Skrevet av Emne: Proteiner bygger IKKE muskler!!  (Lest 23480 ganger)

Utlogget Coincidence theorist

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 237
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 237

Proteiner bygger IKKE muskler!!
« : 29. januar 2009, 04:37 »
Dere leste riktig, proteiner bygger IKKE muskler ifølge Dr. Robert O. Young, MS, D.Sc., Ph.D.

Dr. Young har 5 grader i forskning inkludert 3 doktorgrader som inkluderer Ph.D, D.Sc og N.D. Young er en forsker, helsebiolog, utdanner, mikrobiolog og er forfatteren og medforfatter av 8 bøker rettet mot næring, helse, vitenskap rund blod og mikrobiologi.

”Dr. Young kan være i gjennombrudd av en ny biologi, som kan revolusjonere den biologiske og medisinske verden.” Neil Solomon, M.D., Ph.D. Former Head of Research for John Hopkins University.

"  Eating protein builds muscles.

Wrong again. This is another fictitious distortion based on faulty observation based on a) preconceived notions about how the body works and b) the failure of science to sufficiently isolate variables when making so-called scientific observations. Tell the strongest animals in the world--vegetarian animals--that eating protein builds muscle. Eating protein actually makes you weak and eventually sick and tired from the debilitating acids of sulphuric, nitric, phosphoric and uric acid. The body builds muscle from blood and not from plant or animal protein. At the Ranch we grow avocados. We give our avocados minerals, water and sunshine - no protein. Yet, our avocados are 80% healthy fat and 15% protein. If you want to build muscle you have to build blood. And to build blood you have to eat green foods and lots of them. "


Her snakker Dr Robert Young om protein og muskler blant annet, se fra 04.48 og utover... Kan skippe alt før egentlig, men se hvis du vil fra starten.


http://www.youtube.com/watch?v=Fy2dpquLTJA


Her er en av testimonialsene som følgte dieten til Dr robert Young.
På 12 uker med dieten til Dr Young  samt vekttrening, tok han av seg
14Kg med fett, mens hans samtidige lå på seg 5Kg med muskler.
Og dette gjorde han uten noen som helst form for Proteininntak.

http://www.youtube.com/watch?v=Z1PlgKZOohw


http://phmiracleliving.com/t-about.aspx

http://www.buzzle.com/articles/losing-the-fat-gaining-the-muscle.html






\\\\\\\"If many people believe that something is true most of us never second guess and automatically accept it as the truth\\\\\\\"

Utlogget Tor Andre

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 204
  • Honnør: 162
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 204

  • Squat til'you puke!
Sv: Proteiner bygger IKKE muskler!!
« #1 : 29. januar 2009, 06:38 »
Da kan ikke trær bidra til å bygge hus heller...


Utlogget kenboy

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 553
  • Honnør: 87
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 553

Sv: Proteiner bygger IKKE muskler!!
« #2 : 29. januar 2009, 07:10 »
Det finne faktisk bodybuildere som er vegetarianere og de er IKKE imponerende store,de ser faktisk ganske bedrøvelige ut....sånn i forhold til de som spiser animalsk protein mener jeg...

Utlogget Tor Andre

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 204
  • Honnør: 162
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 204

  • Squat til'you puke!
Sv: Proteiner bygger IKKE muskler!!
« #3 : 29. januar 2009, 07:14 »
Nok et eksempel på at forskning ofte bare er piss...

Utlogget kenboy

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 553
  • Honnør: 87
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 553

Sv: Proteiner bygger IKKE muskler!!
« #4 : 29. januar 2009, 07:23 »
Jeg mistenker at det er et eller annet de vil selge what

Utlogget Kengdal

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 237
  • Honnør: 220
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 237

Sv: Proteiner bygger IKKE muskler!!
« #5 : 29. januar 2009, 08:31 »
Det finne faktisk bodybuildere som er vegetarianere og de er IKKE imponerende store,de ser faktisk ganske bedrøvelige ut....sånn i forhold til de som spiser animalsk protein mener jeg...
Enig. Her er et bilde av Bill Pearl 56 år gammel, og her har han vært vegeterianer i nesten 20 år.
Ikke spesielt imponerende :Smiley



PS. De fleste bodybuildere som vegetarianere spiser faktisk animalsk protein i form av melk og egg. ;-)
Passion trumps fucking everything!

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Proteiner bygger IKKE muskler!!
« #6 : 29. januar 2009, 08:38 »
Hva er det som bygger da? Noe må det jo være.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget OptimusPrime

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 833
  • Honnør: 198
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 833

Sv: Proteiner bygger IKKE muskler!!
« #7 : 29. januar 2009, 08:39 »
Hahahahahahahah dummeste jeg har hørt i nato!

