Skrevet av Emne: MIDTBY, VM-SØLV i benkpress! Formbilder s.86,109,111,116 & s.119  (Lest 405155 ganger)

Utlogget MIDTBY

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 130
  • Honnør: 291
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 130

Sv: Andrée, utstyrstreningfilm s.34
« #525 : 11. februar 2010, 00:12 »
Onsdag, 10 Februar 20100
Kommentar: En dårlig treningsuke, men fikk tid til en 30min lang økt idag for å kjenne litt på benkformen.

Benkpress m/beina på benken: 8x60kg | 6x70kg | 4x75kg | 4x85kg | 3x95kg | 2x100kg (fikk en vridning på høyre håndledd eksentrisk, men eller gikk vektene lett opp)
Smalbenk m/beina på benken: 2x6 80kg

En liten økt, men fikk da kjent på litt vekter. Prøvde litt bøy, men kjenner at særlig ryggen trenger lenger pause. Får se hva jeg velge å trene i morgen!
Sponset av: MyRevolution

Hjemmeside: www.andremidtby.com
Instagram - Klikk her!
Landslagsutøver, Styrkeløft
Sterk, Blid og Dopingfri

305-210-300 = 795kg
   Film: http://www.youtube.com/watch?v=QFyjypgupTw

• 2x VM-Sølv i benkpress
• VM-bronse i knebøy og sammenlagt

• 3.plass jr-VM Classic 2013, -93kg
• 4.plass jr-VM Classic 2013, -93kg
• 5.plass jr-EM 2013, -93kg
• 3.plass Nordisk 2013, -93kg
• 2.plass jr-NM 2012, -93kg
• Nasjonal mester 2011, 2012 (-83 &-93)


Treningslogg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=80970.0

Utlogget FRODRIS HAUGENENKO

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 241
  • Honnør: 103
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 241

Sv: Andrée, utstyrstreningfilm s.34
« #526 : 11. februar 2010, 00:37 »
kjipt med lite trening ja! Sad satser på at formen holder seg noenlunde!! Smiley du var savnet på bulkekveld i dag! snittet lå vel godt over 2500kcal på oss bulke gutta Smiley haha..
27år - 113kg - 180cm
Godkjente Stevne perser:
Bøy:287,5 Benk:180 Mark:270
                         http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=88651.0

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: Andrée, utstyrstreningfilm s.34
« #527 : 11. februar 2010, 00:55 »
Gåen i ryggen om dagen? Tongue
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget Kampen

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 1 395
  • Honnør: 216
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 395

  • Flytende kalorier teller ikke
Sv: Andrée, utstyrstreningfilm s.34
« #528 : 11. februar 2010, 10:54 »
snittet lå vel godt over 2500kcal på oss bulke gutta Smiley haha..

Fin frokost det Smiley
Jeg har et liv, det er bare virtuelt!


Utlogget FRODRIS HAUGENENKO

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 241
  • Honnør: 103
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 241

Sv: Andrée, utstyrstreningfilm s.34
« #529 : 11. februar 2010, 12:03 »
27år - 113kg - 180cm
Godkjente Stevne perser:
Bøy:287,5 Benk:180 Mark:270
                         http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=88651.0

Utlogget MIDTBY

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 130
  • Honnør: 291
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 130

Sv: Andrée, utstyrstreningfilm s.34
« #530 : 11. februar 2010, 12:33 »
kjipt med lite trening ja! Sad satser på at formen holder seg noenlunde!! Smiley du var savnet på bulkekveld i dag! snittet lå vel godt over 2500kcal på oss bulke gutta Smiley haha..

hehe, jeg får hvertfall spist en del, men skulle gjerne vært med på bulkekvelden Sad Vi får vel smelle opp et par kvelder senere, må jo opp i 90klassen Cheesy Så kan de som evt. skal på deff spille nintendo wii og spise salat!

