Skrevet av Emne: Hvor mye muskelmasse kan man forvente å vokse i løpet av et år?  (Lest 6436 ganger)

Utlogget Solbækken

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 561
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 561

  • Gjort er gjort
Word on the internet sier det er genetisk betinget.
Om man er nybegynner og/eller er dopet vil nok også spille inn.

Selvsagt, antar word on the street er gjennomsnittet og uten dop... Men det er jo som sagt word on the street, no soures  Grin
- 92- model
- 182 cm
- Trent siden våren 08, med fullstending avbrekk fra treningen i perioden juni 2010 til september 2011

Loggfører treningen min:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=114602.msg1720175;topicseen#new

Utlogget fryseboks

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 256
  • Honnør: 32
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 256

2-3kg i året? Er jo folk som iløpet av feks. to år ser ut som de har fått ganske mer enn 6kg med muskler, uten å nødvendigvis ha brukt dop.

Utlogget Lille blod apen

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 626
  • Honnør: 90
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 626

hadde de fått bort en del vann i kroppen og fett ville de sett etertraktlig mye mindre ut;) vann har veldig mye å si det;) veide 50 kg når jeg begynte å trene for litt under 4 år siden meste jeg har veid er 75 kg uten å hatt veldig mye fett på kroppen men vill aldri i verden påstå det at alt det er ren muskel masse

som jeg sa ting som danner vekta mens du trener kan være/er: vann, fett, skjellet som vokser, sener, organer, muskel fiber osv osv alt vokser jo etter er ikke bare musklene som vokser resten av kroppen føler jo med får å feks tåle tyngre belastning så blir jo sener og ledd sterkere. du spiser mere mat pga at du trener mage sekken utvider seg, hjertet ditt pumper mere blod, du drikker mere vann kroppen din tar opp vannet jeg trur også, å da mener jeg trur at lever og nyrer også utvider seg (blir større) fordi de har mere å jobbe med


Utlogget Ditto

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 511
  • Honnør: 183
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 511

  • -=RAWCORE=-
Dette er helt individuelt, har man bra gener osv er mye mulig, da jeg startet min trenings kariere for flere år siden, veide jeg 72kg, etter 4mnd veide jeg 82kg, å da tenker alle, fett? vell 6-pacen min var bedre markert på 82kg enn 72kg, så her var d snakk om mye muskelmasse også, men helt klart enn del vann osv, med tanke på kreatin bruk osv. men fra 82kg til dagens 112kg tok nesten 2 nye år Smiley
Mats Gården

Skjorte i benk er som å kjøre moped i Tour De France Wink

RAW 4 LIFE Smiley

Simply I dont do trix, am not gonna lift cars for people, am not a clown - Doug Young

Utlogget Lille blod apen

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 626
  • Honnør: 90
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 626

Prøvde å rett skrive litt hva jeg skrev så det var utrolig mye skrive feil der:


Hadde de fått bort en del i vann i kroppen og evt fett ville jo folk sett etraktlig mye mindre ut;) vann har veldig mye å si på kroppen etter som meste parten av kroppen faktisk er i veske form;) Er jo flere faktorer her som også spiller inn som sener, ledd, muskel fiber, organer, skjellet (fleste som skriver her er jo ungdomer å er jo enda i en vokse periode) Dere kan jo feks tenke dere mage sekken som utvider seg pga mere mat lyst, nyrer og lever som vokser fordi skal takle å rense igjenom mere osv (rett meg vis jeg tar feil men synes det høres logisk ut). Er jo også veldig genetisk anlagt hvor mye du faktisk går opp;)

Jeg veide 50 kg da jeg begynte å trene for litt under 4 år siden og veide på det meste 75 kg uten å ha noe veldig høy fett %, langt ifra at de 25 kg var reine muskler
Jeg har vokst i lengden og i  breden da mener jeg i skjellet, anklene mine er tykkere, håndleddet mitt er tykkere, føttene mine har gått opp i str.

