Skrevet av Emne: Løping etter Styrketrening  (Lest 10381 ganger)

Utlogget B.l

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 581
  • Honnør: 34
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 581

Sv: Løping etter Styrketrening
« #15 : 17. februar 2009, 10:45 »
Siden målet ditt er å gå ned i fettprosent, kutter du ut 3-splitten og trener et hardt fullkroppsprogram
Jeg syns det er mye bedre å gå for et 3 splitt enn et hardt fullkropps vis målet er å gå ned i fettprosent (kommer selvsagt ann på hvor lavt du vil gå). Det er hardere å trene i kcalunderskudd og det er fort gjort å bli overtrent med et hardt program når en først har kommet ned i en lav fett prosent.

Utlogget Gærneheia

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 509
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 509

Sv: Løping etter Styrketrening
« #16 : 17. februar 2009, 12:11 »
helt greit det, men jeg må jo spørre:)

Jaha, hva skjer når jeg er på deff og ikke har fylt opp glukoselagrene og energilagrene mine, og jeg spiser feks proteiner?

Under en deff der man ikke har fulle glucose lagre hele tida, så vil man jo helst beholde musklene sine. Så da ville jeg jo tro at man har en spise dag i uka for å gi kroppen energi over uka, men kroppen kan ta energi fra musklene el proteinene hvis man er for streng med den. Men da regner jeg med at fett% på kroppen er ganske lav, som tvinger den til å lete etter annet.
Under lite glucose i kroppen, så vil man nok ikke trene så tungt/hardt. Men hvis man trener greit nok og tar bare proteiner, så vil nok kroppen ha nok glucose til det. Uansett på deff, men her så var det prat om en person som ville trene 2 økter på samme dag. Som regel kan det bli over 1 times trening, som ville bli slit for kroppen i lengden. Da ville jeg tatt shaken imellom.

Utlogget bloodredthrone

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 444
  • Honnør: 48
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 444

Sv: Løping etter Styrketrening
« #17 : 17. februar 2009, 15:03 »
Jeg syns det er mye bedre å gå for et 3 splitt enn et hardt fullkropps vis målet er å gå ned i fettprosent (kommer selvsagt ann på hvor lavt du vil gå). Det er hardere å trene i kcalunderskudd og det er fort gjort å bli overtrent med et hardt program når en først har kommet ned i en lav fett prosent.
Trenger nødvendigvis ikke å trene til failure med endeløse dropsett og static holds, så man trenger på ingen måte å overtrene. Dessuten skal det mer til enn 3 normale fullkroppstreninger i uka+ litt løping for å bli overtrent. Et fullkroppsprogram er mer fordelaktig når det kommer til fettforbrenning av åpenbare grunner. En horisontal og en vertikal pressøvelse og draøvelse pluss et par baseøvelser for underkroppen (f eks knebøy og strak mark) og noen småøvelser på armer, skuldre og mage er alt man trenger.

Utlogget -Johan-

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 750
  • Honnør: 40
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 750

Sv: Løping etter Styrketrening
« #18 : 17. februar 2009, 16:05 »
Under en deff der man ikke har fulle glucose lagre hele tida, så vil man jo helst beholde musklene sine. Så da ville jeg jo tro at man har en spise dag i uka for å gi kroppen energi over uka, men kroppen kan ta energi fra musklene el proteinene hvis man er for streng med den. Men da regner jeg med at fett% på kroppen er ganske lav, som tvinger den til å lete etter annet.
Under lite glucose i kroppen, så vil man nok ikke trene så tungt/hardt. Men hvis man trener greit nok og tar bare proteiner, så vil nok kroppen ha nok glucose til det. Uansett på deff, men her så var det prat om en person som ville trene 2 økter på samme dag. Som regel kan det bli over 1 times trening, som ville bli slit for kroppen i lengden. Da ville jeg tatt shaken imellom.
Nå er jeg på jobb, og gidder ikke skrive 12903850 ord.

