Skrevet av Emne: Storeberget innlagt på sykehus  (Lest 6194 ganger)

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Storeberget innlagt på sykehus
« #15 : 26. februar 2009, 19:28 »
Baltus, er det deg? Cheesy He`s back..make some noise!

Har da aldri studert til å bli lege jeg?
Storeberget er en person jeg ikke har NOE forhold til som person. Jeg ønsker ingen døde, men jeg har mer omsorg for jenta som jobber på kiwi-butikken oppi gata her, enn for en fjott av en politiker. Skal man gå rundt og ha geniun omsorg for hele verden får man ikke tid til mye annet ( mor therasa etc), og om man påstår at man har omsorg eller bryr seg om folk man ikke kjenner, er man en hykler, for da hadde du aldri i livet sittet i sofaen og sett på at mennesker rundt om i verden behandles urettferdig på vår bekostning.

Så stig ned av din høye hykler-hest og get real.
Sa brura

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: Storeberget innlagt på sykehus
« #16 : 26. februar 2009, 19:32 »
Det sies ikke noe om hvorfor Storberget er innlagt, men det er vel igrunn relativt åpenbart? Med tanke på de siste ukers mediekjør er det stor sannsynlighet for at det er dette som er årsaken, og det vil i så måte være veldig synd. Jeg mener selvsagt at pressen skal utføre jobben sin og ta opp aktuelle nyheter og diskuere disse, men jeg mener også at pressen må ta med i betraktning at politikere også er mennesker. Det er greit å komme med kritikk av avgjørelser og uttalelser, men det å komme med karakteristikker på mennesker som Storberget har blitt utsatt for, har jeg ikke sansen for. Jeg mener også at han kunne ha håndtert saker annerledes, men hva i alle dager forventer folk? At politikere skal være feilfrie og uten mulighet til å feile? At de tåler alt av press bare fordi de er på Stortinget og i en høyt ansett stilling? Ja, de tjener bra og bør takle stort press, men det får være grenser for hva man kan forvente de også takler. Jeg tør vedde på at de aller, aller fleste ville kollapset hvis de hadde blitt utsatt for det presset Storberget har vært stilt ovenfor den siste tida og jeg syns det er synd at det måtte ende slik. Uavhengig av om man liker politikken vedkommende fører må man som sagt innse at det er mennesker det til syvende og sist er snakk om, og at det finnes grenser for alle.

Det er en annen sak når man i samtale med kjente eller liknende gir karakteristikker om deres politiske virke, men å få en karakteristikk på forsida til noen mestselgende aviser er noe helt annet. Media har en viktig rolle, men de må operere innenfor forsvarlige rammer, og ikke gå direkte på enkeltpersoner. Storberget kunne, som jeg har skrevet ovenfor, taklet enkelte saker annerledes, men det å kalle ham inkompetent blir for lettvent og dumt. Jeg tviler på det er så mange som kunne steppet inn og gjort en bedre jobb da forventningene fra mange hold skal tilfredstilles på en og samme tid.

Bare mine to cents...

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget GAMMERN

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 5 889
  • Honnør: 791
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 5 889

  • Gammel kødd
Sv: Storeberget innlagt på sykehus
« #17 : 26. februar 2009, 19:38 »
Baltus, er det deg? Cheesy He`s back..make some noise!

Har da aldri studert til å bli lege jeg?
Storeberget er en person jeg ikke har NOE forhold til som person. Jeg ønsker ingen døde, men jeg har mer omsorg for jenta som jobber på kiwi-butikken oppi gata her, enn for en fjott av en politiker. Skal man gå rundt og ha geniun omsorg for hele verden får man ikke tid til mye annet ( mor therasa etc), og om man påstår at man har omsorg eller bryr seg om folk man ikke kjenner, er man en hykler, for da hadde du aldri i livet sittet i sofaen og sett på at mennesker rundt om i verden behandles urettferdig på vår bekostning.

Så stig ned av din høye hykler-hest og get real.

Slapp av a US, stig opp av sofaen og inn i knebøyracket med litt kg på stanga....... Grin
Perser: Stevne 305-205-290
           Trening 315-210-300

Utlogget Tor Andre

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 204
  • Honnør: 162
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 204

  • Squat til'you puke!
Sv: Storeberget innlagt på sykehus
« #18 : 26. februar 2009, 19:42 »
Jeg har sett mye rart fra Storberget kanten helt fra han ble statsråd, så aldri hatt sansen for mannen. Syns han tenker helt motsatt av hva som er logisk.

