Skrevet av Emne: lår  (Lest 4461 ganger)

Utlogget Grungern

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 541
  • Honnør: 203
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 541

  • Go hard, or go home!!
Sv: lår
« #30 : 02. mars 2009, 10:14 »
Som et ledd i variasjon kan jeg helt se for meg at det kan ha en funksjon i forhold til treningen, men generelt vil jo 50 reps være overkill.

Det må da hovedsakelig bli kondistrening og ikke være det optimale for muskelvekst? Fint for psyken, kondisjon og for å få presset opp melkesyreterskeln til en viss grad.

Men intensiteten blir jo automatisk lav og styrkeeffekten minimal ?
Som jeg skrev tidligere så 50 repsøvelsen en "av og til" øvelse! Ellers er det jo klart overkill ja! Er gjerne når du stagnerer litt at den er fin! Vil ikke tro det kan være å regne som en kondisøvelse i den forstand - klart du trener litt utholdenhet på det også, men poenget så vidt jeg har skjønt det er den store forandringen fra det vanlige i kombinasjon med at bena ofte blir undertrent fra et hypertrofistandpunkt! Det at bena blir undertrent kan man jo også velge å ordne ved å trene ben oftere, f.eks 2-3 ganger i uka, men da med noe mindre volum per gang antagelig.

Men, mange av kildene til ang enorme ben er jo folk som har juicet og alt mulig, så at de  har en enorm kapasitet i forhold til oss vanlige kan ikke stikkes under en stol. Men likvel føler jeg de beste størrelsesgainsa har kommet i perioder med lengre og mer brutale benøkter enn vanlig.
test dette en gang i måneden f.eks
- 50reps benpress
- 2min/50reps knebøy (man må passe litt på at formen ikke sviker helt her)
- 30reps per fot i ettbensbenpress
Må justrere vekten etter hvor mange reps du skal ta da, for du skal ikke bruke mindre vekt enn du kunne ha klart Smiley tror for 50repsa i benpress er det rundt 40% av 8rm, men man må finne det litt ut selv også.
Trener på vektertorget i Bergen.
Knebøy: 180kg, Mark: 230kg, Benk: 120kgx3 (skylder på dårlig skuldre Tongue )
Treningslogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=29518.0

Utlogget treningstyrke

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 262
  • Honnør: 4
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 262

  • Slem hund! sitt!
Sv: lår
« #31 : 02. mars 2009, 15:28 »
kjempe fine hjelpsomme komentarer her Wink
Takk skal dere ha.
Men jeg har en skade nå, så knebøy må jeg holde meg unna en stund, jeg skal sykle mer tror jeg.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!