Hvordan kan du sammenligne menneskekroppen med en avocado.?! Grin
Trener jeg også, bare blogger ikke om det.

Utlogget Prodigy92

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 450
  • Honnør: 202
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 450

Sv: Proteiner bygger IKKE muskler!!
« #8 : 29. januar 2009, 08:51 »
Hva er det som bygger da? Noe må det jo være.

Grønt. Og blod.

Utlogget Lasse Christoffersen

  • V.I.P
  • *******
  • Innlegg: 6 991
  • Honnør: 337
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 6 991

Sv: Proteiner bygger IKKE muskler!!
« #9 : 29. januar 2009, 08:56 »
Det er jo en vegetarianer her på forumet, som har gått opp 10 kg på et par måneder uten nevnverdig mye fett på seg : Jan B Diddle. Dere burde lese loggen hans, knalltøff Smiley

Nettbutikken for deg som trener! www.x-life.no

Besøk oss på Facebook:
https://www.facebook.com/XLIFE.no

Besøk oss på Google+:
https://plus.google.com/117792074539729929721

(Bedriftsprofil for X-life.no.)

Utlogget Tøffingen

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 80
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 80

Sv: Proteiner bygger IKKE muskler!!
« #10 : 29. januar 2009, 09:12 »
Har bare et ord og si: BULLSHIT!!! Azn
"It ain't about how hard you hit, it's about how hard you can get hitted and keep moving forward,
how much you can take and keep moving forward."



"Live for nothing, or die for something"

Utlogget DanielF

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 168
  • Honnør: 198
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 168

Sv: Proteiner bygger IKKE muskler!!
« #11 : 29. januar 2009, 09:16 »
Pøh.. Alle vet da at det er kreatin som bygger myskler..
Self improvement has always been a passion of mine. - Homer Simpson

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Proteiner bygger IKKE muskler!!
« #12 : 29. januar 2009, 09:53 »
Young obtained an undegraduate degree from the University of Utah, where he studied biology and business, in the early 1970s,[2] following which he did missionary work for The Church of Jesus Christ of Latter-day Saints for two years in London, England.[2] He received several degrees from Clayton College of Natural Health, an unaccredited distance learning school, including an M.S. in nutrition (1993), a D.Sc. with emphasis in chemistry and biology (1995), a Ph.D. (1997) and an N.D. (Doctor of Naturopathy, 1999).[2]

Young is a member of the American Society for Microbiology,[3] and his website states that he is a member of the American Naturopathic Association.[2]

Young's are believed to be medically implausible, and there is no scientific evidence that such diets are beneficial.[5] According to the National Council Against Health Fraud, a 2005 MEDLINE search indicated that Young had not published any research in recognized scientific journals, and that none of his graduate degrees was from an accredited educational institution.[6]

In 1995, Young allegedly drew blood from two women, told them they were ill, and then sold them herbal products to treat these illnesses. He was charged with two third-degree felonies, but pled guilty to a reduced misdemeanor charge of attempting to practice medicine without a license.[9][1] In 2001, Young was again charged with a felony in Utah, after a woman suffering from cancer alleged that he told her to stop chemotherapy and use one of his products to treat her cancer instead. Subsequently, when an undercover agent visited Young, he allegedly analyzed her blood and prescribed a liquid diet. The case was taken to preliminary trial, but charges were dropped after the prosecutor stated that he could not find enough people who felt cheated by Young. Young himself dismissed the arrests as "harassment" and stated that they were a factor in his move to California, "in part because the legal climate here is more tolerant for dietary researchers such as himself."[1]




VET folk her egentlig OM wikipedia eller?
Sa brura

Utlogget Mr T76

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 166
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

Sv: Proteiner bygger IKKE muskler!!
« #13 : 29. januar 2009, 10:25 »
Jeg setter pris på at folk prøver å rydde opp i gamle myter, og tør å stå fram med upopulære meninger, men i dette tilfellet stiller jeg meg på "skeptikersiden" foreløpig... Jeg ser at påstander som "protein bygger ikke muskler" dukker opp fra tid til annen. Det er sikkert mulig å bygge muskler på grønnsaker og frukt, da kroppen har evner til å gjøre det beste ut av maten den får, og tilpasse seg. Men at dette skulle være like effektivt som et solid proteininntak fra lettfordøyelig protein stiller jeg meg særdeles tvilende til. I så fall må dette kostholdet være fundamentalt annerledes enn andre veggiser spiser. (Men nå har jeg ikke satt meg inn i det kostholdet som Dr. Young snakker om, så jeg skal ikke påstå for mye). Jeg vil gjerne ta feil i "protein bygger mer muskler uansett"-oppfatningen min. Det hadde spart meg og andre for mange penger... Det er mange studier som viser at protein bygger muskler, eks:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16988909
http://apt.allenpress.com/perlserv/?request=get-abstract&doi=10.1519%2FR-17695.1&ct=1
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11591884
Om hvorvidt god vegetabisk mat hadde gjort samme nytten, viser ikke disse studiene, men det er vel ikke verre enn at disse som påstår at "protein ikke bygger" kan vise til kroppsbyggere som har en solid muskelmasse på en proteinfattig diett, og at dette er like effektivt som vanlig kroppsbyggermat.

