Skrevet av Emne: Storeberget innlagt på sykehus  (Lest 6208 ganger)

Utlogget Kris

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 408
  • Honnør: 1067
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 408

Sv: Storeberget innlagt på sykehus
« #30 : 26. februar 2009, 23:08 »
Dette er klønete uttalt. Først og fremst så omtrentligjør du et samlebegrep for en en akutt hendelse...! Vider påstår du at et illebefinnende ikke er spesielt farlig, det vitner om farlig kunskapsløshet. Håper ingen faller om i nærheten av deg. Et illebefinnende spenner fra akutt ufarlig ubehag til akutt alvorlig sykdom. Herunder alt fra plutselig svimmelhet av uskyldig karakter til hjertestans og hjerneslag.

En annen ting. Forventer du at våre politikere bør stressmestringstestes før de tar verv? Hvor mange med hånden på hjertet kan si hvor mye stress de tåler i ulike ekstreme situasjoner. For dette er en ekstrem situasjon, der alle sider ved ens personlighet, arbeide, kompetanse og holdninger blir filleristet i full offentlighet i aviser, på tv, i radio og i blogger. Alle kan delta i kritikken/hetsen. Ser også for meg at arbeidsdagen til topp-politikere i utgangspunktet inneholder flere stressfaktorer. De har jobbet hardt i mange år for å komme dit de er, de har store ambisjoner. De er på jobb hele tiden. De presser grensene sine jevnt og trutt, sikkert på grensen til usunt og litt til.

Og til sist. De fleste politikere takler situasjoner som dette på ett eller annet vis, noen faller riktignok hardere enn andre og må ta telling, men jeg tør påstå at de er mentalt tøffere en gjennomsnittet. De er vant til å ta mot dritt fra alle kanter, hver dag, og takle det. Men det finnes en grense for alle. Her gikk kanskje Storberget sin. Tiden får vise hva som slo han ut.

Sier ikke at Storberget skal unnskyldes fordi han nå ligger rett ut, men finner det utrolig at hans sykemelding under de siste ukenes omstendigheter kan provosere noen.

Nå var det vel ikke snakk om litt motgang her...

-Fernet

Meget bra Smiley Honnør!

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Storeberget innlagt på sykehus
« #31 : 26. februar 2009, 23:55 »
Dette er klønete uttalt. Først og fremst så omtrentligjør du et samlebegrep for en en akutt hendelse...! Vider påstår du at et illebefinnende ikke er spesielt farlig, det vitner om farlig kunskapsløshet. Håper ingen faller om i nærheten av deg. Et illebefinnende spenner fra akutt ufarlig ubehag til akutt alvorlig sykdom. Herunder alt fra plutselig svimmelhet av uskyldig karakter til hjertestans og hjerneslag.

En annen ting. Forventer du at våre politikere bør stressmestringstestes før de tar verv? Hvor mange med hånden på hjertet kan si hvor mye stress de tåler i ulike ekstreme situasjoner. For dette er en ekstrem situasjon, der alle sider ved ens personlighet, arbeide, kompetanse og holdninger blir filleristet i full offentlighet i aviser, på tv, i radio og i blogger. Alle kan delta i kritikken/hetsen. Ser også for meg at arbeidsdagen til topp-politikere i utgangspunktet inneholder flere stressfaktorer. De har jobbet hardt i mange år for å komme dit de er, de har store ambisjoner. De er på jobb hele tiden. De presser grensene sine jevnt og trutt, sikkert på grensen til usunt og litt til.

Og til sist. De fleste politikere takler situasjoner som dette på ett eller annet vis, noen faller riktignok hardere enn andre og må ta telling, men jeg tør påstå at de er mentalt tøffere en gjennomsnittet. De er vant til å ta mot dritt fra alle kanter, hver dag, og takle det. Men det finnes en grense for alle. Her gikk kanskje Storberget sin. Tiden får vise hva som slo han ut.

Sier ikke at Storberget skal unnskyldes fordi han nå ligger rett ut, men finner det utrolig at hans sykemelding under de siste ukenes omstendigheter kan provosere noen.

