Skrevet av Emne: dc opplegg å syn på dc  (Lest 7551 ganger)

Utlogget bergenser_86

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 25
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 25

dc opplegg å syn på dc
« : 20. februar 2009, 15:16 »
Hei dere som vil lese dette.
Jeg har nå lest masse ting om dc å spurt mange om dc trening.
Det jeg har komt frem til er det at det er et veldig bra opplegg.Jeg vill nok aldri gå til bake til typisk bodybuilder splitter.
Men noe som er trist er det at er lite å avangsert infom dc,her å der på nette.
Jeg som har prøvd å lese meg grønn i trynet ang info om dc,føler jeg som ikke vent godt nok om  dc.
Kankje det er meningen å.

Jeg selv har prøvd dc 2splitten å må være ærlig å si det at den ble for tung for meg.
Så jeg tenkte å gå over til 3 splitten å teste om jeg klarte den bedre.
Jeg er også fornøyd med med min muskel masse nå,å vill begynne å fikse lit på symretrien min.
Men igjen,  er det heller ikke så sinsykt masse info på nette ang dette. Å masse forskellige meninger om dette med muskler som henger igjen å widowmaker som skal hjelpe mot dette.
Så står litt fast igjen.

Vill nå sitte opp mine svakheter som er: framside lår- baksidelår- legger-rygg bredde å tykelse- øvre bryst- bakside skulder å sideskulder.

Min splitt vill se ut som dette :

Dag 1legger-baksidelår-framsidelår
Stående leggpress rp+ widowmaker20reps Stående leggpress
lårcurls rp+ widowmaker20reps lårcurls
knebøy 8,12 å widowmaker20reps knebøy

Dag 2 bryst -skuldre-triceps
Skråbenkpress rp +widowmaker20reps skråpress
Nakkepress rp+widowmaker20reps sidehev
Smalbenk rp

Dag 3
Chins rp+widowmaker20reps nedtrekk foran
foroverbøyd roing 2sett+widowmaker20reps foroverbøyd roing
bakside sidehev rp+widowmaker20reps bakside side hev
biceps hantler stående rp
underarmscurl 20 reps


Så dette vill være en uke med dc.
Håper nå at jeg for ros å kritik ang det jeg har skrevet,å hjelp å forslag til mitt treningsprogram å syn på dc.

Utlogget kvarg

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 16
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 16

Sv: dc opplegg å syn på dc
« #1 : 20. februar 2009, 15:38 »
Widowmaker set egner seg vel best for lår-trening (knebøy, benpress) vil jeg tro.

Utlogget Tor Andre

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 204
  • Honnør: 162
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 204

  • Squat til'you puke!
Sv: dc opplegg å syn på dc
« #2 : 21. februar 2009, 10:43 »
Personlig syns jeg du skulle ha vært på 2 splitten. 3 splitten er for folk som veier 100-120kg på lav fett prosten. Det vil si for de mest proffe gutta.

Hvis 2 splitten er for tung og du har lav restitusjons evne så finnes det måter å tweake 2 splitten på slik at den passer din restitusjonsevne.

Har heller aldri hørt om noen som kjører widowmaker på legger og bakside lår.

Siterer Dante:

"Just as much as I hate that newbies and intermediates who dont have enough size or strength yet....but want to jump to the 3 way split because "thats what the big guys do".......it pains me when i see a guy who should be on the 3 way split and isnt.

If you are using 100's and 100's of pounds in your training and your one of the big dogs of your gym, you should be on the 3 way split. If you are johnny normal and kind of "blend in" with the rest of the members of the gym, then you shouldnt be on the 3 way split. (So listen to my cranky ass you "johnny normals"! Im trying to quickly make you into "Johnny notnormals"! so you too can be on the 3 way split......stay on the 2 way split and make yourself into something first and follow the plan)

If you get your diet right for your individual needs, I promise you ....absolutely promise you that the 2 way split will develop you into a big bodybuilder fast.....if it isnt, I promise you......absolutely promise you.....that you dont have your diet in check.

