Skrevet av Emne: Robert O Young og den nye biologien  (Lest 20990 ganger)

Utlogget tomhh

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Robert O Young og den nye biologien
« : 12. februar 2009, 15:37 »
Er det noen som har noen erfaring med Robert O Young?

Jeg har meldt meg på helseseminaret hans "Den nye biologien" etter varme anbefalinger fra nære venner.

De fortalte at seminaret var en utrolig vekker og et spark i baken på hvorfor man burde spise anderledes.

Jeg har lest litt av boken hans "PH mirakelet" og ble mer nyskjerrig på dette temaet.

Er det noen som var på seminaret sist?

Fra www.helse09.no står det blant annet "Seminaret vil gi deg 4 timer med et innhold som vil hjelpe deg å forstå hvordan du enkelt kan gjøre forandringer i livet ditt som vil utgjøre en total forskjell for din helse, velvære og energi."

Det jeg finner interessant er hvordan man kan bli kvitt lidelser og enhver type sykdom, samt hvordan bli kvitt all soppen vi bærer på.

Fint om noen kan fortelle om sine erfaringer med dette kostholdet eller hvordan forrige seminar var.

Tom.

Utlogget Coincidence theorist

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 237
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 237

Sv: Robert O Young og den nye biologien
« #1 : 12. februar 2009, 16:08 »
Er det noen som har noen erfaring med Robert O Young?

Jeg har meldt meg på helseseminaret hans "Den nye biologien" etter varme anbefalinger fra nære venner.

De fortalte at seminaret var en utrolig vekker og et spark i baken på hvorfor man burde spise anderledes.

Jeg har lest litt av boken hans "PH mirakelet" og ble mer nyskjerrig på dette temaet.

Er det noen som var på seminaret sist?

Fra www.helse09.no står det blant annet "Seminaret vil gi deg 4 timer med et innhold som vil hjelpe deg å forstå hvordan du enkelt kan gjøre forandringer i livet ditt som vil utgjøre en total forskjell for din helse, velvære og energi."

Det jeg finner interessant er hvordan man kan bli kvitt lidelser og enhver type sykdom, samt hvordan bli kvitt all soppen vi bærer på.

Fint om noen kan fortelle om sine erfaringer med dette kostholdet eller hvordan forrige seminar var.

Tom.

Hei

Jeg er også svært intressert i denne nye biologien, og tester selv ut denne Alkaliserende dieten til Dr Young. Det er videoer på youtube fra et seminar han hadde i Usa. Det kan jo du ta en titt på. Dr robert young er også på Facebook, en kompis av meg har addet han, jeg har ikke facebook enda, men skal melde meg opp nå og prøve å snakke litt med han også..
\\\\\\\"If many people believe that something is true most of us never second guess and automatically accept it as the truth\\\\\\\"

Utlogget Coincidence theorist

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 237
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 237

\\\\\\\"If many people believe that something is true most of us never second guess and automatically accept it as the truth\\\\\\\"

Utlogget tomhh

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 2
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2

Sv: Robert O Young og den nye biologien
« #3 : 13. februar 2009, 10:42 »
Takk for de gode videoene, skal sjekke de ut.

Vi sees på seminaret

Utlogget OptimusPrime

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 833
  • Honnør: 198
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 833

Sv: Robert O Young og den nye biologien
« #4 : 13. februar 2009, 10:57 »
Han er komplett retard, kommer opp med teorier som motsier det som har FUNGERT i alle år og han har fått forskerdiplomet sitt i posten, sendt av kirken.
Trener jeg også, bare blogger ikke om det.

Utlogget Mr Melk

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 272
  • Honnør: 783
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 272

  • Smag på melkå fra mannapattane mine din ongkalv
Sv: Robert O Young og den nye biologien
« #5 : 13. februar 2009, 11:00 »
Han er komplett retard, kommer opp med teorier som motsier det som har FUNGERT i alle år og han har fått forskerdiplomet sitt i posten, sendt av kirken.
En flott kommentar blant all svada... Smiley
240-190-240 og merræ kåmme



Pianuddsmørr og farsa...

Suveren magetrening:

http://www.youtube.com/watch?v=qZytVCs4fzI

http://www.bjorns-gym.no/

Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=78721.0

Det er veldig relevant min gode mann da du kan gå inn for det med kropp og sjel og gnisten til Lance armstrong og likevel bare se ut som en liten unge som preller av bicepsen min.

Utlogget OptimusPrime

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 833
  • Honnør: 198
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 833

Sv: Robert O Young og den nye biologien
« #6 : 13. februar 2009, 11:02 »
En flott kommentar blant all svada... Smiley
Kiss
Trener jeg også, bare blogger ikke om det.

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Robert O Young og den nye biologien
« #7 : 13. februar 2009, 11:08 »
Det jeg finner interessant er hvordan man kan bli kvitt lidelser og enhver type sykdom [...]

Burde ikke dette i seg selv medføre at man blir noen hakk mer kritisk med en gang? (uten at jeg har satt meg i noen detalj på hva han driver med)
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: Robert O Young og den nye biologien
« #8 : 13. februar 2009, 11:14 »
Robert O. Young er et typisk eksempel på en pseudomedisinsk sjarlatan.  Dersom noen lanserer et nytt preparat som hevdes å øke prestasjonene innen visse typer idretter (f.eks. kreatin) eller som hevdes å kurere bestemte sykdommer (f.eks. c-vitamin mot sjørbuk), så er det grunn til å ta påstandene alvorlig.  Men Robert O. Young har lansert en kur som hevdes å kurere kreft, overvekt, infeksjoner, diabetes, psykiatriske plager og annet.  Det er som om noen hadde lansert et preparat som er bra for å smøre girkasser og som samtidig gjør at man får igjen på skatten.

