Skrevet av Emne: MIDTBY, VM-SØLV i benkpress! Formbilder s.86,109,111,116 & s.119  (Lest 405224 ganger)

Utlogget Evis

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 6 169
  • Honnør: 1362
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 6 169

  • Eg skal bli sterk.

Avrevet leggmuskel
Hatt smerter i leggen etter knebindsurringene fra samlingen sist helg. Har siden den tid vært veldig ømt og ubehag, blitt noe bedre med dagene men valgte å sjekke det opp med fysio. Tok ultralyd og fant ut at det var avrevet leggmuskel, kan skrive mer om den senere. Dette gjør at jeg må ha kuttet ut to utstyrsøkter i knebøy og håper på å få beinet bra nok til å kunne bøye med bind på NM om 3 uker.  Skal på ny kontroll tirsdag så får vi se status på det da. Har også litt strålinger i leggen. Kroppen er generelt ganske herpa, men satser på at den holder frem til NM så har jeg lovet kroppen hvertfall noen dager total treningsfri Smiley
Kroppsvekt på trening idag: 93,5kg - med klær og en del væske inntatt timene før, så fortsatt litt igjen for å fylle klassen, men det kommer seg!

Sprøtt! Visste ikke at det var mulig en gang. Har du hørt om andre som har gjort det samme?

Uansett kjedelig. God bedring med den leggen!

Utlogget sstians

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 103
  • Honnør: 150
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 103

  • Svak, småblid og dopingfri!
Kanskje det var en liten mikroavrivning jeg hadde i leggen en gang da. Fikk surringene litt for langt ned på den ene leggen. Gjorde jævlig vondt da jeg bøyde og i etterkant hadde jeg slike smerter du beskrev der i rundt to uker etterpå, så vidt jeg husker. Satser på at det blir bra igjen! God bedring Smiley
Styrkeløft.

190 - 122,5 - 207,5 (stevnepers med utstyr)
19 - 140 - 250 (raw stevnepers)
3x150 - 120 - 2x192,5 (raw treningspers)

Treningslogg i bildelogg

YouTube-kanal!

Utlogget MIDTBY

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 130
  • Honnør: 291
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 130

Sprøtt! Visste ikke at det var mulig en gang. Har du hørt om andre som har gjort det samme?

Uansett kjedelig. God bedring med den leggen!
Knebindsurringer for lavt er ikke akkurat en god ting nei. Hmm, har vel hørt om flere som har slitt med smerter der etter surringer, men ikke om noen som har fått en avrivning av det.
Får hvertfall prøve å få til et løft med knebind om smertene vedvarer, kjipt når jeg føler det ligger en del kg ventende i øvelsen - får heller ta igjen det på nyåret Wink
Takk for det!

Kanskje det var en liten mikroavrivning jeg hadde i leggen en gang da. Fikk surringene litt for langt ned på den ene leggen. Gjorde jævlig vondt da jeg bøyde og i etterkant hadde jeg slike smerter du beskrev der i rundt to uker etterpå, så vidt jeg husker. Satser på at det blir bra igjen! God bedring Smiley
Det er nok mulig, har hatt det samme tidligere selv og gått seg til, men her ble det for mye for leggen. Takk Smiley
Sponset av: MyRevolution

Hjemmeside: www.andremidtby.com
Instagram - Klikk her!
Landslagsutøver, Styrkeløft
Sterk, Blid og Dopingfri

305-210-300 = 795kg
   Film: http://www.youtube.com/watch?v=QFyjypgupTw

• 2x VM-Sølv i benkpress
• VM-bronse i knebøy og sammenlagt

• 3.plass jr-VM Classic 2013, -93kg
• 4.plass jr-VM Classic 2013, -93kg
• 5.plass jr-EM 2013, -93kg
• 3.plass Nordisk 2013, -93kg
• 2.plass jr-NM 2012, -93kg
• Nasjonal mester 2011, 2012 (-83 &-93)


Treningslogg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=80970.0

Utlogget MIDTBY

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 130
  • Honnør: 291
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 130

Sponset av: MyRevolution

Hjemmeside: www.andremidtby.com
Instagram - Klikk her!
Landslagsutøver, Styrkeløft
Sterk, Blid og Dopingfri

305-210-300 = 795kg
   Film: http://www.youtube.com/watch?v=QFyjypgupTw

• 2x VM-Sølv i benkpress
• VM-bronse i knebøy og sammenlagt

• 3.plass jr-VM Classic 2013, -93kg
• 4.plass jr-VM Classic 2013, -93kg
• 5.plass jr-EM 2013, -93kg
• 3.plass Nordisk 2013, -93kg
• 2.plass jr-NM 2012, -93kg
• Nasjonal mester 2011, 2012 (-83 &-93)


Treningslogg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=80970.0

Utlogget MIDTBY

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 130
  • Honnør: 291
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 130

Liten update på skadefronten:

Leggen har fortsatt en del strålinger og føles ikke helt bra, så spent på jeg klarer tre løft med knebind - har mine tvil.
Skuldrene er også så herpa om dagen at hverdagslige ting gjør vondt, nå de siste dagene har også venstre skulderen begynt å være på bærtur. Brystfestene har også sett sine bedre dager.

