Skrevet av Emne: Instruksjons-DVD i Kung Fu?  (Lest 2839 ganger)

Utlogget wilhtex

• Nykomling
  • *
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

Instruksjons-DVD i Kung Fu?
« : 30. januar 2009, 22:56 »
Hei, etter å se MANGE Kung Fu-filmer med bl.a Bruce Lee, Jackie Chan og mange fler har jeg veldig lyst til å begynne sel med Kung Fu.

Problemet er at jeg bor 12 mil unna nærmeste sted hvor jeg får dreet med kampsport, så ønsket er vel å kunne lært endel hjemme.

Så spørsmålet er: Er det noen som et om en eller fler bra "trenings-DVD'er" for Kung Fu?

Utlogget SCUMM

• Nykomling
  • *
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

• Kjønn: Mann

Sv: Instruksjons-DVD i Kung Fu?
« #1 : 04. februar 2009, 18:25 »
Hei! Det fins helt sikkert instruksjons-dvd'er, men jeg vet ikke hvor stort utbytte du vil få av disse hvis du aldri har trent kung fu før. Jeg trener selv Wing Chun Kung Fu i Trondheim. Jeg har litt erfaring med opplæring av nybegynnere, og god tilbakemelding og oppfølging er enormt viktig når man er på det stadiet. Har du en formening om hvilken stilart innen kung fu du kunne tenke deg å lære?

Utlogget mrlee

• Aktivt medlem
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

• Elvis has left the building.....
« #2 : 07. februar 2009, 12:02 »
Istedet for å kjøpe inn DVD`er, så anbefaler jeg deg heller å reise de milene som må til, for å komme til en BRA klubb og få trent der. Hvor i Norge er det du holder til forresten?

Kung Fu er ganske kompliserte greier, og krever detaljert instruksjon, noe det er vanskelig å få til via DVD. Hvis du dog har en Kung Fu bakgrunn fra før, og SÅ kjøper inn DVD`er, DA kan man kanskje ha litt nytte av dem, men som sagt, det er viktig med en skikkelig "foundation" først.

Selv pendler jeg til Oslo innimellom og trener med Oslo Wu-Tan. Det er 220 kilometer EN VEI til trening, men det er definitivt verdt det uansett. Det jeg lærer der, trener jeg da på i noen uker hjemme, før jeg reiser ned igjen, får korrigeringer, tips og råd, samt lærer nye ting. Fungerer greit å trene slik, så lenge man er motivert for å trene en del selv.

Hvis du evt. vil sjekke ut enkelte stilarter og se hvordan de ser ut, så anbefaler jeg å søke litt på YouTube. Finnes mye bra der, også en hel del instruksjonsfilmer, der man kan plukke opp teknikker.

Utlogget MarreLom

• Erfaren bruker
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

• I'm gonna win. There's no way I'm goin' down.
« #3 : 12. februar 2009, 11:16 »
Vet ikke helt med kung fu, men visst du søker på nettet etter en dvd/dokumentarserie som heter Human Weapon kan du få lært mye grunnleggende om mange forskjellige kampsporter.. Er tillegg mye nyttig info om når det skal bli brukt osv.. Visst dette ser ut som noe for deg så vil eg anbefale deg å ta deg sammen å reise til nærmeste sted..  du kommer aldri til å bli god ved selvlære.. serien gikk på discovery channel & history channel
Alder: 20
Benkpress: 145kgx1
Markløft: 180kgx1
Knebøy: 140kgx1
Karate: Wado Ryu - 9 år
MMA: Intermediate
Muay Thai: Beginner

Nå pause fra kamsport trening ettersom jeg er på vei inn i millitæret
Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=87205.msg1265953#msg1265953

Utlogget waalern

• Litt godt kjent
  • **
  • Honnør: 28
  • Utlogget Utlogget

« #4 : 14. februar 2009, 20:50 »
Vel, for det første. Du kan ikke lære deg kampsport av å se på videoer. Skal du lære deg Wushu (Kungfu) så finn en lokal klubb som driver med en eller annen form for stående kamsport. Helst med spark. Karate, Jujutsu, kickboksing el. Teakwondo eller noe i den duren er bra. Da får du i hvertfall inn slag/sparketeknikker. Når du har fått inn dette kan du ta turen de 12 milene å trene med den Kungfuklubben du vil trene med. Om du trener der en gang i uka eller mindre, og kjører 'vanlige' treninger med den lokale klubben har du et godt utgangspunkt.

Men ps. jeg kjørte et søk på tuben. Det ligger masse instruksjonsvideoer der... Eks.
http://www.youtube.com/results?search_type=&search_query=instructional+wushu&aq=f

Og går du på .torrent sider kan du laste ned hele videoer sef. Men du blir ikke Bruce Lee av videoer....

Utlogget waalern

• Litt godt kjent
  • **
  • Utlogget Utlogget

Utlogget larsman

• Aktivt medlem
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

• Train hard, fight easy!
« #6 : 15. februar 2009, 00:26 »
Den første videon der er vel det som kalles musical forms, og kan vel neppe kalles kung fu.
Det kan vel for alt jeg vet være at utøveren har wushubakgrunn eller liknende Tongue

Sanda er stilig, men likner jo på veldig mange andre konkurranseformer.

Utlogget MarreLom

• Erfaren bruker
  • Utlogget Utlogget

« #7 : 15. februar 2009, 12:36 »

Logg:

Utlogget thy

• Skravlekopp
  • Honnør: 131
  • Utlogget Utlogget

« #8 : 15. februar 2009, 13:00 »
du kommer aldri til å bli god ved selvlære..

Er man hekta nok og har masse motivasjon vil jeg tørre og påstå at man kan bli god ved selvlære Smiley

Utlogget MarreLom

• Erfaren bruker
  • Utlogget Utlogget

« #9 : 15. februar 2009, 17:54 »
Er man hekta nok og har masse motivasjon vil jeg tørre og påstå at man kan bli god ved selvlære Smiley
Meget skeptisk, man kan ha så mye pågangsmot som man bare vil.. men man vil alikevel ikke kunne lære metodene skikkelig ved å studere videoer etc.. litt kommer man nok te å kunne, fint med litt førkunnskap før man begynne med de skikkelige tingene i litt eldre alder.

Logg:

Utlogget waalern

• Litt godt kjent
  • **
  • Utlogget Utlogget

« #10 : 15. februar 2009, 20:57 »
Meget skeptisk, man kan ha så mye pågangsmot som man bare vil.. men man vil alikevel ikke kunne lære metodene skikkelig ved å studere videoer etc.. litt kommer man nok te å kunne, fint med litt førkunnskap før man begynne med de skikkelige tingene i litt eldre alder.

Du kan trene for å komme deg i god form, ja. Men trene riktig teknikker og detaljer tror jeg ikke du klarer uten instruktør uansett hvor motivert du er. Da jeg begynte å trene kampsport var det faktisk kungfu jeg begynte med. Det er sånn ca. 20 år siden. Etter det har jeg trent kickboksing, boksing, karate (Inntil nylig mosjonist-kickboksing) Nå trener jeg bare litt Shotokan Karate for å holde meg i form. Alle stedene har instruktørene lært meg ting jeg er ganske sikker på det er vanskelig å lære fra en video.

PS. her er noen sider hvor du kan finne litt om de 4 - 500 forskjellige Wushu-stilene..
http://www.kungfuwushu.org/kf/index.php/ws/Styles

http://www.wulinjj.com/bbs/dispbbs.asp?boardID=33&ID=19397&page=1

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!