Skrevet av Emne: 6'er i gym  (Lest 31126 ganger)

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: 6'er i gym
« #135 : 19. februar 2009, 16:30 »
Sorry folkens, men en karakter baserer seg ikke kun på lærerens trynefaktor og interesser. Kanskje til en viss grad, men det har jaggu mye å gjøre med din innstilling også.

Gjennom mine år på skolen hvor vi fikk karakterer hadde jeg ALLTID lærere som har levd og åndet for kondisjon, og det går fint an å få en fortjent karakter hos dem for det uten å måtte sleike seg oppover ræva dems. Eneste gangen jeg hadde noe som kunne ligne litt kondisjon var til i 9.klasse engang.

Derimot var det veldig mange andre elever som klagde akkurat som det blir gjort her inne "gåkke an å få god karakter hos han ass, han ser bare på jenter med store pupper og gir dem vel 6er for å håpe dem ikke skal skulke så mange timer" "faen ass, ho ser bare på kondis, tar ikke noe hensyn til at jeg bare trener vekter" "faen ass, ho er rødstrømpe og hater gutter, ikke rart jeg styrker" +++++

Det finnes alltid unskyldninger, men grunnen er somregel at den som får en dårlig karakter har gjort en slett innsats eller tror han skal få sekser fordi han kan benke over 100kg og er god til å sparke fotball.

Selvfølgelig finnes det unntak der man får en ufortjent dårlig karakter, men om man oppriktig mener det har jeg gitt alle her inne løsningen på å endre den. Men gidder du ikke å klage seriøst, ja da er det somregel en grunn til det.


6 er toppkarakter, den henger høyt å skal ikke gis ut enkelt.


OK. Da lurer jeg veldig på hvordan jenter som så og si suger i alt annet enn step og dansing får seksere. Det er meninga at man skal være allsidig og være god i alt i gymtimene, det er ikke jentene jeg vet om som får seksere, men fine er de....det er en klar sammenheng.
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget Lunah

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 935
  • Honnør: 18
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 935

  • Pingle
Sv: 6'er i gym
« #136 : 19. februar 2009, 16:57 »
Er jo litt festlig at det i en klasse jeg vet om går en idrettsutøver (nevner ikke idrett) som får beste karakter uten å delta i all undervisning. Dans er en viktig del av læreplanen på Vg3 nå, og alle bør vise litt interesse der, men det trengs tydeligvis ikke hos alle Wink

Utlogget krissmp

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 233
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 233

Sv: 6'er i gym
« #137 : 19. februar 2009, 20:18 »
Er det bare her eg bor det er betestemt att innsats ikkje skal vurderast?

Eg må sei eg er enig i mykje av det som står her, men gjennom dei åra eg har gått på skule har eg litt andre erafringer.

I år f.eks var eg heldig. Har ein lærer som selv driver å løfter vekter og er veldi intresert i dette. Han driver også med kampsport som meg. Føler vi går godt overens, eg stiller litt spørsmål om trening og det virker som han liker meg. Er vel og merke i alle gymtimene og gjer mit beste.
Men eg er dårlig i det fleste ballspill og har bulka alt for mykje det siste året så kondisen er ikkje til stades.
Så eg får 4, uansett hvor hardt eg prøver eller hvor godt han liker meg.

Hadde ifjor ein type i klassen som hadde vert aktiv i turn. Hadde slutta for å kunne jobbe meir på reme 1000 Tongue Han var ein sløving å han kom første dagen og ein gong i turnrommet. Så fikk han seks, mens eg hadde gjort mitt beste og vert der kvar gymtime, men fikk 4.

Eg syns absolutt att innsats skal vureres. Alle skal ha like forutsetninger i faget mener nå eg. Er uretferdig att noken får god karakter bare for dei har ein hobby som er relatert til faget. Eg var knall god i cs ein gong, det hjalp meg ikkje mykje Tongue

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: 6'er i gym
« #138 : 19. februar 2009, 20:28 »
Er det bare her eg bor det er betestemt att innsats ikkje skal vurderast?

Eg må sei eg er enig i mykje av det som står her, men gjennom dei åra eg har gått på skule har eg litt andre erafringer.

I år f.eks var eg heldig. Har ein lærer som selv driver å løfter vekter og er veldi intresert i dette. Han driver også med kampsport som meg. Føler vi går godt overens, eg stiller litt spørsmål om trening og det virker som han liker meg. Er vel og merke i alle gymtimene og gjer mit beste.
Men eg er dårlig i det fleste ballspill og har bulka alt for mykje det siste året så kondisen er ikkje til stades.
Så eg får 4, uansett hvor hardt eg prøver eller hvor godt han liker meg.