Nå var det vel ikke snakk om litt motgang her...

-Fernet

Baltazar?

Hjerneslag? Dont think so.  TIA, slagliknende tilfeller KAN oppstå ved et illebefinnende.
Jeg bagatelliserer ikke nødvendigvis et illebefinnende, men det blir som å si at man har diarè. Selv om diarè er den sykdommen som står for flest dødsfall i verden, betyr det ikke at det ikke er lett å behandle. Et illebefinnende er bare et hint om at man skal være obs på sin generelle allmenntilstand.

Kan godt hende du, som er ferdig utdannet lege? mener jeg er håpløs kunnskapsløs, men jeg har da i hvert fall studert noe medisin.

Og ja, selvsagt burde politikere stresstestes før de blir topp-politikere? Mener du noe annet? Vitner om håpløs idioti spør du meg. Dersom politikere ikke klare å leve opp til deres fantastiske høye ambisjonsnivå, som du tydligvis beundrer så meget, så burde de pelle seg ut av politikken, og la noen med baller , eventuelt ei skikkelig dåse, overta.

Over og ut
Sa brura

Utlogget Staggere

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 829
  • Honnør: 136
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 829

Sv: Storeberget innlagt på sykehus
« #32 : 26. februar 2009, 23:57 »
Stemmer for Jan Thomas som minister! Jordnær og smart kar!
Smil med det smilet du har.

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Storeberget innlagt på sykehus
« #33 : 27. februar 2009, 03:21 »
Unknown; nå har du spurt 2 forskjellige brukere om de er Balthazar? Ser du spøkelser? Wink






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Storeberget innlagt på sykehus
« #34 : 27. februar 2009, 09:20 »
Unknown; nå har du spurt 2 forskjellige brukere om de er Balthazar? Ser du spøkelser? Wink

Jeg er parra..Sikker på at Baltus og den intellektuelle elite av hans akademika-venner utarbeider en gigantisk konspirasjon på meg. Det kan ta mnd, år, tiår, før hans ondskapsfulle og meget intellektuelle plan treffer meg. Forhåpentligvis er planen så innviklet og intellektuell at jeg ikke forstår den Wink
Sa brura

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Storeberget innlagt på sykehus
« #35 : 27. februar 2009, 09:21 »
Meget bra Smiley Honnør!

Tss..du gir honnører hver gang noen argumenterer over barneskolenivå mot meg du! Tongue
Sa brura

Utlogget Burrhus

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 362
  • Honnør: 184
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 362

Sv: Storeberget innlagt på sykehus
« #36 : 27. februar 2009, 09:35 »
Det er selvsagt synd hvis Storeberget har fått et infarkt eller slag eller noe annet brått og totalt ute av hans kontroll. Nå står det imidlertid i avisen at han har fått et illebefinnende. Og et illebefinnende er omtrent det samme som ordets betydning. Du befinner deg i en tilstand som er ille, dog ikke spesielt farlig. Det kan komme av stress, lavt blodtrykk, lite væske, og sikkert mange flere ting.

Den kritikken som jeg synes Storeberget fortjener, illebefinnende eller ei, er at dersom politikere ikke tåler stress, så er de ikke skikket til å lede landet. Dersom du tar avgjørelser, eller kommer med forslag som er helt høl i huet, så får du takle det. Du har ikke skrevet en semesteroppgave og glemt innholdsfortegnelse, du har rotet med en nasjons selvfølelse. Det er alvorlig, og det skjer vel i blandt når man er politiker. Dette skal man som politiker, etter min mening, takle. Komme seg ovenpå igjen, erkjenne at man gjorde feil, og love at man skal tenke nøyere etter neste gang.

Dette har du greie på skjønner jeg. Som om ikke illebefinnende skulle være en gyldig sykemeldingsgrunn. Litt empati hadde kanskje vært på sin plass? Han har i hvertfall min. Alle mennesker har sin toppgrense for stress og har en lik utmattelseskurve.

