Skrevet av Emne: Ned i vekt  (Lest 1820 ganger)

Utlogget kenn72

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 80
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 80

Ned i vekt
« : 03. mars 2009, 22:45 »
trenger litt hjelp her, har begynnt å trene igjen etter at hjernen våknet opp fra koma Grin og jeg hadde lagt på meg enormt mye vekt. startet å trene 17 jan hadde da en vekt på 156kg, nå i dag 3 mars så hadde jeg en vekt på 133,4 kg har begynnt å stangnere i nedgangen i vekten min. Jeg trener 6 ganger i uken. trener kardio 1t hver dag + styrke. noen som har noen forslag på hva jeg kan endre for å fortsette nedgangen i vekten min............ Grin Grin Grin
197cm
121kg
10.1%

Benk : 217.5kg
Sittende roing: 310kg
benpress: 585kg
militærpress: 147,5

mål +100 i 2013

Utlogget Pans

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 034
  • Honnør: 309
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 034

Sv: Ned i vekt
« #1 : 03. mars 2009, 22:49 »
Ser ut til at du trener bra, husk på at du fortsetter ikke å rase i vekt like fort hele veien. Regner med at du kan fikse på maten?
"There Can Be Only One" - Bill K

Utlogget TeamDal

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 910
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 910

Sv: Ned i vekt
« #2 : 03. mars 2009, 22:55 »
spis sunt og ingen mcdonaldsturer Tongue hehe
fokuser på vekttrening for å bygge muskler og øke forbrenningen Wink
men husk at vektap tar tid. vær tålmodig Smiley

og lykke til

Utlogget kenn72

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 80
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 80

Sv: Ned i vekt
« #3 : 03. mars 2009, 22:58 »
jeg spiser bare kylling, kalkun, masser av salat tomater osv, bananer kan det hjelpe på muskel massen om jeg tilfører ren protein i en shake 1-2 ganger om dagen sånn at jeg forbrenner mere fett?? regner med at jeg ikke trenger å forandre så mye på maten jeg spiser?Huh
197cm
121kg
10.1%

Benk : 217.5kg
Sittende roing: 310kg
benpress: 585kg
militærpress: 147,5

mål +100 i 2013

Utlogget TeamDal

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 910
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 910

Sv: Ned i vekt
« #4 : 03. mars 2009, 23:14 »
hmm. det er jo et dilemma på en måte.. siden du vil gå ned så mye i vekt. så er det vanskelig å gå opp i muskelmasse.. og i det hele tatt ikke å miste muskelmasse Embarrassed

jeg tror egentlig det kommer til å gå fint. tren med vekter i cirka en time kanske 3 ganger i uka. til og med 4 ganger. alt avhengig av hvor hardt du trener. og hold matinnholdet lite og sunt. kylling er jo veldig bra da. masse proteiner og ikke så mye fett.

også et tips som du kanskje er klar over. karbohydrater må kuttes kraftig ned på. ikke helt mener jeg!!! viktig med karbs for energi og sånn. men brødskiver til alle måltider er jo så vanlig for en gjennomsnittlig nordmann Tongue hehe

regner med at du er motivert Smiley så hvis du klarer å holde deg unna junkfood, sukkerdrikker og godteri så vil du være på lang vei Grin

husk at det er en livsstil og ikke et prosjekt...

Utlogget kenn72

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 80
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 80

Sv: Ned i vekt
« #5 : 03. mars 2009, 23:22 »
takk for svarene jeg får her Grin Grin. Får mere hjelp her en av en trener på et studio....regnet akkurart på hva jeg får i meg av kcal ca 900-1100 pr dag er det alt for lite? ,har ikke smakt på usun mat siden 17 jan og motivasjonen er på topp, hvis jeg tenker meg om så har vel den aldrig vært så bra som nå Grin..
197cm
121kg
10.1%

Benk : 217.5kg
Sittende roing: 310kg
benpress: 585kg
militærpress: 147,5

mål +100 i 2013

Utlogget TeamDal

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 910
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 910

Sv: Ned i vekt
« #6 : 03. mars 2009, 23:39 »
det er veldig lite ja biggrin haha Tongue nå er ikke jeg noen kostholdsekspert.. men tror ikke det er skadelig så lenge det du får i deg er sunt og godt fordelt over proteiner,fett og karbohydrater.

tror du vil ha mistet veldig mye muskler etter du er ferdig med denne "transformen"... så du burde se på det som en to delt jobb. først miste mesteparten av fettet. og så bygge muskler.

men helt seriøst så tror jeg du burde få i deg litt mer enn 1000 kalorier.

la oss for eksempel si at du hadde et kalori forbruk på 4000 hver dag før du begynte å trene. da vil det å gå ned til 3000 forårsake vekttap... hvis du sjønner Tongue

Utlogget Snillefart

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 694
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 694

Sv: Ned i vekt
« #7 : 03. mars 2009, 23:55 »
Kjempebra vektnedgang Cheesy! Men du sier ikke fra om hvor høy du er, eller om du har mye muskler fra før av.

