Skrevet av Emne: Kjøpe bil til høsten!  (Lest 15429 ganger)

Utlogget mobil

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 103
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 103

Sv: Kjøpe bil til høsten!
« #120 : 08. februar 2009, 19:07 »
hehehe, jo mer jo bedre;) men må vel si at en 318 ikke er så jævlig sprek at det gjør noe ^^!!  Har selv en rx-7, så jo mer jo bedre;)

320 går som en dass! ok nok fra 4500 rpm, men det er alt. åssen ser RX-7'n din ut?

tfildaed

  • Gjest
Sv: Kjøpe bil til høsten!
« #121 : 08. februar 2009, 22:43 »
Dette er jo bare tull, dessuten tror jeg du må undersøke litt hva de egentlig lager av biler i Japan, det er slettes ikke bare gubbebiler for å si det sånn. De fleste kommer ikke til Norge, og dermed antar nordmenn at de lager bare gubbebiler eller "riskokere". (Jeg kan sikkert lage en liste med over 50 sportslige Japanske biler) Kan for eksempel slenge ut en "riskoker" som har knust Ferrari Enzo, Porsche Carrera GT og Bugatti Veyron på Nurburgring;



Og nei, dette er da ikke noe dummere eksempel enn å sammenligne en Toyota Corolla eller Avensis (som du tydeligvis mener er de eneste biltypene de lager der borte) med noe som må være Mercedes SL serien, BMW M serie eller Audi S og RS serie siden det snakkes om hvor heftig de kjøres i forhold. Det faktum at du omtaler Japanske biler som riskokere sier meg at du overhodet ikke har respekt for Japansk bilindustri, som i og for seg er helt greit og veldig, veldig norsk.

Vi blir sikkert ikke enige da våre preferanser later til å sprike veldig, men du må da kunne innrømme at

A: Ikke alt fra Japan er gubbebiler

B: Det finnes da vitterlig gubbebiler fra Tyskland også

 Smiley

Edit; før noen klager; jeg har kjørt veldig mye forskjellige biler, alt fra gammel Fiat 500 og Mini Cooper til BMW M3, Volvo V70R, Impreza WRX RA og Audi RS2.

Nissan jukset på Nürburgring de kjørte med dekk som ikke gate-godkjent, standard biler som sloss om den rekorden skal bruke gatedekk, Nissan nekter å gjennomføre testen pånytt etter ønske fra Porsche.
Nissan skyline er vel heller ikke en vanlig bil, det er en spesialbil ment for bilrace, og ble produsert for å kunne konkurrere i den japanske asfalt-klassen, koster vel like mye som en Ferrari i de fleste land.

Hvilke typiske japanske biler kommer til norge da?
Toyota; Corolla, yaris, carina, camry, avensis land cruiser samt noe får lexus modeller som er litt mer leken, de skal jo sloss mot BMW, Audi og Merc.
Mazda, 323, 626, 929, noen få miata, mx3, rx7 rx8(unntak)
mitsubishi: galant, carisma, lancer, sigma, outlander mm, her har du en handfull evoer.
Subaru: Justy, 1800, legasy, impresa, forrester, drittkjedelig, unntaket er noen få Impresa gt'er
Honda er unntaket, lager spennende biler som er "GØY" å kjøre. Har f.eks S2000 som har 120hk pr liter med suge-motor, noe som er uhørt, bedre én ferrari som ligger rundt 90-110hk/liter.

Ordet "Riskoker" har ingenting med mangel av respekt å gjøre.
Volvo ble kalt EPA traktor før.
Amerikaner med V8 bromm
Mange Merc's som har eldre sjafør med hatt.

