Skrevet av Emne: MIDTBY, VM-SØLV i benkpress! Formbilder s.86,109,111,116 & s.119  (Lest 406146 ganger)

Utlogget BullRott

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 4
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 4

Du og Bo er gode forbilder for Norsk styrkeløft. Ikke er dere det dårligste beviset på at man kan se bra ut, samtig som man er stor og sterk naturlig med litt vilje og jobbing. Blir skøy følge dere 2013.

HAHA NATURLIG

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

HAHA NATURLIG



Ikke la ditt eget manglende talent være målestokk for hva andre kan oppnå.

Utlogget hernaes

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 66
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 66

Lykke til, Andre! Smiley
22år - 183 cm - 85 kg

1RM 21.03.13
Benkpress: 110
Markløft: 170
Knebøy: 150
Total 430

Utlogget Staggere

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 829
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 829

HAHA NATURLIG


2 poster på forumet. Den ene er "HAHAHA NATURLIG" Dessverre så var det et dårlig forsøk på provokasjon. Du klarte det ikke. Synd, trist og leit.
Smil med det smilet du har.

Utlogget Joz

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 796
  • Honnør: 79
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 796

  • Se opp!
Du og Bo er gode forbilder for Norsk styrkeløft. Ikke er dere det dårligste beviset på at man kan se bra ut, samtig som man er stor og sterk naturlig med litt vilje og jobbing.

Sant sant, men også gode eksempler på at det er stor variasjon når det kommer til folks potensiale og gener. Midtby og Bo har vært heldige der Wink
"Nå står det en kartong med fløte her som jeg ikke har brukt opp, så nå er det bare å bulke!!" - Mamma

 Nest sjukeste loggen på forumet!

~Joss~

Utlogget Staggere

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 829
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 829

Sant sant, men også gode eksempler på at det er stor variasjon når det kommer til folks potensiale og gener. Midtby og Bo har vært heldige der Wink
Joda, enig der.

Mr. Midtby er ganske rå når det kommer til genetikk, men alle kan oppnå et ok resultat med en slik treningsbakgrunn som de to gutta har.
Smil med det smilet du har.

Utlogget Joz

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 796
  • Honnør: 79
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 796

  • Se opp!
Jada, men de færreste kan nok løfte vekter som Midtby ligger på, og se ut som han.
"Nå står det en kartong med fløte her som jeg ikke har brukt opp, så nå er det bare å bulke!!" - Mamma

 Nest sjukeste loggen på forumet!

~Joss~

Utlogget Jonas S.K

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 239
  • Honnør: 104
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 239


Utlogget MIDTBY

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 130
  • Honnør: 291
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 130

HOHOHOHOHOH PØLSERYGG. Kanon bra, 300+ i mark rygg det der Wink
Det skal du få se i år Stian, satser på at det ikke blir så alt for lenge til Wink

For en rygg, Andre! Helt sykt! Blir du å finne på NIH en gang i nærmeste fremtid?
Takk Smiley Vi kan få til en økt på NIH neste uke!

Den ryggen er så drøy! respekt...
Du og Bo er gode forbilder for Norsk styrkeløft. Ikke er dere det dårligste beviset på at man kan se bra ut, samtig som man er stor og sterk naturlig med litt vilje og jobbing. Blir skøy følge dere 2013.
Den ryggen der var helt fette rå!
Tusen takk Cheesy

Er det ryggen din eller betongblokker? Bra jobba!
Hahah, takk Wink

Lykke til, Andre! Smiley
Takk! Det gikk rett vest, men kommer sterkere tilbake!
Sponset av: MyRevolution

Hjemmeside: www.andremidtby.com
Instagram - Klikk her!
Landslagsutøver, Styrkeløft
Sterk, Blid og Dopingfri

305-210-300 = 795kg
   Film: http://www.youtube.com/watch?v=QFyjypgupTw

• 2x VM-Sølv i benkpress
• VM-bronse i knebøy og sammenlagt

• 3.plass jr-VM Classic 2013, -93kg
• 4.plass jr-VM Classic 2013, -93kg
• 5.plass jr-EM 2013, -93kg
• 3.plass Nordisk 2013, -93kg
• 2.plass jr-NM 2012, -93kg
• Nasjonal mester 2011, 2012 (-83 &-93)