Satser på at de rolige ukene frem mot NM klarer å gjøre at jeg er noenlunde kampklar Wink
Sponset av: MyRevolution

Hjemmeside: www.andremidtby.com
Instagram - Klikk her!
Landslagsutøver, Styrkeløft
Sterk, Blid og Dopingfri

305-210-300 = 795kg
   Film: http://www.youtube.com/watch?v=QFyjypgupTw

• 2x VM-Sølv i benkpress
• VM-bronse i knebøy og sammenlagt

• 3.plass jr-VM Classic 2013, -93kg
• 4.plass jr-VM Classic 2013, -93kg
• 5.plass jr-EM 2013, -93kg
• 3.plass Nordisk 2013, -93kg
• 2.plass jr-NM 2012, -93kg
• Nasjonal mester 2011, 2012 (-83 &-93)


Treningslogg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=80970.0

Utlogget Halvmetern

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 206
  • Honnør: 471
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 206

Liten update på skadefronten:

Leggen har fortsatt en del strålinger og føles ikke helt bra, så spent på jeg klarer tre løft med knebind - har mine tvil.
Skuldrene er også så herpa om dagen at hverdagslige ting gjør vondt, nå de siste dagene har også venstre skulderen begynt å være på bærtur. Brystfestene har også sett sine bedre dager.

Satser på at de rolige ukene frem mot NM klarer å gjøre at jeg er noenlunde kampklar Wink
Tydeligvis en riktig skadet mann du Grin Håper ting sitter som de skal når det er klart for kamp Wink Skulle så gjerne hvert der!!!

Utlogget MIDTBY

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 130
  • Honnør: 291
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 130

Tydeligvis en riktig skadet mann du Grin Håper ting sitter som de skal når det er klart for kamp Wink Skulle så gjerne hvert der!!!
Haha, nå er kroppen så skrallete at det bare blir komisk. Tok ned en skjorte som jeg hadde hengt opp på veggen igår, endte med at det strålte og kom store smerter i skulderen. Godt jeg kan slappe av etter NM Tongue Synd du ikke får tatt turen, men kommer flere mesterskap. Håper de leier deg inn til å ta bilder under VM i Stavanger!

Mandagens økt:
Heldigvis(!) to rolige uker før NM. Måtte kjøre oppvarming på skuldrene i 20-30min for å unngå de største smertene, stråler på fremsiden på begge skuldrene etter hvert benksett.

Knebøy: 5x135kg | 4x150kg | 4x3 160kg
Benkpress: 5x110kg | 4x120kg | 3x130kg | 2x140kg
Markløft: 5x140kg | 4x160kg | 3x180kg | 2x190kg
Press foran og bak for skuldrene: 2 rolige sett med stanga

Skuldrene
Var på en liten sjekk med skulderen igår, tyder mot at det er overbelastning som er problemet med skuldrene, høyresiden er plaget med strålinger opp mot trapezius og øret, samt forsiden og yttersiden ned mot tricepsen. På venstresiden sitter smertene i hovedsak bak på yttersiden.
Lats på begge sider er også ganske ømme samt rundt hele scapula på begge sider (verst på høyresiden). Også funnet ut at massasje på punkter rundt scapula samt trapezius har dempet noe på smertene og føles løsere i ettertid - kanskje en skikkelig idrettsmassasje er på sin plass.

Tror også mye av smertene kan komme av for dårlig mobilitet samt veldig forsidedominante skuldre, så skal legge inn noen flere øvelser for bakside nå fremover.
Sponset av: MyRevolution

Hjemmeside: www.andremidtby.com
Instagram - Klikk her!
Landslagsutøver, Styrkeløft
Sterk, Blid og Dopingfri

305-210-300 = 795kg
   Film: http://www.youtube.com/watch?v=QFyjypgupTw

• 2x VM-Sølv i benkpress
• VM-bronse i knebøy og sammenlagt

• 3.plass jr-VM Classic 2013, -93kg
• 4.plass jr-VM Classic 2013, -93kg
• 5.plass jr-EM 2013, -93kg
• 3.plass Nordisk 2013, -93kg
• 2.plass jr-NM 2012, -93kg
• Nasjonal mester 2011, 2012 (-83 &-93)


Treningslogg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=80970.0

Utlogget 20LEGEND

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 334
  • Honnør: 8
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 334

Spor. Syk fysikk. Lykke til i NM!

