Skrevet av Emne: Hjelp med kcal osv.  (Lest 2723 ganger)

Utlogget narnia

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 307
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 307

Sv: Hjelp med kcal osv.
« #15 : 12. februar 2009, 20:04 »
Jeg har gått ned 26 kg og jeg har i løpet av de 10 mnd det har tatt aldri godt rundt på tom mage.

Spis 4-5 måltider om dagen. Å si at det er ingenting som er sunt og godt er bare tull. Det handler om å prioritere, og ta riktige valg.

Du trenger ikke leve på tunfisk og kesam for å bli tynn. Gjør små forandringer i kostholdet ditt, som du kan leve med på sikt. Om du spiser loff, prøv grovbrød. Spiser du grovbrød, kanskje du bør prøve knekkebrød?

Pass på at du får i deg en fin blanding av proteiner, karbohydrater, fett osv.

Tenk litt tilbake. Skriv hva du har spist, tirsdag, onsdag og så langt i dag.
I firmly believe that any man's finest hour, the greatest fulfillment of all that he holds dear, is that moment when he has worked his heart out in a good cause and lies exhausted on the field of battle - victorious. - Vince Lombardi

Utlogget Bodybuilder

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 458
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 458

Sv: Hjelp med kcal osv.
« #16 : 12. februar 2009, 20:13 »
Ha en liten bok på kjøkkenbordet feks, der du skriver ned antall kalorier på hvert måltid,

På meste typer mat står det næringsinnhold bakpakken, pr 100g

Det som det ikke står noe på, kan du gå inn på en næringtabell på nett,

søk, næringsinnhold , tabell på google feks Wink

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Hjelp med kcal osv.
« #17 : 12. februar 2009, 20:15 »
Jeg har gått ned 26 kg og jeg har i løpet av de 10 mnd

Imponerende!
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget gago8

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 174
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 174

Sv: Hjelp med kcal osv.
« #18 : 12. februar 2009, 20:19 »
Jeg vurderer selv å begynne å telle kalorier for akkurat nå har jeg ikke en anelse over hvor mange kalorier jeg inntar daglig! Men er det sånn at dere har en fast kostholdsplan dere følger daglig, eller teller dere kalorier hver eneste dag (dette virker ganske slitomt)?

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Hjelp med kcal osv.
« #19 : 12. februar 2009, 20:21 »
Jeg teller kalorier hver dag, men spiser uansett mye av de samme matvarene så det går bra. Men måltidsfrekvens er jeg ikke strikt med, det er bare tull mener jeg (utenom rett etter og før trening)

Så egentlig har jeg ingen plan, bare spiser sunt og teller kalorier.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget srh123

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 93
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 93

Sv: Hjelp med kcal osv.
« #20 : 12. februar 2009, 20:31 »
Kan noen hjelpe meg med å "telle kalorier osv" Men si f.eks jeg spiser en liten rett med kylling, hvordan kan jeg vite hvor mye fett, karbs, prot, osv jeg har spist? jeg kan jo ikke stadig bære med meg en vekt ?

Utlogget narnia

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 307
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 307

Sv: Hjelp med kcal osv.
« #21 : 12. februar 2009, 20:31 »
Jeg vurderer selv å begynne å telle kalorier for akkurat nå har jeg ikke en anelse over hvor mange kalorier jeg inntar daglig! Men er det sånn at dere har en fast kostholdsplan dere følger daglig, eller teller dere kalorier hver eneste dag (dette virker ganske slitomt)?
Jeg regnet ut hva jeg spiste i løpet av 3 dager. Tok 3 helt vanlige dager, regnet ut alt så godt jeg kunne og fant ut hva jeg ligger på sånn ca. Det kombinert med at jeg går ned i vekt, gjør at jeg vet omtrent hvordan jeg ligger an.

Så, regn ut for et par dager, og noter det du spiser i detalj. Veldig mye går igjen fra dag til dag, så når du først har tatt deg tid til å regne det ut en gang og vet kcal innholdet, så trenger du ikke regne det ut igjen.