Treningslogg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=80970.0

Utlogget MIDTBY

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 130
  • Honnør: 291
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 130

NORDISK MESTERSKAP 2013
Island, Reykjavik
23.Februar 2013

Kort info:
Da var det duket for Nordisk på Island, en artig tur med laget hvor vi bodde på et kjempefint hotell (sett bort ifra svovellukt fra vannet) og en bankettmiddag i klasse for seg selv! Bodde på Grand Hotel i sentrum, 500 meter fra arenaen. Møtte hovedkonkurrent Julian på flyplassen og han så rimelig solid ut så da var det å sprette sjokolademelka og et par pizzastykker på Gardermoen før vi var klare for take off!
Julian lå 1,5kg over klassen så han fikk høre det helt frem til innveiinga, jeg på min side hadde (litt for) god klaring til å fylle klassen.
Hadde spydd to ganger denne uken grunnet dårlig form (mandag og onsdag) samt noe skader og i mengdeform.
Halv fire på lørdagen startet løftingen etter å ha heiet fra jentene og de lettere gutta til gode prestasjoner var det tid for at vi skulle avslutte ballet!

Veide inn på 89.00kg (tredje stevnet på rad med nøyaktig samme vekt)



Knebøy:
Oppvarmingen gikk opp til en singel på 250 og 270, begge veldig lette og greie løft.

1.Løft - 285kg [Godkjent] - Hadde lyst til å melde 300 i 2.løft da det føltes ut som en overkommelig vekt, men valgte å høyne 7,5kg for å sikre kg til videre i konkurransen.
2.Løft - 292,5kg [Underkjent] - Racket var stilt feil og stanget veldig i walkouten, dårlig teknisk og det tyngste løftet jeg noensinne har hatt i knebøy – tror jeg mistet bevisstheten mot slutten og hadde ingenting å presse med. Mistet spennet helt i bunnen og prøvde å vrenge opp vektene med bananrygg som ga en smell i ryggen. Traff også racket på vei ned som skapte noe ubalanse. Brukte 9 sekunder opp til nærmest utretting.
3.Løft - 295kg [Underkjent] - Vurderte å stå over på grunn ryggen, men valgte allikevel å gi det et forsøk. God fart ned, men klappet noe sammen og fikk vekten mot nakken så jeg fikk trykket alt for langt fremover, var muligens en noe for høy stangplassering i tillegg.
En noe trøblete walkout pga feilstilt rack av spotterne og kun en tung økt med utstyr fra NM i november, det kom til syne på plattingen.

Benkpress:
Oppvarmingen gikk overraskende bra til å ha bommet to ganger på 202,5kg på trening uken før. Kjørte opp til singel på 180 til lav kloss og 190 helt ned og fint løft.

1.Løft - 200kg [Godkjent] - Lett og fint
2.Løft - 210kg [Godkjent] - Tangering av pers, litt dårlig teknisk, men gikk fint opp.
3.Løft - Stod over. Idet vi skulle melde sisteløftet (hadde 215 i tankene) så smalt det i tricepsen min fra 210kg løftet. Gjorde forbanna vondt og klarte ikke rette ut armen uten at den sviktet helt. Kastet av skjorta og fikk Marthe til å se litt på det, fant ut at det mest sannsynlig var kraftig krampe i tricepsen som i en stram skjorte føltes helt jævlig ut.

Markløft:
Oppvarmingen var veldig preget av bøyen og smellen i ryggen. Var ubehagelig å marke gjennom hele oppvarmingen. Kjørte opp til singel på 220kg og 250kg som gikk ok, men kjente det var vanskelig å stive av mage/rygg..
1.Løft - 275kg [Godkjent] - Ikke spesielt lett, men ettersom jeg allerede hadde lagt fra meg mange kilo på plattingen måtte vi ta en 15kgs høyning for å være med i kampen om gullet.
2.Løft - 290kg [Underkjent] - Det var et løft som kunne gå begge veier. Lockouten var ikke den beste, men mener selv at denne kunne fint blitt godkjent, ble underkjent 1-2 av dommerne.
3.Løft - 290kg [Underkjent] - Når jeg først var på bærtur i konkurransen kunne jeg like så godt prøve halvsumo for å kjenne litt på det og trykke mer med lårene fremfor en vond rygg. Fikk stanga til knærne før det sa stopp, dårlig teknisk..

