Skrevet av Emne: Mat/melk etter trening  (Lest 1434 ganger)

Utlogget Power from Hell (Jesus-man)

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 638
  • Honnør: 30
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 638

Mat/melk etter trening
« : 16. februar 2009, 23:08 »
Jeg har lest at det er gunstig å få i seg proteiner etter trening, og karbohydrater ... og fett  Undecided Dette minner jo mistenkelig om mat. Hvorfor spiser man ikke bare mat etter trening, evt. drikker en pakke melk (som jo inneholder både protein, karbohydrat og fett)?

Celdiir

  • Gjest
Sv: Mat/melk etter trening
« #1 : 16. februar 2009, 23:27 »
Her er en artig liten sak: http://www.bodyrecomposition.com/muscle-gain/an-objective-comparison-of-chocolate-milk-and-surge-recovery.html

Surge Recovery er en utrolig fancy og pimpet ettertreningsdrikk. Sjokolademelk er hva barna drikker på skitur.

VS



Utlogget Mr Melk

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 272
  • Honnør: 783
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 272

  • Smag på melkå fra mannapattane mine din ongkalv
Sv: Mat/melk etter trening
« #2 : 16. februar 2009, 23:37 »
Her er en artig liten sak: http://www.bodyrecomposition.com/muscle-gain/an-objective-comparison-of-chocolate-milk-and-surge-recovery.html

Surge Recovery er en utrolig fancy og pimpet ettertreningsdrikk. Sjokolademelk er hva barna drikker på skitur.

VS



Nå gadd jeg ærlig talt ikke å gjøre noe annet enn å "ekspressskumlese" artikkelen du linket til, men poenget du prøvde å få frem var at sjokomelk funker vel så bra?
Det trodde nå hvertfall jeg. Smiley
240-190-240 og merræ kåmme



Pianuddsmørr og farsa...

Suveren magetrening:

http://www.youtube.com/watch?v=qZytVCs4fzI

http://www.bjorns-gym.no/

Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=78721.0

Det er veldig relevant min gode mann da du kan gå inn for det med kropp og sjel og gnisten til Lance armstrong og likevel bare se ut som en liten unge som preller av bicepsen min.

Utlogget Hardrock_ram

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 463
  • Honnør: 114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 463

  • verdens beste ting er kake
Sv: Mat/melk etter trening
« #3 : 16. februar 2009, 23:38 »
Mat etter trening gir deg nok mest av det du trenger, spesielt hvis du drikker en del melk.

Melk, brød med fiskepålegg og frukt. Tviler på at det finnes noe tilskudd som slår den kombinasjonen etter trening, men det er jo ikke det tilskuddsfirmaene vil at du skal tro, for de har så mange spesielle ingredienser som man bare MÅ ha etter trening må du skjønne ...

Celdiir

  • Gjest
Sv: Mat/melk etter trening
« #4 : 16. februar 2009, 23:53 »
Nå gadd jeg ærlig talt ikke å gjøre noe annet enn å "ekspressskumlese" artikkelen du linket til, men poenget du prøvde å få frem var at sjokomelk funker vel så bra?
Det trodde nå hvertfall jeg. Smiley

Jeg prøvde strengt tatt ikke å få fram et poeng, men gi trådstarter noe å lese. Tongue Slik det derimot framstår ser det derimot ikke ut til at Surge Recovery har noen spesielle superanabole fordeler som sjokomelk ikke har, nei.

Men nå er Surge Recovery litt dyre greier sammenliknet med sjokomelk for en amerikaner. For oss her til lands det vel anderledes da, uten at jeg orker å regne ut dette. Så med dette i baktankene leser jeg sammenlikningen slik: 1) Jeg ikke gidder å la meg rive med av kosttilskuddsreklamer når noe så enkelt som sjokomelk er minst like vidunderlig på papiret, og 2) Ingen krise når jeg går tom for pulver og har vært for lat til å kjøpe nytt - hiver i meg en sjokomelk fra kantina da etter trening.  Gull

Utlogget Mr Melk

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 272
  • Honnør: 783
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 272

  • Smag på melkå fra mannapattane mine din ongkalv
Sv: Mat/melk etter trening
« #5 : 16. februar 2009, 23:58 »
Jeg prøvde strengt tatt ikke å få fram et poeng, men gi trådstarter noe å lese. Tongue Slik det derimot framstår ser det derimot ikke ut til at Surge Recovery har noen spesielle superanabole fordeler som sjokomelk ikke har, nei.