At de bilene du nevner har "knust" Ferrari Enzo, Porsche Carrera GT og Bugatti Veyron på Nurburgring tar jeg med en bøtte salt, Nissan jukset på testen og brukte dekk som ikke er i henhold til standardbil/gategodkjente/tilgjengelige dekk for deg og meg.

http://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_GT-R

With a manufacturer claimed lap time of 7:29 min on standard Japanese market tires, the GT-R is currently one of the fastest production cars to lap the Nürburgring circuit,[31][32] although Porsche accused Nissan of falsifying those claims in September 2008.[33][34] Porsche claims to have conducted their own test of the GT-R using no modifications and stock tires and achieved a best time of 7:54. Nissan officially disputed Porsche's claim in October 2008.[35][36] Independent testing has provided times of around 7:50 - 7:55 for the Nissan GT-R and 7:49 for the Porsche GT2[37][38] on the Nürburgring, though both tests were conducted with the track partially damp and with the use of automotive journalists as opposed to professional drivers.[38]

http://en.wikipedia.org/wiki/Nordschleife_fastest_lap_times#Production_vehicles

Porsche hevder også at motorytelsene er høyere på denne bilen en den som selges til "vanlige folk"

Kan jeg få den listen på 50 riskokere/superbiler?

Honda NSX er jo et eksempel, den var lett for en vanlig person å kjøre for med, men for en trent sjafør så kunne de kjøre fortere med biler som vanlige ikke kunne håndtere, men iom at det er en gatebil så er det jo bra at vi dødlige klarer å mestre de bilene vi kjøper.
Både Ferrari og Lamborgini var noe ustyrlige beist å kjøre før i tiden, de hadde ikke servo og var utilgivelige ved feil-bruk av motor og bremser.

Jeg har også kjørt svært mye spennende biler, RS2, RS4, RS6, S8(1 og 2)
M3, M5, X6, ML AMG65 Corvette, viper, 355, Porsche 911(flere varianter) Volvo 850 med 509 hk på hjulene, Digger fremdeles CLS 65 AMG, kuleste designet ever på en sedan........

Den bilen jeg tror gir mest "speedtrill" for pengene er Corvette, den er rimelig i alle land bortsett fra Norge og Danmark og gir mye fart og akselerasjon for pengene, den sitter svært godt i svingene også, du trenger heller ikke en Spaghetti-mann til å skru på den, den bruker vanlig motorolje til ca 100kr/liter kontra 1000kr/liter til super-kresne italienske glassbiler.

Tips til bil i din prisklasse, se etter forskjellige merker i din prisklasse, glem franske trøffel biler og italienske symaskiner, mye bra fra tyskland og japan, men om det er gamle menn som har eid den så kan clutsjen og gearkassen være rasert, er det unge som ar brukt den kan chassis, foringer dempere mm være rasert, se etter biler som hae NAF bruktbil kontroll eller noe lignende, tilstandsrapport heter det vel, eller be om å få det. Ikke regn med å få det på en bil som er veldig billig.

Utlogget Chremmen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 167
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 167

  • Fræna Atletklubb
Sv: Kjøpe bil til høsten!
« #122 : 08. februar 2009, 22:52 »
Takk for utfyllende svar Wink
Slik som situasjonen er nå så kunne jeg tenkt meg en Galant Wink
Kan vel alltids høre om de har NAF rapport greier Wink
Alder: 18år
Vekt: 114kg
Høyde: 1.90cm

Trent siden November 07

Klubb: Fræna Atletklubb

tfildaed

  • Gjest
Sv: Kjøpe bil til høsten!
« #123 : 08. februar 2009, 22:54 »
Angående forsikring. Jeg hadde en BMW 320 93 modell som jeg solgte for noen måneder siden. Den hadde jeg bare ansvarsforsikring på, ikke delkasko. Jeg ga 53 000 for bilen, men allikavel er det ikke verdt å ha delkasko på den. Den betalte jeg vel 7000 kr i året for med 40% bonus og jeg er 20 år gammel.

Ikke kast bort masse på delkasko når bilen ikke er dyr. om ikke så lenge skal jeg kjøpe bil til rundt 100 000, da blir det delkasko

Bor du i by bør du ha delkasko, mange som har lange fingre, så har du dekning på glasskade og veihjelp, pleier ikke å være så stor forskjell på ansvar og delkasko, delkasko dekker brann og tyveri, ansvar og kasko dekker kolisjoner.

Utlogget Chremmen

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 167
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 167

  • Fræna Atletklubb
Sv: Kjøpe bil til høsten!
« #124 : 08. februar 2009, 22:56 »
Jeg bor langt unna by og tettbygde strøk Wink
Så det skal ikke være noe problem Wink
Alder: 18år
Vekt: 114kg
Høyde: 1.90cm

Trent siden November 07

Klubb: Fræna Atletklubb

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!