Det som er kritikkverdig i denne o.l. saker er, som Thorbjørn Berntsen sier, media og fleres ummeneskelige kjør mot enkeltpersoner. Det er ikke alt for lenge siden Bondevik og Tore Tønne tross alt.

Burrhus

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: Storeberget innlagt på sykehus
« #37 : 27. februar 2009, 09:56 »
Dette har du greie på skjønner jeg. Som om ikke illebefinnende skulle være en gyldig sykemeldingsgrunn. Litt empati hadde kanskje vært på sin plass? Han har i hvertfall min. Alle mennesker har sin toppgrense for stress og har en lik utmattelseskurve.

Det som er kritikkverdig i denne o.l. saker er, som Thorbjørn Berntsen sier, media og fleres ummeneskelige kjør mot enkeltpersoner. Det er ikke alt for lenge siden Bondevik og Tore Tønne tross alt.

Burrhus
Jeg er så hjertens enig.  Honnør er avgitt!  Et poeng kommer i tillegg her.  Råkjøret om at Storberget er en dvask svekling kommer gjerne fra folk som hører hjemme langt ute på høyresida.  Disse folkene bør tenke på at samfunnskrefter langt ute til høyre er de første til å sippe og sutre og ty til sentimentalitet når kritikk går dem imot selv.  Lista over eksempler på dette er lang.  Her er noen:
 * Fremskrittspartiet er det partiet i Norge som har eksponert flest gråtende politikere.  Hagen, Jensen, Kleppe og Søviksnes har alle hatt pressekonferanser med offentlig gråting, der presse og media er blitt invitert til å synes synd på de gråtende maktmenneskene.
 * Religiøse fundamentalister hyler opp om at følelsene deres blir såret, enten det dreier seg om kritikk av Israel, karikaturtegninger av Muhammed eller kritikk av Ratzinger.  Det er alltid en ny krenkelse å bli fornærmet over, og de gir samtidig blaffen i at tilhengere av sekulær ideologi krenkes hver eneste dag.
 * Representanter for storkapitalen kommer drassende med familien sin som argument når livet går dem imot.  Pål Kraby gjorde dette etter lockouten på åttitallet (... mine barn ... buhu... ).

Dette er typisk for den spesielle høyretøffheten.  Høyretøffingene forutsetter et underforstått samfunnshierarki, der eliten har det privilegium å kunne ty til sentimentalitet når det røyner på.  Dersom folk langt nede på rangstigen prøver på det samme, blir de enten trukket på skuldrene av eller ledd av.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Storeberget innlagt på sykehus
« #38 : 27. februar 2009, 10:18 »
Har du noen eksempel på "høyretøffinger" som ler, eller trekker på skuldrene av "sentimentaliteten" til Storberget? Håper du overdrev i siste avsnitt der, viss ikke tror jeg du må legge fra deg bolsjevikbrillene... Wink






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: Storeberget innlagt på sykehus
« #39 : 27. februar 2009, 10:46 »
Har du noen eksempel på "høyretøffinger" som ler, eller trekker på skuldrene av "sentimentaliteten" til Storberget? Håper du overdrev i siste avsnitt der, viss ikke tror jeg du må legge fra deg bolsjevikbrillene... Wink
Jeg foreslår at du leser starten av denne tråden, og da særlig innleggene før Geir M meget betimelig satte bremsene på.  Og jeg overdrev faktisk ikke i det siste avsnittet.  Le Pen, Heider og Berlusconi har alle grini på pressekonferanser, samtidig som de har gått inn for hardere vilkår for folk som har reell grunn til å grine.  Dette er et systematisk trekk.

Og det å bli kalt bolsjevik begynner virkelig å bli et kompliment.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Storeberget innlagt på sykehus
« #40 : 27. februar 2009, 11:45 »
Dette har du greie på skjønner jeg. Som om ikke illebefinnende skulle være en gyldig sykemeldingsgrunn. Litt empati hadde kanskje vært på sin plass? Han har i hvertfall min. Alle mennesker har sin toppgrense for stress og har en lik utmattelseskurve.