Ingen av Youngs publikasjoner har vært på trykt i aksepterte medisinske tidsskrifter, og de akademiske titlene hans er ikke fra respekterte akademiske institusjoner.  Om dere vil kjøpe Youngs publikasjoner og kurs, så kan dere alltids like godt sette av penger til den dagen Five percent community gjenoppstår.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget Zuul

Sv: Robert O Young og den nye biologien
« #9 : 13. februar 2009, 11:30 »
Rulatoren:  Grin

Utlogget OptimusPrime

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 833
  • Honnør: 198
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 833

Sv: Robert O Young og den nye biologien
« #10 : 13. februar 2009, 11:44 »
Men Robert O. Young har lansert en kur som hevdes å kurere overvekt, infeksjoner, diabetes, psykiatriske plager og annet.  

Har jeg også -> regelmessig trening og et sunt og godt kosthold.
Trener jeg også, bare blogger ikke om det.

Utlogget Coincidence theorist

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 237
  • Honnør: 51
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 237

Sv: Robert O Young og den nye biologien
« #11 : 13. februar 2009, 13:55 »
Dere er ikke kvalifisert til å si noe som helst egentlig, kom med info fra litt mer kvalifiserte kilder enn deres egne personlige syn på saken, fordi det holder ikke. Kom med noe som klart avfeier Dr Young sine påstander, Ph balansen i kroppen er noe flere andre forskere, leger er enig i. Dr young tok forskningen videre fra en av to teorier som ble lagt fram tidligere, bare at da ble den andre teorien valgt å følge. Men folk har ikke glemt Ph balanse teorien og nå beviser det seg at den er den mest korrekte av disse to.
Les boken : The Ph miracle, da vil dere blir mer overbevist, og er da i litt bedre posisjon til å velge hvilken teori dere vil følge. Fordi akkurat nå har dere ikke begge sider av saken, dere har ikke alle kortene på bordet angående Ph balanse teorien. Når dere lærer mer om denne teorien, kan dere begynne å sammenligne og trekke litt bedre konklusjoner mellom disse to teoriene som ble lagt fram back in the days.
\\\\\\\"If many people believe that something is true most of us never second guess and automatically accept it as the truth\\\\\\\"

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: Robert O Young og den nye biologien
« #12 : 13. februar 2009, 14:20 »
Dere er ikke kvalifisert til å si noe som helst egentlig, kom med info fra litt mer kvalifiserte kilder enn deres egne personlige syn på saken, fordi det holder ikke. Kom med noe som klart avfeier Dr Young sine påstander, Ph balansen i kroppen er noe flere andre forskere, leger er enig i. Dr young tok forskningen videre fra en av to teorier som ble lagt fram tidligere, bare at da ble den andre teorien valgt å følge. Men folk har ikke glemt Ph balanse teorien og nå beviser det seg at den er den mest korrekte av disse to.
Les boken : The Ph miracle, da vil dere blir mer overbevist, og er da i litt bedre posisjon til å velge hvilken teori dere vil følge. Fordi akkurat nå har dere ikke begge sider av saken, dere har ikke alle kortene på bordet angående Ph balanse teorien. Når dere lærer mer om denne teorien, kan dere begynne å sammenligne og trekke litt bedre konklusjoner mellom disse to teoriene som ble lagt fram back in the days.
Jeg ser at du er aktiv i melketråden også.  Det er ikke noe nytt at fora der trening diskuteres, tiltrekker seg en del aparte teorier om kosthold osv.  Et viktig poeng i sånne debatter er at det ikke er opp til skeptikere å motbevise sånne teorier.  Det er opp til de troende å bevise at Young kan utrette alt det som han påstår om den basiske dietten sin, eller at det er skadelig å drikke melk.

Så lenge ingen vitenskapelig akkrediterte beviser finnes, så holder jeg meg til følgende:
1. Young har ikke publisert noen av resultetene sine i vitenskapelig akkrediterte tidsskrifter.
2. Young har ikke en vitenskapelig grad fra et ordentlig universitet.
3. Young påstår at kuren hans hjelper mot sykdomstilstander som ikke er i slekt med hverandre.
4. Dersom melk ikke er 'ment for oss' fordi det stammer fra en annen art, så burde all annen kjøtt- og plantekost også være skadelig for oss.  All mat som vi får i oss stammer fra andre arter.  De tre eneste unntakene er kannibaler, vampyrer og unger som suger pupp.

Utfordringen til ute av drift er som følger: Skaff en referanse til et ordentlig medisinsk tidsskrift som underbygger påstandene til Young og til melkehaterene.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget Sigbjørn

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 065
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 065

Sv: Robert O Young og den nye biologien
« #13 : 13. februar 2009, 22:10 »
Det at all info om mannens "meritter" ser ut til å komme enten fra hans egen side eller fra fansider sier vel alt. At han er dømt for å ha praktisert medisin uten gyldig lisens hjelper vel heller ikke på kredibiliteten hans Grin

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 303
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 303

  • There is only one person in which I believe.
Sv: Robert O Young og den nye biologien
« #14 : 14. februar 2009, 18:35 »
Da er tråden gjenåpnet og ryddet i.

Denne gangen holder vi oss innenfor forventet oppførsel, og avvik fra dette betyr at jeg ikke gir advarsel men sender folk ut for en kortere periode direkte. Angry

Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!