Gåen i ryggen om dagen? Tongue

Ja faktisk, vet ikke om det er etter utstyrsmarken, men tviler på det. Tror heller at det er den 10sec hold på topp i rygghev som har bitt seg i ryggen helt siden forrige fredag. Vet ikke hvor lurt det er med statisk trening på ryggen min, kanskje en roligere start på statisk trening neste gang isåfall :p

Vi snakket på utstyrstrening idag, men ser ut til at det blir på mandag i brumunddal. Har nå snart bra kne igjen, men sliter litt med ryggen og håndleddet (etter gårsdagen).
Sponset av: MyRevolution

Hjemmeside: www.andremidtby.com
Instagram - Klikk her!
Landslagsutøver, Styrkeløft
Sterk, Blid og Dopingfri

305-210-300 = 795kg
   Film: http://www.youtube.com/watch?v=QFyjypgupTw

• 2x VM-Sølv i benkpress
• VM-bronse i knebøy og sammenlagt

• 3.plass jr-VM Classic 2013, -93kg
• 4.plass jr-VM Classic 2013, -93kg
• 5.plass jr-EM 2013, -93kg
• 3.plass Nordisk 2013, -93kg
• 2.plass jr-NM 2012, -93kg
• Nasjonal mester 2011, 2012 (-83 &-93)


Treningslogg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=80970.0

Utlogget Lille blod apen

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 626
  • Honnør: 90
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 626

Sv: Andrée, utstyrstreningfilm s.34
« #531 : 11. februar 2010, 12:54 »
hehe, jeg får hvertfall spist en del, men skulle gjerne vært med på bulkekvelden Sad Vi får vel smelle opp et par kvelder senere, må jo opp i 90klassen Cheesy Så kan de som evt. skal på deff spille nintendo wii og spise salat!

Ja faktisk, vet ikke om det er etter utstyrsmarken, men tviler på det. Tror heller at det er den 10sec hold på topp i rygghev som har bitt seg i ryggen helt siden forrige fredag. Vet ikke hvor lurt det er med statisk trening på ryggen min, kanskje en roligere start på statisk trening neste gang isåfall :p

Vi snakket på utstyrstrening idag, men ser ut til at det blir på mandag i brumunddal. Har nå snart bra kne igjen, men sliter litt med ryggen og håndleddet (etter gårsdagen).

Faen da Andree: nå går jo knær, rygg og håndledd rett vest hadde det ikke vært bedre å tat deg fri fra treninga å pleid kroppen, spar på kruttet. Viktigste med Rm er jo erfaringa ikke at du treffer formen. Det kommer stemmner senere dette året. Ta deg fri få ræva de på jorekstad å svøm litt i varm bassenget å plei kroppen din i basstua og ta deg en tur til fysioen!!!

Utlogget MIDTBY

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 130
  • Honnør: 291
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 130

Sv: Andrée, utstyrstreningfilm s.34
« #532 : 11. februar 2010, 14:04 »
Faen da Andree: nå går jo knær, rygg og håndledd rett vest hadde det ikke vært bedre å tat deg fri fra treninga å pleid kroppen, spar på kruttet. Viktigste med Rm er jo erfaringa ikke at du treffer formen. Det kommer stemmner senere dette året. Ta deg fri få ræva de på jorekstad å svøm litt i varm bassenget å plei kroppen din i basstua og ta deg en tur til fysioen!!!

