Skrevet av Emne: Raskere av tåhev?  (Lest 37947 ganger)

Utlogget HardCoreBakken

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 190
  • Honnør: 169
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 190

Sv: Raskere av tåhev?
« #30 : 05. mars 2011, 21:24 »
Er det SÅ stor forskjell mellom 90 og 100 kg altså?

Flisespikker...StenDa nevnte at Bolt ville klart 100 i bencen for morroskyld. Leker mann med 100 klarer man reps på nevnte vekt. Det er stor forskjell på f.eks 4x100 og 1x90... nå vet ikke jeg hva SenDa sin definisjon på "morroskyld" er, men jeg regner med det er synonymt med repitisjoner.

Om det er _SÅ_ stor forskjell vet jeg ikke. _så_ stor forskjell kanskje.
18 somre gammel
178 lav
68 lett ----> Litt tyngre nå

Utlogget underattack

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 305
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 305

Sv: Raskere av tåhev?
« #31 : 05. mars 2011, 21:40 »
Aldri i livet om den flisa klarer 100 i benk. 90 maks.... Tyson Gay derimot.

hehe klart han klarer 100 kilo i benk Smiley hvem er det som ikke klarer det etter å drive seriøst med noe i mange år da?

så en video av han der han kjørte step ups med 190 kilo på skuldrene Tongue på 120cm Smiley det er ganske sykt Tongue

Utlogget HardCoreBakken

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 190
  • Honnør: 169
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 190

Sv: Raskere av tåhev?
« #32 : 05. mars 2011, 21:45 »
Trent stystematisk i flere år ja, men ikke for styrke i benk. All fokus er rettet mot fart, og da hjelper det ikke mye å være sterk i triceps og bryst. Selvsagt er det et pluss å være balansert, men explosiviteten er i hovedfokus... Drøssevis av sprintere ville klart 100 i benchen lett, men Bolt, nei det tror jeg ikke.

Bare se her. All muskulatur sitter i beina ---> http://www.freakingnews.com/Usain-Bolt-Pics-69321.asp
18 somre gammel
178 lav
68 lett ----> Litt tyngre nå

Utlogget Krabbatten

Sv: Raskere av tåhev?
« #33 : 05. mars 2011, 21:48 »
100kg i benkpress er ikke allverdens. At han klarer 120kg har jeg ingen problemer med å tro.
Man kan trene bra og likevel ha dårlig fremgang. Da er det matmengden som er for lav, for maten er ikke like viktig, men enda viktigere enn treningen! Smiley

Utlogget Krabbatten

Sv: Raskere av tåhev?
« #34 : 05. mars 2011, 21:51 »
Man kan trene bra og likevel ha dårlig fremgang. Da er det matmengden som er for lav, for maten er ikke like viktig, men enda viktigere enn treningen! Smiley

Utlogget HardCoreBakken

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 190
  • Honnør: 169
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 190

Sv: Raskere av tåhev?
« #35 : 05. mars 2011, 21:58 »
Fake, garantert!

Ofcourse. Var en ironisk post.


EDIT: Var noe feil med bildet. Men her er et annet:

En ser at han har muskler, men jeg tror ikke han leker med 100.
18 somre gammel
178 lav
68 lett ----> Litt tyngre nå

Utlogget Krabbatten

Sv: Raskere av tåhev?
« #36 : 05. mars 2011, 22:12 »
Ofcourse. Var en ironisk post.

En ser at han har muskler, men jeg tror ikke han leker med 100.
Jeg har ikke peiling. Men slik fysikken hans er har jeg ingen problemer med å tro at han kan leke seg med 100kg benkpress.
Man kan trene bra og likevel ha dårlig fremgang. Da er det matmengden som er for lav, for maten er ikke like viktig, men enda viktigere enn treningen! Smiley

Utlogget curlingpants

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 221
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 221

Sv: Raskere av tåhev?
« #37 : 05. mars 2011, 23:18 »
Han var på et amerikansk talkshow for et år siden, og han sa der at han trente knebøy (knebøy for en friidrettsutøver kan imidlertid være alt mulig). Mulig han løy, men hvorfor skulle han gjøre det?

Som nevnt ovenfor gjør han mange ulike varianter av utfall. (en variant blir kalt bulgarian squat) kan være det han mente med squats.

Friidrettsspesifikke bulgarian squats ser du her:
http://www.youtube.com/watch?v=BVx3ZQFkEfc#noexternalembed&feature=channel_video_title&feature=channel_page

Han har en diagnose på ryggen sin, scopolosis eller noe sånn... Derfor han ikke gjør knebøy.