*Edit: Nå det er sagt, synes jeg videoen om Ryan Marcotte var interessant, og viser at det er mulig med et spesielt designet vegetarkosthold å bygge muskler og brenne fett. Men spørsmålet er om dette er et "freak" eksempel. Er dette like effektivt som lettopptagelig protein? Hvordan hadde andre reagert på dette kostholdet? Her er det rett og slett for lite kunnskap, men jeg synes historien var interessant, men etterlyser flere bekreftelser og sammenligninger. Oppfordringen er gitt. Vi vet at kroppen kan lage aminosyrer, så i praksis er det vel sånn at protein/aminosyrer bygger muskler uansett?

Enig. Her er et bilde av Bill Pearl 56 år gammel, og her har han vært vegeterianer i nesten 20 år.
Ikke spesielt imponerende :Smiley

(...)

PS. De fleste bodybuildere som vegetarianere spiser faktisk animalsk protein i form av melk og egg. ;-)

Nettopp. Bill Pearl spiser/spiste egg og melk såvidt jeg har fått med meg.

Utlogget Coincidence theorist

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 237
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 237

Sv: Proteiner bygger IKKE muskler!!
« #14 : 29. januar 2009, 14:05 »
Alle skeptikere og tvilere som avfeier dette, har muligheten til å ta det opp med han i person.
Dere har nå sjansen til å motbevise han med hva enn dere har å komme med av motbevis på at han tar feil. Hvis dere tør å stå opp å snakke på seminaret, så må dere gjøre det. P
Dere har nå sjansen til å "Prove him wrong" LIVE i Norge.

Dr Young kommer til Norge for 2 gang og skal holde et seminar, og dette skjer :

Tid: 1. mars 2009, fra kl 15:00-19:00.

Sted: Thon Hotel Sandvika (Oslofjord) - Fjordsalen.
Thon Hotel Sandvika - Oslofjord
Street: Sandviksveien 184, 1337 Sandvika
City/Town: Oslo, Norway



For mer info, gå inn på denne linken her :

http://www.helse2009.no/



Foredragsholder: Dr. Robert O. Young
"DEN NYE BIOLOGIEN™" (THE NEW BIOLOGY™)

Seminaret vil gi deg 4 timer med et innhold som vil hjelpe deg å forstå hvordan du enkelt kan gjøre forandringer i livet ditt som vil utgjøre en total forskjell for din helse, velvære og energi.
Du vil lære ny kunnskap innenfor:

Hvordan du kan få mer energi i hverdagen
Hvordan du kan forebygge enhver type sykdom
Hvordan du kan bli kvitt lidelser og sykdom
Hvordan du kan stabilisere vekten din på naturlig måte
Hvordan du kan bli kvitt allergi
Hvordan du kan bli kvitt sukker- og røykeavhengighet
Hvordan du kan bli kvitt eller redusere sukkersyke
Hvordan du kan forebygge og restituere deg etter hjerteinfarkt, åreforkalkninger og andre arterierelaterte symptomer
Hvordan du kan forebygge hjerneslag og andre hjernerelaterte lidelser
Hvordan du kan redusere eller bli kvitt kronisk hodepine
Hvordan du kan stabilisere følelsessvingninger, fjerne eller redusere paranoia, frykt og andre sinnslidelser gjennom den nye biologien
Hvordan du kan bremse aldringsprosessen og leve lenger
Hvordan du kan bli kvitt sopp i kroppen
Hvordan du kan hjelpe andre til å få en bedre helse
Du vil lære hva du bør gjøre for å få et optimalt liv med topp helse og overflod av energi hver eneste dag
Du vil forstå hvordan kroppen din fungerer og hva rett kosthold kan gjøre for deg
Og mye mer …




\\\\\\\"If many people believe that something is true most of us never second guess and automatically accept it as the truth\\\\\\\"

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!