Jeg syns helt ærlig at mannen er en fjott. Vil ikke si han er inkompetent. Han har sikkert masse kunnskaper, men han har bare latterlige meninger og bruker kunnskapene sine på piss i stedet for fornuftige ting etter mitt hodet og mange andre jeg har snakket med gir meg medhold i dette.

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Storeberget innlagt på sykehus
« #19 : 26. februar 2009, 19:42 »
Slapp av a US, stig opp av sofaen og inn i knebøyracket med litt kg på stanga....... Grin

Den dagen, sa brura.

Sa brura

Utlogget Pumpaholic!

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 544
  • Honnør: 52
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 544

  • You want something? GO AND GET IT!
Sv: Storeberget innlagt på sykehus
« #20 : 26. februar 2009, 19:53 »
Vil først bare få sagt at jeg hverken støtter eller noen gang har støttet storberget.
Jeg tror de færreste av oss har en realistisk formening om hvordan det er å være toppolitiker i Norge. Presset han har vært utsatt for den siste tiden er ekstrem, og tviler ikke ett sekund på at det er vanvittig hardt med kritikk fra alle kanter uansett hvor man beveger seg.

De færreste av oss ville nok taklet dette på en mye bedre måte. Selv trente politikere som har vært i hardt vær før, går dukken.
Personlig Trener
- Akademiet For Personlig Trening AFPT
- American College Of Sports Medicine

Bildelogg: http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=87895.new#new

Hjemmeside www.martinnorum.no

Utlogget Tor Andre

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 204
  • Honnør: 162
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 1 204

  • Squat til'you puke!
Sv: Storeberget innlagt på sykehus
« #21 : 26. februar 2009, 20:01 »
Vil først bare få sagt at jeg hverken støtter eller noen gang har støttet storberget.
Jeg tror de færreste av oss har en realistisk formening om hvordan det er å være toppolitiker i Norge. Presset han har vært utsatt for den siste tiden er ekstrem, og tviler ikke ett sekund på at det er vanvittig hardt med kritikk fra alle kanter uansett hvor man beveger seg.

De færreste av oss ville nok taklet dette på en mye bedre måte. Selv trente politikere som har vært i hardt vær før, går dukken.


Kanskje en lærepenge til andre politikere om at man ikke bør fremme forslag om å la det bli staffbart og si noe negativt om en relgion, altså la rasisme også gjelde livssyn. Selv mener jeg livssyn og relgion ikke har noe som helst med rase å gjøre (Snakker nå om blasfemiparagrafen)

OG I TILLEGG

Fremme en lov som tillater mennesker å bære symboler og plagg som symboliserer trosrettning eller livssyn til en uniform som SKAL være helt nøytral.

Trenge ikke å være rakettforsker for å skjønne at man havner i skuddlinjen når man kommer med slike ting. Den vanlige mann i gata, iallfall mange av de skjønner dette, da burde også Storberget gjøre det samme.

Gleder meg forresten til politikerne engang ser seg nødt til å la være og sponse relgioner som nesten oppfordrer folk til å leve i middelalderen med støtte og penger til ting som skaper skille mellom grupperinger i Norge, og så komme i ettertid å hevde at det var for å skape dialog.

Utlogget trailfox

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 46
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 46

Sv: Storeberget innlagt på sykehus
« #22 : 26. februar 2009, 20:17 »
Har null sympati for Storberget og andre politikere som sykemelder seg når de møter litt motgang (spesielt når de legger opp til det selv, som i dette tilfelle). Det er en hån mot hardtarbeidende mennesker som jobber livet av seg, men som likevel møter opp på jobben, dag etter dag.

Utlogget Gundersen™

  • Global Moderator
  • *****
  • Innlegg: 3 906
  • Honnør: 1469
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 906

Sv: Storeberget innlagt på sykehus
« #23 : 26. februar 2009, 20:32 »
Har null sympati for Storberget og andre politikere som sykemelder seg når de møter litt motgang (spesielt når de legger opp til det selv, som i dette tilfelle). Det er en hån mot hardtarbeidende mennesker som jobber livet av seg, men som likevel møter opp på jobben, dag etter dag.

Som jeg har skrevet tidligere mener jeg at Storberget har gjort feil, men at konsekvensene har vært et enormt personlig press med en påfølgende kritikk. Karakteristikkene av han som person har vært ufine, så det var vel bare et tidsspørsmål før han måtte ta telling. Nå tror jeg ikke det er slik at politikere sykemelder seg "bare de møter litt motgang" - de er i en utsatt posisjon hvor kritikk fra både presse og opposisjon kommer så raskt en ikke innfrir. Det er selvsagt noe man må ta med i betraktning når man påtar seg en slik stilling, men samtidig syns jeg det blir mer og mer ufin oppførsel blant opposisjon og presse. Ønsker vi slike tilstander i Norge hvor politikere skal hånes og hetses? Storberget er ikke den eneste som har følt presset i så stor grad at kroppen har fått unngjelde, men blir sikkert ikke den siste.

