Skrevet av Emne: Bulgarske utfall i stedet for bøy?  (Lest 5383 ganger)

Utlogget Deleted!

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 031
  • Honnør: 105
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 031

Sv: Bulgarske utfall i stedet for bøy?
« #15 : 06. februar 2009, 16:25 »
Takk for godt svar Smiley

Har prøvd meg litt på frontbøy nå. "Tørrtrening" med berre nokre kg på stanga. Burde kanskje hatt nokre kg meir på stanga for å få testet øvelsen skikklig. Ble faktisk positivt overasket. Var lettere å holde ryggen rett for min del vertfall, men hadde problemer med plassering av stanga. Fikk den liksom ikkje til å ligge sklikeleg. Men det kommer vel med litt trening Smiley

Legg på nånn kg og øv deg på plassering, det kommer ganske fort. Bare pass på at stanga ikke hviler mot halsen, fort gjort at den kommer i press mot halsen og da er det fort gjort å bli svimmel

Utlogget Eirik Sandvik

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 700
  • Honnør: 99
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 700

Sv: Bulgarske utfall i stedet for bøy?
« #16 : 06. februar 2009, 20:53 »
Takk for godt svar Smiley

Har prøvd meg litt på frontbøy nå. "Tørrtrening" med berre nokre kg på stanga. Burde kanskje hatt nokre kg meir på stanga for å få testet øvelsen skikklig. Ble faktisk positivt overasket. Var lettere å holde ryggen rett for min del vertfall, men hadde problemer med plassering av stanga. Fikk den liksom ikkje til å ligge sklikeleg. Men det kommer vel med litt trening Smiley

Jeg skrev en artikkel om frontbøy og innlæring (samt grep), her: http://www.iform.no/pub/art.php?id=1247

Se om den kan være til hjelp. Smiley

Utlogget Eirik Sandvik

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 700
  • Honnør: 99
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 700

Sv: Bulgarske utfall i stedet for bøy?
« #17 : 06. februar 2009, 20:55 »
har lest at du ikke får trent explosiviteten like godt med bulgarsk utfall

Like godt til sammenligning med hva? Knebøy?

Eksplosivitet er et uttrykk for kraftutvikling per tidsenhet, altså hvor hurtig man kan utvikle styrke. Dette kan gjøres via de aller fleste øvelser.

En ting å tenke over er:

Hvor ofte har en sprinter begge beina i bakken?

Utlogget Eirik Sandvik

  • Treningsveileder
  • ******
  • Innlegg: 700
  • Honnør: 99
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 700

Sv: Bulgarske utfall i stedet for bøy?
« #18 : 06. februar 2009, 20:57 »
Legg på nånn kg og øv deg på plassering, det kommer ganske fort. Bare pass på at stanga ikke hviler mot halsen, fort gjort at den kommer i press mot halsen og da er det fort gjort å bli svimmel

Ja, korrekt. Smiley Men den skal fortsatt være nærme NOK. Altfor mange lar stanga hvile for langt frem, noe som går utover tyngdepunktet og dertil teknisk utførelse. Smiley


Utlogget krissmp

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 233
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 233

Sv: Bulgarske utfall i stedet for bøy?
« #19 : 07. februar 2009, 13:05 »
Jeg skrev en artikkel om frontbøy og innlæring (samt grep), her: http://www.iform.no/pub/art.php?id=1247

Se om den kan være til hjelp. Smiley

Har lest igjennom den to ganger nå og den var til hjelp ja. Eg har enten sett på ein dårlig film eller miforstått. Trudde vertfall det var viktig att ein ikkje hold rundt stanga men barre holdt den på plass, ikkje rart  eg har hatt problemer med å stanga. hehe.. Skal så godt eg kan prøve meg på dei tipsa du gir i artikkelen din å sjå om eg får dreisen på frontbøy:-)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!