Skrevet av Emne: 6'er i gym  (Lest 31123 ganger)

Utlogget Kristina89

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 185
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 185

  • You are what you make yourself to be.
Sv: 6'er i gym
« #150 : 19. februar 2009, 22:01 »
Det er akkurat det jeg er uenig i.
Det skal være klare regler:
Man skal klare så så mye i den eller den øvelsen/ballspill/styrke osv...
Innstilling har null og si hvor god man er. Om man ikke klarer å løpe 100 meter men smiler og prøver sitt beste, da skal man få en sekser? eller?
Nei greit det, mn de som løper og løper å prøver det beste de kan skal få litt fior at de prøver, er nok av de som skulker de verste timene liksom, bare for de ikke vil prøve en gang.. men vi hadde hvertfall kriterier på karakter på høydehopp hvertfall, så og så mange meter tilsvarte en 4 osv. Men den karakteren ble lagt sammen med alt det andre på slutten av året.. samme hadde vi løpetest, klarte vi x antall runder på en viss tid fikk vi en viss karakter, noe jeg synes er helt ok. men slik som ballspill og andre ting kan ikke måles slik, derfor er innsatsen viktig og holdning og ikke minst hvordan du spiller sammen med andre. selvfølgelig liker en lærer bedre å høre  : "kom igjen dette klarer vi, dette er gøy" enn : " dette er noe dritt, dette gidder ikke jeg ".
Det er veien til målet som er gøy.. tenk så kjedelig å om en kunne nå målet sitt i morgen.. Smiley

Utlogget Kristina89

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 185
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 185

  • You are what you make yourself to be.
Sv: 6'er i gym
« #151 : 19. februar 2009, 22:06 »
Att lærere gir gode karakterer til elever det liker på den eine eller andre måten blir jo heilt feil. Men vil nå tru at læreren som har ein elev som yndling ofte av ein god grunn til det også. Att han f.eks er flink og er engasjert i faget.
Ja akkurat det tenker jeg også, og jeg ser heller ikke at det er noe galt i å være en av yndlingselevene så lenge det ikke kommer av åpenbar smisking og slik. Men jeg kan tenke meg at hadde jeg vært en lærer så hadde jeg kanskje likt bedre de elevene som interessete seg for det jeg prøvde å lære de, enn de som gav blaffen liksom.. Det er jo ikke noe rart..
Det er veien til målet som er gøy.. tenk så kjedelig å om en kunne nå målet sitt i morgen.. Smiley

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: 6'er i gym
« #152 : 19. februar 2009, 22:12 »
Nei greit det, mn de som løper og løper å prøver det beste de kan skal få litt fior at de prøver, er nok av de som skulker de verste timene liksom, bare for de ikke vil prøve en gang.. men vi hadde hvertfall kriterier på karakter på høydehopp hvertfall, så og så mange meter tilsvarte en 4 osv. Men den karakteren ble lagt sammen med alt det andre på slutten av året.. samme hadde vi løpetest, klarte vi x antall runder på en viss tid fikk vi en viss karakter, noe jeg synes er helt ok. men slik som ballspill og andre ting kan ikke måles slik, derfor er innsatsen viktig og holdning og ikke minst hvordan du spiller sammen med andre. selvfølgelig liker en lærer bedre å høre  : "kom igjen dette klarer vi, dette er gøy" enn : " dette er noe dritt, dette gidder ikke jeg ".

Skjønner hva du mener. Men dette rettferdiggjør ikke de karakterene lærerne gir ut til noen jenter og gutter som de kommer godt overens. Nå sier jeg ikke at man skal være negativ i timene og få en toppkarakter, men at man ikke skal få poeng hos læreren ettersom hvor mye man smiler og ler og er positiv, så lenge man gjør det man skal, i dette tilfellet ballspill, at man er god til å spille, er rask og har gode redferdigheter er det karakteren skal sette ut i fra.

Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget Kristina89

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 185
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 185

  • You are what you make yourself to be.
Sv: 6'er i gym
« #153 : 19. februar 2009, 22:23 »
Skjønner hva du mener. Men dette rettferdiggjør ikke de karakterene lærerne gir ut til noen jenter og gutter som de kommer godt overens. Nå sier jeg ikke at man skal være negativ i timene og få en toppkarakter, men at man ikke skal få poeng hos læreren ettersom hvor mye man smiler og ler og er positiv, så lenge man gjør det man skal, i dette tilfellet ballspill, at man er god til å spille, er rask og har gode redferdigheter er det karakteren skal sette ut i fra.
ja det er greit nok, men tviler på at de som får 6 i gym er best i absolutt aalt.. Det er nesten fysisk umulig, derfor tror eg at  positivitet og engasjement trekker opp i de tilfellende man ikke er best. Å slik mener jeg at det kan forsette å være.. For å være best i både ballspill, aerobic, friidrett, styrke, osv, er jo det ett fåtall som er, men jeg mener likevel at man bør kunne få en 6èr, hvis man viser at man virkelig gjør sitt beste selv om det kanskje ikke er det feltet man er best på.
Det er veien til målet som er gøy.. tenk så kjedelig å om en kunne nå målet sitt i morgen.. Smiley

