Skrevet av Emne: Komme i form!  (Lest 1081 ganger)

Utlogget jente20

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 1
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1

Komme i form!
« : 09. mars 2004, 22:30 »
Hei!

Jeg er ei jente på 20 år 1.73 høy og ca 67 kg. Jeg har siden nyttår begynnt å trene fast 3-4 ganger pr uke, men føler ikke at jeg ser noe resultat av strevet. får mer overskudd og alt sånn,men jeg vil gjerne få en fastere/strammere kropp (problem områder er som hos mange jenter: rumpe, hofter, mage)

Treningsøktene mine er som regel en kombinasjon av jogging/trappe maskin/evt roing (med rimelig høy intensitet) 25-40 min, er det mye/lite? Jeg avslutter som regel med styrke, prøver å ta annenhver økt over/underkropp(apparater på helsestudio) Og mage hver gang (er dette lurt forresten?) Øktene er som regel 1-1.5t

Hvordan bør jeg legge opp styrke treningen for å få best effekt? mange rep, intervaller, eller få rep mer vekter?

Noen tips til steder jeg kan finne oppskrifter på god, sunn mat. Er eneste måte å gå ned i vekt på å telle kaloriene i hver påleggskive/potet?? Bare spør Smiley

Håper noen kan komme med noen tips.

På forhånd takk! Smiley

Utlogget Jaguaren

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 154
  • Honnør: 10
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 154

Re:Komme i form!
« #1 : 10. mars 2004, 14:55 »
kan gi deg noen tips på styrketrening hvertfall
anbefaler at du tar mellom 8-12 reps på 2-3 serier  hvor 12 rep er max (ikke klarer fler) og korte pauser ca 60-90sek
viktigste er å begynne med basis øvelsene rygg,forside bakside bein og bryst (som knebøy,brystpress,benpress,roing og flere)
mage trening er bortkastet tid! forbrenningen er lik null og muskelvolum effekten er lav! isåfall vil musklene legge seg under fettet og det vil se ut som du har større mage! løp heller 10 min ekstra !
kanskje lurt å begynne med styrke sånn at du ikke er veldig sliten før du trener styrke og heller avslutte med å løpe eller og sykle ! anbefaller ikke trappe maskinen siden den har veldig liten bevegelse utslag og få utfører denne riktig
Det jeg anbefaler mest i forhold til kost er å holde seg mest mulig unna sukker og hvit brød samt veldig fete sauser og melkeprodukter
spis heller mye grønnsaker og litt frukt når sukker suget er der
og mest mulig rene kjøttprodukter i forhold til fett som kylling,tunfisk osv
ta heller å kos deg med sjokolade på lørdagene  Grin

Personlig Trener på S.A.T.S
Konkurrende utøver i Athletic Fitness.

Meritter:
10. plass  NM 2003 Athletic Fitness +180cm
  8. plass  Sandefjord GP 2004 AF +180cm
  9. plass  Body Open 2005 +180cm
  6. plass  Sandefjord Open 2006 FF
  3. plass  OSLO Grand Prix 2006 AF +180cm

Utlogget Soje

  • Tungvekter
  • *******
  • Innlegg: 3 894
  • Honnør: 262
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 3 894

  • Dersom noe ikke gir resultater - gjør noe annet!!
Re:Komme i form!
« #2 : 12. mars 2004, 15:03 »
Veldig bra sagt Jaguaren!

Når man trener bra så er det som regel kostholdet det må rettes på. Kostholdet teller 100% for resultatene, akkurat som at trening teller 100% og hvile teller 100%. Uten 100% i det ene så vil ikke resultatet bli 100% heller.

Men jeg regner ikke med at du skal stille i fitness med det første, siden du skriver at du vil komme i bedre form enn hva du er nå.

Se på kostholdet ditt først.
- Hvor mye fett får du i deg? Og hvilken type fett er det?
- Hvor mye karbohydrater får du i deg? og hvilke matvarer kommer de fra?
- Hvor mye proteiner får du i deg? Og hvilke matvarer kommer de fra?

Mener ikke at du skal sette opp en konkurransediett til slutt, men det blir enklere å få resultater av det man gjør når man forstår hva man gjør.

Spør gjerne Tessa eller Fitnessjanne på dette forumet så får du svar fra jenter som har vært i samme situasjon selv. Må gjerne sende meg en PM også så skal vi nok få til noe som du trives med og får resultater av.

Soje

Utlogget metteflette

  • Skravlekopp
  • ******
  • Innlegg: 1 700
  • Honnør: 70
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 1 700

Re:Komme i form!
« #3 : 18. mars 2004, 21:18 »
Hei!
Så bra du er kommet igang ihvertfall, du lærer masse etterhvert. Jeg reagerte litt på de lange øktene dine. Hadde satset på et split program med styrke tre dager i uka og trent kondisjon to dager. Har prøvd de fleste kombinasjonene og funnet ut at dette er mest effektivt og minst rutinepreget. Hvis du trenger input på kost, så sjekk ut oppskriftene og rådene som ligger her. Men du kan også sjekke ut iform.no sine sider. Masse bra!!! Lykke til:)
Medlem av Foreningen for Kvinner som liker at Menn ser ut som Menn!


Alle gode ting er tre!!!

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!