Skrevet av Emne: Animule logg! Nytt fokus fremover  (Lest 27699 ganger)

Utlogget Snillefart

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 694
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 694

Sv: Animule logg!
« #120 : 29. juni 2009, 08:29 »
Jeg skjønner ikke helt hvordan du mener det med vektbelastningen, du tar da ikke 10x35kg i bicepscurl?!  Huh

Skriv belastningen på benkpress og nedtrekk osv.

Utlogget Animula

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 292
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 292

Sv: Animule logg!
« #121 : 30. juni 2009, 16:20 »
I kabel, blir litt lettere.. Er de kilotallene som står på vektskivene der (står kg etter også), men kan godt høre om det stemmer.
Ellers er det ikke alltid jeg tenker kilo da jeg løfter og da skriver jeg heller ikke opp her. Vet sånn ca hva jeg lå på i + - i nedtrekk f.eks, men har ikke noe tall på det for jeg bare kjørte igjennom da syns jeg heller ikke det er noe poeng å føre det med. Wink
Sjekk loggen min, tar gjerne råd og vink!

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=82525.135

Smiley

Utlogget Animula

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 292
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 292

Sv: Animule logg!
« #122 : 30. juni 2009, 16:41 »
Lørdag;

30min gange, liten morgentur før jobb..

1t 15min løp/gange, herlig kvelds/natt tur! Grusvei, en del bakker. Løp ca 80% av tiden, lufta var fantastisk ute! Må vel ærlig talt sies at klokka var over ett om natta da jeg kom hjem, noe som kan forklare den gode lufta og en temperatur på 17,6grader  Wink


Søndag;      Herlig dag!!!! Så deilig med fri fra jobb en dag Smiley

2mil sykkel

Svømming ute, var der i ca 3t og selv om jeg ikke akkurat tenkte på lengder og tider så svømte jeg ihvertfall en god del mer enn jeg vanligvis gjør i svømmehall. Deilig. Strekte ryggen og sidene godt i vannet også Smiley Jeg elsker vann, elsker vann!!!!! Cheesy

1mil sykkel

1 1/2 t ridning, i skogen, uten sal - utfordrende terreng og hest, magemusklene fikk jobbe godt Smiley




Mandag

30min gange, morgentur før jobb

2,5 mil sykkel

Ca 1t svømming

Sjekk loggen min, tar gjerne råd og vink!

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=82525.135

Smiley

kingkris3

  • Gjest
Sv: Animule logg!
« #123 : 30. juni 2009, 21:56 »
Sterk du!

Ser du trener Upright row, det er øvelse jeg anbefaler deg og IKKE utføre. Hvis du absolut vil ha den med i programmet ditt burde du i så fall kjøre den med liten belastning. Upright row er en av de verste øvelsene du kan utsette skuldrene for fordi skuldrenes posisjon er veldig lite gunstig. Når vi hever skuldrene på denne måten blir en liten sene klemt mellom beina i skulderen og over tid kan du få store smerter og senen kan rives nav. En god erstatter til denne øvelsen er militærpress evt. skulderpress eller fronthev.

Lykke til videre!

Utlogget Animula

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 292
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 292

Sv: Animule logg!
« #124 : 01. juli 2009, 15:39 »
Sterk du!

Ser du trener Upright row, det er øvelse jeg anbefaler deg og IKKE utføre. Hvis du absolut vil ha den med i programmet ditt burde du i så fall kjøre den med liten belastning. Upright row er en av de verste øvelsene du kan utsette skuldrene for fordi skuldrenes posisjon er veldig lite gunstig. Når vi hever skuldrene på denne måten blir en liten sene klemt mellom beina i skulderen og over tid kan du få store smerter og senen kan rives nav. En god erstatter til denne øvelsen er militærpress evt. skulderpress eller fronthev.

Lykke til videre!

