Skrevet av Emne: Dop-Oslo  (Lest 7176 ganger)

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Dop-Oslo
« #45 : 28. februar 2009, 19:17 »
Meathead - vil si at horene, og dopsalget uansett hvor mild eller sterk dopen er er et større problem enn mordsaker. Statistikken viser at det ofte blir med det ene mordet (selv om morderen selvfølgelig fortjener sin straff). Miljøet som prostitusjon (beinhardt mlijø som driver med menneskehandel) og dophandel bringer med seg er alt fra annen vinningskriminalitet, rekruttering til miljøene, gjengvirksomhet til "mindre" men likevel så utrolige viktige ting som om at tusenvis av mennesker hvr dag ikke kan gå rundt i gatene til vår hovedstad uten å føle seg trygge.

Ps: Har heller ikke påstått noen stor innsikt i virkning av ulike rusmiddel eller rusmiljø.

Enig i at slik situasjonen er nå, så er det uholdbart? Smiley

Jævla artig å lese om folk som synes andre burde sitte i fengsel fordi de tilbyr dem dop, akkurat som et nikk fra en neger eller et spørsmål som ofte går på et ord "hasj?", er nok til å fornærme noen og føle seg uvel ;o Hva er så galt med å bli spurt om dop, er jo bare å si nei.

Kunne liksågodt dekriminalisert det, og gitt noen kafeer mulighet til å selge, for min del kunne det godt vært et stykke unna sentrum, da hadde hvertfall alle disse langerne forsvunnet, og de som er såpass hårsåre som de er hadde sluppet å bli "trakassert" av skumle utlendinger, som de kaller dem.

Nå bagatalliserer du problemet. Det er mange som føler seg utrygge, og slik er det. Det er ikke noe gøy når folk du vet tilhører et kriminelt miljø kommer bort til deg og spør om du vil ha dop,  uansett! Slik skal en slippe å høre når en går rundt i hovedstaden!

Har selv sett folk som har blitt banket pga de sa nei til dop, og hørt utallige historier. Redselen for at det evt skal skje er alvorlig nok.






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Meathead

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 413
  • Honnør: 76
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 413

Sv: Dop-Oslo
« #46 : 28. februar 2009, 23:40 »
Situasjonen nå er ikke ideell nei, men strengere straffer, bøter og slikt vil ikke forandre mye. La oss si de sender hjem massevis av asylsøkere, noe som faktisk tar tid. De folka som selger langs akerselva står i de fleste tilfellene med veldig lite på seg selv, ofte en femmer i innerlomma ellers så gjemmer de fliser rundt omkring rundt dem. Dvs i omtrent alle tilfeller så vil mengdene være så små at det ikke er noen stor sak, og dermed ender det med bare litt bøtlegging eller noe i den duren, men så har vi jo de folka som ikke har visum for å være i norge, da går det på utlendingsloven og de kan sende dem hjem. Så valgene for å fjerne alle disse mørkhudete dealerne som alle er så redde for er da som eneste gjenstående løsning å fjerne dems måte å tjene penger på.

Så hvordan skal man gjøre dette? I norge røykes det omtrent 47-50 tonn hasj/marijuana i året, dvs at vi har en befolkning der gjennomsnittsmannen røyker omtrent 10 gram i året, og er en av de europeiske landene med mest bruk av stoffet, dvs det er veldig ettertraktet her, og etterspørselen vil aldri gå bort. Det er også ganske god inntekt på å selge dette, der salg av hekkere ligger ofte rundt 1000kr i fortjeneste, grammere rundt 30-50. Kjenner selv folk som bare selger rundt 30-40 hekkere i måneden, noe som vil si at de tjener rundt 30 000 - 40 000 på å levere en pakke på størrelse med en halv melkesjokolade en gang om dagen. Dette er en såpass alright jobb med null stress og veldig lav sjanse for å bli tatt, at det rett og slett lønner seg. Så valgene for å gjøre dette enda mindre attraktivt er da å følge enten en militaristisk stil der man banker opp folk som røyker weed og tvinger dem til å trekke ut dealere, og slår drithardt ned på det ved å lage enormt harde straffer. Dette er prøvd rundt omkring, og i de tilfellene det er brukt, så har det fungert som en sjokkeffekt, deretter blir markedet forsynt igjen av enda hardere kriminelle, som da steller seg rett opp mot politiet, fordi det er snakk om å tjene såpass mye penger her at de helst ikke vil ødelegge dette. Andre valget er å ta bort fortjenesten til dealere med å tilby produktet skattet gjennom vanlige butikker, spesielle salgssteder eller noe i den duren, da selvfølgelig også med skatta growere i tillegg. Da ville man fjernet hele hasjselgermiljøet rundt omkring, fordi folk vil heller dra på butikken å kjøpe noe de vet hva er, enn en random femmer av en fyr som man ikke helt hva supplier deg med.

