Skrevet av Emne: Vondt i venstre bryst/ved dyp pust  (Lest 5636 ganger)

Utlogget s0pr0

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 518
  • Honnør: 232
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 518

  • With the force of one thousand suns!
Vondt i venstre bryst/ved dyp pust
« : 27. februar 2009, 12:16 »
Har moderate smerter i venstre bryst. Kjenner det hovedsaklig hvis jeg trekker pusten dypt, eller hvis jeg strekker/ retter meg opp etter å ha sittet krumbøyd. Litt mer presist føles det dsom smerten starter i nakken (øverste del av trapezius) og strekker seg ned til latissimus dorsi. Ved dype pust kan jeg også kjenne det i mellomgulvet.

"skaden" oppstod da jeg kjørte nedtrekk i går, tror det skjedde da jeg holdt vekten med strake armer i topposisjon 1-2 sek før siste repetisjon. Har hatt noe lignende før, men ikke så kraftig, og da gikk det over over natten, Det gjorde det ikke nå, merker ingen bedring. Føles som det er sn strekk i latissimus dorsi, men ikke "vanlig strekk" Kjenner også noen "boblelyder," var mer i går, men kjennes som om små bobler gurgler litt i brystområdet. Diffust, men hvis noen har hatt det skjønner de sikkert hva jeg mener:)

Har god erfaring med å ikke oppsøke lege, så satser på å ikke gjøre det denne gangen heller. Eneste jeg er redd for er delvis/påbegynnende punktering av venstre lunge, som visstnok har samme symptomer. Men merker vel det hvis det blir verre.

Så, hva er det? En vanlig strekk, noe knuter elns? Noen som har lignende erfaring? Hvor lang tid før det går over, tips for å bedre det? Går trening greit så lenge det ikke er veldig smertefullt?

Som alltid, honnør for hjelp=)

Utlogget Unknown_Soldier

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 863
  • Honnør: 1248
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 863

Sv: Vondt i venstre bryst/ved dyp pust
« #1 : 27. februar 2009, 12:21 »
Skal litt til å punktere en lunge ved å trene nedtrekk. Kan ikke se for meg hvordan det skulle gå til.
Hvis du er redd for at du kan ha punktert en lunge, så er du dum dersom du ikke oppsøker lege.
Sannsynligvis har du fått deg en strekk, men er du urolig så se en lege. Dumt å gamble med helsa på den måten.
Sa brura

Utlogget Eplejuice

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 228
  • Honnør: 12
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 228

Sv: Vondt i venstre bryst/ved dyp pust
« #2 : 27. februar 2009, 12:26 »
Ta ibux. hjelper det er det sannsynligvis muskulært. Lange og tynne menn er litt mer utsatt for pneumothorax enn andre, men vet ikke åssen du ser ut. Hvis du mistenker punktering av lungen bør du selvfølgelig komme deg til et akuttmottak, men det vil gi ganske dramatiske tegn, hehe.

Har selv strukket meg slik at det gjorde vondt å puste. Dro til legen for jeg var sikker på at det var ribbeinsbrudd, men gikk over etter 3-4 dager. Ganske smertefullt faktisk

Utlogget s0pr0

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 518
  • Honnør: 232
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 518

  • With the force of one thousand suns!
Sv: Vondt i venstre bryst/ved dyp pust
« #3 : 27. februar 2009, 12:36 »
Jeg er over 1.90, men ikke så veldig tynn lenger, over 100kg i hvert fall:p

ang punktering av lunge (spontan) så er jo ikke det så veldig farlig heller, er jo bare snakk om èn lunge,  har jo den andre, og går som regel over av seg selv vel, bare at man skal observeres i tilfelle noe skjer. Men drar ofc til lege hvis det blir mye verre.

Men dette er ganske uvanlig, så jeg tror nok det er en eller annen multi-strekk elns. Responderer dårlig på ibux, får absolutt aldri noen virkning, eneste jeg får er bivirkningene. Andre tips?

Utlogget HeatoN85

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 027
  • Honnør: 218
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 027

Sv: Vondt i venstre bryst/ved dyp pust
« #4 : 27. februar 2009, 13:04 »
Høres ikke ut som noe farlig. Har fått massevis av slike "diffuse" strekker. Går over etter et par dager.
Overvektige med duft fra baken, HEI det er oss, fettbomber i draktelaken.

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!