Norges sterkeste mann -90kg 2011 writeupPressmedley: 90kg appolons - 60kg hantel - 100kg stokk
4. plass - 17sekFornøyd med denne øvelsen. Hadde en liten glipp på stokken, men hadde ingenting å si for utfallet. Glenn, Yngve og Kenneth var i en egen liga i pressen.
Framewalk + arm over arm: 220kg 10m+10m
1. plass - 21:03sek (tror jeg)Denne øvelsen dominerte jeg ganske greit, og følte den gikk veldig bra. Tiden min tror jeg ble 21:03, og Valand på andreplass hadde 26:06. Så langt i konkurransen lå jeg der jeg ville, var et poeng bak Glenn Ole overall.
Atlas stein: maksreps på 60sek, 140kg
Delt 1. plass - 9 repsHadde håpa på å vinne denne øvelsen, men Valand ville bare ikke la meg gå ifra han hehe. Jeg var litt raskere enn han, men hver gang jeg hørte Per si hvor mange reps jeg hadde, så hørte jeg at Valand fikk en rep opp 1-2 sekunder etterpå

Kunne kanskje kjørt litt hardere på mot slutten og gått for 10, men usikker på om det hadde funka.
CUT: Her lå jeg på førsteplass 0,5poeng foran Glenn Ole Lie og 2poeng foran Andreas Valand.
Yoke + dekk: 300kg yoke 10m + 4flipp 400kg dekk
4 plass - 39sek?Her kasta jeg bort seiern ved å gjøre tidenes noobish mistake. Stilte yoken et hakk for høyt, så den subba neddi bakken mens jeg løp bortover. Fikk hele 3 nedsett på 10m hvis jeg ikke husker feil, og yoke er egentlig en av mine beste øvelser hehe. Tror jeg var 2 sekunder bak andreplassen i denne øvelsen. Eneste positive her er at jeg aldri har tatt 400kg dekk så bra som jeg gjorde igår. Lå etter denne øvelsen likt med Andreas Valand på 61,5 poeng
Powerstairs: 4 trinn 175kg - 190kg - 205kg
2.plass - 41sekHer var det meg mot Valand og vinneren av denne øvelsen ville være norges sterkeste mann -90kg 2011! Visste Valand kom til å være god her siden han har trent mye med lodda og i tillegg er en ganske så syk sterk jævel hehe. Det starta veldig jevnt, og jeg lå faktisk rett foran han når vi var ferdig med 8 trinn, men jeg gjorde en liten tabbe på 205 loddet, mens han tok det like lett som han gjorde med 175 og 190.
Overall til slutt: 2. plass 1poeng bak Andreas. Litt bittert å gjøre en såpass teit tabbe i fjerdeøvelsen, men det er en del av gamet unngå slike ting.
Fremover nå blir det trening mot stevnet i Valhalla som skal være 6. november hvis jeg husker riktig fra igår. Håper Valand stiller da, så kanskje vi gutta fra Drammen kan gi han litt motstand da siden vi ikke klarte det igår haha