Skrevet av Emne: Kjøpe bil til høsten!  (Lest 15462 ganger)

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Kjøpe bil til høsten!
« #105 : 07. februar 2009, 21:34 »
En Camry av eldre modell som ikke er hardt angrepet av rust. Det er tilnærmingsvis evighetsmaskiner, dog bruker de ikke minst bensin - men de er driftsikre.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Chremmen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 167
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 167

  • Fræna Atletklubb
Sv: Kjøpe bil til høsten!
« #106 : 07. februar 2009, 21:39 »
En Camry av eldre modell som ikke er hardt angrepet av rust. Det er tilnærmingsvis evighetsmaskiner, god bruker de ikke minst bensin - men de er driftsikre.
Takk for tipse! Skal sjekke det ut Smiley
Alder: 18år
Vekt: 114kg
Høyde: 1.90cm

Trent siden November 07

Klubb: Fræna Atletklubb

Utlogget webah

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 788
  • Honnør: 297
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 788

  • MMA Fighter
Sv: Kjøpe bil til høsten!
« #107 : 07. februar 2009, 23:14 »
Hey boy! Dette er en tråd som ingen ende tar! Du har fått en del tips, og de aller fleste er bra!
Jeg ville seriøst hatt en bmw, de er så jævlig digge å kjøre! Interiøret er fint og bilen er rå! Men som sagt, jævlig dyr forsikring!

En bil jeg anbefaler deg som en A til B bil, som ikke ser så stygg ut og er god og relativt sprek og kjøre er mitsubitchi galant! billig og JÆVLIG god til prisen!

F.eks
http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=2074912


Utlogget RkD

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 540
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 540

Sv: Kjøpe bil til høsten!
« #108 : 07. februar 2009, 23:18 »
Betalte mer for min Mitshubishi Galant 1.8 enn min Bmw 320 i forsikring. Bmw sluker kanskje litt når du kjører på høyt turtall, men ved normal kjøring er den ikke så galen med tanke på at de fleste eldre biler bruker litt.

Utlogget Chremmen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 167
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 167

  • Fræna Atletklubb
Sv: Kjøpe bil til høsten!
« #109 : 07. februar 2009, 23:19 »
Heyhey!
Hehe, nei det er mye om og men her ! Smiley
Har faktisk hatt tro på BMW 318 en stund, men det var den forsikringa ja Wink
Den Galanten så ikke værst ut nei! Billig og pen å se på Smiley

Takk for tipse, Webah! Wink
Alder: 18år
Vekt: 114kg
Høyde: 1.90cm

Trent siden November 07

Klubb: Fræna Atletklubb

Utlogget Chremmen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 167
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 167

  • Fræna Atletklubb
Sv: Kjøpe bil til høsten!
« #110 : 07. februar 2009, 23:20 »
Betalte mer for min Mitshubishi Galant 1.8 enn min Bmw 320 i forsikring. Bmw sluker kanskje litt når du kjører på høyt turtall, men ved normal kjøring er den ikke så galen med tanke på at de fleste eldre biler bruker litt.
Jaha Smiley Hvordan synes du Galanten er da? passer bra å spørre deg siden du har en Smiley
Alder: 18år
Vekt: 114kg
Høyde: 1.90cm

Trent siden November 07

Klubb: Fræna Atletklubb

Utlogget RkD

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 540
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 540

Sv: Kjøpe bil til høsten!
« #111 : 07. februar 2009, 23:38 »
Hadde den helt til jeg ble påkjørt av en eldre kar. Fikk igjenn mer enn jeg betalte på forsikring, så et slags hell i uhell (da ingen ble skadet). Bilen var god å kjøre synest jeg. Synest den manglet litt effekt(særlig om en skulle komme seg forbi), men egentlig en grei bil og hadde null problemer den tiden jeg hadde den, 96 model, men hadde gått ca 260 00 ett eller annet om jeg ikke husker helt feil. Med noen ok momo felger så følgte med så den ikke så aller verst ut heller.
Husker jeg ringte på en eldre bmw 325 og sjekket forsikringa, men mener å huske at de kom ut ca likt når det kom til pris, men fant ut at Mitshubishien kanskje var et bedre kjøp da. Smiley

Uansett hva du kjøper så kommer du nok til å ha flere biler oppgjennom, noen bra kjøp andre ikke så bra, men om du har noen du kjenner som kan være med å se på bilene og hører på litt råd,skal det noe til å brenne seg helt på et bilkjøp med mindre en har maks uflaks.

Utlogget Chremmen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 167
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 167

  • Fræna Atletklubb
Sv: Kjøpe bil til høsten!
« #112 : 07. februar 2009, 23:46 »
Hørtes jo greit ut det da Smiley
Så Galant er et bedre kjøp enn BMW 318 da eller? Smiley
Er vel de to bilene det står om nå Smiley Om det ikke kommer andre gode forslag!
Alder: 18år
Vekt: 114kg
Høyde: 1.90cm

Trent siden November 07

Klubb: Fræna Atletklubb

Utlogget webah

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 788
  • Honnør: 297
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 788

  • MMA Fighter
Sv: Kjøpe bil til høsten!
« #113 : 08. februar 2009, 11:11 »
Sånn personelig så elsker jeg bmw :p hadde en råtten gammel 525 som jeg betalte 8000 for og det er den beste bilen jeg har hatt så langt Tongue mye morro med bakhjulstrekk Wink! Men kjører du litt mye blir det sabla dyrt for bensin, selv om det bare er en 1.8 liter. ... Jeg nekter nesten å tro på at galanten er dyrere i forsikring! Men lover ingenting.  du må nesten bare gå til gjennsidige og høre =)

Men vil si at galanten er en bedre a til b bil med tanke på bensinforbruk og skuring, du må kunne skru litt  du skal ha bmw, siden de blir ræv kjørt hele tiden! Om du finner en bmw som en gammel mann /dame har hatt anbefaler jeg deg å kjøpe den for de aller aller aller fleste "ungdomskjørte" bmw'r har gått igjenom en del ^^

Så vil egentlig tro og mene at en galant er i genrell bedre stand iforhold til bmw'r i samme prisklasse! at du mangler kraft til forbikjøringer er bare tull , kjøper du deg en 2 liter er det bare å peise på! ganske sprek til å være bare en 2 liter !