Kneet er vel fit for fight igjen tenker jeg, ryggen trenger litt mer restitusjon derfor jeg ikke har trent ryggen på en stund, håndleddet vred seg i eksentriske fasen 1reppen på toppsettet i benken, men er sikkert klar igjen der om 1-2 dager. Om ryggen samarbeider blir det vel en liten lett bøy økt på søndagen så utstyrstrening på mandag. Vet det kommer flere anledninger og at jeg i utgangspunktet har hatt en kort oppkjøringsperiode, men har veldig lyst til å gjøre det bra på RM, men nå må jeg ta tiden til hjelp. Håper alikevel på en god utstyrsøkt mandag Smiley
Sponset av: MyRevolution

Hjemmeside: www.andremidtby.com
Instagram - Klikk her!
Landslagsutøver, Styrkeløft
Sterk, Blid og Dopingfri

305-210-300 = 795kg
   Film: http://www.youtube.com/watch?v=QFyjypgupTw

• 2x VM-Sølv i benkpress
• VM-bronse i knebøy og sammenlagt

• 3.plass jr-VM Classic 2013, -93kg
• 4.plass jr-VM Classic 2013, -93kg
• 5.plass jr-EM 2013, -93kg
• 3.plass Nordisk 2013, -93kg
• 2.plass jr-NM 2012, -93kg
• Nasjonal mester 2011, 2012 (-83 &-93)


Treningslogg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=80970.0

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: Andrée, utstyrstreningfilm s.34
« #533 : 11. februar 2010, 16:14 »


Ja faktisk, vet ikke om det er etter utstyrsmarken, men tviler på det. Tror heller at det er den 10sec hold på topp i rygghev som har bitt seg i ryggen helt siden forrige fredag. Vet ikke hvor lurt det er med statisk trening på ryggen min, kanskje en roligere start på statisk trening neste gang isåfall :p



Hvis du ikke klarer statiske øvelser på ryggen er det noe alvorlig galt...
Forøvrig nevnte jeg vel tidligere i loggen at du ikke tar øvelser som gir deg smerter Wink
Men sånn helt seriøst, statiske øvelser skal ikke gi smerter, da er det faktisk noe som er galt.
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget MIDTBY

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 130
  • Honnør: 291
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 130

Sv: Andrée, utstyrstreningfilm s.34
« #534 : 11. februar 2010, 16:42 »
Hvis du ikke klarer statiske øvelser på ryggen er det noe alvorlig galt...
Forøvrig nevnte jeg vel tidligere i loggen at du ikke tar øvelser som gir deg smerter Wink
Men sånn helt seriøst, statiske øvelser skal ikke gi smerter, da er det faktisk noe som er galt.

Merket ikkeno smerter ved selve utførelsen, men i ettertid. Mener å huske at jeg hadde lignende "smerter" i ryggen ved vanlig rygghev m/ vekt bare at denne tok litt for godt virker det som. Kan det ha noe med at jeg prøvde å kjøre en fjæring bunn sist bøy økt hvor jeg hadde 9 sett med et relativt tungt toppsett?

Har du forslag til hva jeg burde gjøre? Kanskje ta en ny MR sjekk av ryggen min for å se åssen den er i forhold til etter at jeg fikk påvist den milde spina bifida.
Sponset av: MyRevolution

Hjemmeside: www.andremidtby.com
Instagram - Klikk her!
Landslagsutøver, Styrkeløft
Sterk, Blid og Dopingfri

305-210-300 = 795kg
   Film: http://www.youtube.com/watch?v=QFyjypgupTw

• 2x VM-Sølv i benkpress
• VM-bronse i knebøy og sammenlagt

• 3.plass jr-VM Classic 2013, -93kg
• 4.plass jr-VM Classic 2013, -93kg
• 5.plass jr-EM 2013, -93kg
• 3.plass Nordisk 2013, -93kg
• 2.plass jr-NM 2012, -93kg
• Nasjonal mester 2011, 2012 (-83 &-93)


Treningslogg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=80970.0

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: Andrée, utstyrstreningfilm s.34
« #535 : 11. februar 2010, 16:52 »
Merket ikkeno smerter ved selve utførelsen, men i ettertid. Mener å huske at jeg hadde lignende "smerter" i ryggen ved vanlig rygghev m/ vekt bare at denne tok litt for godt virker det som. Kan det ha noe med at jeg prøvde å kjøre en sprett i bunn sist bøy økt hvor jeg hadde 9 sett med et relativt tungt toppsett?