Kort oppsummering

770kg totalt, 25kg bak pers og skuffende dårlig resultat. Visste at det ikke ville bli maks uttelling i mengdeform, litt skadeplaget og sykdom – men veldig misfornøyd med egen innsats. Greit nok at EM er fokuset, men en tangering av pers burde hvertfall vært mulig til tross for en trøblete opplading. Kjipt når jeg var ganske klar gullkandidat og i tillegg gikk gullet på 2,5kg under min pers jeg tok på NM for fire måneder siden, veldig surt..
Får bare ta med dette som en lærdom, har jo tross alt økt veldig fra konkurranse til konkurranse og er i tillegg en som setter veldig høye krav til meg selv. Nå får jeg bare spise meg opp og legge fokuset på en del forbedringer så satser på at solid pers blir å se på EM om 7uker. Kommer sterkere tilbake etter denne skivebommen!

FILM: http://www.youtube.com/watch?v=sdq_OmV7Va4&feature=share&list=UUx7XDPd07zz3MQaV3Lfe1XA
Sponset av: MyRevolution

Hjemmeside: www.andremidtby.com
Instagram - Klikk her!
Landslagsutøver, Styrkeløft
Sterk, Blid og Dopingfri

305-210-300 = 795kg
   Film: http://www.youtube.com/watch?v=QFyjypgupTw

• 2x VM-Sølv i benkpress
• VM-bronse i knebøy og sammenlagt

• 3.plass jr-VM Classic 2013, -93kg
• 4.plass jr-VM Classic 2013, -93kg
• 5.plass jr-EM 2013, -93kg
• 3.plass Nordisk 2013, -93kg
• 2.plass jr-NM 2012, -93kg
• Nasjonal mester 2011, 2012 (-83 &-93)


Treningslogg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=80970.0

Utlogget Jokke101

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 213
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 213

spor Kommer bare sterkere tilbake  Wink lykke til videre Smiley

Utlogget Bluebearworkout

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 2 906
  • Honnør: 358
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 906

  • I haven't hit the pinnacles I plan to reach.
NORDISK MESTERSKAP 2013
Island, Reykjavik
23.Februar 2013

Kort info:
Da var det duket for Nordisk på Island, en artig tur med laget hvor vi bodde på et kjempefint hotell (sett bort ifra svovellukt fra vannet) og en bankettmiddag i klasse for seg selv! Bodde på Grand Hotel i sentrum, 500 meter fra arenaen. Møtte hovedkonkurrent Julian på flyplassen og han så rimelig solid ut så da var det å sprette sjokolademelka og et par pizzastykker på Gardermoen før vi var klare for take off!
Julian lå 1,5kg over klassen så han fikk høre det helt frem til innveiinga, jeg på min side hadde (litt for) god klaring til å fylle klassen.
Hadde spydd to ganger denne uken grunnet dårlig form (mandag og onsdag) samt noe skader og i mengdeform.
Halv fire på lørdagen startet løftingen etter å ha heiet fra jentene og de lettere gutta til gode prestasjoner var det tid for at vi skulle avslutte ballet!

Veide inn på 89.00kg (tredje stevnet på rad med nøyaktig samme vekt)



Knebøy:
Oppvarmingen gikk opp til en singel på 250 og 270, begge veldig lette og greie løft.

1.Løft - 285kg [Godkjent] - Hadde lyst til å melde 300 i 2.løft da det føltes ut som en overkommelig vekt, men valgte å høyne 7,5kg for å sikre kg til videre i konkurransen.
2.Løft - 292,5kg [Underkjent] - Racket var stilt feil og stanget veldig i walkouten, dårlig teknisk og det tyngste løftet jeg noensinne har hatt i knebøy – tror jeg mistet bevisstheten mot slutten og hadde ingenting å presse med. Mistet spennet helt i bunnen og prøvde å vrenge opp vektene med bananrygg som ga en smell i ryggen. Traff også racket på vei ned som skapte noe ubalanse.
3.Løft - 295kg [Underkjent] - Vurderte å stå over på grunn ryggen, men valgte allikevel å gi det et forsøk. God fart ned, men klappet noe sammen og fikk vekten mot nakken så jeg fikk trykket alt for langt fremover, var muligens en noe for høy stangplassering i tillegg.
En noe trøblete walkout pga feilstilt rack av spotterne og kun en tung økt med utstyr fra NM i november, det kom til syne på plattingen.