Seems stupid doesnt it? If you are 200 pounds and eat like a guy who is 180lbs you sure as hell arent going to be 225 in a year....now doesnt that sound completely idiotic, simple and known?

Yet the problem is that about 50% of bodybuilders out there are doing something akin to the above. If i had a nickel for the # of 225 pound bodybuilders that complained to me "Dante I just cannot get any bigger, and put on any more mass, I am stuck".....who in reality ate like someone who wants to weigh 210lbs......I'd be sitting pretty right now.

How the hell do you think you get to 240, 260, 275? Like you did when you went from 170 to 190lbs? Hardly, yet this simple concept is lost on a great deal of bodybuilders who constantly analyze their training instead "man Frankie, I must be doing something wrong, maybe if i add 5 more sets of benches"......concept: do you think you are going to get very far running that marathon if you didnt eat any carbs in the last 2 weeks? concept: do you really think your going to gain appreciable muscle mass if you train incredibly hard but take in the diet variables of what you did when you weighed 20 pounds less?"

-Dante

Utlogget bergenser_86

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 25
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 25

Sv: dc opplegg å syn på dc
« #3 : 24. februar 2009, 13:55 »
Ja så da for jeg trene som  justin harris trener på hannnes  dvd eller ka sier du ?

Utlogget Tor Andre

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 204
  • Honnør: 162
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 204

  • Squat til'you puke!
Sv: dc opplegg å syn på dc
« #4 : 24. februar 2009, 16:05 »
Ja så da for jeg trene som  justin harris trener på hannnes  dvd eller ka sier du ?

Nei, han kjører jo 3 splitten...

Utlogget UpAndComming

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 24 308
  • Honnør: 1384
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 24 308

  • There is only one person in which I believe.
Sv: dc opplegg å syn på dc
« #5 : 25. februar 2009, 15:18 »
Ja så da for jeg trene som  justin harris trener på hannnes  dvd eller ka sier du ?

Trene som en Pro mener du? Hvorfor?

En ting som gjelder i forhold til DC er at det er ingenting som er direkte hugget i stein. Ting må også der tilpasses den enkelte. Start på en slik måte som anbefales, gi det hele GOD tid og tilpass underveis ut i fra de signalene du leser fra din egen kropp. MERK dog at god tid her ikke er "et par-tre uker".
Inni meg lever en tynn liten gutt som skriker etter å komme ut. Men som regel kan jeg få han til å holde kjeft med en kjeks.

Utlogget woodbear

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 172
  • Honnør: 92
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 172

Sv: dc opplegg å syn på dc
« #6 : 04. mars 2009, 12:20 »
Kan vel si at all form for trening med bra system for styrke økninger over laaaang tid alle bygger bra. Har bra suksess med en måte å trene DC på som jeg egentlig ikke regnet med noe spes... men kan ikke måle seg med 2 splitten i vekst per mnd...  Men nå vil jeg ikke vokse særlig mye uansett lenger da og kostholdet mitt er helt på bærtur...  men gud bedre jeg blir dritsterk like herlig.

Men kan si at 3 splitten egentlig ikke ble veldig mindre slitsom når du hiver inne widowmakers enn 2 splitten som ikke har det...

Jeg trener et 6 dagers splitt jeg som Dante selv gjør for vedlikhold.,.. da prater vi lite per dag, men likevel, blir sliten av det og..

Personlig ville jeg nesten heller vurdert den for finpuss enn 3 splitten...  Har forbedret noen muskelgrupper på denne måten, men hadde ikke mye hell med 3 splitten..

Men sånn sett, hvis jeg vil gå opp 5kg, så hadde jeg gått for 2 splitt og mye mat... beste som finnes

Gå til:  

Slik lager du sunnere taco

Kosthold18.10.2019450

Så mange kilokalorier kan du spare i sunn taco.
Hva med snickersgrøt eller ovnsbakt dessertgrøt?
Peanøttsmør er populært både til grøt, brødskiva og middag. Lag din egen!
Hva slags oljer bør du velge? Vi avslører de beste kildene.

Høstens spennende matnyheter

Trening14.10.20194

En rekke nye matvarer er på vei ut i butikkene i disse dager.