Men jeg liker kroppen min (og dette gjennspeiles ia lle andre kropper aswell), er at kroppen er stort sett veldig flink til å bruke den energien den får (i dette tilfelle proteiner), og omdanner det til det som trengs, feks glukose og glykogen, samt hormonbalanse

Utlogget Gærneheia

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 509
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 509

Sv: Løping etter Styrketrening
« #19 : 17. februar 2009, 16:59 »
Er kjempe ENIG med at kroppen fikser dette helt klart selv, men under spesielle omstendigheter så kan kroppen fortsatt bruke proteiner som brensel(sjeldent). Det betyr ikke at jeg mener det her, jeg gjentar det betyr ikke at jeg mener det her.

Også snakket vi om 2 treningsøkter etter hverandre, der trådstarter hadde cell max og proteiner. Men vil bare bruke 1 shake iløpet av hele dagen, så jeg anbefalte å bruke begge. Cellmax for å få energi til neste økt, som ville hjelpe til en bra trening. Dette kan hjelpe el bety høyere forbrenning og større kraft under løpinga. Proteiner for å gi musklaturen fri tilgang til aminosyrer etter trening, dette er vi ihvertfall enige om. Også regner jeg med at de 2øktene er over en time, som da vil bety kroppen har behov for karb. Også er løping og vekter 2 forskjellige typer trening, som du har nevnt tidligere. Men som trådstarter har sagt, så er fettforbrenninga det han/hun er ute etter.

Kan også si at kostholdet har en viktig brikke i denne debatten, for den viser om det er mye el lite energi/glucose i kroppen. Men i de fleste dietter, så er karb mengden lite og dermed lav energi/glucose mengde i kroppen.

Utlogget Gærneheia

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 509
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 509

Sv: Løping etter Styrketrening
« #20 : 17. februar 2009, 18:27 »
Hei!
Jeg lurer litt på hvordan det vil ta seg ut om jeg løper rett etter jeg har vært gjennom
en styrke økt. Jeg er interessert i å få lavest mulig fettprosent slik at musklene vil komme mest mulig til synet..

Dag 1 trener jeg Bryst/Skuldre/mage
Dag 2 Armer og Rygg
Dag 3 Bein og Mage   
Har en restitusjonsdag mellom hver treningsøkt. Tenkte å løpe 2 av dagene, hvilke av disse dagene passer det best å legge løpingen til? Eller noen som har en alternativ måte å legge opp treningen for å få lavest mulig fettprosent samtidig som jeg trener styrke..

Off-Topic: Hva burde jeg spise før trening og hva burde jeg spise etter?
Cell Max og Protshake hvordan burde jeg bruke dette til trening, er ikke hypp på å ta protshake mer enn 1 gang daglig.. Eller hvor stor effekt har dette i det hele tatt?

Takker for alle tips og råd!  Smiley




du trenger ikke å bruke den cell max´n, men den kan gi krefter hvis du må absolutt gjøre begge øktene i samme trening. For man kan bli etter en vekt-trening litt slapp og ikke i helt klar for en løpetur liksom. Men dette kjenner du selv etter noen økter.

Hva du skal spise etter en treningsøkt er opp til deg egentlig, man kan ha behov for stor mengde mat. Så lenge du får i deg nok kcal, proteiner iløpet av dagen så er ikke det måltiden mer viktig enn andre. Men jeg liker å spise en god del mat etter, men holder meg unna fett akkurat det første måltidet etter trening.

Utlogget Gærneheia

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 509
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 509

Sv: Løping etter Styrketrening
« #21 : 17. februar 2009, 18:51 »

Tmsn du trenger ikke å bruke den cell max´n, men den kan gi krefter hvis du må absolutt gjøre begge øktene i samme trening. For man kan bli etter en vekt-trening litt slapp og ikke i helt klar for en løpetur liksom. Men dette kjenner du selv etter noen økter.