Benkpress:
Oppvarmingen gikk overraskende bra til å ha bommet to ganger på 202,5kg på trening uken før. Kjørte opp til singel på 180 til lav kloss og 190 helt ned og fint løft.

1.Løft - 200kg [Godkjent] - Lett og fint
2.Løft - 210kg [Godkjent] - Tangering av pers, litt dårlig teknisk, men gikk fint opp.
3.Løft - Stod over. Idet vi skulle melde sisteløftet (hadde 215 i tankene) så smalt det i tricepsen min fra 210kg løftet. Gjorde forbanna vondt og klarte ikke rette ut armen uten at den sviktet helt. Kastet av skjorta og fikk Marthe til å se litt på det, fant ut at det mest sannsynlig var kraftig krampe i tricepsen som i en stram skjorte føltes helt jævlig ut.

Markløft:
Oppvarmingen var veldig preget av bøyen og smellen i ryggen. Var ubehagelig å marke gjennom hele oppvarmingen. Kjørte opp til singel på 220kg og 250kg som gikk ok, men kjente det var vanskelig å stive av mage/rygg..
1.Løft - 275kg [Godkjent] - Ikke spesielt lett, men ettersom jeg allerede hadde lagt fra meg mange kilo på plattingen måtte vi ta en 15kgs høyning for å være med i kampen om gullet.
2.Løft - 290kg [Underkjent] - Det var et løft som kunne gå begge veier. Lockouten var ikke den beste, men mener selv at denne kunne fint blitt godkjent, ble underkjent 1-2 av dommerne.
3.Løft - 290kg [Underkjent] - Når jeg først var på bærtur i konkurransen kunne jeg like så godt prøve halvsumo for å kjenne litt på det og trykke mer med lårene fremfor en vond rygg. Fikk stanga til knærne før det sa stopp, dårlig teknisk..

Kort oppsummering

770kg totalt, 25kg bak pers og skuffende dårlig resultat. Visste at det ikke ville bli maks uttelling i mengdeform, litt skadeplaget og sykdom – men veldig misfornøyd med egen innsats. Greit nok at EM er fokuset, men en tangering av pers burde hvertfall vært mulig til tross for en trøblete opplading. Kjipt når jeg var ganske klar gullkandidat og i tillegg gikk gullet på 2,5kg under min pers jeg tok på NM for fire måneder siden, veldig surt..
Får bare ta med dette som en lærdom, har jo tross alt økt veldig fra konkurranse til konkurranse og er i tillegg en som setter veldig høye krav til meg selv. Nå får jeg bare spise meg opp og legge fokuset på en del forbedringer så satser på at solid pers blir å se på EM om 7uker. Kommer sterkere tilbake etter denne skivebommen!

Hehe, den knebøyen hørtes ut som en fantasiopplevelse! Mer sjokomelk og du oppnår trippelpers på EM!

Tenk på Evis i rosa speedo som prøver å fange deg om du ikke kommer opp fra bunnen i alle løftene. Det bør gi godt trykk.

Utlogget MIDTBY

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 130
  • Honnør: 291
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 130

spor Kommer bare sterkere tilbake  Wink lykke til videre Smiley
Takk Smiley

Hehe, den knebøyen hørtes ut som en fantasiopplevelse! Mer sjokomelk og du oppnår trippelpers på EM!

Tenk på Evis i rosa speedo som prøver å fange deg om du ikke kommer opp fra bunnen i alle løftene. Det bør gi godt trykk.
Mer sjokomelk skal bli, satser på at det bringer ny dimensjon til løftingen!

