utøvere på stevner.
Antidoping Norge er veldig intressert i dialog, så det skulle ikke være store problem med å få dette til. Alle andre forbund innen idrett får til dette med testing, men for NKF er visst dette fordømt vanskelig.

Nå vet jeg at personer innen styret leser og svarer på innlegg i dette forum, så nå kan de jo komme med et godt svar.
Hvorfor skulle NKF ha dopingtester? Da blir ikke bygginga på så veldig høyt nivå akkurat... De som driver med bodybuilding på høyt nivå er ikke interresert i å bli testet for dop, og de som ser på er ikke interresert i å se folk som ikke er svære og dopa, så hvorfor skulle man da ha dopingtesting? Det blir for dumt

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: Nok en idiotisk skremselspropaganda
« #8 : 07. februar 2009, 00:14 »
because steroids are BAAAAAAD!

Utlogget HeatoN85

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 027
  • Honnør: 218
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 027

Sv: Nok en idiotisk skremselspropaganda
« #9 : 14. februar 2009, 17:35 »
Hver enkelt må få gjøre som dem vill.Om man dauer som 50åring, det driter jeg i..Så lenge jeg lever som jeg har lyst..Om jeg ikke skal leve som jeg har lyst,kommer jeg till og skyte meg uansett..Så hvorfor ikke gjøre som man har lyst...

Word!
Overvektige med duft fra baken, HEI det er oss, fettbomber i draktelaken.

Utlogget ErikV

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 121
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 121

Sv: Nok en idiotisk skremselspropaganda
« #10 : 14. februar 2009, 18:32 »
Hver enkelt må få gjøre som dem vill.Om man dauer som 50åring, det driter jeg i..Så lenge jeg lever som jeg har lyst..Om jeg ikke skal leve som jeg har lyst,kommer jeg till og skyte meg uansett..Så hvorfor ikke gjøre som man har lyst...

quoted for truth.

jeg driter i hva du gjør og hvordan du lever ditt liv, så hvorfor skal du blande deg inn i mitt =)

Utlogget dinos

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 50
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 50

Sv: Nok en idiotisk skremselspropaganda
« #11 : 14. august 2009, 18:50 »
Om du noen gang skulle tvile på at Anabole steroider er farlig, så kan du ta en titt på denne artikkelen. Den er kanskje ikke så vellformulert, og den inneholder en god del svada og direkte feil, men sannheten er at Ronny, som jeg kjente rimelig godt, døde alt for ung, som en direkte følge av bruk av steroider og effedrin (hvorvidt han brukte amfetamin vet jeg ikke).

http://www.agderposten.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20050509/LOKAL8/105090062&SearchID=73212646901460

Det er lenge siden jeg har tenkt på han nå, det var trist, men også litt godt å bli minnet på Ronny akkurat i dag. Jeg håper på at et eventuelt lovforbud mot kjøp og bruk av steroider kan være med på å hindre at vi får mange flere slike undøvendige dødsfall.
det er klart det er en stor risiko om du missbruker slike stoffer og er disp for hjerteproblemer..

"g ble nervøs fordi vi har hatt mye hjerteproblemer i familien. "

jeg ville aldri testet det om jeg hadde slike problemer i familien..da burde det ringe bjeller..

for det andre så er det ofte mange andre stoffer rundt slike triste skjebner i avisen som har blitt mobbet ect..

en blanding med mye rart pluss svakt hjerte burde ingen utsette seg for

Utlogget microape

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 207
  • Honnør: 26
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 207

Sv: Nok en idiotisk skremselspropaganda
« #12 : 14. august 2009, 19:16 »
Haha, effedrin slankedop?

Prøv heller DNP som kan ta livet av deg ved doser som er litt over det som anbefales. Effedrin (ECA-stack) eller lignende ting som clenbuterol og t3 øker forbrenningen med kanskje 3-4%, noe som betyr at det ikke bare hjelper å spise disse pillene og tro at man daler ned i vekt. Riktig kosthold og gjerne litt kardio er viktig.

DNP derimot; forbrenningen øker gjerne med 100%. DET er ekte slankedop som brukes av profesjonelle bodybuildere.

Utlogget spirrevipp

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 235
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 235

Sv: Nok en idiotisk skremselspropaganda
« #13 : 15. august 2009, 15:24 »
latterlig å gjøre så stort nummer ut av et så lite samfunnsproblem. Jeg vet om unge mennesker i 20årene som har fysisk vondt i leveren etter samtlige ferier de har gjennom året fordi de er på fylla i samtlige feriedager. DET er et reelt samfunns og helseproblem. Dødsfall forbundet med AAS er ekstremt sjeldne og samsvarer ikke med slremselspropagandaen og mytene som eksisterer. Et forbud vil bare hindre konstruktiv info å komme frem til partybolere som vil gjøre det uansett. Og da er man inne på uopplyst bruk av AAS, og DET er et problem.

Utlogget Kirkebrann

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 64
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 64

Sv: Nok en idiotisk skremselspropaganda
« #14 : 15. august 2009, 15:45 »
Haha, effedrin slankedop?

Prøv heller DNP som kan ta livet av deg ved doser som er litt over det som anbefales. Effedrin (ECA-stack) eller lignende ting som clenbuterol og t3 øker forbrenningen med kanskje 3-4%, noe som betyr at det ikke bare hjelper å spise disse pillene og tro at man daler ned i vekt. Riktig kosthold og gjerne litt kardio er viktig.

DNP derimot; forbrenningen øker gjerne med 100%. DET er ekte slankedop som brukes av profesjonelle bodybuildere.

Grunnen til at det lettere å gå ned i vekt med effedrin er fordi det undertrykker sultfølsen og gjør det dermed lettere å følge dieten.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!