Hadde ifjor ein type i klassen som hadde vert aktiv i turn. Hadde slutta for å kunne jobbe meir på reme 1000 Tongue Han var ein sløving å han kom første dagen og ein gong i turnrommet. Så fikk han seks, mens eg hadde gjort mitt beste og vert der kvar gymtime, men fikk 4.

Eg syns absolutt att innsats skal vureres. Alle skal ha like forutsetninger i faget mener nå eg. Er uretferdig att noken får god karakter bare for dei har ein hobby som er relatert til faget. Eg var knall god i cs ein gong, det hjalp meg ikkje mykje Tongue
Hvis alle har like forutsetninger for faget så må jo dette bety følgende: De som er i best form i "gym" idretter (Les; turn, fotball håndball o.l.), som er gjeldende for karaktersetting har lagt inn en større innsats i disse idrettene og fortjener derav en bedre karakter enn de som ikke har like gode resultater å vise til i disse idrettene.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget krissmp

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 233
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 233

Sv: 6'er i gym
« #139 : 19. februar 2009, 20:42 »
Hvis alle har like forutsetninger for faget så må jo dette bety følgende: De som er i best form i "gym" idretter (Les; turn, fotball håndball o.l.), som er gjeldende for karaktersetting har lagt inn en større innsats i disse idrettene og fortjener derav en bedre karakter enn de som ikke har like gode resultater å vise til i disse idrettene.

Eg meiner att ein som er god i f.eks fotball skal jobbe like hardt som ein som er dårlig i fotball for å få samme karakteren i fotball. Altså att han som er dårlig trenger ikkje prestere så mykje som han som er god. Begge må gjere 80% av det det kan for å få ein 5.

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: 6'er i gym
« #140 : 19. februar 2009, 20:55 »
Eg meiner att ein som er god i f.eks fotball skal jobbe like hardt som ein som er dårlig i fotball for å få samme karakteren i fotball. Altså att han som er dårlig trenger ikkje prestere så mykje som han som er god. Begge må gjere 80% av det det kan for å få ein 5.

Det er jo det som går igjen hele tiden. Greiene er at lærerne ikke bruker det systemet de skal for å gi karakterer. Men bestemmer som det passer dem best. Det er ikke noe med % snakk, er man god nok til å oppfylle kravene til en sekser la oss si push-ups, hvis kravene er 50 og man klarer femti, da skal man få sekser og ikke tenke at gutten som veier 100 kilo har ikke samme forutsetningene og at han klarer 25 er nok til en sekser. Skjønner du?
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget krissmp

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 233
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 233

Sv: 6'er i gym
« #141 : 19. februar 2009, 21:09 »
Det er eg ikkje enig i. Ein som er litt "krafting" og ikkje er så sterk bør også ha muligheten til å få ein god karakter selv om ha ikkje klarer 50 armhevinger. Men for å få 6'er skal det lille ekstra til og ikkje bare innsats. Men no snakker eg om innsats og dei som virklig gjør sitt beste her. f.eks att gutten bare klarer 5 første ganger og går hjem og trener og klarer 25 neste gang. Syns heller ikkje att han "sporty" typen skal ha 6 fordi han tar 50 armhevinger uten å anstrenge seg.

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: 6'er i gym
« #142 : 19. februar 2009, 21:14 »
Det er eg ikkje enig i. Ein som er litt "krafting" og ikkje er så sterk bør også ha muligheten til å få ein god karakter selv om ha ikkje klarer 50 armhevinger. Men for å få 6'er skal det lille ekstra til og ikkje bare innsats. Men no snakker eg om innsats og dei som virklig gjør sitt beste her. f.eks att gutten bare klarer 5 første ganger og går hjem og trener og klarer 25 neste gang. Syns heller ikkje att han "sporty" typen skal ha 6 fordi han tar 50 armhevinger uten å anstrenge seg.

Er han så sterkt at han ikke trenger å anstrenge seg er jo bare positivt. Det du sier her er at læreren skal sette karakter utifra elevens forutsetninger, men ikke krav, det er ikke riktig og urettferdig.
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget krissmp

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 233
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 233

Sv: 6'er i gym
« #143 : 19. februar 2009, 21:29 »
Att denne personen klarer å utføre 50 armhevinger uten å bli sliten tyder jo på att han er i god form, men det er ikkje god innsats. Å trene heima og øke antallet armhevinger vil eg si er innsats.

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: 6'er i gym
« #144 : 19. februar 2009, 21:35 »
Att denne personen klarer å utføre 50 armhevinger uten å bli sliten tyder jo på att han er i god form, men det er ikkje god innsats. Å trene heima og øke antallet armhevinger vil eg si er innsats.