Men nå er Surge Recovery litt dyre greier sammenliknet med sjokomelk for en amerikaner. For oss her til lands det vel anderledes da, uten at jeg orker å regne ut dette. Så med dette i baktankene leser jeg sammenlikningen slik: 1) Jeg ikke gidder å la meg rive med av kosttilskuddsreklamer når noe så enkelt som sjokomelk er minst like vidunderlig på papiret, og 2) Ingen krise når jeg går tom for pulver og har vært for lat til å kjøpe nytt - hiver i meg en sjokomelk fra kantina da etter trening.  Gull
Da er vi to.  Smiley
240-190-240 og merræ kåmme



Pianuddsmørr og farsa...

Suveren magetrening:

http://www.youtube.com/watch?v=qZytVCs4fzI

http://www.bjorns-gym.no/

Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=78721.0

Det er veldig relevant min gode mann da du kan gå inn for det med kropp og sjel og gnisten til Lance armstrong og likevel bare se ut som en liten unge som preller av bicepsen min.

Utlogget Power from Hell (Jesus-man)

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 638
  • Honnør: 30
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 638

Sv: Mat/melk etter trening
« #6 : 17. februar 2009, 09:46 »
Jeg prøvde strengt tatt ikke å få fram et poeng, men gi trådstarter noe å lese. Tongue Slik det derimot framstår ser det derimot ikke ut til at Surge Recovery har noen spesielle superanabole fordeler som sjokomelk ikke har, nei.

Men nå er Surge Recovery litt dyre greier sammenliknet med sjokomelk for en amerikaner. For oss her til lands det vel anderledes da, uten at jeg orker å regne ut dette. Så med dette i baktankene leser jeg sammenlikningen slik: 1) Jeg ikke gidder å la meg rive med av kosttilskuddsreklamer når noe så enkelt som sjokomelk er minst like vidunderlig på papiret, og 2) Ingen krise når jeg går tom for pulver og har vært for lat til å kjøpe nytt - hiver i meg en sjokomelk fra kantina da etter trening.  Gull

Hehe, morsomt lesestoff. Tror jeg skal gå for mat og melk etter trening en stund nå. Hvordan er det med tidspunkt for eting da, er det fortsatt slik at man MÅ hive i seg protein med en gang etter trening, eller holder det å spise når man har kommet seg hjem?

Utlogget toxic

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 665
  • Honnør: 122
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 665

Sv: Mat/melk etter trening
« #7 : 18. februar 2009, 19:33 »
Tar meg tid til å svare på et par punkter :-)

1) kosttilskudd ER mat. I pulverform.
2) Proteiner er ikke like. Melk består hovedsakelig av kasein, som er et protein det tar kroppen lang tid å spalte. Genialt protein å drikke store deler av dagen, men ikke særlig hensiktsmessig rett etter trening pga av den lange spaltningstiden. Proteinpulver som består av myse/whey er derimot et protein kroppen raskt klarer å utnytte. Myse er det mest egnede proteinet til rett etter trening. Sukkeret i sjokolademelk er det samme som sukker i alle andre varer/kosttilskudd som inneholder sukker.
3) Rent kostnadsmessig er proteinpulver billigere enn melk. 1 liter melk gir 33 gram proteiner og koster 11-12 kroner. 3kg myse for 600 kroner gir 30 gram proteiner for 6 kroner. Altså nesten halvparten så billig.
4) Proteinshake burde inntaes i garderoben etter trening. Det viktigste er dog å fylle på med karbohydrater. En shake som inneholder begge deler er ofte mest praktisk, og gir en god effekt. Mat kan du vente med til du kommer hjem.

Ja til proteinpulver - i fornuftige og moderate mengder.

Utlogget Power from Hell (Jesus-man)

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 638
  • Honnør: 30
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 638

Sv: Mat/melk etter trening
« #8 : 18. februar 2009, 22:29 »
Joda, det der har jo også jeg hørt. Og det er mange argumenter for at proteinshake er det ultimate etter trening, og det er jo bra for de som selger proteinshake. Men hvis nyere forskning viser at man bør ha både protein, karbohydrater og fett etter trening, da synes nå jeg at melk ser ut som et rimelig bra alternativ til å blande sammen pulver av ulike typer, eller kjøpe et pulver med alt i ett, slik at man uansett ender opp med noe som ligner på melk ... Og jeg fatter ikke helt dette med at man MÅ fyre i seg protein med en gang etter trening. Det tar jo uansett lang tid før det blir tatt opp, og biffen jeg spiste en time før trening, er den blitt borte etter treninga?

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!