Hvor er det egentlig alle folka ser disse som blir banket opp av dopselgere, utrolig rart at dette utsagnet kommer bare fra folk som sier de ikke vet en dritt om hasj eller noe av greiene her. Har vært utrolig mye rundt akerselva, jobba tilogmed like ved, handla litt der en gang i blant etter jobb pga jeg ikke hadde annet på meg. Har også mange venner som bor oppover langs gata grunerløkka, og jeg eller de har aldri hørt om noen hasjselgere som har banket noen, så dette problemet må være minimalt. At en eller annen fyr som selger dop et eller annet sted banka opp noen, gir egentlig ikke noe helhetsbilde over situasjonen, jeg vil anta de fleste som har vært borti de dealerne rundt området der kan fastslå at mesteparten av de man møter på er veldig hyggelige mennesker. Jeg har foreksempel sett folk bli banka opp i køer til uteklubber, på t-banen, men det betyr ikke at det er en notorisk aktivitet for folk å banke hverandre i køer, eller på t-banestasjonen.

For å være ærlig angående å bagatellisere problemet, så ser jeg ingen annen mulighet, pga problemet er allerede skapt av de lovene vårt kjære land har, og går ikke bort før disse blir endret på, slik er det, og ser ikke helt hvordan det skal forandre seg med det første.

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Dop-Oslo
« #47 : 01. mars 2009, 01:15 »
Du får honnør for det innlegget!

Bare for å understreke så mente jeg med dop, alt fra heroin, cannabis, ecstasy etc. Hva tror du om resten av dopsalget om hasj blir legalisert? Vil ikke dopselgerene kjøre ganske kraftig på med annen dop for å veie opp for tapet? Om det er så at de mister næringsgrunnlaget sitt ved legalisering av hasj så vil de vel ikke bare si "okei, nå finner jeg meg en ærlig jobb"?






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget lollopop

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 74
  • Honnør: 11
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 74

Sv: Dop-Oslo
« #48 : 01. mars 2009, 01:33 »
Politiet burde jobbe undercover. Om de ikke gjør det. Det er ikke vanskelig å komme nærme kjernen om man bygger opp et nettverk.
174 cm, 68kg
Bøy: 100x2 Benk: 70 Mark: 110x3

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Sv: Dop-Oslo
« #49 : 01. mars 2009, 12:57 »
Politiet burde jobbe undercover. Om de ikke gjør det. Det er ikke vanskelig å komme nærme kjernen om man bygger opp et nettverk.

At ingen har tenkt på dette før!!!

Dette må du straks tipse polititet om. De kjenner antageligvis ikke til denne måten å jobbe på og da er det kjempeviktig at årvåkne tipsere som deg gir de beskjed om hva de skal gjøre for å ta tak i narkoen.

Utlogget BEISTET!

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 577
  • Honnør: 152
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 577

  • BÅB BÅB BÅB IKKE SANT?!?
Sv: Dop-Oslo
« #50 : 01. mars 2009, 13:02 »
Razziar for the win!
- Your biggest potential is in your weaknesses.

Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Dop-Oslo
« #51 : 01. mars 2009, 13:07 »
Hvis man spør tweakere om hva som ville virket, så er ikke svaret strengere straffer.

Det eneste som vil endre folk sin vilje til å smugle, selge og handle med narkotika er SJANSEN FOR Å BLI TATT.

Hjelper ikke med tusenlapper i bot hvis ingen blir tatt. Hjelper ikke at maksimumsstraffen er 21 år hvis ingen blir tatt. Da er det ingen individualpreventiv effekt what so ever.

Utlogget Iceberg

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 081
  • Honnør: 593
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 3 081

Sv: Dop-Oslo
« #52 : 01. mars 2009, 15:18 »
Hvis man spør tweakere om hva som ville virket, så er ikke svaret strengere straffer.

