Skrevet av Emne: Sovestillinger  (Lest 2733 ganger)

Utlogget Hemulen

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 271
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 271

Sovestillinger
« : 29. februar 2004, 12:32 »
En liten ting jeg har fundert litt på:

Kan kroppen forme seg etter hvordan sovestillingen din er?

Eksempel:

Når jeg sover "sidelengs" med skuldrene ned mot madrassen, "bøyer" skuldrene sine seg. Kan en bivirkning av denne stillingen bli at jeg får mer fremoverlente skuldre og dermed også en dårligere holdning?

Utlogget lettvekt

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 450
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 450

  • SuperSize Me!
Re:Sovestillinger
« #1 : 29. februar 2004, 12:39 »
Kan kroppen forme seg etter hvordan sovestillingen din er?

Svaret er ganske enkelt nei. Du beveger deg MYE mer enn hva du er klar over når du sover.
1,618034 = symmetri. Puff the magic dragon.

Utlogget N00kie

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 32
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 32

Re:Sovestillinger
« #2 : 29. februar 2004, 15:49 »
En dårlig seng derimot *kan* herpe med kroppen din, sørg for å ha en skikkelig madrass.

Utlogget Mystique

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 918
  • Honnør: 126
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 918

Re:Sovestillinger
« #3 : 02. mars 2004, 12:05 »
hadde tenkt å si nei, men gjør det heller om til et nja....i helt ekstreme tilfeller f.eks hvis man sovner i en stol med nakken bøyd bakover ( og sover slik hele natten igjennom fordi man er full) kan faktisk nerver komme i klem så mye at de skades permanent og man kan i verste tilfelle bli lam Shocked. andre sove stillinger kan sette nerver i klem andre steder ( sover med hode på armen) og kan føre til midlertidig lammelser i armen/ nesatt bevegelse/ følsomhet. Endel sove stillinger + dårlig madrass/ pute kan også gi belastninger i ryggen og nakken ( mange har vel våknet opp med stiv nakke en gang i blant?)- dette til tross for at man beveger seg mye i løpet av natten og selv om " kroppen" justerer seg selv dersom sovestillingen kjennes ubehagelig.  Viktig å finne en sovestilling man føler man slapper godt av i.

Utlogget TornBlackRaven

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 489
  • Honnør: 33
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 489

  • Burning Angel
Re:Sovestillinger
« #4 : 02. mars 2004, 13:09 »
Hihi, mystiqe, det 2 punktet ditt der kan jeg halvveis bekrefte. Jeg hadde ligget med brettet arm under meg hele natta (omtrent da) altså med albuen ned og aren opp under puta for så å ligge oppå der igjen med hodet. jeg kjente ikker armen min I DET HELE TATT i flere minutter etterpå. jeg holdt på bli gal, det var skikkelig ekkelt.  Dette er riktig nok ikke hetl det samme og litt off topic, men verdt å nevne Grin
Har man mål, oppnår man dem, alt annet er sløsing

Utlogget DanielP

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 994
  • Honnør: 84
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 994

  • Skal nok bli stor, bare vent og se ;)
Re:Sovestillinger
« #5 : 04. mars 2004, 00:23 »
Haha, samme her... Merket bare at jeg satt på noe, når jeg flyttet litt på meg, så så jeg at det var min egen arm jeg satt på. hehe, kjente ingenting i armen. tok ca 10 min før armen var helt normal igjen. Enig med RoAcHeZz, det var skikkelig ekkelt.
http://www.danielp.no. -- blogg om mitt comeback til scenen

http://www.proteinfabrikken.no/- For de beste kosttilskudd.

Utlogget Pycnopodia

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 20
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 20

Re:Sovestillinger
« #6 : 08. mars 2004, 09:38 »
Jeg er ganske lang, omkring 1.90, og prøvde en natt å sove i en tomanns-sitte sofa. Jeg var bra lam i beinet når jeg våknet, men heldigvis kom følelsen tilbake etter noen minutter.
Dette med sovestillinger, jeg har fundert på om det på en måte kan være sunnere å sove med muskler i en avslappet sammentrekt stilling, enn å strekke de helt ut før du sovner.. Altså ikke sove med bøyde knær, og holde høyre arm over over brystet med hånda på venstre skulder og omvendt. Nå er dette ikke lett å forklare, og jeg ikke flink å forklare, men jeg merker helt klart en forskjell.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!