Men innsast blir ikke vurdert i karakteren nå. Det var noen her inne som nevnte det at i den nye reformen er innsats ikke vurdert for å sette karakter i gymmen. Så nå er saken om lærerne klarer å tilpasse seg det og evnt. hvor lang tid det tar hvis de klarer å tilpasse seg det i det hele tatt. Tror at "innsats" blir brukt som undskylning når de setter karakter til sine yndlings elever.
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget Kristina89

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 185
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 185

  • You are what you make yourself to be.
Sv: 6'er i gym
« #145 : 19. februar 2009, 21:36 »
jeg fikk 6 i gym før sommerferien Smiley veldig fornøyd med det, og føler jeg fortjente det ..synes det er litt teit at noen sier at det er mange jenter som ikke fortjener den ev 6`eren de får i gym.. Hvorfor skulle ikke vi også fortjene det  Huh ?
Det er veien til målet som er gøy.. tenk så kjedelig å om en kunne nå målet sitt i morgen.. Smiley

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: 6'er i gym
« #146 : 19. februar 2009, 21:38 »
jeg fikk 6 i gym før sommerferien Smiley veldig fornøyd med det, og føler jeg fortjente det ..synes det er litt teit at noen sier at det er mange jenter som ikke fortjener den ev 6`eren de får i gym.. Hvorfor skulle ikke vi også fortjene det  Huh ?

Vi sier ikke alle jentene, men mange av dem flørter med lærere og får en karakter de egentlig ikke fortjener. På ungdomskolen fikk jentene gode karakter i gymmen utifra hvilken karakter de hadde i andre fag. De flinkeste i matte hadde også 6 og 5 i gym selv om de ikke var gode nok.
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget Kristina89

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 185
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 185

  • You are what you make yourself to be.
Sv: 6'er i gym
« #147 : 19. februar 2009, 21:43 »
Vi sier ikke alle jentene, men mange av dem flørter med lærere og får en karakter de egentlig ikke fortjener. På ungdomskolen fikk jentene gode karakter i gymmen utifra hvilken karakter de hadde i andre fag. De flinkeste i matte hadde også 6 og 5 i gym selv om de ikke var gode nok.
ok, skjønner.. Da synes jeg det er noe galt med lærerene, skal jo ikke ha noe å bety.  Men føler også at det er mange gutter som feks er veldig god i fotball (spess hvis læreren er fotballinteressert) så får de 6 i gym fordi de er veldig engasjerte, mn KUN i fotball da.. Hvis det plutselig skulle være noe annet enn ballspill i gymmen som feks dans, så detter jo guttene av lasset veldig fort, mn ofte får de 6 likevel. Å det er heller ikke ok.. Smiley Men man kan jo ikke være like gode i alt, det er ikke det som burde være kriteriet, men man burde være engasjert og delta like godt på alle områder.. pluss god instilling Smiley
Det er veien til målet som er gøy.. tenk så kjedelig å om en kunne nå målet sitt i morgen.. Smiley

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: 6'er i gym
« #148 : 19. februar 2009, 21:47 »
ok, skjønner.. Da synes jeg det er noe galt med lærerene, skal jo ikke ha noe å bety.  Men føler også at det er mange gutter som feks er veldig god i fotball (spess hvis læreren er fotballinteressert) så får de 6 i gym fordi de er veldig engasjerte, mn KUN i fotball da.. Hvis det plutselig skulle være noe annet enn ballspill i gymmen som feks dans, så detter jo guttene av lasset veldig fort, mn ofte får de 6 likevel. Å det er heller ikke ok.. Smiley Men man kan jo ikke være like gode i alt, det er ikke det som burde være kriteriet, men man burde være engasjert og delta like godt på alle områder.. pluss god instilling Smiley

Det er akkurat det jeg er uenig i.
Det skal være klare regler:
Man skal klare så så mye i den eller den øvelsen/ballspill/styrke osv...
Innstilling har null og si hvor god man er. Om man ikke klarer å løpe 100 meter men smiler og prøver sitt beste, da skal man få en sekser? eller?
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget krissmp

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 233
  • Honnør: 15
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 233

Sv: 6'er i gym
« #149 : 19. februar 2009, 22:00 »
Tror at "innsats" blir brukt som undskylning når de setter karakter til sine yndlings elever.

Att lærere gir gode karakterer til elever det liker på den eine eller andre måten blir jo heilt feil. Men vil nå tru at læreren som har ein elev som yndling ofte av ein god grunn til det også. Att han f.eks er flink og er engasjert i faget.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!