Hva du skal spise etter en treningsøkt er opp til deg også egentlig, man kan ha behov for stor mengde mat. Så lenge du får i deg nok kcal, proteiner iløpet av dagen så er ikke det måltiden mer viktig enn andre. Men jeg liker å spise en god del mat etter, men holder meg unna fett akkurat det første måltidet etter trening.

Utlogget tmsn

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 18
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 18

Sv: Løping etter Styrketrening
« #22 : 17. februar 2009, 20:37 »
Takker for mange gode svar!  Smiley

Det er selvfølgelig ikke helt utelukket at jeg kanskje kjører løping mellom styrkedagene om jeg har forstått det riktig at det er beste om man skal ned i fettprosent samtidig som jeg vil øke muskelmassen?
Men som sagt det er ikke alltid jeg faktisk har tid til dette..

En annen ting jeg lurer på. Jeg ser de aller fleste her spiser veldig mye kylling og ris.. Åssen kylling er dette? Er det sånn man får kjøpt i varmdisken på meny eller sånn man må steke og varme opp hjemme.. Føler at dette kan ta veldig mye tid om man skal steke og varme opp kylling og ris 2-3 ganger daglig, hvordan er det dere legger oppe dette?
Hvor mye penger er det dere bruker på kylling og ris i uka. Er student så prøver å holde litt kontroll på økonomien også  biggrin

Utlogget Gærneheia

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 509
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 509

Sv: Løping etter Styrketrening
« #23 : 17. februar 2009, 21:36 »

Tror ikke så mange spiser kylling og ris 2-3 ganger daglig, hadde blitt dyrt i lengden. Noen spiser bare 1-2 måltider daglig, så dette velger du selv etter behov. Hvis du vil gjøre ditt beste, så regn ut hvor mye protein, karb og fett du spiser iløpet av dagen. Når du har det så har du total kcal også. Dette kan gi deg en pekepinne for kostholdet ditt.

Og kyllingen du kjøper i butikken, ser du ved kjøledisken el frysern. Der kan du kjøpe store mengder, men dette er opp til din økonomi. Så se i flere butikker etter priser, så velger du etter behov.


Utlogget tmsn

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 18
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 18

Sv: Løping etter Styrketrening
« #24 : 18. februar 2009, 00:07 »
Sånn ca ser dietten min ut:
Frokost 07.20: Havregryn med rosiner + skummet melk ( blir så tam smak uten rosiner, burde jeg ta noe annet?)
11.00: Brødskive med ost og skinke + yoghurt(god morgen) + en frukt
14:00: 2 speilegg med ketchup på, burde jeg kutte ut ketchup?
15.00: Trening -> 16.00-.30 protshake/Cell max + en banan
18.00 - 19.00: Middag hva enn vi har.. Gryterett/kylling/lapskaus/fisk/fiskeboller/pasta/kjøttboller/noe form for asiatisk mat
21:00 3 Brødskive med enten servelat/leverpostei/ost/skinke/salami..

Stort sett drikker jeg bare vann, tåler ikke veldig mye melk egentlig.

Vet ikke hvor mye proteiner det er i et egg da.. Men ser dette helt håpløst ut. Sånn ca som det ser det ut..

Utlogget Gærneheia

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 509
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 509

Sv: Løping etter Styrketrening
« #25 : 18. februar 2009, 18:04 »
Er enig at uten rosiner, så blir det tamt. Men du kan bytte ut rosiner med kanel, prøv det.
Og ketchup er ikke farlig, men ikke hver dag og masse liksom. Mye gjør det meste negativt.
Prøv også å kutte frukten ut, mener ikke at den er farlig. Men er sukker i frukt.
Bananen kan du droppe, hvis ikke så spis den før trening. Den kan gi deg energi, hvis du ikke har.
Cell-Max kan du også kutte ut, ihvertfall hvis du tar en banan. Begge gjør det samme på en måte.
Middag kan du spise det som er på bordet, men vær varsom med salt og saus osv.
Siste måltid, så trenger du ikke spise 3 brødskiver. Du skal jo gå å legge deg, og synes du spiser mye karb iløpet av dagen.