Har du forslag til hva jeg burde gjøre? Kanskje ta en ny MR sjekk av ryggen min for å se åssen den er i forhold til etter at jeg fikk påvist den milde spina bifida.

Jeg tror du har bare fått for mye økning på treningsmengde på ryggen i den senere tid. Frem til RM, hvor du skal løfte på tunge vekter, er det bedre om du bare fokuserer på utstyret og teknikk med dette. Så får du heller kutte litt ned på ryggtreningen og mengden her. Rygghev kan du erstatte med litt lett oppvarming i terapimaster f.eks.  Det viktigste er at du stiller uthvilt og smertefri på RM.
Om du har kjørt med sprett i bunn på et knebøyløft kan dette ha irritert ryggen og skivene nederst i ryggen kan ha tatt en støyt.



Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget MIDTBY

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 130
  • Honnør: 291
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 130

Sv: Andrée, utstyrstreningfilm s.34
« #536 : 11. februar 2010, 17:10 »
Jeg tror du har bare fått for mye økning på treningsmengde på ryggen i den senere tid. Frem til RM, hvor du skal løfte på tunge vekter, er det bedre om du bare fokuserer på utstyret og teknikk med dette. Så får du heller kutte litt ned på ryggtreningen og mengden her. Rygghev kan du erstatte med litt lett oppvarming i terapimaster f.eks.  Det viktigste er at du stiller uthvilt og smertefri på RM.
Om du har kjørt med sprett i bunn på et knebøyløft kan dette ha irritert ryggen og skivene nederst i ryggen kan ha tatt en støyt.

Mm, har jo selv merket det særlig på slutten av mengdeprogrammet at mengden tok på. Vil du at jeg skal følge programmet slik det er satt opp men at jeg kanskje halverer vektene på ryggøvelsene? Kommer nok til å fokusere mer på grundigere oppvarming og litt terapimaster som du sier.

Tror kanskje jeg prøvde en sprett i bunn på noen av de lettere vektene, så det er mulig.
Sponset av: MyRevolution

Hjemmeside: www.andremidtby.com
Instagram - Klikk her!
Landslagsutøver, Styrkeløft
Sterk, Blid og Dopingfri

305-210-300 = 795kg
   Film: http://www.youtube.com/watch?v=QFyjypgupTw

• 2x VM-Sølv i benkpress
• VM-bronse i knebøy og sammenlagt

• 3.plass jr-VM Classic 2013, -93kg
• 4.plass jr-VM Classic 2013, -93kg
• 5.plass jr-EM 2013, -93kg
• 3.plass Nordisk 2013, -93kg
• 2.plass jr-NM 2012, -93kg
• Nasjonal mester 2011, 2012 (-83 &-93)


Treningslogg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=80970.0

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: Andrée, utstyrstreningfilm s.34
« #537 : 11. februar 2010, 17:17 »
Mm, har jo selv merket det særlig på slutten av mengdeprogrammet at mengden tok på. Vil du at jeg skal følge programmet slik det er satt opp men at jeg kanskje halverer vektene på ryggøvelsene? Kommer nok til å fokusere mer på grundigere oppvarming og litt terapimaster som du sier.

Tror kanskje jeg prøvde en sprett i bunn på noen av de lettere vektene, så det er mulig.

Nei du trenger ikke det, kan ikke slutte å trene fordi det er RM :p
Det kan godt være du må legge inn litt fokus på beveglighet, med tanke på at du er tidligere fotballsparker er det i alle fall svært sannsynlig Wink

Bare reduser vektene i markløft fra kloss og der det er satt opp markløft m/bredt grep kjører du bare vanlig grep Smiley
Det skulle nok holde. Det er i realiteten ingen trening i de ukene du trener nå uansett Tongue

Når reiser dere til brumunddal mandag`? Tenkte å joine Smiley
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Utlogget MIDTBY