Hvilken dato er forresten Noregsmeisterskapet? Tongue
Alder: 19 år
Vekt: 73-76 kg
Høyde: 185 cm

Hobbymosjonist.

Treningslogg

Utlogget Halvmetern

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 206
  • Honnør: 471
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 206

Spor. Syk fysikk. Lykke til i NM!

Hvilken dato er forresten Noregsmeisterskapet? Tongue
17 og 18 denne måneden Smiley

Utlogget MIDTBY

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 130
  • Honnør: 291
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 130

Spor. Syk fysikk. Lykke til i NM!

Hvilken dato er forresten Noregsmeisterskapet? Tongue
Takk Smiley
Halvmeteren svarte deg - 17.november i Sandehallen, Sande (ungdomsløfterne løfter 18.november)
Sponset av: MyRevolution

Hjemmeside: www.andremidtby.com
Instagram - Klikk her!
Landslagsutøver, Styrkeløft
Sterk, Blid og Dopingfri

305-210-300 = 795kg
   Film: http://www.youtube.com/watch?v=QFyjypgupTw

• 2x VM-Sølv i benkpress
• VM-bronse i knebøy og sammenlagt

• 3.plass jr-VM Classic 2013, -93kg
• 4.plass jr-VM Classic 2013, -93kg
• 5.plass jr-EM 2013, -93kg
• 3.plass Nordisk 2013, -93kg
• 2.plass jr-NM 2012, -93kg
• Nasjonal mester 2011, 2012 (-83 &-93)


Treningslogg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=80970.0

Utlogget Halvmetern

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 4 206
  • Honnør: 471
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 4 206

Haha, nå er kroppen så skrallete at det bare blir komisk. Tok ned en skjorte som jeg hadde hengt opp på veggen igår, endte med at det strålte og kom store smerter i skulderen. Godt jeg kan slappe av etter NM Tongue Synd du ikke får tatt turen, men kommer flere mesterskap. Håper de leier deg inn til å ta bilder under VM i Stavanger!


Hehe ja godt du kan bruke litt tid på å "fikse" kroppen etter NM.
Ja syns det er utrolig kjipt at jeg ikke er der. Under VM neste år skal jeg komme tidlig i forveien med tanke på jobb og skaffe meg fri, om jeg så må skade meg selv for og ikke komme på jobb Grin

Utlogget MIDTBY

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 130
  • Honnør: 291
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 130

Hehe ja godt du kan bruke litt tid på å "fikse" kroppen etter NM.
Ja syns det er utrolig kjipt at jeg ikke er der. Under VM neste år skal jeg komme tidlig i forveien med tanke på jobb og skaffe meg fri, om jeg så må skade meg selv for og ikke komme på jobb Grin
VM er for alle som interesserer seg for trening og styrke, et krav å stille opp på Wink
Sponset av: MyRevolution

Hjemmeside: www.andremidtby.com
Instagram - Klikk her!
Landslagsutøver, Styrkeløft
Sterk, Blid og Dopingfri

305-210-300 = 795kg
   Film: http://www.youtube.com/watch?v=QFyjypgupTw

• 2x VM-Sølv i benkpress
• VM-bronse i knebøy og sammenlagt

• 3.plass jr-VM Classic 2013, -93kg
• 4.plass jr-VM Classic 2013, -93kg
• 5.plass jr-EM 2013, -93kg
• 3.plass Nordisk 2013, -93kg
• 2.plass jr-NM 2012, -93kg
• Nasjonal mester 2011, 2012 (-83 &-93)


Treningslogg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=80970.0

Utlogget MIDTBY

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 130
  • Honnør: 291
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 130

Jr-NM 2012
Sesongavslutning i Sandehallen

Fjorårets jr-NM var en oppladning med maks én time søvn etter at klubbkamerat og hovedkonkurrent Erik snorka til den store gullmedaljen. I år var NM i Sande og kun en liten kjøretur på 50min hjemmefra. Jeg og Kjell dundret utover i bilen klokka 08 for å få med oss jentenes løfting som startet 0900. Ble noen timers heiing på damene før innveiing og oppvarming stod for tur.
Humøret var på topp og kjente meg veldig klar for dagens løfting, motivasjonen til konkurransen har vært svært fraværende under hele oppkjøringa - men den (sammen med all overskuddet) kom i siste liten!