Det at enkeltmennesker går på jobb til tross for motgang er en ting, men Storberget er en offentlig person i motsetning til de fleste andre. Han får "en hel nasjon" mot seg hvis ting ikke går på skinner, noe folk flest heldigvis slipper. Uavhengig av hva man mener om ham som politiker må man jo vise medfølelse for situasjonen han er i. Ønsker vi ham vondt fordi vi mener han ikke duger som politiker? Bør vi ikke skille mellom Storberget som politiker og Storberget som familiefar og privatperson?

Les forumreglene her

Norgesmester Benkpress Klasse -83 2011
Norgesmester Benkpress Klasse -82,5 2010
Norgesmester Benkpress Klasse -75 2008
Norgesmester Styrkeløft Klasse -75 2008
Jr. Norgesmester Klasse -75 2008

Treningsloggen min

9x150kg raw benkpress @ 79,7kg

645kg raw @ 79,0kg[/

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Storeberget innlagt på sykehus
« #24 : 26. februar 2009, 20:46 »
Det er selvsagt synd hvis Storeberget har fått et infarkt eller slag eller noe annet brått og totalt ute av hans kontroll. Nå står det imidlertid i avisen at han har fått et illebefinnende. Og et illebefinnende er omtrent det samme som ordets betydning. Du befinner deg i en tilstand som er ille, dog ikke spesielt farlig. Det kan komme av stress, lavt blodtrykk, lite væske, og sikkert mange flere ting.

Den kritikken som jeg synes Storeberget fortjener, illebefinnende eller ei, er at dersom politikere ikke tåler stress, så er de ikke skikket til å lede landet. Dersom du tar avgjørelser, eller kommer med forslag som er helt høl i huet, så får du takle det. Du har ikke skrevet en semesteroppgave og glemt innholdsfortegnelse, du har rotet med en nasjons selvfølelse. Det er alvorlig, og det skjer vel i blandt når man er politiker. Dette skal man som politiker, etter min mening, takle. Komme seg ovenpå igjen, erkjenne at man gjorde feil, og love at man skal tenke nøyere etter neste gang.
Sa brura

Utlogget Savoy

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 157
  • Honnør: 6
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 157

Sv: Storeberget innlagt på sykehus
« #25 : 26. februar 2009, 22:08 »
Nå er jeg kanskje litt harsh, men har ikke f.eks Karl i Hagen og Siv Jensen vært hatobjekter i flere år (i flere tiår for Hagen sin del). Tror aldri han har vært sykmeldt av den grunn. Skjønner at Storberget har det vanskelig, men har du valgt å ha en så offentlig rolle som han skal du faen meg tåle det også. Tenkt hvis Norge ble angrepet eller noe da, skulle forsvarsministeren bare "sykmeldes"? Når du tar i mot statsråd rollen skal du være klar for den!

Utlogget fernet

Sv: Storeberget innlagt på sykehus
« #26 : 26. februar 2009, 22:10 »
Det er selvsagt synd hvis Storeberget har fått et infarkt eller slag eller noe annet brått og totalt ute av hans kontroll. Nå står det imidlertid i avisen at han har fått et illebefinnende. Og et illebefinnende er omtrent det samme som ordets betydning. Du befinner deg i en tilstand som er ille, dog ikke spesielt farlig. Det kan komme av stress, lavt blodtrykk, lite væske, og sikkert mange flere ting.

Den kritikken som jeg synes Storeberget fortjener, illebefinnende eller ei, er at dersom politikere ikke tåler stress, så er de ikke skikket til å lede landet. Dersom du tar avgjørelser, eller kommer med forslag som er helt høl i huet, så får du takle det. Du har ikke skrevet en semesteroppgave og glemt innholdsfortegnelse, du har rotet med en nasjons selvfølelse. Det er alvorlig, og det skjer vel i blandt når man er politiker. Dette skal man som politiker, etter min mening, takle. Komme seg ovenpå igjen, erkjenne at man gjorde feil, og love at man skal tenke nøyere etter neste gang.

