Skrevet av Emne: *Bilde* chubby gutt trenger hjelp og tips  (Lest 5297 ganger)

Utlogget akon123

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 57
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 57

*Bilde* chubby gutt trenger hjelp og tips
« : 04. mars 2009, 23:13 »
Hey, jeg er nokså ny i trenings "gamet" trent over 2 måneder nå sånn ca. Jeg har gått ned 6-7 kg siden jeg begynte. Men føler ikke jeg er blitt spesielt tynnere i overkroppen, bare litt lår og fjes. Jeg har som ønske om å stramme alt opp, slik at jeg ikke har de omvendt vingene (valkene) og at det ikke dingler når jeg går osv.

Jeg er fullt klar over alt tar tid osv! Jeg vet ikke om jeg skal deffe eller bulke hva mener dere?
Har dere noen programmer å anbefale til meg? jeg har som ønske å minske fettprosent og kanskje en dag få synlige muskler.

Fakta:
Alder: 16 år
Høyde: 168 cm
Vekt: 76 (ettermiddags mål)


Fremsiden




Bakside:



Utrolig flaut å vise dere bilder av min utrente kropp, men gi gjerne konstruktiv kritikk tilbake Kiss

Mvh: akon123 <3
Arnold & Hulken <3

Utlogget Pans

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 034
  • Honnør: 309
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 034

Sv: *Bilde* chubby gutt trenger hjelp og tips
« #1 : 04. mars 2009, 23:23 »
Personlig ville jeg gått ned i vekt, trenger nødvenigvis ikke være bloddeff, men en sakte men sikker nedgang til du er fornøyd mtp på muskler/fett.
"There Can Be Only One" - Bill K

Utlogget akon123

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 57
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 57

Sv: *Bilde* chubby gutt trenger hjelp og tips
« #2 : 04. mars 2009, 23:24 »
erdet jeg prøver på, men jeg gikk ned mange kilo som sagt i begynnelsen, men så har jeg stoppet opp. jeg har også ligget i kcal underskudd i 3 uker nå...enda 76kg Embarrassed
Arnold & Hulken <3

Utlogget Pans

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 034
  • Honnør: 309
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 034

Sv: *Bilde* chubby gutt trenger hjelp og tips
« #3 : 04. mars 2009, 23:28 »
Ting tar tid, om du er på kcal underskudd så går vekta nedover. Fortsett slik, så vil det gå rette veien..
"There Can Be Only One" - Bill K

Utlogget KristofferM

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 009
  • Honnør: 305
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 009

  • look at my hair, its burning.
Sv: *Bilde* chubby gutt trenger hjelp og tips
« #4 : 04. mars 2009, 23:33 »
mao viss du står stille vektmessig er du IKKE i kcal underskudd Wink
logg http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=88602.new#new
Medlem av Kristiansand Strongteam


Jeg har ikke dysleksi derfor er mye av det jeg skriver rett.

Which ship never docks in Liverpool?
The Premiership

Utlogget Maevar

  • .: Aktivutøver :.
  • ******
  • Innlegg: 2 676
  • Honnør: 598
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 2 676

Sv: *Bilde* chubby gutt trenger hjelp og tips
« #5 : 04. mars 2009, 23:39 »
Hvis du står stille, så kutt ned på enda flere kalorier i dietten din. Smiley  Så enkelt er det.

Utlogget narnia

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 307
  • Honnør: 27
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 307

Sv: *Bilde* chubby gutt trenger hjelp og tips
« #6 : 05. mars 2009, 00:15 »
For det første. Jeg vil skryte av deg for at du legger ut bilder av deg selv. Det er modig, så du skal ha ros for det.

For det andre. Du trenger ikke være så kritisk til deg selv. Det er mange som ser mye verre ut. Blant annet undertegnede. Wink Da jeg begynte trene for ett år siden, så jeg MYE verre ut. Nå ser jeg bare mye verre ut. Så du har ikke veldig lang vei å gå.

