Skrevet av Emne: Knebøy-krangel  (Lest 7924 ganger)

Utlogget Hellin08

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 90
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 90

Sv: Knebøy-krangel
« #30 : 03. mars 2009, 14:59 »
Det jeg kjører (5x5) men selv med noen som spotter har jeg vanskeligheter med å kjøre den helt ned når jeg drar i med maksen på fredager. Smiley Får heller bare bite tennene sammen å satse på at treningskompisen min fanger meg hvis jeg skulle klappe sammen!
Bare kjør på, har en som spotter meg alltid jeg, knebøy kan virke skummelt pga alle de youtube filmene osv, men det skal ikke mer enn en lillefinger fra spottern til, før du er oppe, lover deg! Selv om du må ha hjelp til de 3-2 siste, så er det lite som skal til. Du kan presse deg akkurat som på benkpress
Power - squat  - rått

Utlogget Klarks

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 859
  • Honnør: 35
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 859

Sv: Knebøy-krangel
« #31 : 03. mars 2009, 16:51 »
der jeg trener blir man nesten mobbet om man ikke tar dype,  biggrin

Utlogget BodyBjunior

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 335
  • Honnør: 161
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 335

  • 100% Dopingfri
Sv: Knebøy-krangel
« #32 : 03. mars 2009, 23:02 »
Jeg klarer ikke forstå hvordan noen klarer å være så frekk å starte en krangel på grunn av ett tips? Man kan da heller svare; "Takk for tipset, men jeg foretrekker å gjøre det på min måte."

Aldri opplevd noe lignende, har gitt tips til andre som åpenlyst har gjort øvelser veldig feil, og alltid fått ett takk tilbake, og gjerne ett spørsmål ekstra når noen allerede er så hyggelig å hjelpe.

Miljø er viktig!

Utlogget Hellin08

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 90
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 90

Sv: Knebøy-krangel
« #33 : 05. mars 2009, 00:55 »
Jeg klarer ikke forstå hvordan noen klarer å være så frekk å starte en krangel på grunn av ett tips? Man kan da heller svare; "Takk for tipset, men jeg foretrekker å gjøre det på min måte."

Aldri opplevd noe lignende, har gitt tips til andre som åpenlyst har gjort øvelser veldig feil, og alltid fått ett takk tilbake, og gjerne ett spørsmål ekstra når noen allerede er så hyggelig å hjelpe.

Miljø er viktig!

Helt enig..Det er veldig mange sånne "gym-holdninger" som går, hvor folk ikke tørr / vil si noe om teknikk eller måten du trener på. Ser veldig mange som funderer på om de vil blande seg og fortelle vedkommende at det er feil, men lar være, fordi de vil ikke krangle. Hvis du ser noen gjør noe helt på trynet, synes jeg dog at du ikke bør nøle med å si ifra, så får han/hun selv avgjøre om hun vil høre på.
Power - squat  - rått

Utlogget webah

  • .: Eliteutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 3 788
  • Honnør: 297
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 788

  • MMA Fighter
Sv: Knebøy-krangel
« #34 : 05. mars 2009, 01:44 »
Hihi, må nesten fortelle om da jeg var inne på en prøvetime på et nytt gym i sandnessjøen som heter Fysio Form, det er en gjeng med fysioterapauter + noen som driver spinning osv, som har mekka seg gym.

Så fikk jeg meg en liten omvising av en kis der da, ca 40 åra.
blablabla, nytt utstyr osv, fint gym var det! så kom vi til knebøy racket:P

Så sa han, ja knebøy er den beste øvelsen som er, og jeg smilte og tenkte jøss, kanskje han har litt peilig! Smiley

så fortsetter han "ja det er jo bare tull og gå helt ned da, det var mye bedre og bare lasse på med vekter og så vidt bye knærne"

Jeg bare hæh??

Han fortsetter, jo for at du skal jo bare trene låra og ryggen så jo mer vekter du har på jo bedre og det er ikke bra og gå helt ned, da blir det jo bare tungt.

Og seriøst jeg vet ikke hvordan jeg skal forklare hvordan han utførte knebøyen, men skal gi det et forsøk.

Da han stod oppreist med stanga knakk han bare knærne såvidt framover, type 5-10 cm ned med rompa:P

Og jeg stod der bare og rista på huet..
Så var vi ferdige med turen og jeg går og trener knebøy, så kommer han plutselig tilbake med en annen kunde og forteller den samme regla til han, stakkars uvitende folk.

