Skrevet av Emne: Ned i vekt, hva burde jeg spise?  (Lest 2065 ganger)

Utlogget jewrgen

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 7
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 7

Ned i vekt, hva burde jeg spise?
« : 06. februar 2009, 03:27 »
Som det står i overskriften så lurer jeg på hva jeg burde spise for og gå ned i vekt.
Er 182 høy og veier 89 kilo. Trener daglig, men putter i meg alt for mye dårlig mat, for går ikke ned i vekt.
Jeg er ikke noe mesterkokk, så trenger enkle tips til hva jeg kan spise, for og gå ned 5-6 kilo i første omgang.

Dagen min:
- Står opp 07.30 for og dra på skolen, er ikke den flinkeste til og spise frokost, så den blir ofte glemt.
- Lunch 11.30, da blir det ofte en grov landgang med ost og skinke og salat.
- 16.00-17.00, spiser jeg middag, den består av mye pølser og potetmos, findus frysemat, spagette og   lignenede, er alt for dårlig og lite kreativ til og lage mat. pluss at jeg er student å bor for meg selv, så blir ofte bare middag til en person.
- Trener 4 dager i uka, 2 timer volleyball på kveldstid.
- Etter trening blir det ofte noen brødskiver med div pålegg før jeg legger meg.

Så det jeg egentli er ute er og bytte ut det jeg spiser med et sunnere alternativ.
Som sagt så er jeg ikke noen mesterkokk, så bør helst være enkle ting ;-)
Så alle tips mottas med stor takk.

Utlogget Ribosegutten

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 61
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 61

Sv: Ned i vekt, hva burde jeg spise?
« #1 : 02. mars 2009, 10:11 »
Hei, for å slippe å lage så mange poster om det samme, så slenger jeg meg på denne og spør om det samme.

I mitt tilfelle er jeg 1.68 og veier hele 90kg!!! :O ser ikke så "feit" ut:P har litt ekstra rundt nederste del av magen (men ser fortsatt magemusklene over navlen når jeg strammer) + har en del rundt lår og rumpe og ellers litt her og der:P.

 Jeg spiser 1 knekkebrød(veldig grovt) i time i ca 8 timer om dagen, middag før trening og en proteinshake etter trening.
Jeg trener kampsport 4 ganger i uka og alikevel går jeg ikke ned en eneste kg Sad

Vil si jeg klarer å kokkelere fram det meste så kom gjerne med tips i alle "vanskligheter" Målet er å gå ned 20kg og holde det nede, så noe kortvarig diet er vel ikke akutelt tror jeg.

Utlogget RattenTatten

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 156
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 156

Sv: Ned i vekt, hva burde jeg spise?
« #2 : 03. mars 2009, 17:49 »
Er selv ikke for flink til å spise frokost, men begynte med å stå opp en halv time før jeg trengte.

Koker egg, te, spiser havregryn og en shake. Bruker 5 minutter på å sette istand alt, også spiser jeg mens egget koker og tar det til slutt Smiley ! Merker det veldig på skolen med en ordentlig frokost Smiley

På skolen som lunsj bruker jeg mest som vanlig å ha 2 av de groveste skivene jeg finner i butikken med noe godt på. Alt fra ost, skinke, kylling, paprika. Mye godt de har i påleggsdisken i butikken Smiley

Før trening er det greit med litt karbohydrater, tar gjerne en banan

Etter trening en proteinshake

Middag - Her kan du byte ut mye av frysematen, pølsene osv. bort
Kyliing er fantastisk mener da jeg, smaker godt, lav på kalorier og full av proteiner
Tar ikke lange tiden å steke dette, men ufattelig mange oppskrifter å velge imellom. Mange oppskrifter her på TF som er verdt å sjekke ut Smiley Grønnsaker kan du spise så å si ubegripelig mye av. Masse av det i middagen er bra Smiley
Brokkoli, gulrøtter, min favoritt paprika og ja, you name it.

Kveldsmat
Jeg er forsiktig med karbs før jeg legger meg, men en boks med hermetisk tunfisk er billig og proteinrikt. Men dog, krever sin mann å spise det hvis du ikke liker smaken.

Litt om mitt typisk kosthold.

Hvis du skal ned i vekt må du rett og slett passe på å ha et kaloriunderskudd, masse proteiner og sunt fett selvfølgelig. Hvis du gjør noe sånt vil vekten gå ned, bedre å forandre kostholdet til noe sånn som det her enn jojo-slanking. Det er bare styr og du går vanligvis rett opp igjen.

Tenk på det her som en investering i det viktigste du har, kroppen og helsen din ! Cheesy
Mål:

Kroppsvekt i Benkpress - 80kg
1,5x kroppsvekt i Knebøy - 120kg
2x kroppsvekt i Markløft - 180kg

Langt å gå! Men noen mål må man jo ha!

Min treningslogg, ta en titt da for svarte!! Tongue

Utlogget Ribosegutten

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 61
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 61

Sv: Ned i vekt, hva burde jeg spise?
« #3 : 03. mars 2009, 22:14 »
Bra svar! Honnør!

Utlogget Ribosegutten

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 61
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 61

Sv: Ned i vekt, hva burde jeg spise?
« #4 : 09. mars 2009, 13:54 »
Ok, da har jeg gjort litt research og kommet fram til noen litt tvilsomme tall(syntes jeg:P) brukte en kal kalk på iform.no og den sa at jeg skulle ha i meg 2298kal om dagen for å gå ned rundt 2.2 punds fett i uka. Fordeler man det på 6 måltider blir det ca 383 kal per måltid.

Da jeg brukte en mattabel for å finne forslag til hva jeg kunne spise syntes jeg det blei ufattelig lite mat om dagen XD
Rr det noen faktorer jeg har glemt her? I så tilfelle hva kan min total kal om dagen være når jeg er 168 høy 20år veier 90 kg og er mann. har en BMI på +30% og vil ned rundt 2punds i uka uten å lide for mye Tongue

Utlogget RattenTatten

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 156
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 156

Sv: Ned i vekt, hva burde jeg spise?
« #5 : 09. mars 2009, 17:28 »
jeg er 185 høy og veier 80kg, jeg skal ha i meg 2000 kalorier +/- nå. Er ikke så verst det du har nå. Sats på lavkalori mat, kylling, salater, grønnsaker, tunfisk

jeg er aldri FOR sulten Smiley
Mål:

Kroppsvekt i Benkpress - 80kg
1,5x kroppsvekt i Knebøy - 120kg
2x kroppsvekt i Markløft - 180kg

Langt å gå! Men noen mål må man jo ha!

Min treningslogg, ta en titt da for svarte!! Tongue

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!