Dette er klønete uttalt. Først og fremst så omtrentligjør du et samlebegrep for en en akutt hendelse...! Vider påstår du at et illebefinnende ikke er spesielt farlig, det vitner om farlig kunskapsløshet. Håper ingen faller om i nærheten av deg. Et illebefinnende spenner fra akutt ufarlig ubehag til akutt alvorlig sykdom. Herunder alt fra plutselig svimmelhet av uskyldig karakter til hjertestans og hjerneslag.

En annen ting. Forventer du at våre politikere bør stressmestringstestes før de tar verv? Hvor mange med hånden på hjertet kan si hvor mye stress de tåler i ulike ekstreme situasjoner. For dette er en ekstrem situasjon, der alle sider ved ens personlighet, arbeide, kompetanse og holdninger blir filleristet i full offentlighet i aviser, på tv, i radio og i blogger. Alle kan delta i kritikken/hetsen. Ser også for meg at arbeidsdagen til topp-politikere i utgangspunktet inneholder flere stressfaktorer. De har jobbet hardt i mange år for å komme dit de er, de har store ambisjoner. De er på jobb hele tiden. De presser grensene sine jevnt og trutt, sikkert på grensen til usunt og litt til.

Og til sist. De fleste politikere takler situasjoner som dette på ett eller annet vis, noen faller riktignok hardere enn andre og må ta telling, men jeg tør påstå at de er mentalt tøffere en gjennomsnittet. De er vant til å ta mot dritt fra alle kanter, hver dag, og takle det. Men det finnes en grense for alle. Her gikk kanskje Storberget sin. Tiden får vise hva som slo han ut.

Sier ikke at Storberget skal unnskyldes fordi han nå ligger rett ut, men finner det utrolig at hans sykemelding under de siste ukenes omstendigheter kan provosere noen.

Har null sympati for Storberget og andre politikere som sykemelder seg når de møter litt motgang (spesielt når de legger opp til det selv, som i dette tilfelle). Det er en hån mot hardtarbeidende mennesker som jobber livet av seg, men som likevel møter opp på jobben, dag etter dag.

Nå var det vel ikke snakk om litt motgang her...

-Fernet

Utlogget fernet

Sv: Storeberget innlagt på sykehus
« #27 : 26. februar 2009, 22:17 »
Nå er jeg kanskje litt harsh, men har ikke f.eks Karl i Hagen og Siv Jensen vært hatobjekter i flere år (i flere tiår for Hagen sin del). Tror aldri han har vært sykmeldt av den grunn. Skjønner at Storberget har det vanskelig, men har du valgt å ha en så offentlig rolle som han skal du faen meg tåle det også. Tenkt hvis Norge ble angrepet eller noe da, skulle forsvarsministeren bare "sykmeldes"? Når du tar i mot statsråd rollen skal du være klar for den!

Nå er nok kanskje Carl I Hagen i en egen klasse for seg. Hagen har hatt en imponerende evne til å tilsynelatene tåle "alt". Men skal vedde bøtter og spann på at den fyren har stått å grint over skuldra på Eli Hagen mer enn en gang.

Nå vil vel situasjonen være en litt annen ved et angrep på landet. Noe mer sannsynlig at du vil ha en hel nasjon i ryggen i steden. Det gir nok heller en litt annen følelse enn å stå alene.

Utlogget trailfox

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 46
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 46

Sv: Storeberget innlagt på sykehus
« #28 : 26. februar 2009, 22:45 »
Nå er nok kanskje Carl I Hagen i en egen klasse for seg. Hagen har hatt en imponerende evne til å tilsynelatene tåle "alt". Men skal vedde bøtter og spann på at den fyren har stått å grint over skuldra på Eli Hagen mer enn en gang.

Neppe. Hagen har ryggrad, han står for det han sier, i motsetning til Storberget, som skifter mening oftere enn andre skifter sokker (først i blasfemi-saken, så i hijab-saken). Han er en tøffel, ikke rart han blir syk av litt stress.

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: Storeberget innlagt på sykehus
« #29 : 26. februar 2009, 23:05 »
Nå er jeg kanskje litt harsh, men har ikke f.eks Karl i Hagen og Siv Jensen vært hatobjekter i flere år (i flere tiår for Hagen sin del). Tror aldri han har vært sykmeldt av den grunn. Skjønner at Storberget har det vanskelig, men har du valgt å ha en så offentlig rolle som han skal du faen meg tåle det også. Tenkt hvis Norge ble angrepet eller noe da, skulle forsvarsministeren bare "sykmeldes"? Når du tar i mot statsråd rollen skal du være klar for den!
Kort spørsmål som du bør tenke over: Hvilket politisk parti i Norge har hatt flest politikere som har tatt til tårene på pressekonferanser?
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!