Det eneste som vil endre folk sin vilje til å smugle, selge og handle med narkotika er SJANSEN FOR Å BLI TATT.

Hjelper ikke med tusenlapper i bot hvis ingen blir tatt. Hjelper ikke at maksimumsstraffen er 21 år hvis ingen blir tatt. Da er det ingen individualpreventiv effekt what so ever.

Som et lite "artig" faktum kan jeg nevne at utrykket tweaker oftest brukes om de som har en hang til sentralstimulerende stoffer, og aller helst meth.

Men som fengselsmann så viste du nok det.

Toker henspiller på en som er glad i jazztobakk.


Utlogget Egil Skallagrimsson

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 17 784
  • Honnør: 4412
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 17 784

Sv: Dop-Oslo
« #53 : 01. mars 2009, 15:25 »
spørs om du har rett, og at jeg skjærer litt for mange over samme kam.

Jeg har selv lagt meg til uvanen å bruke "freaker" om gutta med joggesko/pepper.... og så har jeg sett på hele røkla som tweakere. Men det spørs om jeg har misforstått litt. Smiley

HasjHue! det passer ihvertfall. Smiley

Utlogget Mozillla

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Sv: Dop-Oslo
« #54 : 01. mars 2009, 15:27 »
Dette blir nok nytteløst! Sad Endeløs kamp desverre..

Utlogget Down and coming

  • Co-Administrator
  • *****
  • Innlegg: 12 596
  • Honnør: 1114
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 12 596

Sv: Dop-Oslo
« #55 : 01. mars 2009, 17:12 »
Dette blir nok nytteløst! Sad Endeløs kamp desverre..

Dette er feil! Oslo skal visst være værre enn andre større byer i europa, t.o.m hovedstader - så noe må vi gjøre feil! Kanskje vi trenger mer aktivt politi som Einar sier? Det er ihvertfall det jeg tror. Smiley






Svak, bitter og dopingfri



Utlogget Meathead

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 413
  • Honnør: 76
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 413

Sv: Dop-Oslo
« #56 : 01. mars 2009, 23:12 »
Du får honnør for det innlegget!

Bare for å understreke så mente jeg med dop, alt fra heroin, cannabis, ecstasy etc. Hva tror du om resten av dopsalget om hasj blir legalisert? Vil ikke dopselgerene kjøre ganske kraftig på med annen dop for å veie opp for tapet? Om det er så at de mister næringsgrunnlaget sitt ved legalisering av hasj så vil de vel ikke bare si "okei, nå finner jeg meg en ærlig jobb"?

Saken er jo at det er ikke bare å kjøre på med annet dop, da ikke så mange bruker disse. Valget ved å bruke et dop er jo individuelt hos hver person, og ikke selgerne som bestemmer hva folk bruker, men hva folk har lyst på. De fleste folk som er ute etter å kjøpe noe er jo for det meste interreserte i hasj, og for de fleste av dem er det uinterresant å kjøpe andre stoffer, da vil disse folka ikke komme i kontakt med noen dealere. Er jo mange andre som er mer interresert i stoffer som kola osv, de vil jo selvfølgelig ha samme tilgang som nå.

Men en viktig del av saken her er at det er for det meste de samme folka som kjører inn hasjen, speeden og andre hardere saker. Så supplerer de det videre til forskjellige selgere. Hvis da hasj hadde vært legalisert, ville man ha fjernet en veldig stor inntektskilde for smuglere og for flesteparten av doplangere fjernet jobben dems, iom det er utrolig mange flere folk som bare selger hasj enn det er folk som selger alt mulig. Dermed hadde man fjernet en utrolig stor del av nyrekrutteringa i dealer miljøer. De fleste dealere jeg kjenner som selger pepper, kola og ymse startet for det meste med å selge grammere, så hekkere og diverse diverse. Med mindre du kriter, er det utrolig dyrt å starte å deale pepper, kola osv i forhold til å selge hasj. Dessuten så er det ikke veldig mange i ungdomsalderen med veldig mange de kan selge til, så det blir vanskelig å starte med dealing, veldig mye vanskeligere.

Så det hadde jo ført til et tap for dealere, smuglere og andre som er involvert på rundt 47-50 tonn i året med hasj, noe som er ganske mye penger å ta fra noens faste inntekt, så det hadde brytt veldig ned inntekten til alle kriminelle organisasjoner og individer som hadde med dopsalg å gjøre.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!