Ta å prøv dette litt, er ikke kjempe forandring. Men bare noe smått

Utlogget -Johan-

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 750
  • Honnør: 40
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 750

Sv: Løping etter Styrketrening
« #26 : 18. februar 2009, 23:12 »
Er enig at uten rosiner, så blir det tamt. Men du kan bytte ut rosiner med kanel, prøv det.
Og ketchup er ikke farlig, men ikke hver dag og masse liksom. Mye gjør det meste negativt.
Prøv også å kutte frukten ut, mener ikke at den er farlig. Men er sukker i frukt.
Bananen kan du droppe, hvis ikke så spis den før trening. Den kan gi deg energi, hvis du ikke har.
Cell-Max kan du også kutte ut, ihvertfall hvis du tar en banan. Begge gjør det samme på en måte.
Middag kan du spise det som er på bordet, men vær varsom med salt og saus osv.
Siste måltid, så trenger du ikke spise 3 brødskiver. Du skal jo gå å legge deg, og synes du spiser mye karb iløpet av dagen.

Ta å prøv dette litt, er ikke kjempe forandring. Men bare noe smått


1: ketchup på to brødskiver om dagen spiller ingen trille. Synes du det smaker bedre, så spiser du de med ketchup. Tror du virkelig at det er 2 striper ketchup som hindrer deg i å nå målene dine?

2: Kutte ut frukt? Hvorfor i alle dager skal han kutte ut frukten? Frukt og bær bortimot det sunneste vi har, det er proppfulle av fiber, vitaminer, mineraler, anti-oksidanter og mikronæringsstoffer. Det er ikke uten grunn at de nevnes overalt spis 5 om dagen. Sukker er ikke sukker. Les deg opp om fruktose, sukrose osv før du gir slike tullråd neste gang

3: Er banan en frukt? Den inneholder litt mere karbs enn mesteparten av andre frukter, men en banan om dagen gjør ingenting.

B: Er ikke det all mat: "Den kan gi deg energi, hvis du ikke har".

Liker du rosiner, spis rosiner, men som alt annet så trenger man ikke å overdrive.

Kylling er kylling, spis det som du vil. strimler, fra varmatdisken på coop eller kylligfilet. Det er proteinene vi er ute etter. Håper trådstarter har fått litt annet enn bare svada som sto fra før

Utlogget Gærneheia

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 509
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 509

Sv: Løping etter Styrketrening
« #27 : 19. februar 2009, 00:14 »
Hvis du leser litt før du kverrulerer Ramsøskar, så ser du at jeg nevner at banan kan gi deg energi før en trening. Kutt ut cell max hvis du spiser banan el omvendt. Og rosiner er karb og havre er sundere. Kanel hjelper ihvertfall på forbrenninga... Rosiner gjør ikke.

Og ketchup nevner jeg i moderate mender...

Og 5 om dagen... Er enig i at frukt er godt og sundt, men her skal man sette opp en diett. Ikke Tv-propeganda

Utlogget Mr Melk

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 272
  • Honnør: 783
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 272

  • Smag på melkå fra mannapattane mine din ongkalv
Sv: Løping etter Styrketrening
« #28 : 19. februar 2009, 00:30 »
"Kanel hjelper hvertfall på forbrenning"
-Ja det er sikkert dritgodt med et tonn kanel for å nytte seg av effekten det kan gi...
240-190-240 og merræ kåmme



Pianuddsmørr og farsa...

Suveren magetrening:

http://www.youtube.com/watch?v=qZytVCs4fzI

http://www.bjorns-gym.no/

Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=78721.0

Det er veldig relevant min gode mann da du kan gå inn for det med kropp og sjel og gnisten til Lance armstrong og likevel bare se ut som en liten unge som preller av bicepsen min.

Utlogget Gærneheia

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 509
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 509

Sv: Løping etter Styrketrening
« #29 : 19. februar 2009, 00:35 »
ja er sikkert godt med et tonn med pizza, men man spiser det ikke.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!