Takk for det Smiley Upright row har jeg nylig begynt med etter en anbefaling om å kjøre den som baseøvelse for skuldre, har tatt den med liten belastning nå for å prøve, men kjent tegn til det du sier - merka det på høyre skulder da jeg har løfta og virka som om en sene har "sklidd på plass" på vei ned. Kan det stemme? Skulderpress har jeg brukt mye, ellers er jeg veldig glad i håndstående push ups inntil veggen, det tar godt. Fronthev har jeg aldri kjørt, det kan være en ide å prøve Smiley
Sjekk loggen min, tar gjerne råd og vink!

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=82525.135

Smiley

kingkris3

  • Gjest
Sv: Animule logg!
« #125 : 01. juli 2009, 15:46 »
Takk for det Smiley Upright row har jeg nylig begynt med etter en anbefaling om å kjøre den som baseøvelse for skuldre, har tatt den med liten belastning nå for å prøve, men kjent tegn til det du sier - merka det på høyre skulder da jeg har løfta og virka som om en sene har "sklidd på plass" på vei ned. Kan det stemme? Skulderpress har jeg brukt mye, ellers er jeg veldig glad i håndstående push ups inntil veggen, det tar godt. Fronthev har jeg aldri kjørt, det kan være en ide å prøve Smiley

Upright row som baseøvelse for skuldra? Dårlig anbefaling. Jeg skjønte ikke helt hva du mente med at sena har "sklidd på plass" med hvis du har brukt øvelsen en god stund er det godt mulig at sena er litt "slitt". Jeg ser du hadde 2x10 med 35kg forrige økt og det er etter min mening en ganske mye på denne øvelsen. Bevegelsen i seg selv er ikke skadelig men når du har på ekstra belastning i form av vekter blir den en "sur jævel" får skuldre og sener. Du bør nok satse på MP eller skulderpress.

Utlogget Animula

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 292
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 292

Sv: Animule logg!
« #126 : 01. juli 2009, 23:18 »
Upright row som baseøvelse for skuldra? Dårlig anbefaling. Jeg skjønte ikke helt hva du mente med at sena har "sklidd på plass" med hvis du har brukt øvelsen en god stund er det godt mulig at sena er litt "slitt". Jeg ser du hadde 2x10 med 35kg forrige økt og det er etter min mening en ganske mye på denne øvelsen. Bevegelsen i seg selv er ikke skadelig men når du har på ekstra belastning i form av vekter blir den en "sur jævel" får skuldre og sener. Du bør nok satse på MP eller skulderpress.

Har en gammel skade i høyre skulder, så er nok den som har sagt i fra litt, ellers har jeg ikke lagt merke til den (skaden), annet enn et ubehag på denne øvelsen. Har prøvd øvelsen tre-fire ganger bare og tatt det pent, men tror nok jeg skal se og prøve litt andre øvelser på skulder. Smiley
Sjekk loggen min, tar gjerne råd og vink!

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=82525.135

Smiley

Utlogget Animula

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 292
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 292

Sv: Animule logg!
« #127 : 01. juli 2009, 23:32 »
Dagens

2,5mil sykkel

Styrke, bl.a:

* Nedtrekk med strake bein, fokus på strekk                        3x10 pr bein                    12kg

* Beinpress                                                                        3x8                                 110kg

* Maskin med dips lignende bevegelse, sittende               1x10                               70kg
                                                                                         1x8                                 80kg
                                                                                         3x5                                 90kg

* Div øvelser på balansebrett

* Beinhev, hengende fra ribbevegg                                        3x10

* Sideliggende sit ups                                                            1x10 pr side


Fysioterapi, utrolig forandring i bevegeligheten, er nå mykere enn gjennomsnittet og kroppen henger bra sammen. Bedre sirkulasjon i muskla og ingen tegn til betennelser eller spenninger noe sted idag. Løs og fin overalt!!! Begynner virkelig å gå seg til:) Satser på å få begynt å trene litt "skikkelig" da det nærmer seg vinteren! Fortsetter i dette giret enn stund til for se litt på det, skal prøve å legge inn mye mer svømming og øvelser i vann, noe kroppen min elsker Smiley

2t gange, asfalt ( i sikkert 140 varmegrader)
Sjekk loggen min, tar gjerne råd og vink!