Kundene må jo tro på det instruktørerne sier.. huff

Utlogget xxSilverbackxx

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 92
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 92

Sv: Knebøy-krangel
« #35 : 07. mars 2009, 19:59 »
Hihi, må nesten fortelle om da jeg var inne på en prøvetime på et nytt gym i sandnessjøen som heter Fysio Form, det er en gjeng med fysioterapauter + noen som driver spinning osv, som har mekka seg gym.

Så fikk jeg meg en liten omvising av en kis der da, ca 40 åra.
blablabla, nytt utstyr osv, fint gym var det! så kom vi til knebøy racket:P

Så sa han, ja knebøy er den beste øvelsen som er, og jeg smilte og tenkte jøss, kanskje han har litt peilig! Smiley

så fortsetter han "ja det er jo bare tull og gå helt ned da, det var mye bedre og bare lasse på med vekter og så vidt bye knærne"

Jeg bare hæh??

Han fortsetter, jo for at du skal jo bare trene låra og ryggen så jo mer vekter du har på jo bedre og det er ikke bra og gå helt ned, da blir det jo bare tungt.

Og seriøst jeg vet ikke hvordan jeg skal forklare hvordan han utførte knebøyen, men skal gi det et forsøk.

Da han stod oppreist med stanga knakk han bare knærne såvidt framover, type 5-10 cm ned med rompa:P

Og jeg stod der bare og rista på huet..
Så var vi ferdige med turen og jeg går og trener knebøy, så kommer han plutselig tilbake med en annen kunde og forteller den samme regla til han, stakkars uvitende folk.

Kundene må jo tro på det instruktørerne sier.. huff

hehehehehhehehehehehehehehehe hahahahahahahaahah

og han er fysioterapaut lol
Vekt: 91kg.
Rekorder uten noe som helst utstyr:
Benk 150kg / Knebøy 180kg/ Markløft 240kg.


http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=101694.new#new

Utlogget arehb

  • Forumavhengig
  • ******
  • Innlegg: 733
  • Honnør: 57
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 733

  • 1337 nubi
Sv: Knebøy-krangel
« #36 : 09. mars 2009, 20:45 »
Jeg begynner etterhvert å tro at fysioterapeuter kan lite om styrketrening for friske. Og (sikkert) mye om rehabilitering for folk med skader og sykdom.

Mark Rippetoe skriver i starting strength (på noen av de 60-70 sidene som kun omhandler hvordan man skal gjøre knebøy riktig) at man bør gå så langt ned man klarer med rett rygg, og ideelt sett fjeres opp igjen av strekken som kommer på bunnpunktet på baksida av lårene. Han understreker at man ikke skal ta pause på bunnen.

Jeg tipper at kneskadene som blir sett i sammenheng med dype knebøy er folk som setter seg helt ned og slapper av i lårene, med tung vekt.

Utlogget Hellin08

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 90
  • Honnør: 3
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 90

Sv: Knebøy-krangel
« #37 : 10. mars 2009, 19:27 »
Alle bb og løftere kan jo si hva de har av erfaring (noe som stort sett stemmer, vanligvis). Leger og fysioterapeuter kan si og gjøre det de har lært gjennom forskning/hypotetisk-deduktiv metode/teorier/praktiske forsøk, o.l innenfor muskler og vektløfting. På noen felt er dette gjort lite forskning/forsøk på eller for dårlig forskning, og derfor har de veldig spredning i resultater og konklusjoner. Så på mange måter kan vel en BB vite hvordan sin kropp har reagert på "slik" trening, kosthold og søvn kanskje bedre enn en lege?
Power - squat  - rått

Utlogget xxSilverbackxx

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 92
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 92

Sv: Knebøy-krangel
« #38 : 10. mars 2009, 19:42 »
Alle bb og løftere kan jo si hva de har av erfaring (noe som stort sett stemmer, vanligvis). Leger og fysioterapeuter kan si og gjøre det de har lært gjennom forskning/hypotetisk-deduktiv metode/teorier/praktiske forsøk, o.l innenfor muskler og vektløfting. På noen felt er dette gjort lite forskning/forsøk på eller for dårlig forskning, og derfor har de veldig spredning i resultater og konklusjoner. Så på mange måter kan vel en BB vite hvordan sin kropp har reagert på "slik" trening, kosthold og søvn kanskje bedre enn en lege?

