Skrevet av Emne: Forebygge framoverbøyde skuldre samt skuldreplager  (Lest 4266 ganger)

Utlogget rkkb

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 8
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 8

Forebygge framoverbøyde skuldre samt skuldreplager
« : 18. februar 2009, 07:54 »
Sliter med framoverbøyde skuldre og smerte i venstre skulder. Har spesielt vondt i framsiden av skulderen.
Skuldrene lager også mye ulyder som knaking og klikking. Man kjenner det, og man kan høre det.

Dessverre har jeg fokusert lite på støtteøvelser. Kan dere kjapt informere meg om hvilken øvelser jeg kan ta for å "bøye" tilbake skuldrene, samt forebygge smerte? Og hvordan bli kvitt knirkingen og knakingen i skuldra?

På forhånd takk!

Utlogget Tøffingen

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 80
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 80

Sv: Forebygge framoverbøyde skuldre samt skuldreplager
« #1 : 18. februar 2009, 07:57 »
Roing, stående kabelroing, og omvendt flyes, synes jeg tar bra på bakside av skuldrene Smiley
"It ain't about how hard you hit, it's about how hard you can get hitted and keep moving forward,
how much you can take and keep moving forward."



"Live for nothing, or die for something"

Utlogget ador

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 189
  • Honnør: 2
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 189

  • Who know's?
Sv: Forebygge framoverbøyde skuldre samt skuldreplager
« #2 : 18. februar 2009, 14:26 »
Sliter med framoverbøyde skuldre og smerte i venstre skulder. Har spesielt vondt i framsiden av skulderen.
Skuldrene lager også mye ulyder som knaking og klikking. Man kjenner det, og man kan høre det.

Dessverre har jeg fokusert lite på støtteøvelser. Kan dere kjapt informere meg om hvilken øvelser jeg kan ta for å "bøye" tilbake skuldrene, samt forebygge smerte? Og hvordan bli kvitt knirkingen og knakingen i skuldra?

På forhånd takk!

Dette er akkurat det samme som jeg har, fint å vite at det ikke bare er meg som sliter med dette.
Jeg laget også en forumpost ang. dette men ikke fått noe svar enda.
Det det kommer knaking og ulyder når jeg beveger på skuldra ja, men i mitt tillfelle er det høyreskuldren. I mitt tillfelle høres det ut som skuldren er dårlig smurt, høres sånn "knitring" på en måte, pluss den standare knakinga.

Jeg la til et bilde i min post hvor smertene mine ligger, du kan jo se om det ligger samme plass hos deg http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=82015.0

Øvelser får å forebyggge skade, rotarcluff og facepulls skal vel funke

Noen som kan legge til et bilde hvordan framoverlente skuldrer ser ut, har prøvd å søket men ikke noe lykke Sad

Utlogget JanB Diddl etc

  • Ekstremt avhengig
  • ********
  • Innlegg: 13 417
  • Honnør: 3127
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 13 417

Sv: Forebygge framoverbøyde skuldre samt skuldreplager
« #3 : 18. februar 2009, 14:38 »
Det er en artikkelserie på 4 deler på t-nation som omtaler dette teamet i detalj:
http://www.t-nation.com/free_online_article/sports_body_training_performance_repair/neanderthal_no_more_part_iv
Gloria in Excelsis Deo


Utlogget BEISTET!

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 577
  • Honnør: 152
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 577

  • BÅB BÅB BÅB IKKE SANT?!?
Sv: Forebygge framoverbøyde skuldre samt skuldreplager
« #4 : 19. februar 2009, 21:51 »
Snakker vi litt vél mye benk og curl, og lite ryggtrening? biggrin

Uansett: Øvelsene som "tøffingen" kommer med er bra Wink
- Your biggest potential is in your weaknesses.

Utlogget rkkb

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 8
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 8

Sv: Forebygge framoverbøyde skuldre samt skuldreplager
« #5 : 24. februar 2009, 19:20 »
Nei, dette kommer av for dårlig holdning når det gjelder skuldre. Har fokusert lite på hvordan kroppsholdningen er når jeg trener. Var forresten til fysioterapeuten på treningsstudioet ikveld. Fikk beskjed om å heretter flytte fokuset over fra hard styrketrening til "rehabilitering" av skuldre og endre kroppsholdning.

Skal ta forskjellige øvelser med 3x25 reps. Dette skal ifølge han bygge et nytt grunnlag for videre styrketrening. Kjipt å legge til side bryst og rygg øvelser akkurat nå som jeg føler jeg øker i volum og styrke.

Men, jeg sier til dere. Skuldrene skal man tross alt ha hele livet. Siden jeg jobber i et yrke som krever mye belastning av skuldre og rygg så følger jeg gjerne hans råd.

Utlogget J-King

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 723
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 723

Sv: Forebygge framoverbøyde skuldre samt skuldreplager
« #6 : 27. februar 2009, 04:00 »
Ligger noen skulder artikler av Eirik Sandvik som er ganske bra. Jeg har greid å skade skuldrene og du er vel ikke den eneste med skulderplager. Etter min erfaring er bare å kutte ned tung trening på skulder i en periode og heller trene mer støtteøvelser med flere reps osv, ikke trene tunge friøvelser for skulder i det hele tatt da det er stor slitasje for skuldrene. Men husk at benkpress osv har like mye å si, fokuser heller på mer reps og teknikk. Viktig å holde skuldrene i orden, er ikkeno godt å skade på dem...

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!