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=82525.135

Smiley

Utlogget Animula

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 292
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 292

Sv: Animule logg!
« #128 : 02. juli 2009, 00:20 »
Update på arm. Om man ser noe på mobilbildene Wink
Sjekk loggen min, tar gjerne råd og vink!

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=82525.135

Smiley

Utlogget Animula

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 292
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 292

Sv: Animule logg! (nye armbilder s.9)
« #129 : 03. juli 2009, 09:11 »
Torsdag

Sykkel 2,5mil asfalt

Svømming ganske rask tur med bryst, rygg og sidesvøm. Tøyde og strakk ryggen godt

Ridning 1,5t i alle gangarter og utfordrende terreng

Varmen fortsetter, jeg elsker det Smiley
Sjekk loggen min, tar gjerne råd og vink!

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=82525.135

Smiley

Utlogget Snillefart

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 694
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 694

Sv: Animule logg! (nye armbilder s.9)
« #130 : 03. juli 2009, 10:13 »
WOW, bra fremgang på armene!

Utlogget Animula

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 292
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 292

Sv: Animule logg! (nye armbilder s.9)
« #131 : 03. juli 2009, 19:37 »
WOW, bra fremgang på armene!

Takk  Smiley Kutte ned på all is spisingen etterhvert også, så synes det litt bedre, hehe..
Sjekk loggen min, tar gjerne råd og vink!

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=82525.135

Smiley

Utlogget Animula

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 292
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 292

Sv: Animule logg! (nye armbilder s.9)
« #132 : 03. juli 2009, 19:42 »
Fredag


30min gange

     
Styrke, kjemperask økt, fikk brålyst til å teste knebøy igjen. Årets første! Digg om jeg kan begynne med den igjen og løfte litt tyngre. Har fått klarsignal, må bare kjenne litt på kroppen etterhvert!

- Knebøy                                      1x10                                     20kg
                                                   3x8                                       40kg
                             absolutt ikke ille.. Løfta ikke akkurat tungt, men kjente ingen ubehag ved bevegelsen.

- Benkpress                                  1x10                                      35kg
                                                    3x5                                       40kg

- Nedtrekk, smalt grep                    3x5                                        50kg



30min gange

...Nå skal jeg faktisk se på TV - friidrett!!!  Smiley Så blir det nok en god kveldstur og herlig tøying etterpå.
Sjekk loggen min, tar gjerne råd og vink!

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=82525.135

Smiley

Utlogget Snillefart

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 694
  • Honnør: 45
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 694

Sv: Animule logg! (nye armbilder s.9)
« #133 : 03. juli 2009, 23:48 »
Pøh, ingenting slår(!) å se på Wimbeldon, jeg blir alltid i så godt humør. Jeg ler meg jo skakk av elle"UUUHHH", "AAhhhRRRG" og "AAAAHH" som brøles ut!

http://www.youtube.com/watch?v=z_AFLwudTnc#noexternalembed

Utlogget Animula

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 292
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 292

Sv: Animule logg! (nye armbilder s.9)
« #134 : 04. juli 2009, 15:32 »
Pøh, ingenting slår(!) å se på Wimbeldon, jeg blir alltid i så godt humør. Jeg ler meg jo skakk av elle"UUUHHH", "AAhhhRRRG" og "AAAAHH" som brøles ut!

http://www.youtube.com/watch?v=z_AFLwudTnc#noexternalembed

Haha, ledd litt av de der jeg å! Nesten så man kan bli flau innimellom.
Sjekk loggen min, tar gjerne råd og vink!

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=82525.135

Smiley

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!