JEG VIL SI DU HAR helt rett/ vi er ikke alle bygd forskjelligge men vi forbedret oss ved gjøre oss sterkere og trent kroppen slik at den tåler sånn trening a uansett om det er skadelig for oss og at vi fysisk sett ikke burde klare det så får vi det til alikevell på grunn av at vi ikke har vært redd for å prøve nye ting.
 
Vekt: 91kg.
Rekorder uten noe som helst utstyr:
Benk 150kg / Knebøy 180kg/ Markløft 240kg.


http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=101694.new#new

Utlogget zenurai

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 321
  • Honnør: 399
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 321

  • I will either find a way, or make one!
Sv: Knebøy-krangel
« #39 : 10. mars 2009, 20:01 »
Merker gang på gang her på tf eller andre forum når folk starter poster som dette (er ikke så sjeldent faktisk).. er ikke selve problemet hva som blir sagt men heller at dere som lager disse postene faktisk bryr dere..

Ka faen har det og si om 101 personer står i inngangen til deg på T3 og sier at du ikke skal gå lengre enn parraelt fordi det er farlig etc..

Har de någen rettigheter øve deg? Har du skrevet under en kontrakt der det står at du ikke får ta dype knebøy? Skader du andre personer? Har det någe så helst og sei om ein random retard komme bort te deg og ska leka smart?


Har selv vert borti et par sånne situasjoner. Spessielt i nybegynner tiden min, var ikke akkurat bøy men var markløft og fronthev (ja,faktisk).

På markløften var det någe lignande dette: (2år siden)
-Du må bruke belte under markløft ellers skader du korsryggen
-Nejda, eg ska trena core musklaturen. men takk for tipset
-jaja lykke te når du skade deg..

Nå 2år senere har eg ennå isje hatt någe skade fra markløft (bruker som regel belte på topset men uansett). hadde den samtalen effekt på livet mitt? måtte eg laga ein post på tf?


Eller fronthev episoden
(Kjører litt cheat-fronthev med litt legdrive osv:) var noobie)
-Kjenner du noe når du bruker den teknikken?
-Ja kjenner det veldig godt faktisk
-Hvor da?
-Forside skuldre vell..
-Se her det er smartere og bedre å gjøre slik *viser litt teknikk med lettere vekter*
-Ok, takk..


Har også faktisk hatt en styrkeløfter dommer som har komt bort til meg (2år siden) som spurte om eg trengte hjelp til markløft teknikken.. Sa ja, fordi han virket faktisk veldig oppegående og grei og ville egentlig teste om det han sa stemte med internett..
Den 5minutt sessionen gjorde markløften min så uendelig mye bedre. Sleit noe jevlig med å ta stanga ned for traff alltid knærne og nå har eg absolutt ingen problem med markløft teknikken og har aldri trengt å tenkt på det problemet itte de 5minuttene med undervisning Smiley

der tok eg faktisk tipset i bruk fordi det esje alle så gjer tips så e retards.

Så konklusjonen e:
Folk prøver av og til bare å være greie og hjelpe, men det finnes folk der med mindreverdighetskomplekser som ser deg løfte tyngre enn dem selv klarer så må si noe dumt til deg.. Ignorer det og ikke lag post på tf og spør om noe det tar 5sek og google eller allerede er 100poster om hvordan du gjør. Som å ta korrekt knebøy f eks, tror egentlig du kan teknikken i hodet. men ville bare få litt terapi via TF. noe som er helt greit. dette er definitivt ikke noe unormal post på tf standarsnivå

Utlogget xxSilverbackxx

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 92
  • Honnør: 5
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 92

Sv: Knebøy-krangel
« #40 : 11. mars 2009, 14:35 »
man kan da få lov og post ka man vill=)hehehe
Vekt: 91kg.
Rekorder uten noe som helst utstyr:
Benk 150kg / Knebøy 180kg/ Markløft 240kg.


http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=101694.new#new

Utlogget KristofferM

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 009
  • Honnør: 305
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 009

  • look at my hair, its burning.
Sv: Knebøy-krangel
« #41 : 11. mars 2009, 16:38 »
ja, men lite vits å bare komme her og grine fordi store gutter plager deg. = (
logg http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=88602.new#new
Medlem av Kristiansand Strongteam


Jeg har ikke dysleksi derfor er mye av det jeg skriver rett.

Which ship never docks in Liverpool?
The Premiership

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!