Jeg ble etter å ha gjort det veldig mye mer obs på proteininntaket mitt f.eks. Så faktisk at de shakene med proteinpulver jeg tar, var forskjellen på å ligge i en god balanse og ligge i underskudd.
I firmly believe that any man's finest hour, the greatest fulfillment of all that he holds dear, is that moment when he has worked his heart out in a good cause and lies exhausted on the field of battle - victorious. - Vince Lombardi

Utlogget gago8

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 174
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 174

Sv: Hjelp med kcal osv.
« #22 : 12. februar 2009, 20:35 »
Jeg regnet ut hva jeg spiste i løpet av 3 dager. Tok 3 helt vanlige dager, regnet ut alt så godt jeg kunne og fant ut hva jeg ligger på sånn ca. Det kombinert med at jeg går ned i vekt, gjør at jeg vet omtrent hvordan jeg ligger an.

Så, regn ut for et par dager, og noter det du spiser i detalj. Veldig mye går igjen fra dag til dag, så når du først har tatt deg tid til å regne det ut en gang og vet kcal innholdet, så trenger du ikke regne det ut igjen.

Jeg ble etter å ha gjort det veldig mye mer obs på proteininntaket mitt f.eks. Så faktisk at de shakene med proteinpulver jeg tar, var forskjellen på å ligge i en god balanse og ligge i underskudd.
Det er faktisk en tankevekker for meg det! Lett å glemme at shakene også inneholder en del kalorier, men det er ganske vanskelig å få i seg det du trenger av proteiner uten shakene!

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Hjelp med kcal osv.
« #23 : 12. februar 2009, 20:38 »
1,2-1,8 gram per kilo kroppsvekt dagen?
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget gago8

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 174
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 174

Sv: Hjelp med kcal osv.
« #24 : 12. februar 2009, 20:41 »
1,2-1,8 gram per kilo kroppsvekt dagen?
Prøver å få i meg 2 under deff! for meg som veier 80 kg vil det bli 160 gram, det syntes ikke jeg er lett å få i seg uten shakene!

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Hjelp med kcal osv.
« #25 : 12. februar 2009, 20:43 »
Spis meir kjøtt!
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget srh123

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 93
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 93

Sv: Hjelp med kcal osv.
« #26 : 12. februar 2009, 21:20 »
Hvor mye bør jeg få i meg av protein? Jeg har ikke shake nå, men jeg har lagt merke til en FET kilde hvis man er på bulk: Baconsvor (chipsen) 100g = 64 g proteiner.. biggrin

Utlogget BEISTET!

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 577
  • Honnør: 152
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 577

  • BÅB BÅB BÅB IKKE SANT?!?
Sv: Hjelp med kcal osv.
« #27 : 12. februar 2009, 21:21 »
Hey! Jeg er en gutt som er 16 år gammel, 170-172 cm høy, og veier 76,1 kg. Det har seg slik at jeg vil slanke meg altså: Se tynnere ut osv! Jeg trener på et helsestudio, og har 4-5 dager dispoisjon (er ikke en travel gutt)

Jeg er tjukk-chubby eller hva man vil kalle det, jeg har side"fett" på nederste delen av magen jeg er veldig ufornøyd med! Jeg vil bli tynnere og mer markert spesielt i overkropp!

Har dere noen forslag hvordan jeg skal greie det??

NB: Hvor mange kcal/fett/karbohydr/ osv må jeg holde meg til ? Og hva bør jeg spise, eksempel tas imot (f.eks: Typisk slanke madvarer, frokost, lunsj,middag,kvelds f.eks Grin Grin

Vet ikke what
- Your biggest potential is in your weaknesses.

Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Sv: Hjelp med kcal osv.
« #28 : 12. februar 2009, 21:23 »
antall gram proteiner i forhold til antall kalorier er mye mer interessant og da har ikke baconsvor så mye protts like vel.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Utlogget srh123

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 93
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 93

Sv: Hjelp med kcal osv.
« #29 : 12. februar 2009, 21:44 »
heheh, der har du et annet poeng >Cheesy

HAr dere noen forslag til meg angående middag? Mora mi jobber som regel til kl 8-9 tia og jeg er ikke en mester på kjøkkenet, har dere noen enkle og sunne middager? til deff altså biggrin

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!