Skrevet av Emne: Fallskjermjeger kommandoen  (Lest 17408 ganger)

Utlogget Symbiose

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 195
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 195

Sv: Fallskjermjeger kommandoen
« #45 : 08. mars 2009, 02:15 »
Men jeg har hvertfall hørt fra folk med mye erfaring, og sier det de har fortalt meg. Så du kan jo kalle det en erfaring.

Nei. Slutt å bruk ordet.

Jeg har verken erfaring og er heller ikke krigsveteran etter å ha hørt noen fortelle meg om WW2. Like mye som at du har null erfaring etter å ha hørt historier av bekjente. Du får ikke erfaring av å høre på fortellinger, kanskje du må sjekke opp hva ordet betyr igjen.
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."

Utlogget super troper

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 14
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 14

Sv: Fallskjermjeger kommandoen
« #46 : 08. mars 2009, 12:19 »
heiheihei! Dette var et didkusjonsforum sist jeg sjekka! Dette er ikke noe sted der man enten måler laksen sin eller for den slags skyld kverulerer og ordretter så jævlig på hverandre... Dere kan kalle det hva dere hvil, jeg er enig i at det kanskje ikke er (egenerfaring). Men så lenge man kan praktisere det til sin fordel og ligger et par hakk foran konkurentene i opptaket, så har man om ikke erfaring men mye kunnskap og en liten Macgyver i seg.

Utlogget TeamDal

  • Pratsom bruker
  • ******
  • Innlegg: 910
  • Honnør: 17
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 910

Sv: Fallskjermjeger kommandoen
« #47 : 08. mars 2009, 13:11 »
nilsso har nok ikke erfaring fra hva han snakker om. men allikevel så har han hørt mye og har snakket med andre som veit. så det ville nok vært lurt å høre på han.

selv veit jeg ikke noe om dette og kommer ikke med noen tips om emnet :Smiley

Utlogget nilster

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 449
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 449

  • AlbAlbAlb
Sv: Fallskjermjeger kommandoen
« #48 : 08. mars 2009, 15:09 »
det er "hemmeligstempla" ja, men dog folk snakker en del om det.. Akkuratt som den "erfaringen" din
Folk snakker ikke om det, de blir kicka fra avdelingen om de blir tatt for å røpe diverse.

Nei. Slutt å bruk ordet.

Jeg har verken erfaring og er heller ikke krigsveteran etter å ha hørt noen fortelle meg om WW2. Like mye som at du har null erfaring etter å ha hørt historier av bekjente. Du får ikke erfaring av å høre på fortellinger, kanskje du må sjekke opp hva ordet betyr igjen.

Greit, jeg snakker om andre sin erfaringer da. Er det ok ordbruk?

Super trooper: håper du hvertfall får bruk for infoen jeg har gitt deg / kommer til å gi deg.

Kan anbefale deg å kjøpe inn skoene som brukes i tjenesten. Alfa m-77, husk ALFA, det finnes et annet merke og som er en kopi. Kjøp de ca. 1,5 år før du skal inn, når du har gått 200km med skoene er de regnet som "inngått". Hvorfor vil du gjøre dette? Fordi om du ikke gjør det vil du slite med jævelgnagsår på størrelse med 20kr noen større og(dette er min erfaring.), om du ikke har spesielle føtter som aldri får gnagsår. Innleggssåler er og veldig nyttig, pass på å velg en som passer din fot, og som gir bra med demping. Noe anna du kan gjøre første gang du bruker skoene er å flylle de med varmt vann, forså å gå ut på tur. Dette vil resultere i at skinnet på skoen tilpasser seg foten din fortere.

Sender med et par dokumentarer / filmer:

NZSAS ( new zealands SAS ): http://www.youtube.com/watch?v=KPQ6OFG8ZnU#noexternalembed
Klikk videre fra part1 - part18. Varighet ca. 2,8 timer.