Her kan forøvrig 9 sekunders bøyen ses: http://www.youtube.com/watch?v=sdq_OmV7Va4&feature=share&list=UUx7XDPd07zz3MQaV3Lfe1XA
Sponset av: MyRevolution

Hjemmeside: www.andremidtby.com
Instagram - Klikk her!
Landslagsutøver, Styrkeløft
Sterk, Blid og Dopingfri

305-210-300 = 795kg
   Film: http://www.youtube.com/watch?v=QFyjypgupTw

• 2x VM-Sølv i benkpress
• VM-bronse i knebøy og sammenlagt

• 3.plass jr-VM Classic 2013, -93kg
• 4.plass jr-VM Classic 2013, -93kg
• 5.plass jr-EM 2013, -93kg
• 3.plass Nordisk 2013, -93kg
• 2.plass jr-NM 2012, -93kg
• Nasjonal mester 2011, 2012 (-83 &-93)


Treningslogg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=80970.0

Utlogget MIDTBY

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 130
  • Honnør: 291
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 130

Forrige uke:
På tirsdag stoppet ryggen og 120kg var et maksløft i knebøy, onsdag var det rolig med knebøy og oppe på lette doble på 150kg i benk til lav kloss, torsdagen var det 4x202,5kg med bind ganske greit. Siden torsdag kveld har jeg vært sengeliggende med en kraftig forkjølelse, satser på at jeg kan trene som normalt iløpet av uken. EM nærmer seg med stormskritt, kun 4 uker igjen og her ligger jeg i senga med en solid strekk i iliopsoas som også vil hindre meg en del i treningen, håper litt behandling fremover kan hjelpe på!
Sponset av: MyRevolution

Hjemmeside: www.andremidtby.com
Instagram - Klikk her!
Landslagsutøver, Styrkeløft
Sterk, Blid og Dopingfri

305-210-300 = 795kg
   Film: http://www.youtube.com/watch?v=QFyjypgupTw

• 2x VM-Sølv i benkpress
• VM-bronse i knebøy og sammenlagt

• 3.plass jr-VM Classic 2013, -93kg
• 4.plass jr-VM Classic 2013, -93kg
• 5.plass jr-EM 2013, -93kg
• 3.plass Nordisk 2013, -93kg
• 2.plass jr-NM 2012, -93kg
• Nasjonal mester 2011, 2012 (-83 &-93)


Treningslogg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=80970.0

Utlogget MIDTBY

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 130
  • Honnør: 291
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 130

Aktivitetskurs, tilbake i trening og klar for samling med resten av laget til helgen!
Da skal vi se om det blir litt mer spennende å følge med på videre. Selv om forkjølelsen/influensaen fortsatt sitter i kroppen, nå nærmere to uker, hadde jeg endelig en treningsøkt på ekstremt lette vekter idag for å kjenne på kroppen.

I helgen var det aktivitetskurs med en gjeng løftere. To hyggelige dager med nye og gamle fjes, mange nye i styrkeløft om dagen - godt å se  Mye repetisjon, men fint å diskutere litt; felles var det stor enighet om bedring av markedsføring rundt styrkeløft som et så solid "produkt" som det er. Har store planer for å gjøre film fra årets EM ganske omfattende, så ser frem til å jobbe med den!

Etter å ha sittet flere dager i badstu med kaffe og fått i meg c-vitamin til den store gullmedaljen var det tid for en økt. Var til behandling av smertene jeg har i hofteleddet og mye tyder på at det er et mer dyptliggende problem og konklusjonen fra manuellterapeuten var nok tilpasning av treningen. Merker det godt i bunnen av knebøy, men håper egenmassasje og enda nøyere på oppvarmingen kan bedre dette.

Til helgen er det landslagssamling og ser frem til en fin helg med resten av laget, en helg med fokus på det vi liker best
Håper ikke formtoppen er helt blåst pga avbrekket, sikter inn mot å kunne trene som normalt fra og med morgendagen - motivasjonen frem mot EM er på topp!

Kan også nevne dagens flause:
Ble tatt ut til nok en dopingkontroll mens jeg kjørte høyreps på hip adduktor maskina/lyskemaskina. Tydelig at jeg imponerte der
Sponset av: MyRevolution

Hjemmeside: www.andremidtby.com
Instagram - Klikk her!
Landslagsutøver, Styrkeløft
Sterk, Blid og Dopingfri

305-210-300 = 795kg
   Film: http://www.youtube.com/watch?v=QFyjypgupTw

• 2x VM-Sølv i benkpress
• VM-bronse i knebøy og sammenlagt

• 3.plass jr-VM Classic 2013, -93kg
• 4.plass jr-VM Classic 2013, -93kg
• 5.plass jr-EM 2013, -93kg
• 3.plass Nordisk 2013, -93kg
• 2.plass jr-NM 2012, -93kg
• Nasjonal mester 2011, 2012 (-83 &-93)


Treningslogg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=80970.0

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!