Utlogget Lommelykt

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 304
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 304

  • Tren Smart
Sv: Raskere av tåhev?
« #38 : 06. mars 2011, 00:14 »
tipper bolt kan klare 100kg i benk. Men noe særlig over 1x120 rm tviler jeg sterkt på. Hvis så har han feil fokus i treningen. Tipper mer hans 1RM er 100-110kg.
Han er 193 høy og 86 kg. Ikke akkurat noen kraftkar.
Ja stoler mer på en artikkel enn på noen kompiser fra jamiaica.
Kan være han trener bøy, men tror ikke fokuset hans er høyest 1rm i knebøy. Tror han har mer fokus på spenst.
http://runningman.blogg.no/
Treningstips for utholdenhet, styrke og hurtighet

Utlogget curlingpants

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 221
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 221

Sv: Raskere av tåhev?
« #39 : 06. mars 2011, 11:38 »
tipper bolt kan klare 100kg i benk. Men noe særlig over 1x120 rm tviler jeg sterkt på. Hvis så har han feil fokus i treningen. Tipper mer hans 1RM er 100-110kg.
Han er 193 høy og 86 kg. Ikke akkurat noen kraftkar.
Ja stoler mer på en artikkel enn på noen kompiser fra jamiaica.
Kan være han trener bøy, men tror ikke fokuset hans er høyest 1rm i knebøy. Tror han har mer fokus på spenst.

Nei han trener ikke bøy!
Usain har en medfødt feil i ryggen, som holdt på å ødlegge karriæren hans for noen år siden.

Utlogget Krabbatten

Sv: Raskere av tåhev?
« #40 : 06. mars 2011, 12:41 »
tipper bolt kan klare 100kg i benk. Men noe særlig over 1x120 rm tviler jeg sterkt på. Hvis så har han feil fokus i treningen. Tipper mer hans 1RM er 100-110kg.
Han er 193 høy og 86 kg. Ikke akkurat noen kraftkar.
Man trenger ikke være noen kraftkar for å benke på slike småvekter. Det finnes folk med syltynne armer som benker 200kg.
Man kan trene bra og likevel ha dårlig fremgang. Da er det matmengden som er for lav, for maten er ikke like viktig, men enda viktigere enn treningen! Smiley

Utlogget Andre

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 672
  • Honnør: 300
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 672

Sv: Raskere av tåhev?
« #41 : 06. mars 2011, 12:45 »
Nei han trener ikke bøy!

Ting blir ikke mer sanne selv om de gjentas ad infinitum.

Utlogget caremaker

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 146
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 146

Sv: Raskere av tåhev?
« #42 : 06. mars 2011, 12:50 »
Man trenger ikke være noen kraftkar for å benke på slike småvekter. Det finnes folk med syltynne armer som benker 200kg.

Syltynne armer hørtes litt drøyt ut, men du har et poeng. Benker selv ca 90 kg, og jeg vil påstå at jeg har mindre armer og kropp generelt enn bolt. Er riktignok yngre, men jeg er ikke kjent for å være veldig sterk i forhold til vekt osv..  Klart han benker over 100 kg. Tenk hvor sterk han er da.. Høyden hans får han til å virke mere pinglete. Det med at jeg mener at han er så sterk er at de 86 kg er 100% kvalitetsmasse som er bygd opp over flere år.


btw...

Usain Bolt has confirmed that he trains Bench Press regulary as part of his strength program. The reason he trains it is however not to be able to press the most. In fact, the reason for training it is to get a good stability and coordination between upper and lower body. In his website, he answer in a interview that he has never lifted more than 230 pounds.

Kilde : http://wiki.answers.com/Q/How_much_does_usain_bolt_bench_press

Synes det virker troverdig

Utlogget curlingpants

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 221
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 221

Sv: Raskere av tåhev?
« #43 : 06. mars 2011, 13:40 »
Ting blir ikke mer sanne selv om de gjentas ad infinitum.

Tror kanskje jeg vet dette litt bedre enn deg!

Utlogget StenDA

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 230
  • Honnør: 19
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 230

Sv: Raskere av tåhev?
« #44 : 06. mars 2011, 13:49 »
Tror kanskje jeg vet dette litt bedre enn deg!
Sier karen uten noen kilder, eller åpenbare kontakter, som ikke på noen måte er villig til å prøve å bevise dette. Hvis du påstår at man blir treg av knebøy også, da har du virkelig gått for langt.

At eksplosive utøvere går tungt på løftene i off season, 80-90% av maks, er ingen hemmelighet heller. Dette legger grunnlaget for eksplosiviteten.

Se litt nede i denne linken: http://www.sport-fitness-advisor.com/strengthtrainingprograms.html

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!