Det som er kritikkverdig i denne o.l. saker er, som Thorbjørn Berntsen sier, media og fleres ummeneskelige kjør mot enkeltpersoner. Det er ikke alt for lenge siden Bondevik og Tore Tønne tross alt.

Burrhus

Fælt som folk var utdannet leger her da?
Et illebefinnende er et ganske diffust begrep, som ofte blir brukt feilaktig. Man bruker uttrykket "illebefinnende" med en gang en person befinner seg i en helsetilstand som svekker pasientens normale funksjoner og hindrer vedkommende i å utføre oppgaver. Dvs, at om Storeberget skulle følge plutselig ubehag i form av kvalme, svimmelhet og trøtthet,  eller unormalt blodtrykk, så vil man lett kunne kalle det et illebefinnende.

Man skal selvsagt ta et illebefinnende alvorlig, som jeg også skrev i forrige innlegg. For alt man vet kan det jo ha vært et infarkt. Slag var det nok garantert ikke, men mest sannsynlig høyt blodtrykk og stress. Kanskje angina pectoris. Hvem vet.
Farlig..hva er det? Det er farlig å leve. Det er helt normalt å få illebefinnene av ymse slag, infarkt osv når man er over 40 år gammel.

Toppgrense for stress? En amerikansk lokalpolitiker har mer stress på jobben enn norske politikere. Tror du ikke Obama og McCain gikk igjennom så ufattlig mye mer stress enn det Storeberget noen gang har gjort, og kommer til å gjøre? Ett år med valgkamp. Påstander og hat, hetsing, taler, offentlige opptredener, drapstrusler, livvakter, konstant beskyttet av livvakter, skuddsikre biler..you name it.  Storebergets situasjon nå hadde vært en blåbærtur for hvilken som helst politiker fra USA.
Så at Storeberget, som omtrent aldri har vært i media før disse to dagene med en pressekonferanse og noen blogger på nett , og kanskje en og annen sms var en sinna iman, skal ha nådd toppnivå for hva en menneskekropp kan takle av stress, tviler jeg sterkt på.



Sa brura

Utlogget Burrhus

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 362
  • Honnør: 184
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 362

Sv: Storeberget innlagt på sykehus
« #41 : 27. februar 2009, 12:36 »
Fælt som folk var utdannet leger her da?
Et illebefinnende er et ganske diffust begrep, som ofte blir brukt feilaktig. Man bruker uttrykket "illebefinnende" med en gang en person befinner seg i en helsetilstand som svekker pasientens normale funksjoner og hindrer vedkommende i å utføre oppgaver. Dvs, at om Storeberget skulle følge plutselig ubehag i form av kvalme, svimmelhet og trøtthet,  eller unormalt blodtrykk, så vil man lett kunne kalle det et illebefinnende.

Man skal selvsagt ta et illebefinnende alvorlig, som jeg også skrev i forrige innlegg. For alt man vet kan det jo ha vært et infarkt. Slag var det nok garantert ikke, men mest sannsynlig høyt blodtrykk og stress. Kanskje angina pectoris. Hvem vet.
Farlig..hva er det? Det er farlig å leve. Det er helt normalt å få illebefinnene av ymse slag, infarkt osv når man er over 40 år gammel.

Toppgrense for stress? En amerikansk lokalpolitiker har mer stress på jobben enn norske politikere. Tror du ikke Obama og McCain gikk igjennom så ufattlig mye mer stress enn det Storeberget noen gang har gjort, og kommer til å gjøre? Ett år med valgkamp. Påstander og hat, hetsing, taler, offentlige opptredener, drapstrusler, livvakter, konstant beskyttet av livvakter, skuddsikre biler..you name it.  Storebergets situasjon nå hadde vært en blåbærtur for hvilken som helst politiker fra USA.
Så at Storeberget, som omtrent aldri har vært i media før disse to dagene med en pressekonferanse og noen blogger på nett , og kanskje en og annen sms var en sinna iman, skal ha nådd toppnivå for hva en menneskekropp kan takle av stress, tviler jeg sterkt på.

Fordi du mener det er normalt med illebefinnende så skal vi bagatellesere det til at Storberget er en pyse?

