Skrevet av Emne: Lagging bodyparts  (Lest 11394 ganger)

Utlogget bergenser_86

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 25
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 25

Lagging bodyparts
« : 10. februar 2009, 20:29 »
Hei er det noen som vet hvordan man trener dc å skal fikse på symetrien?

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Lagging bodyparts
« #1 : 13. februar 2009, 08:01 »
Symmetri eller harmoni? Wink
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget bergenser_86

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 25
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 25

Sv: Lagging bodyparts
« #2 : 14. februar 2009, 19:40 »
Ja si at legger hengger veldig etter. Kan jeg da kjøre widowmaker etter et set med rp på legger?

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Lagging bodyparts
« #3 : 14. februar 2009, 21:44 »
Harmoni er det som er problemet altså.

DC er ikke laget slik at et RP er det som løser dette, man løser dette på forskjellige måter. Både ut i fra hvilken kroppsdel som henger etter og utifra individuelle tilpasninger. Widdowmaker på leggene ser i utgangspunktet jeg ikke noe stort poeng i, sånn for eksemplet sin del.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget bergenser_86

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 25
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 25

Sv: Lagging bodyparts
« #4 : 14. februar 2009, 22:25 »
Ja men hvordan trene dc å fikse på symetrien da?

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Lagging bodyparts
« #5 : 14. februar 2009, 22:28 »
Dette er ikke forklart i en håndvending. Er ikke for å være kjip, men dette løses på forskjellige måter, men i all hovedsak kan det dreie seg om et ekstra arbeidssett eller to med en annen øvelse men for samme muskelgruppe selvsagt. Mye av dette er beskrevet i hva Dante her publisert.

Personlig mener jeg også altfor mange hoppe for raskt over på 1 og 2 RP sett, Static holds etc... sagt på en annen måte, verktøyesken blir tom med en gang i stedet for å ha noe å gå på. Har man fremgang, hvorfor legge til enda mer?
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget bergenser_86

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 25
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 25

Sv: Lagging bodyparts
« #6 : 14. februar 2009, 23:15 »
Har du en link som jeg kan lese om dette problemet mitt? biggrin

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Lagging bodyparts
« #7 : 14. februar 2009, 23:23 »
Besøk intensemuscle.com og søk på lagging body parts.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Tor Andre

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 204
  • Honnør: 162
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 204

  • Squat til'you puke!
Sv: Lagging bodyparts
« #8 : 14. februar 2009, 23:51 »
Hør! Hør!

Dette er dette jeg har ment hele tiden. Mange tror at hvis man bare legger til en widowmaker på en eller annen muskelgruppe man sliter, så skal dette mirkuløst løse alle problemer. Slik er det ikke. Det skal hjelpe litt.

Når Dante skal hjelpe en proff med lagging body parts, nå snakker jeg om byggere som er avhengig av denne hjelpen for å kunne få bedre plasseringer i bygger show. Så er det mange ting han har på ei liste for å fikse eventuelle ting.

DETTE ER TING HAN SJELDENT PRATER OM FORDI HAN VET AT OM HAN SKRIVER DET SÅ HOPPER FOLK PÅ DET MED ENGANG OG DET SPRER SEG VERDEN OVER.

Det er ofte det ikke hjelper å legge til en widowmaker på en eventuell svak muskelgruppe.

Noen ganger må man gjøre helt sprøe ting for å få stae muskler til å vokse fortere.

La meg få lov til å referere:

"Two way split people start using your head!

--------------------------------------------------------------------------------

You know, I see alot of guys in this forum freaking out about their weaker bodyparts with the 2 day split (mon wed fri) and every time I see these posts I think "dont these guys think this stuff out?".....but maybe its my fault and my brain works a certain way and some of you guys think more on a straight and narrow view. (please dont take that as a putdown--its constructive criticism

This is pretty simple guys, it really is.

If your chest is weak what does that mean? That means you
a) find the 3 most productive exercises that you can rotate for your chest and rest pause them (as you already knew)
b) and that means for triceps you put your 3 rotated exercises as dips, close grip bench presses, and reverse grip bench presses or any other exercise that secondarily will also hit your chest--its just that simple. If you are rest pausing incline barbell presses, decline barbell presses, and hammer strength presses as your rotated chest exercises and hitting dips, close grips and reverse grips for your triceps (and secondarily chest) exercises, and its not responding TRUST ME--the problem lies in something else your doing (diet is way off, overtraining, low testosterone levels, the worst chest genetics known to man)

and its up to you the individual to figure out your body and how you percieve your weak bodyparts--and think it out on how to set up this attack.

Traps arent up to snuff? Gee what does that mean? Ill tell you what that means to me...that means your three rotated back thickness exercises are floor deadlifts, rack deadlifts, sumo rack deadlifts, or hammer machine deadlifts. What is that going to give you? huge traps and a back that is as thick as a brick

Biceps not up to snuff? Whats that mean to me? You find the 3 most prolific bicep exercises to rotate obviously and then I would probably have you do undergrip assisted chins, undergrip pulldowns and maybe something similiar for your third rotated back width exercise or maybe I would have one of your back thickness exercises really hit your biceps hard in place of the 3rd width exercise (example: you do wide rack chins on that day but for back thickness (and biceps) you do t-bar rows or seated cable rows with a close grip parallel grip)

Hamstrings suck? Well that means your probably going to end up doing heavy lunges somewhere in your quad exercises. Shoulders suck? Well maybe that means close grip, high incline bench presses find their way into your tricep exercises among other things

This really isnt that hard guys if you think it out. I can give you a basic outline to all this as Ive felt Ive done, but I cant go thru your individual bodies and tell you what I would do. Look in the mirror, figure out what needs to come up and start developing an overlapping gameplan.
Why do my personal trainees seem to develop pretty evenly? Because I try to think out this stuff by their pictures and what they tell me. I switch them to exercises I think will take care of weak areas and to secondary exercises that I feel will do the same. Thats your job--your job is to figure out what you need to be doing exercise wise. If your triceps absolutely suck dont you think doing deep dips for one of your chest exercises might be alot better than the decline cable flyes you are currently doing?
I see some guys in this forum just going with the thought "well im just going to do what that guy over there does" Huh? That guys chest, shoulders and triceps are awesome, while your chest sucks. His back width is awful though and your back width is by far your best bodypart. WHY THE HELL ARE YOU DOING EXACTLY WHAT HE IS DOING? Sit down and figure out what you need to be doing on the 2 way split to get weak bodyparts moving along with your strong bodyparts. I hope you guys take this post and really think about what im trying to relay here and this post helps you start fixing the particulars as it pertains to your body."

Utlogget bergenser_86

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 25
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 25

Sv: Lagging bodyparts
« #9 : 18. februar 2009, 14:35 »
Justin harris sier jo på dvd sin det at man kan trene widowmaker på de musklene som henger etter.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Lagging bodyparts
« #10 : 18. februar 2009, 14:56 »
"At man kan" er ikke det samme som "at man bør", ei heller betyr det at det kun finnes en løsning.
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget bergenser_86

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 25
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 25

Sv: Lagging bodyparts
« #11 : 18. februar 2009, 17:02 »
ja ka vill du gjøre når du må fikse på symretien din da?

Utlogget Tor Andre

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 204
  • Honnør: 162
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 204

  • Squat til'you puke!
Sv: Lagging bodyparts
« #12 : 18. februar 2009, 18:16 »
ja ka vill du gjøre når du må fikse på symretien din da?


Meg selv per i dag, så ville jeg bare fortsett med vanlig trening. Når man er aktiv utøver etc, så ville jeg fokusert på widowmakers og 3 splitter etc.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!