Operasjon sabotasje fra 1980 tallet(MJK):
http://video.google.com/videoplay?docid=6708451766373278384&ei=ic-zSY6fDoTB-Aa8-5GLBA&q=marinejeger
Varighet: 30 min

Liten dokumentar fra MJK opptaket(nyere):
http://www1.nrk.no/nett-tv/indeks/142444
Varighet: 10 min

Litt mer MJK(nyeste reklame film per idag.):
http://www.youtube.com/watch?v=L6er2yq9MC8#noexternalembed

Top idrettsutøvere som prøver seg på SAS sitt opptak:
http://www.youtube.com/watch?v=AENJ5ixGn_Q#noexternalembed

Alt dette vil sannsynligvis gi deg et nytt bilde på hva det går i.
Blablabla

Utlogget HardON

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 153
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 153

Sv: Fallskjermjeger kommandoen
« #49 : 08. mars 2009, 16:19 »
mhm.. men vanskelig å kicke folk som er ikkje er under avdelingen lengre. Tjenesten varer jo bare et år.

Og det er ikkje bare de som blir jegere som vet hva de driver med(de vet selfølgeli mest). Man har pakkerene, vaktene og scanakjørene. Alle de får den  vin røde berreten og jegerene og pakkerene får den berømte "vingen".

Når det gjelder skoa så er det greit å ha et skikkelig skopar å gå og trene med. Som jeger får du SINNSYKT mye utstyr og mange sko, forskjellige typer. Man må bare finne sinn type.

Gnagsår kan man unngås med "plaster", teip og dobbel sokkepar. Det siste var alt eg trengte.

Du trenger absolut ikkje å gå 200km før skoa sitter, det kan gå den ene og den andre veien. Den kan bli dårlig, den kan bli god. Kommer helt ann på paret. Du merker selv når de er inngått.

Som er har sagt før, gå med sekk, gå i skogen med sekk, løp med sekk, sov med sekk.. sekk sekk sekk. Bli vant til sekk.

Vit alltid hvor tingene dine er! Pakk sekken strategisk riktig og vit hvor ting i sekken er.  Mye mer som er greit å kunne, men my av moroa er å lærer seg disse tingene

Klar ihvertfall 8-10pull ups, 40 push og maaaange sit ups. Og ha en sterk rygg.

Utlogget super troper

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 14
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 14

Sv: Fallskjermjeger kommandoen
« #50 : 08. mars 2009, 16:49 »
Har egne boots som jeg brukte mye før. Har aldri hørt om og helle varmt vann i skoa, var i grunn ikke så dumt. Neste helg går jeg og en venn lang tur inn i skogen med tung sekk, tengte og bygge oss en (LUP) og sover over til neste dag. En fin mulighet til å praktisere endel triks. Kommer også til å kjøpe den boka som tidligere ble nevnt av deg nillso. Jeg tar alle råd og tips imot med åpne armer. Hvor mange pull-ups tokk du under opptaket skipperen?

Utlogget HardON

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 153
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 153

Sv: Fallskjermjeger kommandoen
« #51 : 08. mars 2009, 16:56 »
15, men det kinkie er at man blir testet igjen under selve opptaket. Da man er sliten, med samme krav. Så de så klarte det akkuratt første dagen røk der.

Utlogget super troper

  • Nykomling
  • *
  • Innlegg: 14
  • Honnør: 0
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 14

Sv: Fallskjermjeger kommandoen
« #52 : 08. mars 2009, 17:02 »
Ok, det er veldig innteresang og nyttefull informasjon. Det er lurt og hvite, det betyr faktisk at man bør kunne repetere minstekravene 2-4 ganger etterhverandre på korte pauser.

Utlogget HardON

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 153
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 153

Sv: Fallskjermjeger kommandoen
« #53 : 08. mars 2009, 17:08 »
stemmer det, man bør ha mer inne. Kan si at enkelte var istand til myyye mer. Og er man istand til det så blir den biten lett og man sparer krefter der hvor andre taper. Dermed bør man ligge et stykke over og ha god kondis, vant til sekk og ha grei styrke. Da taper du mindre krefter og er mer fokusert på oppgaven, noe som er ønskelig i alle sammenhenger og idretter egentli.  Men fokuser på kondis og sekk.