Om du har klart å gå ned 6-7 kg på to måneder, så ligger du veldig fint å rute. Om du klarer å ligge rett under, eller på 1 kg i uken i snitt, så er det ekstremt bra. Faktisk så bra at det kommer til å bli vanskelig å holde fremover.

Da jeg begynte å slanke meg, så gikk jeg ned 1 - 1,2 kg i snitt i uken i starten. Den bestet uken var jeg oppi 2 kg faktisk. Så stagnerte det en uke, når kroppen bare hadde fått nok, så gikk det tilbake til normalen uken etter. Når det ble litt mindre å ta av, så sank snittet fra 1 kg i uken, til 0,5 kg i uken. Det virker kanskje ikke så mye, men når du summerer opp alle disse kiloene etter en stund - så er det blitt en del.

Det du sier med at du føler at du ikke er blitt så mye tynnere enkelte plasser er det helt sikkert noe i. Jeg har og hadde det meste av overvekten min rundt magen. Det var der fettet satt seg først (før det spredde seg utover alt), og det ser ut til at det blir det siste stedet jeg klarer å kvitte meg med fettet også. Jeg ser og kjenner en stor forskjell i ansiktet, på armene, lårene osv, men magen irriterer fortsatt. Det er akkurat som du beskriver, så du kan være sikker på at du ikke er eneste som opplever det slik.

Gi deg selv tid, og du vil se forskjellen etter hvert (også på overkroppen). I mellomtiden vil jeg anbefale deg å finne frem målbåndet, og ta noen mål. Er gjerne ikke så lett å se om du krymper en centimeter rundt livet, så da er det bra å kunne spore fremskrittene på andre måter.

Du sier at du ligger i kaloriunderskudd. Kan du sette opp hva du spiser i løpet av en/ett par vanlige dager?

Jeg vil uansett anbefale deg å kjøre litt kondisjonstrening om du ikke allerede gjør det. Jo mer du kan være aktiv, jo lettere er det å holde seg i kaloriunderskudd.
I firmly believe that any man's finest hour, the greatest fulfillment of all that he holds dear, is that moment when he has worked his heart out in a good cause and lies exhausted on the field of battle - victorious. - Vince Lombardi

Utlogget KristofferM

  • Superavhengig
  • ******
  • Innlegg: 1 009
  • Honnør: 305
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 1 009

  • look at my hair, its burning.
Sv: *Bilde* chubby gutt trenger hjelp og tips
« #7 : 05. mars 2009, 10:08 »
Du var litt pen da *kniz*
logg http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=88602.new#new
Medlem av Kristiansand Strongteam


Jeg har ikke dysleksi derfor er mye av det jeg skriver rett.

Which ship never docks in Liverpool?
The Premiership

Utlogget ggi3201

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 570
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 570

Sv: *Bilde* chubby gutt trenger hjelp og tips
« #8 : 05. mars 2009, 10:31 »
Heisann

Skriv hva du spiser sånn ca. i løpet av en dag, i tillegg vil jeg se hvordan du trener.. styrke cardio og alt Smiley Me wants to help.. Creds for at du tør å legge ut bilder:)
Mål for sommern:
Vedlikehold +-

Profile

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: *Bilde* chubby gutt trenger hjelp og tips
« #9 : 05. mars 2009, 10:31 »
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Utlogget akon123

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 57
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 57

Sv: *Bilde* chubby gutt trenger hjelp og tips
« #10 : 05. mars 2009, 20:20 »
For det første. Jeg vil skryte av deg for at du legger ut bilder av deg selv. Det er modig, så du skal ha ros for det.

For det andre. Du trenger ikke være så kritisk til deg selv. Det er mange som ser mye verre ut. Blant annet undertegnede. Wink Da jeg begynte trene for ett år siden, så jeg MYE verre ut. Nå ser jeg bare mye verre ut. Så du har ikke veldig lang vei å gå.