Kan jo ta en eks her: Vis vi tenker oss Geir han var 22 år når han begynte å trene seriøst på trening studio han veide da 60 kg, per i dag 10 år senere veier han 100 kg. Trur dere han har like tynt skjellet som for 10 år siden uten noen endringer? samme med senere og ledd?




Ditto: misforsto jeg deg nå ang det med vann eller mente du at eneste vannet kroppen din tok opp ifra du starta å trene var ifra kreatin kostilskud?


Utlogget Junkfood-mannen

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 959
  • Honnør: 175
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 959

Å, så man regner ikke vann som en del av muskulaturen? Ok, da trekker jeg tilbake min gjettning om 10 kilo FØRSTE treningsår.
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=94020.msg1393598;topicseen

"Weigh gain will impair insulin sensitivity, the source of the calories will matter very little." - Lyle Mcdonald.

Lyle McDonald wrote: "You need two main exercises:
1. table push aways: When you start to get full, just push away from the table
2. Head shakes: when someone offeres you food not on your diet, twist your head right and then left and repeat going 'No thank you'. Getting a 6 pack is mostly about losing fat."

Protein1991

  • Gjest
Word on the internet sier det er genetisk betinget.
Om man er nybegynner og/eller er dopet vil nok også spille inn.
og genetikk

Utlogget Mr Melk

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 272
  • Honnør: 783
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 272

  • Smag på melkå fra mannapattane mine din ongkalv
og genetikk
Les da for f... Det ble nevnt i mitt innlegg.
Word on the internet sier det er genetisk betinget.
Om man er nybegynner og/eller er dopet vil nok også spille inn.
240-190-240 og merræ kåmme



Pianuddsmørr og farsa...

Suveren magetrening:

http://www.youtube.com/watch?v=qZytVCs4fzI

http://www.bjorns-gym.no/

Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=78721.0

Det er veldig relevant min gode mann da du kan gå inn for det med kropp og sjel og gnisten til Lance armstrong og likevel bare se ut som en liten unge som preller av bicepsen min.

Figuz

  • Gjest
Må huske på at det er forskjell på ren muskelmasse og fettfri masse. Smiley

Protein1991

  • Gjest
Les da for f... Det ble nevnt i mitt innlegg.
FAIL!! Der dreit jeg meg loddrett ut. Er mann nok til å ta den

Utlogget atwood

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 93
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 93

Så jeg hadde gått opp 18kg på 7mnd og det var ikke 2kg muskler engang? Tror jeg ikke på.

hvis jeg ikke mistolket setningen, og du faktisk har gått opp 18 kg på 7 mnd, da vil jeg gjeerne høre hva du hadde i deg ? haha, måtte være en suksessformel hvertfall Wink

Utlogget Pans

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 034
  • Honnør: 309
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 034

Word on the internet sier det er genetisk betinget.
Om man er nybegynner og/eller er dopet vil nok også spille inn.

Genetikk spiller også en rolle!
"There Can Be Only One" - Bill K

Utlogget Gærneheia

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 509
  • Honnør: 21
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 509

Genetikk spiller selvfølgelig en rolle. Er derfor noen blir superstjerner og andre ikke...

Utlogget Lille blod apen

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 626
  • Honnør: 90
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 626

det var derfor dere ble dere og jeg ble meg;)

Utlogget Mr Melk

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 272
  • Honnør: 783
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 272

  • Smag på melkå fra mannapattane mine din ongkalv
Genetikk spiller og en rolle. Bare så det er sagt...
240-190-240 og merræ kåmme



Pianuddsmørr og farsa...

Suveren magetrening:

http://www.youtube.com/watch?v=qZytVCs4fzI

http://www.bjorns-gym.no/

Logg:
http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=78721.0

Det er veldig relevant min gode mann da du kan gå inn for det med kropp og sjel og gnisten til Lance armstrong og likevel bare se ut som en liten unge som preller av bicepsen min.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!