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: 6'er i gym
« #154 : 19. februar 2009, 22:30 »
6'er skal være en karakter til den som er god i alle KRAVENE som er stilt i gymmen ifølge læreplanen og ikke lærerens preferanser og man skal kunne ikke få sekser dersom man ikke er kvalifisert til en 6'er men likevell får den fordi man er god i de fleste ting + at man er positiv i det man er svak i. Det å være positiv har ikke noe å si om hvor god du er i idrett.

Det er  det jeg rpøver å si og det burde være logisk.
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget Kristina89

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 185
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 185

  • You are what you make yourself to be.
Sv: 6'er i gym
« #155 : 19. februar 2009, 22:40 »
6'er skal være en karakter til den som er god i alle KRAVENE som er stilt i gymmen ifølge læreplanen og ikke lærerens preferanser og man skal kunne ikke få sekser dersom man ikke er kvalifisert til en 6'er men likevell får den fordi man er god i de fleste ting + at man er positiv i det man er svak i. Det å være positiv har ikke noe å si om hvor god du er i idrett.

Det er  det jeg rpøver å si og det burde være logisk.
Det er greit nok, mn kan ikke si jeg er helt enig. for man kan faktisk få 6 i andre fag uten å ha fått 6 på alle prøvene i alle kapitlene i det faget. Å d vil jeg si at kan sammenlignes. har man 6 i 10 av 12 kapitler, så får man som oftes 6 som standpunkt. Å det er helt greit at man skal oppfylle kravene i lærerplanen, mn vet du hva disse er? Bare spør jeg for jeg har ikke lest kravene..
Det er veien til målet som er gøy.. tenk så kjedelig å om en kunne nå målet sitt i morgen.. Smiley

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: 6'er i gym
« #156 : 19. februar 2009, 22:48 »
Man får ikke sekser om man har fått fire seksere fra før og får for eks. to 4'er på slutten av andre termin. Slutt karakteren i et fag, det du presterte på slutten av året er mest tellende.

Nei, vet egentlig ikke hva kravene er.
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Utlogget Kristina89

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 185
  • Honnør: 13
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 185

  • You are what you make yourself to be.
Sv: 6'er i gym
« #157 : 19. februar 2009, 22:52 »
Man får ikke sekser om man har fått fire seksere fra før og får for eks. to 4'er på slutten av andre termin. Slutt karakteren i et fag, det du presterte på slutten av året er mest tellende.

Nei, vet egentlig ikke hva kravene er.
Jaja, mn det er mulig, hvis du ikke får de dårligste karakterene på slutten av året da, så trenger du ikke være perfekt i det faget for å få 6, så da burde ikke gym være noe annerledes . Smiley Men men, synd det ikke er opp til oss å bestemme gymkarakterer, hadde vært gøy, mn kanskje etterhvert hvis jeg får rotet meg til en utdannelse som gymlærer som faktisk er min drøm, så skal jeg personlig lese kravene til en 6`er og skrive de inn her Smiley
Det er veien til målet som er gøy.. tenk så kjedelig å om en kunne nå målet sitt i morgen.. Smiley

Utlogget xXUnknownXx

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 620
  • Honnør: 154
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 620

  • Drømmekroppen?
Sv: 6'er i gym
« #158 : 20. februar 2009, 00:09 »
Jaja, mn det er mulig, hvis du ikke får de dårligste karakterene på slutten av året da, så trenger du ikke være perfekt i det faget for å få 6, så da burde ikke gym være noe annerledes . Smiley Men men, synd det ikke er opp til oss å bestemme gymkarakterer, hadde vært gøy, mn kanskje etterhvert hvis jeg får rotet meg til en utdannelse som gymlærer som faktisk er min drøm, så skal jeg personlig lese kravene til en 6`er og skrive de inn her Smiley

Da er vi fornøyde begge vettu Cheesy
Loggen min

Bildeprofilen min

Mine pers:

Mark - 130kgx1rep
Bøy  -  115kgx1rep
Benk -  90kgx1rep

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!