Uansett er det ikke bra med så lite kcal, javisst går du ned i vekt, men forbrenningen din vil minske.  Jeg er ikke blitt ernæringsekspert ennå, men har hatt god opplæring. Hvis du er veldig overvektig anbefaler jeg deg at spise hovedsakelig protein og fett, mao minske karbohydratene. Dette fordi du da vil miste mindre muskelmasse enn ved vanlig kalorikutt, metthetsfølelsen er der og søtsuget forsvinner.
Kanskje du har hørt om ketolysedietten eller Skaldeman-dietten, i så fall er dette dietter som virker veldig bra på overvektige folk.

Enannen ting med lavkarbodiettene er at de får kroppen til å kvitte seg med endel vann.
Banan vil ikke gi deg større muskelmasse, den gir bare rask energi til å fylle opp glykogenlagerene i musklene. Shake vil ikke nødvendigvis gi deg mer muskelmasse, mest som et kjapt måltid etter trening.
Kroppen kan ikke ta opp mer enn ca30-40gr pr 3.time uansett. La oss si at du spiser en proteinshake etter trening og en time etterpå spiser du middag med 200gr kylling, da blir det unødvendig mye protein. Nyrene skiller ut overskuddsproteinet, noen ganger kan også protein omdannes til glukose ved for høyt proteininntak.

Utlogget RattenTatten

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 156
  • Honnør: 14
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 156

Sv: Ned i vekt
« #8 : 04. mars 2009, 00:03 »
Kroppen kan ikke ta opp mer enn ca30-40gr pr 3.time uansett. La oss si at du spiser en proteinshake etter trening og en time etterpå spiser du middag med 200gr kylling, da blir det unødvendig mye protein. Nyrene skiller ut overskuddsproteinet, noen ganger kan også protein omdannes til glukose ved for høyt proteininntak.

Måtte bare si ifra, men det er bevist at kroppen kan ta opp mer enn 30-40gr proteiner per 3. time. Bare gammel myte, bare tull Smiley Unnskyld hvis jeg virket som en bedreviter Tongue

Men back to topic
Det største problemet med folk som skal ha en stor vekt nedgang, er at de fortsetter samme kardioen og samme kostholdet. Med andre ord, kutt kaloriforbruket, eller øk kardio intensiteten. Det beste er litt av hver! Men å ha et sunt og godt kosthold er det viktigste, ikke kaloriene Smiley
Mål:

Kroppsvekt i Benkpress - 80kg
1,5x kroppsvekt i Knebøy - 120kg
2x kroppsvekt i Markløft - 180kg

Langt å gå! Men noen mål må man jo ha!

Min treningslogg, ta en titt da for svarte!! Tongue

Utlogget TeamDal

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 910
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 910

Sv: Ned i vekt
« #9 : 04. mars 2009, 00:06 »
Kroppen kan ikke ta opp mer enn ca30-40gr pr 3.time uansett. La oss si at du spiser en proteinshake etter trening og en time etterpå spiser du middag med 200gr kylling, da blir det unødvendig mye protein. Nyrene skiller ut overskuddsproteinet, noen ganger kan også protein omdannes til glukose ved for høyt proteininntak.

jeg har hørt at ved nyere forskning så har man funnet ut at kroppen faktisk lagrer de ekstra proteinene i et måltid til seinere bruk... veit ikke om det er sant. men det var iallfall det jeg leste.

Utlogget kenn72

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 80
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 80

Sv: Ned i vekt
« #10 : 04. mars 2009, 00:06 »
jeg er 196 cm, har vel ikke enormt mye muskler Grin, har vel ok med muskler( mener jeg selv da lol) har vel en match vekt på ca 109 kg, har vel trent til og fra siden jeg hvar 17 år ( nå 36) har aldrig bygd muskler før. har drevet med kampsport, jeg har ikke merket at jeg har mistet muskel masse har vel heller gått opp med ca 10-15 kg på alle apparetene jeg bruker. PS Takk for alle innleggene her Grin
197cm
121kg
10.1%

Benk : 217.5kg
Sittende roing: 310kg
benpress: 585kg
militærpress: 147,5

mål +100 i 2013

Utlogget kenn72

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 80
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 80

Sv: Ned i vekt
« #11 : 04. mars 2009, 00:11 »
Hvor mye proteiner bør jeg få i meg i løpet av en dag??? og i såfall vil dette på virke min nedgang i vekt?? Så dere mener at jeg bør spise så lite karbo som muligt og masser av proteiner og sunne fett typer???  Har der noe å ambefale av vitaminer jeg kan ta???
197cm
121kg
10.1%

Benk : 217.5kg
Sittende roing: 310kg
benpress: 585kg
militærpress: 147,5

mål +100 i 2013

Utlogget ubertass

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 768
  • Honnør: 106
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 768

Sv: Ned i vekt
« #12 : 04. mars 2009, 11:04 »
http://www.treningsforum.no/php/art.php?id=887

Ville lest den der..

Følger du det kostholdet som er beskrevet i artikkelen bør du få i deg alt det du trenger av vitaminer og mineraler uten problem.
Kanskje ZMA, og alltid Selolje Wink
http://ubertass.blogspot.com
RPE handler om å leve i nuet !
There is nothing worse than aggressive stupidity.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!