Utlogget Chremmen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 167
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 167

  • Fræna Atletklubb
Sv: Kjøpe bil til høsten!
« #114 : 08. februar 2009, 11:33 »
Takk for et langt og fyldig svar, webah Cheesy
Skjønner hva du mener her, det er nok ganske så sikkert at de fleste bmw bilene i de lavere prisklasser er ganske tøft brukt. Mens en galant trolig nok er penere behandlet. Og Galanten ser heller ikke så dårlig ut. Så det er mulig at det kan bli en god bil å kjøre Smiley
Alder: 18år
Vekt: 114kg
Høyde: 1.90cm

Trent siden November 07

Klubb: Fræna Atletklubb

Utlogget mobil

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 103
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 103

Sv: Kjøpe bil til høsten!
« #115 : 08. februar 2009, 12:29 »
Angående forsikring. Jeg hadde en BMW 320 93 modell som jeg solgte for noen måneder siden. Den hadde jeg bare ansvarsforsikring på, ikke delkasko. Jeg ga 53 000 for bilen, men allikavel er det ikke verdt å ha delkasko på den. Den betalte jeg vel 7000 kr i året for med 40% bonus og jeg er 20 år gammel.

Ikke kast bort masse på delkasko når bilen ikke er dyr. om ikke så lenge skal jeg kjøpe bil til rundt 100 000, da blir det delkasko

Utlogget RkD

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 540
  • Honnør: 181
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 540

Sv: Kjøpe bil til høsten!
« #116 : 08. februar 2009, 13:36 »
Sånn personelig så elsker jeg bmw :p hadde en råtten gammel 525 som jeg betalte 8000 for og det er den beste bilen jeg har hatt så langt Tongue mye morro med bakhjulstrekk Wink! Men kjører du litt mye blir det sabla dyrt for bensin, selv om det bare er en 1.8 liter. ... Jeg nekter nesten å tro på at galanten er dyrere i forsikring! Men lover ingenting.  du må nesten bare gå til gjennsidige og høre =)

Men vil si at galanten er en bedre a til b bil med tanke på bensinforbruk og skuring, du må kunne skru litt  du skal ha bmw, siden de blir ræv kjørt hele tiden! Om du finner en bmw som en gammel mann /dame har hatt anbefaler jeg deg å kjøpe den for de aller aller aller fleste "ungdomskjørte" bmw'r har gått igjenom en del ^^

Så vil egentlig tro og mene at en galant er i genrell bedre stand iforhold til bmw'r i samme prisklasse! at du mangler kraft til forbikjøringer er bare tull , kjøper du deg en 2 liter er det bare å peise på! ganske sprek til å være bare en 2 liter !
Mangler ikke direkte kraft til forbikjøring, da det ble en del av de på vei til jobb om morgen, men jo mere dess bedre >Cheesy.
Om jeg skrev dyrere kan jeg ha tatt feil, men om det er noen hundre kroner i forsikring i løpet av et år som skal avgjøre valg av bil? var det jeg mente  Wink

Utlogget Quadriceps

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 554
  • Honnør: 422
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 554

  • Do or do not. There is no try!
Sv: Kjøpe bil til høsten!
« #117 : 08. februar 2009, 14:10 »
Heyhey!
Hehe, nei det er mye om og men her ! Smiley
Har faktisk hatt tro på BMW 318 en stund, men det var den forsikringa ja Wink
Den Galanten så ikke værst ut nei! Billig og pen å se på Smiley

Takk for tipse, Webah! Wink

En ting er lakk og synlige rustskader utvendig. Men har du ikke peil på bil så la noen du kjenner som vet hva de holder på med gå gjennom bilen du skal kjøpe deg kritisk innvendig, så du ikke kjøper katta i sekken. Har du ingen bilfantaster i omgangskretsen din, så kan jo en tur til NAF være et bra alternativ også.

Utlogget Chremmen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 167
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 167

  • Fræna Atletklubb
Sv: Kjøpe bil til høsten!
« #118 : 08. februar 2009, 16:46 »
Takker for svar Wink
Kasko er fiasko Cheesy:D
Hmm... kan vel alltids vurdere å ta med meg en som kan litt om bil da Wink
Men foreløbig så er det Galanten som gjelder Wink
Alder: 18år
Vekt: 114kg
Høyde: 1.90cm

Trent siden November 07

Klubb: Fræna Atletklubb

Utlogget webah

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 788
  • Honnør: 297
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 788

  • MMA Fighter
Sv: Kjøpe bil til høsten!
« #119 : 08. februar 2009, 17:24 »
Mangler ikke direkte kraft til forbikjøring, da det ble en del av de på vei til jobb om morgen, men jo mere dess bedre >Cheesy.
Om jeg skrev dyrere kan jeg ha tatt feil, men om det er noen hundre kroner i forsikring i løpet av et år som skal avgjøre valg av bil? var det jeg mente  Wink

hehehe, jo mer jo bedre;) men må vel si at en 318 ikke er så jævlig sprek at det gjør noe ^^!!  Har selv en rx-7, så jo mer jo bedre;)

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!