Utlogget nilster

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 449
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 449

  • AlbAlbAlb
Sv: Fallskjermjeger kommandoen
« #54 : 08. mars 2009, 17:19 »
Du trenger absolut ikkje å gå 200km før skoa sitter, det kan gå den ene og den andre veien. Den kan bli dårlig, den kan bli god. Kommer helt ann på paret. Du merker selv når de er inngått.
Jeg viderskriver bare det jeg har blitt fortalt. Altså at per sko i gjennomsnittet er inngått etter ca. 200km med bruk, men det har jo noe å si hvor du går, hvor ofte, m.m.

Har blitt fortalt dette av mine erfarne folk, og jeg hører heller på de.

Resten er jeg enig i. Jeg er sikker på at du sitter inne med mye god informasjon du og.
Blablabla

Utlogget HardON

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 153
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 153

Sv: Fallskjermjeger kommandoen
« #55 : 08. mars 2009, 17:34 »
Litt for mye.. det er absolutt ikkje gøyt å vite alt, så ikkje grav for mye. Det eneste du trenger å fokusere på er å komme fysisk forberedt og mentalt sterk.

Utlogget nilster

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 449
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 449

  • AlbAlbAlb
Sv: Fallskjermjeger kommandoen
« #56 : 08. mars 2009, 18:41 »
Litt for mye.. det er absolutt ikkje gøyt å vite alt, så ikkje grav for mye. Det eneste du trenger å fokusere på er å komme fysisk forberedt og mentalt sterk.
"gøyt i vite"? Gøyt er det ikke. Men det er viktig, om du går for lite blir ikke skoene gått inn før opptaket, og da kan du få trøbbel med beina. Det er viktig å vite hvor mye du må ca. gå før skoene er maksimalt brukervennelige. Greit å grave litt, jo mer du vet jo bedre forberedt er du. Så lenge du ikke har for mye å tenke på og ender opp med å fokusere på feile ting.
Blablabla

Utlogget trailfox

  • Litt godt kjent
  • **
  • Innlegg: 46
  • Honnør: 7
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 46

Sv: Fallskjermjeger kommandoen
« #57 : 08. mars 2009, 21:35 »
kan ikke dere 2 gå og måle kuken deres en annen plass?

Honnør.

Dere to har ødelagt en potensielt god tråd med dette pisspreiket. Jeg får vondt av lese innleggene deres, jævla wannabe's.

Utlogget nilster

  • Erfaren bruker
  • ****
  • Innlegg: 449
  • Honnør: 25
  • Utlogget Utlogget

  • Kjønn: Mann
  • Innlegg: 449

  • AlbAlbAlb
Sv: Fallskjermjeger kommandoen
« #58 : 08. mars 2009, 21:58 »
Honnør.

Dere to har ødelagt en potensielt god tråd med dette pisspreiket. Jeg får vondt av lese innleggene deres, jævla wannabe's.
Hva er så gale? Er et diskusjonsforum(?), ser ingenting gale i å diskutere her. Uenigheter oppstår alltid, uansett hvilke emne. Om du ikke liker diskusjon kan du ha deg vekk.
Blablabla

Utlogget HardON

  • Aktivt medlem
  • ***
  • Innlegg: 153
  • Honnør: 22
  • Utlogget Utlogget

    Innlegg: 153

Sv: Fallskjermjeger kommandoen
« #59 : 08. mars 2009, 22:07 »
Hva er så gale? Er et diskusjonsforum(?), ser ingenting gale i å diskutere her. Uenigheter oppstår alltid, uansett hvilke emne. Om du ikke liker diskusjon kan du ha deg vekk.

Honnør Cheesy

Gå til:  

Disse kosttilskuddene er glemt for mange, men som alle bør ta.

5 digge middager med cottage cheese

Kosthold09.08.2021270

Cottage cheese er blitt en svært populær matvare!
Det er en risiko forbundet med treningen og løftene man utfører
Det finnes så mange gode varianter av middagskaker enn bare karbonadekaker.

5 fordeler med stående leggpress

Trening28.06.202153

Det er mange fordeler med å trene leggene dine. Se her!