Innveiing: 89.00kg. Tikket inn på 220gram mindre enn hva jeg veide for fem måneder siden, med andre ord - forbedring på matfronten bør skje frem til neste stevne. Ganske sikker på at med hodet på plass videre skal det gå fint, nå skal vekta opp Wink

Knebøy:
God oppvarming, opp til en singel på 170 raw som hadde fortsatt opp i 2.etasje om jeg hadde sluppet stanga på vei opp - vanvittig trykk denne dagen. Så kom det store spørsmålet rundt årets resultat. Jeg har som nevnt tidligere slitt med avrevet leggmuskulatur (etter for lave knebind) som har hemmet mye av oppkjøringen min. Tok på utstyret og fikk surringene - 250 lå på stanga og med slappe knebind føltes det noe tyngre enn det burde være. Kjente ingen smerter fra leggen så ba treneren surre det han var god for og litt til - nå var det fullt kjør! Tok et siste oppvarmingssett på 265 helt greit.
Planen var egentlig å gå inn på 280kg som åpningsvekt, men ettersom vi ikke rakk å senke ned åpningen på 287,5kg i tide måtte jeg gå ut til en åpningsvekt på 5kg over pers og en hemmet oppkjøring mtp leggen.

1.løft: 287,5kg - Godkjent 3-0 | Tungt til å være åpning, men fornøyd med at en så høy åpning gikk opp
2.løft: 295kg - Godkjent 2-1 | Må være en av de første gangene jeg har fått en rød lampe, grunn: uvisst

295kg var såpass tungt at vi valgte å spare ryggen til resten av konkurransen. Med godt treff og godt teknisk løft kunne nok 300+ sittet denne dagen, men det får jeg ta igjen senere!

Benkpress:
Grei oppvarming, opp til singel på 185kg og 200kg ganske greit.

1.løft: 205kg - Godkjent 3-0 | Har gått mye lettere på trening, men det gikk da opp
2.løft: 210kg - Godkjent 3-0 | Mye lettere på trening, men nok et delvis sliteløft gikk opp
3.løft 215kg - Underkjent | Strammet skjorta for mye og bommet på banen + et veldig tregt press signal av dommeren..

Markløft:
Bra trykk på oppvarminga, gikk opp til en singel på 220 og 265. Åpnet på 2,5kg over pers

1.løft: 280kg - Godkjent 3-0 | Lett, og det viktigste løftet idag, VM-kravet var nå sikret! Smiley
2.løft: 290kg - Godkjent 3-0 | God fart fra bunn, men måtte jobbe litt på toppen.
3.løft: 295kg - Underkjent | Fikk den opp til lockout, men dommerne mente jeg ikke hadde god nok utretting. Styrken er hvertfall på plass Smiley
Skal også gi et nytt forsøk med en annen drakt da den jeg har virker mer motarbeidende. Original deadlifter skal prøves, og sumoteknikken skal forbedres fremover!

Totalt: 795kg og sølvmedalje!
VM-kravet var det store målet og løftet 10kg over kravet! Nå håper jeg at det foreligger gode muligheter for større utfordringer neste år, skal sies at det var ekstra gøy å stå på pallen foran eneste landslagsløfteren vi har i klasse -93kg Wink

Film av løftingen kommer i morgen Smiley

Sponset av: MyRevolution

Hjemmeside: www.andremidtby.com
Instagram - Klikk her!
Landslagsutøver, Styrkeløft
Sterk, Blid og Dopingfri

305-210-300 = 795kg
   Film: http://www.youtube.com/watch?v=QFyjypgupTw

• 2x VM-Sølv i benkpress
• VM-bronse i knebøy og sammenlagt

• 3.plass jr-VM Classic 2013, -93kg
• 4.plass jr-VM Classic 2013, -93kg
• 5.plass jr-EM 2013, -93kg
• 3.plass Nordisk 2013, -93kg
• 2.plass jr-NM 2012, -93kg
• Nasjonal mester 2011, 2012 (-83 &-93)


Treningslogg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=80970.0

Utlogget A. Holstad

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 670
  • Honnør: 118
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 670

  • Ihave a dream of a dream within a dream of a dream
Rått! Gratulerer så mye Smiley
I play by my own rules, and not on anybody's rules. Not even my own.

Utlogget Einar B. Gilberg

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 7 754
  • Honnør: 3681
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 7 754

  • Meine wut will nicht Sterben
Gratulerer! Stort!
Nidarø Treningssenter        FASITEN          Kan du slå meg?

Stevneperser med utstyr
Knebøy - 352,5     Benkpress - 240     Markløft - 300     Sammenlagt - 870 (Perser SL - 892,5)
Stevneperser uten utstyr
Knebøy - 320     Benkpress - 200     Markløft - 300     Sammenlagt - 780 (Perser SL - 820)
Trening uten utstyr
Knebøy - 312,5     Benkpress -  202,5     Markløft - 305     (Sammenlagt - 820)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!