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 130
  • Honnør: 291
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 130

Sv: Andrée, utstyrstreningfilm s.34
« #538 : 11. februar 2010, 17:23 »
Nei du trenger ikke det, kan ikke slutte å trene fordi det er RM :p
Det kan godt være du må legge inn litt fokus på beveglighet, med tanke på at du er tidligere fotballsparker er det i alle fall svært sannsynlig Wink

Bare reduser vektene i markløft fra kloss og der det er satt opp markløft m/bredt grep kjører du bare vanlig grep Smiley
Det skulle nok holde. Det er i realiteten ingen trening i de ukene du trener nå uansett Tongue

Hehe, skal da ikke det Tongue
Skjønner, nå har jeg god nok bevegelighet i forhold til bøyen, kunne tenke meg å minske bevegeligheten så jeg ikke gikk så forbanna dypt på løftene mine Tongue

Den er grei. Kunne jeg kjørt en lett økt på søndagen før utstyrsøkta mandag ettersom jeg ikke har fått trent skikkelig den siste uka?
Sponset av: MyRevolution

Hjemmeside: www.andremidtby.com
Instagram - Klikk her!
Landslagsutøver, Styrkeløft
Sterk, Blid og Dopingfri

305-210-300 = 795kg
   Film: http://www.youtube.com/watch?v=QFyjypgupTw

• 2x VM-Sølv i benkpress
• VM-bronse i knebøy og sammenlagt

• 3.plass jr-VM Classic 2013, -93kg
• 4.plass jr-VM Classic 2013, -93kg
• 5.plass jr-EM 2013, -93kg
• 3.plass Nordisk 2013, -93kg
• 2.plass jr-NM 2012, -93kg
• Nasjonal mester 2011, 2012 (-83 &-93)


Treningslogg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=80970.0

Utlogget Ivrig pingle

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 12 289
  • Honnør: 1394
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 289

  • RAW = DOPINGFRI
Sv: Andrée, utstyrstreningfilm s.34
« #539 : 11. februar 2010, 17:36 »
Hehe, skal da ikke det Tongue
Skjønner, nå har jeg god nok bevegelighet i forhold til bøyen, kunne tenke meg å minske bevegeligheten så jeg ikke gikk så forbanna dypt på løftene mine Tongue

Den er grei. Kunne jeg kjørt en lett økt på søndagen før utstyrsøkta mandag ettersom jeg ikke har fått trent skikkelig den siste uka?

Minke bevegligheten?! Er du seriøs nå?!  Shocked
Bedre dybde = mer mekanisk drag/større moment = mer hypertrofi = bedre styrke!  Wink
Dersom man krummer ryggen fordi man ikke er myk nok til å komme dypt, må man selvsagt tilpasse dybden.
Muskulaturen vil tilpasse seg arbeidsområdet den belastet i mest, gjøres ved at det legges flere sarkomeer i serie. Du blir sterkere i lårene av å kjøre den dype knebøyen din.
Dybden forsvinner etterhvert som hofta får mer muskler, og hamstrings blir så stor at de kræsjer med leggene Wink

Mobiliteten i knebøy retter seg mer mot kroppens fremside, ikke så mye bakside. Det er ikke uvanlig med stive legger og stiv hamstrings, dette kan medføre problemer med korsrygg. Hofta kan også ha redusert beveglighet. Smiley 

Får du ikke trent noe før søndag nå?
Ingenting i veien med å bevege seg litt da altså, men får du f.eks gjort det lørdag i stedet? Smiley
Eternal growth... It ain`t gonna happen. Snap out of it and get out of depth now, or bite the dust. Sucker!

Tendensen til å overvurdere egen kompetanse og mestringsevne kan betraktes som en psykologisk forsvarsmekanisme, som bidrar til at vi tør å gi oss i kast med oppgaver vi ellers ville unngått, og at vi ikke gir opp så lett til tross for motgang.

Les forumreglene her


Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!