Om du har klart å gå ned 6-7 kg på to måneder, så ligger du veldig fint å rute. Om du klarer å ligge rett under, eller på 1 kg i uken i snitt, så er det ekstremt bra. Faktisk så bra at det kommer til å bli vanskelig å holde fremover.

Da jeg begynte å slanke meg, så gikk jeg ned 1 - 1,2 kg i snitt i uken i starten. Den bestet uken var jeg oppi 2 kg faktisk. Så stagnerte det en uke, når kroppen bare hadde fått nok, så gikk det tilbake til normalen uken etter. Når det ble litt mindre å ta av, så sank snittet fra 1 kg i uken, til 0,5 kg i uken. Det virker kanskje ikke så mye, men når du summerer opp alle disse kiloene etter en stund - så er det blitt en del.

Det du sier med at du føler at du ikke er blitt så mye tynnere enkelte plasser er det helt sikkert noe i. Jeg har og hadde det meste av overvekten min rundt magen. Det var der fettet satt seg først (før det spredde seg utover alt), og det ser ut til at det blir det siste stedet jeg klarer å kvitte meg med fettet også. Jeg ser og kjenner en stor forskjell i ansiktet, på armene, lårene osv, men magen irriterer fortsatt. Det er akkurat som du beskriver, så du kan være sikker på at du ikke er eneste som opplever det slik.

Gi deg selv tid, og du vil se forskjellen etter hvert (også på overkroppen). I mellomtiden vil jeg anbefale deg å finne frem målbåndet, og ta noen mål. Er gjerne ikke så lett å se om du krymper en centimeter rundt livet, så da er det bra å kunne spore fremskrittene på andre måter.

Du sier at du ligger i kaloriunderskudd. Kan du sette opp hva du spiser i løpet av en/ett par vanlige dager?

Jeg vil uansett anbefale deg å kjøre litt kondisjonstrening om du ikke allerede gjør det. Jo mer du kan være aktiv, jo lettere er det å holde seg i kaloriunderskudd.

Tusen hjerlig takk for et veldig konstruktivt svar! Jeg skal måle meg osv snart, men må få tak i et først! Jeg skal begynne med mer kondisjonstrening osv nå, tenkte jeg skulle prøve meg på Gerilja Kardio, noe smart? biggrin

Sitat
Du var litt pen da *kniz*
Enten skriver du en konstruktiv kommentar eller gir tips, eller kan du bare drite å dra Kiss

Spiseplanen min:


Ser dette greit ut?, sliter med å få i meg knekkebrødene for tiden, grunnen er at på skolen osv når jeg har med de blir helt myke pga osten, noe annet å anbefale på knekkebrød eller skive (utenom skinke liker ikke det så godt!)
Arnold & Hulken <3

Utlogget ggi3201

  • Leieboer
  • *****
  • Innlegg: 570
  • Honnør: 43
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 570

Sv: *Bilde* chubby gutt trenger hjelp og tips
« #11 : 05. mars 2009, 20:39 »
Ser bra ut den spiseplanen, om du klarer å holde den Smiley Jeg syns ikke du burde ta helt av med kosttilskudd i starten før du får et bedre grunnlag for bygging, det blir bare dyrt. Viktig å bli vandt med å trene de forskjellige baseøvelsene, utvikle teknikk og kjenne at du faktisk trener den muskelen(e) du SKAL trene:). Har du noe spesielt program du kjører?

Gerilja kardio funker ja, ellers kan du kjøre tur før frokost ? Funker fett for meg hvertfall. (Gikk ned fra 137+ til ca. 95kg, uten spesielt mye cardio) Viktig at du får trene hele kroppen hver uke, forbrenningen min gikk rett igjennom taket på den måten.