Angående stress så er det en kombinasjon av objektivt stress over tid og personers håndtering av disse stressorene vil avgjøre utfallet. Hva du mener er pysete og hva eventuelle andre personer ville tålt har ingen ting med saken å gjøre. Når man først treffer veggen er den omtrent like hard for alle.

Burrhus

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Storeberget innlagt på sykehus
« #42 : 27. februar 2009, 13:02 »
Fordi du mener det er normalt med illebefinnende så skal vi bagatellesere det til at Storberget er en pyse?
Burrhus

Hva er du for en voldtatt pinocchio? ALLE politikerne våre er noen evneveike kjerringer og jentunger som sutrer og griner så fort det bare blåser litt motvind.

"jeg er overarbeidet" "det har vært tøft" "dette har gått hardt innpå meg" sutre sutre sutre.

Hva faen regnet de med? Er som å bli overrasket over at det er slitsomt å trene på 5 mila etter å ha bestemt seg for å satse på langrenn.

Pinglete møkkafolk hele bunten. Skulle hatt knalltøffe BESLUTNINGSTAKERE på Tinget, som f.eks. John Fredriksen og gutta. Ikke disse puselanke folka som ringer spåkoner, sjukmelder seg og segner om med minste tegn til motgang.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Fleksnes

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 015
  • Honnør: 1550
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 015

Sv: Storeberget innlagt på sykehus
« #43 : 27. februar 2009, 13:09 »
Unknown; nå har du spurt 2 forskjellige brukere om de er Balthazar? Ser du spøkelser? Wink

Hvis du vil sjekke om det virkelig er han, bare dra en drøy joke om mora hans. Blir brukeren borte var det han, hvis han tar en spøk og klarer å ha en humoristisk tone er det definitivt ikke gode gamle Basar.
Sagt til Fleksnes på treningsforum:

"Du har vell strengt tatt ikke hjulpet meg i det hele tatt fleksnes. Jeg synes du bruker litt mye tid på å skrive til noen som egentlig bare irriterer deg. Kan vell egentlig bare slette meg fra Treningsforum jeg da, siden jeg enten må være strongman eller villig til å lage gym i stuen for å være seriøs.. Skal ta med meg "damevektene" og bozuballene mine et annet sted."

"Det kommer dessverre alltid til å være folk som deg på et forum, og det er vi nødt til å godta."

"... sålenge det hverken er konstruktivt eller relevant, så vil jeg velge å overse "Fleksnes". Vår diskusjon er over!"

"fjern deg , skaff deg et fakkings liv"

"Så veldig morsom du er. Helt utrolig, forstår vi

Utlogget Rulatoren

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 361
  • Honnør: 910
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 361

Sv: Storeberget innlagt på sykehus
« #44 : 27. februar 2009, 13:21 »
Hva er du for en voldtatt pinocchio? ALLE politikerne våre er noen evneveike kjerringer og jentunger som sutrer og griner så fort det bare blåser litt motvind.

"jeg er overarbeidet" "det har vært tøft" "dette har gått hardt innpå meg" sutre sutre sutre.

Hva faen regnet de med? Er som å bli overrasket over at det er slitsomt å trene på 5 mila etter å ha bestemt seg for å satse på langrenn.

Pinglete møkkafolk hele bunten. Skulle hatt knalltøffe BESLUTNINGSTAKERE på Tinget, som f.eks. John Fredriksen og gutta. Ikke disse puselanke folka som ringer spåkoner, sjukmelder seg og segner om med minste tegn til motgang.
John Fredriksen? Ha ha.  Fleksnes bør innse først som sist at han ikke duger til annet enn utskjellingstråden, og knapt nok der.
Styrkeløfter på klubbnivå tidlig på nittitallet.
Løpt to og en halv maraton.
Syklet Trondheim-Oslo en gang.
Fleksnes' edlere deler har ifølge hans eget utsagn vokst ut igjen etter at de falt av og eksploderte 7. Mars 2011.
Utskjellingstråden del 3: http://utskjellingstraaden3.blogspot.com

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!