Skrevet av Emne: [Hjelp] Protein til slanking  (Lest 2162 ganger)

Utlogget srh123

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 93
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 93

[Hjelp] Protein til slanking
« : 25. januar 2009, 19:39 »
Hey! trenger hjelp. har fått masse penger inn på kontoen, jeg tenkte jeg skulle kjøpe noe som vil gi mer fart på slankinga mi, har dere noe å anbefale (utenom godt kosthold for det gjør jeg allerede)

Hvilke protein(shake) anbefaler derE? senn link takker Grin

Celdiir

  • Gjest
Sv: [Hjelp] Protein til slanking
« #1 : 25. januar 2009, 19:44 »
Man bruker ikke proteinopulver for å slanke seg. Man bruker det for å få inn mer proteiner i kostholdet på en lettvint og billig måte hvis det skulle være behov for det. Dette er uavhengig av om man skal opp eller ned i vekt. Man er altså nødt til å se på hele kostholdet og ikke ulike enkeltmomenter her og der som reklamene eller mainstream-mediene promoterer som spesielt sunne for tiden. En grei retningslinje er å legge deg på 1,8-2 gram proteiner pr kg fettfri kroppsvekt, selv om det ikke skader å spise mer såklart. Nå er det bare å finne fram kalkulatoren og regne seg fram til hvor mye du allerede inntar og hvilke endringer du kan gjøre.

Du finner mange ulike proteinpulvere ved å klikke deg inn på annonsene her på siden. Se etter ting som proteininnhold og pris. Smak er for enkelte også viktig. Flere produsenter kan sende deg en liten smaksprøve hvis du ber dem pent om det. Smiley

Utlogget narnia

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 307
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 307

Sv: [Hjelp] Protein til slanking
« #2 : 25. januar 2009, 19:47 »
Tror ikke du skal ha for store forhåpninger til den slankende effekten av proteinshaker. Proteinpulver er ikke en mirakelkur som gjør deg: Større, sterkere, raskere og tynnere helt uten videre.

Er mange gode argumenter for å ta proteiner, men at de gjør deg veldig mye slankere har jeg ikke fått med meg.

Spørsmålet er om du i det hele tatt trenger det, om du har et godt og balansert kosthold?

Hva trener du? Hva spiser du? Hvor mye ønsker du å gå ned/har du å ta av?
I firmly believe that any man's finest hour, the greatest fulfillment of all that he holds dear, is that moment when he has worked his heart out in a good cause and lies exhausted on the field of battle - victorious. - Vince Lombardi

Utlogget srh123

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 93
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 93

Sv: [Hjelp] Protein til slanking
« #3 : 25. januar 2009, 19:55 »
Takk for utfyllende svar  Grin

Sitat
Spørsmålet er om du i det hele tatt trenger det, om du har et godt og balansert kosthold?
Nei egentlig ikke noe balansert kosthold, holder meg unna karbohydrater, litt fett. Drikker verken brus, eller spiser snob eller lignende.

Middagene består gjerne av rent kjøtt, kylling,fugl, osv osv. Jeg trenger kanskje hjelp med en kosthold plan..

Sitat
Hva trener du? Hva spiser du? Hvor mye ønsker du å gå ned/har du å ta av?

Jeg trener kardio og styrke, for jeg vil bli tynnere (for jeg er chubby) Jeg har nå gått ned 6 kg på 4 uker (fra mandag blir det vell begynnelsen på uke 5), jeg følger 5x5 beginner strenght program. Har ikke noe bestemt tall jeg vil gå ned, vil bare forminske fettprosenten og bli tynnere biggrin

Tilbake til protein, jeg vil liksom ha noe å "drikke" etter trening? hørt at det hjelper

Vil jo ikke bare slanke meg, vil også få store armer, bryst, mage, rygg, bein - men alt tar sin tid som sagt


Utlogget narnia

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 307
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 307

Sv: [Hjelp] Protein til slanking
« #4 : 25. januar 2009, 20:02 »
Det er ingenting galt med å drikke en proteinshake etter trening. Jeg gjør det selv. Og har som deg mål om å kvitte meg med litt fett og samtidig bli litt større på sikt.

Jeg har kun brukt proteiner i de siste 6-7 månedene og under den tiden har jeg brukt Whey Tech Sjokolade fra Proteinfabrikken. Ble anbefalt det som et godt "nybegynner" tilskudd og jeg er veldig fornøyd egentlig. Smaker godt og jeg har fortsatt ikke sett noen si noe veldig negativt om det.
I firmly believe that any man's finest hour, the greatest fulfillment of all that he holds dear, is that moment when he has worked his heart out in a good cause and lies exhausted on the field of battle - victorious. - Vince Lombardi

Utlogget Prodigy92

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 450
  • Honnør: 202
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 450

Sv: [Hjelp] Protein til slanking
« #5 : 25. januar 2009, 20:05 »
Det er ingenting galt med å drikke en proteinshake etter trening. Jeg gjør det selv. Og har som deg mål om å kvitte meg med litt fett og samtidig bli litt større på sikt.

Jeg har kun brukt proteiner i de siste 6-7 månedene og under den tiden har jeg brukt Whey Tech Sjokolade fra Proteinfabrikken. Ble anbefalt det som et godt "nybegynner" tilskudd og jeg er veldig fornøyd egentlig. Smaker godt og jeg har fortsatt ikke sett noen si noe veldig negativt om det.

Jeg tror jeg har disset whey tech et par ganger her på forumet. Hvis du vil kan jeg si litt negativt om det?

Utlogget narnia

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 307
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 307

Sv: [Hjelp] Protein til slanking
« #6 : 25. januar 2009, 20:07 »
Gjerne.. Jeg har ingenting i mot å lære noe nytt fra en erfaren bruker. Smiley
I firmly believe that any man's finest hour, the greatest fulfillment of all that he holds dear, is that moment when he has worked his heart out in a good cause and lies exhausted on the field of battle - victorious. - Vince Lombardi

Utlogget srh123

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 93
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 93

Sv: [Hjelp] Protein til slanking
« #7 : 25. januar 2009, 20:12 »
enig, men narnia, kan du slenge inn en link til den proteinen du bruker?

Utlogget narnia

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 307
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 307

Sv: [Hjelp] Protein til slanking
« #8 : 25. januar 2009, 20:26 »
http://proteinfabrikken.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=1899

Du får den i 1 kg og 3 kg. Billigere med 3 kg, men kan være greit å kjøpe en liten dunk først og smake på den og se resultatene før du investerer i noe me.

Mener 1 kg skal holde til 22 serveringer i følge boksen, så det varer en stund om du bare tar det etter trening.

Ellers er det jo mange smaker, men de kan jeg ikke gå god for. Gjerne andre som kan si mer om dem.
Er også noen guider her på forumet, der du kan lese litt mer om forskjellige proteinpulver.
I firmly believe that any man's finest hour, the greatest fulfillment of all that he holds dear, is that moment when he has worked his heart out in a good cause and lies exhausted on the field of battle - victorious. - Vince Lombardi

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!