Når det gjelder knekkebrød: kan du ikke pakke osten og knekkebrøda separat når du drar på skolen? Tongue

Vet ikke om noe av dette er til hjelp, men det funka for meg, si ifra hvis jeg skal fortelle mer Wink

STÅ PÅ!
Mål for sommern:
Vedlikehold +-

Profile

Utlogget akon123

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 57
  • Honnør: 1
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 57

Sv: *Bilde* chubby gutt trenger hjelp og tips
« #12 : 05. mars 2009, 21:11 »
Ser bra ut den spiseplanen, om du klarer å holde den Smiley Jeg syns ikke du burde ta helt av med kosttilskudd i starten før du får et bedre grunnlag for bygging, det blir bare dyrt. Viktig å bli vandt med å trene de forskjellige baseøvelsene, utvikle teknikk og kjenne at du faktisk trener den muskelen(e) du SKAL trene:). Har du noe spesielt program du kjører?

Gerilja kardio funker ja, ellers kan du kjøre tur før frokost ? Funker fett for meg hvertfall. (Gikk ned fra 137+ til ca. 95kg, uten spesielt mye cardio) Viktig at du får trene hele kroppen hver uke, forbrenningen min gikk rett igjennom taket på den måten.

Når det gjelder knekkebrød: kan du ikke pakke osten og knekkebrøda separat når du drar på skolen? Tongue

Vet ikke om noe av dette er til hjelp, men det funka for meg, si ifra hvis jeg skal fortelle mer Wink

STÅ PÅ!

Ehm, jeg ahr trent i 3-4 måneder nå. Jeg gikk på kreatin den 2-3 måneden, jeg gikk 1 måned på og nå har jeg "stoppet" elelr har pause. Men jeg føler jeg må gå på proteinen, (hørt at manblir feit av det, men også at det er VELDIG viktig å få i seg nok proteiner, og uten den har jeg ikke sjangs i havet..)

Treningsprogram har jeg fått av en trenings veileder der jeg trener, der ser slikt ut:

Jeg kjører 3 splitt, jeg måtte gjøre 3rm foran instruktøren så skulle jeg ta øvelser utifra 70% av 3rm. Jeg sa at målet var å få mindre fettprosent til ham, altså bli og se tynnere ut.

Dag2

Oppvarming: 10 min (tredemølla, roing, sykling osv)
Øvelser:
Chins i maskin 3x12 (60 kg som hjelp)
Roing i kabel 3x12 40 kg
Korsrygg (slik en stol med pute opp mot nakken/ryggen, og man presser bakover) 3x12 30 kg
Stående Nakkepress 3x12 25kg
Sidehev på benk 3x12 5kg
Hammercurl manualer 9 kg
Bicepsdroppsett 3x3 dropp 20 kg, 25 kg, 10 kg

Dag1:
Oppvarming15-20 min (tredemølla, roing, sykling osv)
Øvelser:
Knebøy i smith 3x12 50kg
legcurl 3x12 55 kg
Brystpress m/manualer 3x12 12,5 kg
Butterfly/pec dec maskin 3x12 35kg
Skråbenk(opp) 3x12 35kg
Dips i maskin 3x12 40 kg (hjelpvekt)
Tricepsdrag 3x12 25 kg

Dette fikk jeg beskjed om å kjøre i 6 uker...
Arnold & Hulken <3

Utlogget Boyscout slayer

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 425
  • Honnør: 796
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Kvinne
  • Innlegg: 2 425

Sv: *Bilde* chubby gutt trenger hjelp og tips
« #13 : 05. mars 2009, 21:19 »
Hvis du ikke går ned i vekt er du heller ikke i kcaloriunderskudd med mindre du har funnet en måte å bryte fysikkens lover på.

Utlogget TFKong1

  • Treningsnarkoman
  • *******
  • Innlegg: 2 222
  • Honnør: 332
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 2 222

  • Kongen av treningsforum
Sv: *Bilde* chubby gutt trenger hjelp og tips
« #14 : 05. mars 2009, 21:25 »
Kan like godt lære å kjøre knebøy fritt med en gang, å kjøre i smith er bare tull.
Ingen kan ta fra meg retten til å whine.
Loggen
STAND UP AND FIGHT FOR YOUR RIGHTS

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!